Zamieszczone przez leszekmw
1.8 TSI 160KM szarpanie na 4 i 5 biegu
Zwiń
X
-
1.8 TSI 160KM szarpanie na 4 i 5 biegu
Witam,
mam Skodę Octavię 1.8 TSI 160 KM i problem którego nie może ustalić żaden mechanik chodzi o to, że samochód szarpie (przerywa) na 4 i 5 biegu ale tylko przy obrotach między 2 tyś a 2,2 tyś. na pozostałych biegach jest ok nawet na 6. W samochodzie wymieniłem świece przewody, sprawdzałem cewki jak również filtr paliwa. Paliwo tankowałem już na różnych stacjach i wszystko jest bez zmian. Podłączany był też pod komputer i ani stacjonarny ani taki podczas jazdy nic nie wykazał. Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem. Jest jeszcze podejrzenie, że może być to koło dwumasowe a to już spory wydatek. Jak macie jakieś pomysły prośba o pomoc. Samochód ma przebieg 80 tyś km. Kupiłem go przy przebiegu 70 tyś km. Był sprowadzony także brak historii.Łukasz
-
-
rozpocząłbym od logów dynamicznych.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Co do świec, cewki i przewodów było zmienione na samym początku.
[ Dodano: Nie 08 Cze, 14 08:47 ]
jest nowy objaw przerywania, jadąc na tempomacie i przyspieszając przyciskiem od tempomatu samochód przyspiesza płynnie i nic nie szarpie, przy takim samym przyspieszaniu za pośrednictwem pedału gazu samochód szarpie.
[ Dodano: Sro 11 Cze, 14 15:43 ]
tak dla uzupełnienia zamieniłem pedał gazu z samochodu który nie ma takich problemów i niestety szarpanie jest tylko teraz od 1,8 do 2 tyś obrotówŁukasz
Komentarz
-
-
Hej Rybacom,
Ja mam podobny problem, ale mam silnik 1.4 TSI - też diagnoza kompa nic nie dała. Wcześniej wymieniłem cewkę w pierwszym cylindrze - miałem check engine oraz błąd 301. Pomogło na chwilę i po paru tygodniach problem powtarza się jednak mniej intensywnie.
Czy tobie może udało się dojść do przyczyny ?Pozdrawiam
Peteros
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rybacomHej,
niestety nic nie pomagam rozważam jeszcze jechać do jakiegoś autoryzowanego skody tylko nie wiem który w Warszawie jest dobry?
Przeraża mnie koszt ewentualnej wymiany turbiny - z postów na wspomnianej grupie, wynika z dużym prawdopodobieństwem, że to turbina :-|
Ja właśnie dałem Skodzinę do ASO we Wrocku ( ICM GALL ) do ponownej diagnozy - poprzednio mieli jakieś problemy z kompem. Zobaczymy .....
W Waw-ie niestety nie znam serwisów.Pozdrawiam
Peteros
Komentarz
-
-
u mnie też jest szarpnięcie w okolicach 2000obr/min, głównie na 3 biegu i z tego co pamiętam pojawiła się odpowiedź, że to zbyt duże depnięcie na gaz. Niestety nie pamiętam w jakim temacie to było, ale pamiętam, że to kobieta się w nim wypowiadała, że reklamowała to w ASO i nic nie potrafili poradzićPisał Sebastian
Komentarz
-
-
Cześć,
jestem już po diagnozie - i niestety tak jak myślałem :-\ chodzi o turbinę, a dokładniej o zawór upustowy w części kolektora, nie zamyka się prawidłowo ( czy jak zrozumiałem za każdym razem ) Jednak na szczęście, nie wymieniają całej turbiny tylko część z kolektorem, gdzie znajduje się wspomniany zawór ( tzw. Wastegate - przepustnica ) - w tym ASO co byłem taka przyjemność - zestaw z robocizną to około 2.500 zł ( ale lepiej jak ~4.000 zł z turbiną ).
Jeśli macie gwarancję lub zgłaszaliście wcześniej najlepiej pisemnie ten problem to przyciśnijcie ASO. W poprzednim poście podałem linka do tematu, gdzie dokładnie opisuje nasz problem.
Pzdr. PiotrPozdrawiam
Peteros
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftPytanie czy nie wystarczy dorobic sprezyne jak koledzy dorobili do turbiny w 1.4TSIkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
Komentarz