Mam ten sam problem. Kupiłem elegancki komputerek i po podłączeniu go do gniazdka nie chce się połączyć z komputerem w samochodzie. Komputerek włącza się, wyświetla po angielsku komunikat "łaczenie..." i po pewnym czasie "połaczenie nie powiodło się" i się wyłącza. A jest to taki sprzęcik (za jedyne 90 zł z wysyłką):
podłączałem do Forda Focusa i po włączeniu zapłonu uzyskałem prawidłowe połączenie. Po wejściu w odpowiednie menu można odczytać, jaki protokół jest wykorzystywany do nawiązanego połączenia. Po wejściu do innego menu jest sugestia, aby uciąć 2 konkretne piny we wtyczce w przypadku, gdyby wskazania urządzenia były anomalne.
W skodzie (Octavia II Tour) można przeglądać menu ale wskazań nie ma żadnych. Po wejściu do menu z sugestią jest taka sama informacja o odcinaniu pinów gdyby wyświetlacz wariował z tym że tu jest podana inna para pinów - muszę spróbować, choć nie mam problemu z anomaliami tylko z brakiem połączenia.
Może wspólnymi siłami udałoby się nam jakoś odpalić te urządzenia. Ja to kupiłem głównie po to żeby mieć możliwość obserwowania rzeczywistej temperatury płynu chłodzącego. Dodatkowo ten model ma możliwość odczytywania i kasowania błędów zapalających kontrolkę check engine. Może przez VCDS trzeba coś odblokować? A może odpowiednio podłączyć kable, bo VCDS łączy się chyba taki sam sposób jak ten komputerek. Załaczam schemat od sprzedającego. Gdzieś czytałem że w Fabii II nie chce działać również.
HTB1YxA8ivImBKNjSZFlq6A43FXaA.jpg
podłączałem do Forda Focusa i po włączeniu zapłonu uzyskałem prawidłowe połączenie. Po wejściu w odpowiednie menu można odczytać, jaki protokół jest wykorzystywany do nawiązanego połączenia. Po wejściu do innego menu jest sugestia, aby uciąć 2 konkretne piny we wtyczce w przypadku, gdyby wskazania urządzenia były anomalne.
W skodzie (Octavia II Tour) można przeglądać menu ale wskazań nie ma żadnych. Po wejściu do menu z sugestią jest taka sama informacja o odcinaniu pinów gdyby wyświetlacz wariował z tym że tu jest podana inna para pinów - muszę spróbować, choć nie mam problemu z anomaliami tylko z brakiem połączenia.
Może wspólnymi siłami udałoby się nam jakoś odpalić te urządzenia. Ja to kupiłem głównie po to żeby mieć możliwość obserwowania rzeczywistej temperatury płynu chłodzącego. Dodatkowo ten model ma możliwość odczytywania i kasowania błędów zapalających kontrolkę check engine. Może przez VCDS trzeba coś odblokować? A może odpowiednio podłączyć kable, bo VCDS łączy się chyba taki sam sposób jak ten komputerek. Załaczam schemat od sprzedającego. Gdzieś czytałem że w Fabii II nie chce działać również.
HTB1YxA8ivImBKNjSZFlq6A43FXaA.jpg
Komentarz