AKUMULATOR Skoda Octavia II 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MiłoszTDI
    Classic
    • 2011
    • 1

    AKUMULATOR Skoda Octavia II 1,4 TSI

    a w ksiunzce obslugi nie ma info ?
  • sezamek1
    Drive
    • 2010
    • 70

    #2
    AKUMULATOR Skoda Octavia II 1,4 TSI

    Witam

    Mam prośbę do Szanownych koleżanek i kolegów z Naszego forum – użytkowników Skody Octavii II FL 1,4 TSI:

    Napiszcie proszę jaki macie akumulator w swoich samochodach – chodzi mi o markę oraz pojemność.
    W mojej Octavii 1,4 TSI MINT hatchback (rok produkcji 2009, kwiecień) znajduje się akumulator marki VARTA o pojemności 60Ah. Cytuję informacje z naklejki na akumulatorze ”12V 60 Ah 280A DIN 480A EN/SAE”. Moja prośba wynika z tego, iż kupiłem ten samochód dwa miesiące temu, jednakże mam wątpliwości co do akumulatora tj. czy nie został on podmieniony przez poprzedniego właściciela. W chwili zakupu i kilkadziesiąt dni po zakupie, podczas rozruchu zimnego silnika rozrusznik kręcił bardzo żwawo, natomiast ostatnio kręci coraz słabiej – tak jakby kończył się akumulator. Alternator sprawdziłem – ładowanie jest w porządku. Samochód jest garażowany. Chyba za wcześnie żeby padł fabrycznie zamontowany akumulator? Z niecierpliwością czekam na informacje od Was.

    Komentarz

    • rodro
      Ambiente
      • 2010
      • 238
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Varta 44Ah
      Spadek temperatury oznacza spadek pojemności akumulatora, jeżeli auto jeździ na krótkich dystansach albo nie jest zbyt często używane, to elektronika samochodu skutecznie rozładowuje akumulator.

      Komentarz

      • chimek11
        Rider
        • 2007
        • 482

        #4
        może faktycznie podmieniony, wychodzi na to że za duży i może nie doładowuje go, skoro kolega w takim aucie jak Twoje ma 44Ah.

        Komentarz

        • sezamek1
          Drive
          • 2010
          • 70

          #5
          Zamieszczone przez rodro
          Varta 44Ah
          Spadek temperatury oznacza spadek pojemności akumulatora, jeżeli auto jeździ na krótkich dystansach albo nie jest zbyt często używane, to elektronika samochodu skutecznie rozładowuje akumulator.
          Dziękuje Wam za odpowiedzi.

          Czy twoja VARTA 44 Ah to fabryczny akumulator?
          Z którego miesiąca i roku jest twoja Octavia?
          Jaka jest wersja wyposażeniowa twojej Octavii, podobno ma to wpływ na pojemność montowanych akumulatorów.

          Odległości jakie pokonuę to ok. 10 km w jedną stronę do pracy tj. 20 km dziennie, oraz w weekendy ok. 250 - 300 km. W związku z tym wnoszę, iz akumulator miałby się kiedy podładować.

          Komentarz

          • dziadekk
            Rider
            • 2011
            • 355
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Napewno nieoryginalny, za duża pojemnośc, może byc od TDI

            Komentarz

            • rodro
              Ambiente
              • 2010
              • 238
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Tak, akumulator jest fabryczny. Auto z lipca b.r. - wersja ambiente

              Komentarz

              • Andys
                Elegance
                • 2007
                • 762

                #8
                U mnie w Ambiente z września 2009 też fabrycznie siedzi Varta 44Ah
                Pozdrawiam,
                Andys

                Komentarz

                • Big Wojtek
                  Rider
                  • 2010
                  • 440
                  • Hyundai

                  #9
                  Zamieszczone przez sezamek1
                  Odległości jakie pokonuę to ok. 10 km w jedną stronę do pracy tj. 20 km dziennie, oraz w weekendy ok. 250 - 300 km. W związku z tym wnoszę, iz akumulator miałby się kiedy podładować.
                  To rzeczywiście ma się kiedy podładować. Wygląda na to, że podmieniony. W moim mincie z lutego 2011 też jest Varta 44Ah.
                  No ale w umowie kupna-sprzedaży pierwszy właściciel nie umieścił chyba gwarancji, że akumulator jest oryginalny :P

