a w ksiunzce obslugi nie ma info ?
AKUMULATOR Skoda Octavia II 1,4 TSI
Zwiń
X
-
AKUMULATOR Skoda Octavia II 1,4 TSI
Witam
Mam prośbę do Szanownych koleżanek i kolegów z Naszego forum – użytkowników Skody Octavii II FL 1,4 TSI:
Napiszcie proszę jaki macie akumulator w swoich samochodach – chodzi mi o markę oraz pojemność.
W mojej Octavii 1,4 TSI MINT hatchback (rok produkcji 2009, kwiecień) znajduje się akumulator marki VARTA o pojemności 60Ah. Cytuję informacje z naklejki na akumulatorze ”12V 60 Ah 280A DIN 480A EN/SAE”. Moja prośba wynika z tego, iż kupiłem ten samochód dwa miesiące temu, jednakże mam wątpliwości co do akumulatora tj. czy nie został on podmieniony przez poprzedniego właściciela. W chwili zakupu i kilkadziesiąt dni po zakupie, podczas rozruchu zimnego silnika rozrusznik kręcił bardzo żwawo, natomiast ostatnio kręci coraz słabiej – tak jakby kończył się akumulator. Alternator sprawdziłem – ładowanie jest w porządku. Samochód jest garażowany. Chyba za wcześnie żeby padł fabrycznie zamontowany akumulator? Z niecierpliwością czekam na informacje od Was.
-
-
Zamieszczone przez rodroVarta 44Ah
Spadek temperatury oznacza spadek pojemności akumulatora, jeżeli auto jeździ na krótkich dystansach albo nie jest zbyt często używane, to elektronika samochodu skutecznie rozładowuje akumulator.
Czy twoja VARTA 44 Ah to fabryczny akumulator?
Z którego miesiąca i roku jest twoja Octavia?
Jaka jest wersja wyposażeniowa twojej Octavii, podobno ma to wpływ na pojemność montowanych akumulatorów.
Odległości jakie pokonuę to ok. 10 km w jedną stronę do pracy tj. 20 km dziennie, oraz w weekendy ok. 250 - 300 km. W związku z tym wnoszę, iz akumulator miałby się kiedy podładować.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sezamek1Odległości jakie pokonuę to ok. 10 km w jedną stronę do pracy tj. 20 km dziennie, oraz w weekendy ok. 250 - 300 km. W związku z tym wnoszę, iz akumulator miałby się kiedy podładować.
No ale w umowie kupna-sprzedaży pierwszy właściciel nie umieścił chyba gwarancji, że akumulator jest oryginalny :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chimek11może faktycznie podmieniony, wychodzi na to że za duży i może nie doładowuje go, skoro kolega w takim aucie jak Twoje ma 44Ah.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Northeuszraczej na pewno to będzie przyczyną. Alternator nie wyrabia, aku za duży, nie doładowany i jest coraz słabszy plus obecne wahania temperatur zaczynają robić swoje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lesiu34Zamieszczone przez Northeuszraczej na pewno to będzie przyczyną. Alternator nie wyrabia, aku za duży, nie doładowany i jest coraz słabszy plus obecne wahania temperatur zaczynają robić swoje.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
u mnie z tego co pamiętam Varta 51Ah. Ale przy webasto to za mało, więc pewnie będę zmieniał a ten wrzucę do drugiego samochodu gdzie jest starszy akku który już poprzedniej zimy niedomagał...
z tego co znalazłem w sieci to alternator w 1.4TSI ma 140A więc raczej nie będzie problemu z doładowaniem akumulatora nawet i 70Ah, jeśli w instalacji elektrycznej nie ma jakiegoś zwarcia i dużego poboru prądu.... może masz coś co ci rozładowuje akumulator?- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
sierpień 2009
chyba mam to samo - tzn. 12V 60 Ah 280A DIN 480A EN/SAE (5K0 915 105D 60Ah)
może warto doładować aku prostownikiem i przede wszystkim pomierzyć prąd płynący w obwodzie aku po wyjęciu kluczyka (amperomierz szeregowo).
Jeśli jeździsz na krótkich dystansach możliwe że po prostu aku się nie doładowuje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zenek127Mam Elegance z 2009 1.4 TSI akumulator 44 Ah. i często muszę go doładowywać, krótkie odcinki jazdy. Chociaż jest naładowany przy dodawaniu gazu światła lekko mrugają, czy u kogoś też tak jest ?.
Komentarz
-
-
ponadto widzę że auto alarm pobiera mi za dużo prądu, więc w garażu zamykam auto na kluczyk, a jeśli pilotem to rano przy zapalaniu silnik wchodzi na 1200 obrotów i obroty po jakimś czasie spadają. Byłem z tym w serwisie , porobili pomiary i uznali że wszystko jest ok. Za kilka dni kończy mi się gwarancja i nie wiem co robić. Może ktoś ma podobny problem, albo ktoś potrafi logicznie to wytłumaczyć.
Komentarz
-
-
zenek127 - o podwyższonych obrotach po odpaleniu było na forum. Ja nie widzę logicznego uzasadnienia dla tego zjawiska, ale nie jestem mechanikiem. Czy przy pełnym naładowaniu aku problemy z obrotami nie występują?
zenek127 - o podwyższonych obrotach po odpaleniu było na forum. Ja nie widzę logicznego uzasadnienia dla tego zjawiska, ale nie jestem mechanikiem. Czy przy pełnym naładowaniu aku problemy z obrotami nie występują?
Komentarz
-
Komentarz