Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Demontaż gniazda zapalniczki i gniazda obd 2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Mam ten sam problem. Kupiłem elegancki komputerek i po podłączeniu go do gniazdka nie chce się połączyć z komputerem w samochodzie. Komputerek włącza się, wyświetla po angielsku komunikat "łaczenie..." i po pewnym czasie "połaczenie nie powiodło się" i się wyłącza. A jest to taki sprzęcik (za jedyne 90 zł z wysyłką):



    podłączałem do Forda Focusa i po włączeniu zapłonu uzyskałem prawidłowe połączenie. Po wejściu w odpowiednie menu można odczytać, jaki protokół jest wykorzystywany do nawiązanego połączenia. Po wejściu do innego menu jest sugestia, aby uciąć 2 konkretne piny we wtyczce w przypadku, gdyby wskazania urządzenia były anomalne.

    W skodzie (Octavia II Tour) można przeglądać menu ale wskazań nie ma żadnych. Po wejściu do menu z sugestią jest taka sama informacja o odcinaniu pinów gdyby wyświetlacz wariował z tym że tu jest podana inna para pinów - muszę spróbować, choć nie mam problemu z anomaliami tylko z brakiem połączenia.

    Może wspólnymi siłami udałoby się nam jakoś odpalić te urządzenia. Ja to kupiłem głównie po to żeby mieć możliwość obserwowania rzeczywistej temperatury płynu chłodzącego. Dodatkowo ten model ma możliwość odczytywania i kasowania błędów zapalających kontrolkę check engine. Może przez VCDS trzeba coś odblokować? A może odpowiednio podłączyć kable, bo VCDS łączy się chyba taki sam sposób jak ten komputerek. Załaczam schemat od sprzedającego. Gdzieś czytałem że w Fabii II nie chce działać również.

    HTB1YxA8ivImBKNjSZFlq6A43FXaA.jpg

    Komentarz


    • #27
      Udało mi się połączyć z komputerkiem, ważna jest kolejność podłączania i włączania zapłonu. Trzeba najpierw podłączyć go do gniazdka, poczekać aż pojawi się komunikat "Łączenie" i włączyć zapłon. Po chwili pojawił się napis wskazujący na rodzaj połączenia "BOSCH (M 1.5.4)" jednak nie ma on wiele wspólnego z rzeczywistością, bo oznacza komputer wtrysku stosowany w samochodach z przełomu 20 i 21 wieku. W Skodzie jest komputer Siemens Simos. Dalej wyświetla się tylko napięcie, tak jak u założyciela tego wątku w jego wyświetlaczu typu HUD. Nie jest to napięcie zmierzone przez wyświetlacz tylko przez ECU, ponieważ wyświetlacz podłączony wyłącznie do zasilania nie prezentuje napięcia. Udało mi się ustalić, że to połączenie następuje za pośrednictwem "K-line", przy czym sygnał ten powoduje wyraźne spowolnienie komputerka, bo strasznie wolno reaguje na naciskane przyciski. Coś jest nie tak. Kiedy odłączałem we wtyczce CAN-H i CAN-L zgodnie z sugestią podawana przez mój wyświetlacz, ten nadal łączył się, mając do dyspozycji jedynie linię K. Ogólnie we wtyku w Octavii II z silnikiem 1.6 mamy 2 piny masowe, 1 pin zasilanie stałe, 1 pin zasilanie po zapłonie, 2 piny CAN i jeden pin K-line. Teraz odłączyłem K-line i z powrotem podłączyłem piny CAN, na razie nie ma połączenia ale będę próbował. Miałem nadzieję że komputerek preferuje K-line przed CAN i odłączenie K-line spowoduje połączenie przez CAN. Z szeregu parametrów dostępnych do wyboru chciałbym ustawić wyświetlanie na ekranie głównym: obrotomierza, woltomierza, temperatury płynu i obciążenia. Jeden z parametrów ma forme graficzną (to ten dolny pasek widoczny na filmie). No ale najpierw trzeba się połączyć. Może jednak będzie możliwość przestawienia czegoś przez VCDS żeby komputerek zagadał z ECU? Z Fordem na pewno łączy się przez CANBUS. W mojej skodzie miałem kiedyś okazję podłączyć takie coś:



      i wiem że z taką Skodą jest zgodne. Obawiam się że problemem może być tutaj wybrakowane oprogramowanie w moim wyświetlaczu które nie uwzględnia ECU Siemensa.

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez Manieczko Zobacz wpis
        Chodziło mi tylko w mojej skodzie tak jest czy w innych też a głębiej w magistrale nie chce ingerować jeśli będę miał pewność że nie wina mojego gniazda obd ;-) Zrezygnuje i użyje wyświetlacza hud który działa po GPS ;-) ale najpierw chce się upewnić czy to z autem moim tak jest czy wszystkie tak mają ;-)
        Ja swój komputerek już jakiś czas temu sprzedałem, potem kupiłem, skaner OBD2 podobny do tego zamieszczanego przeze mnie, działa i i dzięki niemu odkryłem, jakiego protokołu używa silnik 1.6 BSE do rozgłaszania danych OBD, bo podczas uruchamiania ten skaner wskazuje konkretny protokół. Temat mam rozpracowany, teraz szukam komputerka który obsłuży ten konkretny protokół (KWP2000 slow) i powinno działać. Najbardziej potrzebny mi jest do kontrolowania temperatury silnika w trasie przy założonych osłonach zimowych chłodnicy, bo wentylator włącza się przy ponad 100 stopniach, natomiast wskazówka temperatury na zegarach pokazuje 90 czy jest 100 czy 75.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X