                  Komentarz

                  • Northeusz
                    RS
                    • 2010
                    • 1677
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez chimek11
                    może faktycznie podmieniony, wychodzi na to że za duży i może nie doładowuje go, skoro kolega w takim aucie jak Twoje ma 44Ah.
                    raczej na pewno to będzie przyczyną. Alternator nie wyrabia, aku za duży, nie doładowany i jest coraz słabszy plus obecne wahania temperatur zaczynają robić swoje.
                    Pozdrawiam
                    Northeusz

                    Komentarz

                    • Lesiu34
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 159
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Northeusz
                      raczej na pewno to będzie przyczyną. Alternator nie wyrabia, aku za duży, nie doładowany i jest coraz słabszy plus obecne wahania temperatur zaczynają robić swoje.
                      Tu bym się nie zgodził. Jak w zeszłym roku poprzedni akumulator zaczął niedomagać wymieniłem go na nową Centrę Futurę zgodnie z katalogiem Centry. Centra do auta sugerowała wtedy akumulator 77Ah :shock: (co ciekawe teraz 64Ah). Jeżdżę na krótkich odcinkach rzędu 20 km raz w tygodniu, a na akumulatorze ciągle zielone oczko i zero problemów. Poprzedniej zimy która była przecież bardzo ciężka też zero problemów. Dlatego z tą Vartą bym podjechał do jakiegokolwiek warsztatu gdzie mają tester i sprawdził czy po prostu nie siada, a jeżeli nie, to niech elektryk szuka czy prąd gdzieś nie ucieka.

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Lesiu34
                        Zamieszczone przez Northeusz
                        raczej na pewno to będzie przyczyną. Alternator nie wyrabia, aku za duży, nie doładowany i jest coraz słabszy plus obecne wahania temperatur zaczynają robić swoje.
                        Tu bym się nie zgodził. Jak w zeszłym roku poprzedni akumulator zaczął niedomagać wymieniłem go na nową Centrę Futurę zgodnie z katalogiem Centry. Centra do auta sugerowała wtedy akumulator 77Ah :shock: (co ciekawe teraz 64Ah). Jeżdżę na krótkich odcinkach rzędu 20 km raz w tygodniu, a na akumulatorze ciągle zielone oczko i zero problemów. Poprzedniej zimy która była przecież bardzo ciężka też zero problemów. Dlatego z tą Vartą bym podjechał do jakiegokolwiek warsztatu gdzie mają tester i sprawdził czy po prostu nie siada, a jeżeli nie, to niech elektryk szuka czy prąd gdzieś nie ucieka.
                        Dobrze, więc pojemność aku nie jest tutaj na pewno przyczyną :szeroki_usmiech
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • zbigniew147
                          Rider
                          • 2008
                          • 482

                          #13
                          u mnie marzec 2010 - Varta 44ah

                          Komentarz

                          • toomasz
                            Elegance
                            • 2010
                            • 909
                            • Volkswagen
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            U mnie Varta 60Ah, auto kupione w październiku 2010 wersja Ambiente

                            Komentarz

                            • Jac_ek
                              RS
                              • 2009
                              • 1733

                              #15
                              u mnie z tego co pamiętam Varta 51Ah. Ale przy webasto to za mało, więc pewnie będę zmieniał a ten wrzucę do drugiego samochodu gdzie jest starszy akku który już poprzedniej zimy niedomagał...

                              z tego co znalazłem w sieci to alternator w 1.4TSI ma 140A więc raczej nie będzie problemu z doładowaniem akumulatora nawet i 70Ah, jeśli w instalacji elektrycznej nie ma jakiegoś zwarcia i dużego poboru prądu.... może masz coś co ci rozładowuje akumulator?
                              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                              Komentarz

                              • winni77
                                RS
                                • 2009
                                • 2183
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                U mnie Elegance z lipca 2009, bez DSG - Varta 60Ah, 480 A (1J0 915 105 AC).
                                Mój "Batmobil"

                                Komentarz

                                • mrrudzin
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 403

                                  #17
                                  sierpień 2009

                                  chyba mam to samo - tzn. 12V 60 Ah 280A DIN 480A EN/SAE (5K0 915 105D 60Ah)

                                  może warto doładować aku prostownikiem i przede wszystkim pomierzyć prąd płynący w obwodzie aku po wyjęciu kluczyka (amperomierz szeregowo).

                                  Jeśli jeździsz na krótkich dystansach możliwe że po prostu aku się nie doładowuje.

                                  Komentarz

                                  • zenek127
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 42

                                    #18
                                    Mam Elegance z 2009 1.4 TSI akumulator 44 Ah. i często muszę go doładowywać, krótkie odcinki jazdy. Chociaż jest naładowany przy dodawaniu gazu światła lekko mrugają, czy u kogoś też tak jest ?.

                                    Komentarz

                                    • zbigniew147
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 482

                                      #19
                                      Zamieszczone przez zenek127
                                      Mam Elegance z 2009 1.4 TSI akumulator 44 Ah. i często muszę go doładowywać, krótkie odcinki jazdy. Chociaż jest naładowany przy dodawaniu gazu światła lekko mrugają, czy u kogoś też tak jest ?.
                                      ja gdy wieżdżam do garażu - lekkie wzniesienie - puszczjąc powoli sprzęgło bez dodawania gazu zauważyłem przygasajace światła.

                                      Komentarz

                                      • zenek127
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 42

                                        #20
                                        ponadto widzę że auto alarm pobiera mi za dużo prądu, więc w garażu zamykam auto na kluczyk, a jeśli pilotem to rano przy zapalaniu silnik wchodzi na 1200 obrotów i obroty po jakimś czasie spadają. Byłem z tym w serwisie , porobili pomiary i uznali że wszystko jest ok. Za kilka dni kończy mi się gwarancja i nie wiem co robić. Może ktoś ma podobny problem, albo ktoś potrafi logicznie to wytłumaczyć.

                                        Komentarz

                                        • Tichy
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 544

                                          #21
                                          zenek127, masz oryginalny alarm?

                                          U mnie też jest Varta 60Ah, wersja Elegance, bez ksenonów.

                                          Z ciekawostek zgłosiłem ostatnio wyciek w okolicach "oczka" kontrolnego i czekam na wymianę akumulatora...

                                          Komentarz

                                          • winni77
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2183
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            Raczej nie ma, bo u mnie wraz z przekręceniem kluczyka alarm się uzbraja.
                                            Mój "Batmobil"

                                            Komentarz

                                            • Tichy
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 544

                                              #23
                                              No i po wymianie. Założyli Exide 61Ah, 330/540A (jakiś wypust dla Volkswagena) - myślicie, że będzie lepszy od Varty?

                                              Komentarz

                                              • kasper64
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 78

                                                #24
                                                zenek127 - o podwyższonych obrotach po odpaleniu było na forum. Ja nie widzę logicznego uzasadnienia dla tego zjawiska, ale nie jestem mechanikiem. Czy przy pełnym naładowaniu aku problemy z obrotami nie występują?
                                                kasper64

                                                Komentarz

                                                • toomasz
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 909
                                                  • Volkswagen
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  #25
                                                  zenek127 - o podwyższ
                                                  onych obrotach po odpaleniu było na forum. Ja nie widzę logicznego uzasadnienia dla tego zjawiska, ale nie jestem mechanikiem. Czy przy pełnym naładowaniu aku problemy z obrotami nie występują?
                                                  wydaje mi sie to troche nie logiczne, bo jak wszyscy zauważyli podwyższone obroty najczęściej występują gdy jest bardzo ciepło, gdy jest zimno(taka podoga jak teraz) jest to sporadyczność, jeżeli miał by na to wpływ akku to wydaje mi sie ze podwyższone obroty dawałyby się we znaki własnie gdy jest zimno, bo wiadomo, akku jak i żadne baterie nie lubią niskich temperatur i szybciej się rozładowują gdy jest zimno właśnie.
                                                  [ Dodano: Pią 25 Lis, 11 11:11 ]
                                                  zenek127 - o podwyższonych obrotach po odpaleniu było na forum. Ja nie widzę logicznego uzasadnienia dla tego zjawiska, ale nie jestem mechanikiem. Czy przy pełnym naładowaniu aku problemy z obrotami nie występują?
                                                  wydaje mi sie to troche nie logiczne, bo jak wszyscy zauważyli podwyższone obroty najczęściej występują gdy jest bardzo ciepło, gdy jest zimno(taka podoga jak teraz) jest to sporadyczność, jeżeli miał by na to wpływ akku to wydaje mi sie ze podwyższone obroty dawałyby się we znaki własnie gdy jest zimno, bo wiadomo, akku jak i żadne baterie nie lubią niskich temperatur i szybciej się rozładowują gdy jest zimno właśnie.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...