[O2] Wentylator na chłodnicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misza_zabrze
    L&K
    • 2013
    • 1371
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BLR 2.0 FSI 150 KM

    #51
    Niekoniecznie to musi byc przyczyna. Mozesz miec brudna przepustnice. Dodatkowo moze rzeczywiscie padl jeden z czujnikow temp i ECU ma problemy z dobraniem mieszanki. Jesli waz dolny zimny, nadal stawiam na termostat. Podjedz do mechanika, on powinien wszystko wybadac co i jak.
    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
    Obecnie -> Seicento 900+LPG
    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
    Bylo ->GOLF 3 1.8

    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #52
      pawel_breslau, Termostat może być OK. Wąż dolny nie będzie gorący bo termostat się nigdy nie otworzy jak wentylator chodzi non stop. Gdyby auto zaczęło się "gotować" to obstawiałbym termostat.
      Odczytałbym z komputera informacje jakie temperatury podają czujniki na zimnym i na ciepłym silniku.
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • misza_zabrze
        L&K
        • 2013
        • 1371
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BLR 2.0 FSI 150 KM

        #53
        kecaj, z drugiej strony jesli termostat sie nie otworzy to nie bedzie przeplywu przez chlodnice, a tym samym nie bedzie sie chlodzil. Wystarczajacym moze jest to co sie schlodzi przez blok silnika i rury biegnace wokolo. Na chwile obecna. ( nie wiem jaka jest temp na zewnatrz). Jesli sie otwiera to waz bedzie caly czas cieply. Zamknie sie ponizej 87 i otworzy powyzej. To tak teoretycznie a praktycznie roznie bywa

        Juz mi sie koncza pomysly

        kecaj, moze Ty na cos wpadniesz W pierwszym kroku tak jak mowisz trzeba odczytac temp na roznych czujnikach.
        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
        Obecnie -> Seicento 900+LPG
        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
        Bylo ->GOLF 3 1.8

        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

        Komentarz

        • pawel_breslau
          Ambiente
          • 2014
          • 175

          #54
          Pojutrze podjadę do elektryka i niech mi wrzuci szkodnika na kompa. Do tej pory muszę jakoś się przemęczyć. Przed kilkoma dniami, jak wentylator się kręcił i jeszcze schładzał chłodnicę (czasami jeszcze się tak też zdarza) to po jego wyłączeniu sprawdzałem chłodnicę i była gorąca.
          Tak na chłopski rozum myśląc, ja tak uważam, czy wąż właśnie wychodzący z chłodnicy nie powinien być chłodny? Przecież wentylator chłodzi płyn w niej się znajdujący. Także rura przez którą wpływa płyn do chłodnicy będzie gorąca a na wyjściu chłodna. Takie moje małe przemyślenia. Mylę się? Może faktycznie ten czujnik?
          Sam już nie wiem :cry:
          Pozdrawiam.

          [ Dodano: Czw 17 Kwi, 14 10:02 ]
          Witam.
          Byłem u mojego elektryka i po podłączeniu do kompa stwierdził, że żadnych błędów nie pokazuje i objawy są typowe dla tego właśnie czujnika. Cóż, muszę mu zaufać i zakupiłem już takowy czujnik (zamienniczek) i po niedzieli będę go zmieniał.
          Dam znać jaka będzie reakcją po jego zmianie.
          Pozdrawiam.
          Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

          Komentarz

          • misza_zabrze
            L&K
            • 2013
            • 1371
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BLR 2.0 FSI 150 KM

            #55
            pawel_breslau, problem rozwiazany ??
            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
            Obecnie -> Seicento 900+LPG
            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
            Bylo ->GOLF 3 1.8

            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

            Komentarz

            • pawel_breslau
              Ambiente
              • 2014
              • 175

              #56
              Witam i przepraszam za zwłokę 8)
              Co do problemu to wydaje mi się, że problem rozwiązany ale połowicznie.
              Po wizycie u mechanika i wymianie czujnika płynu na jakiś czas był spokój. Pewnego jednak popołudnia dwukrotnie problem wrócił po wyjeździe do miasta.
              Pojechałem więc ponownie do elektryka i pozostawiłem mu szkodnika na 8 do diagnozy całościowej. Pod wieczór oświadczył mi, że:
              -diagnoza nie wykazała żadnych błędów
              -stwierdził, że bez włączonej climy komputer i tak sam ustala sobie jaką ma temp. w kabinie i wyrównuje ją do zadanej (klima dwustrefowa) i stąd komputer bierze to za działanie klimatyzacji
              -oświadczył, iż aby wentylator się nie włączał to trza jeździć na ECO co też zostało sprawdzone i działa (nie włącza się wentylator)
              Nie usatysfakcjonowało mnie ta odpowiedź i będę szukał i drążył dalej. Chcę jechać do innego elektryka ale mieszka kawałek od mojej chałupy więc tak się wybieram i wybieram. Ale temat ogarnąć muszę bo zbliżają się ciepłe dni i auto ma być sprawne.
              Jak coś się da ustalić to dam znać.
              Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł dodatkowy cóż to może być aby uderzyć bezpośrednio w sedno problemu.
              Pozdrawiam

              [ Dodano: Wto 06 Maj, 14 09:59 ]
              Witam ponownie.
              Tak jak pisałem wcześniej-wentylator już mi się nie włącza ale zaobserwowałem kolejne podniesienie obrotów.
              Już nie wiem co robić, czy jakiś magik może się wypowiedzieć w temacie cóż to może być i gdzie tego szukać? Mam powoli dosyć wymieniania części na "ślepo".
              Poniżej filmik jaki udało mi się nagrać po dojeździe z pracy do domu, wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika. Oceńcie sami.

              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


              Pozdrawiam i proszę o pomoc
              Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

              Komentarz

              • misza_zabrze
                L&K
                • 2013
                • 1371
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                #57
                Zaczni od najlatwiejszego. Przeczysc przepustnice i zobacz czy pomoglo
                Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                Obecnie -> Seicento 900+LPG
                Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                Bylo ->GOLF 3 1.8

                Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                Komentarz

                • pawel_breslau
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 175

                  #58
                  Witam ponownie. Misza, namierzysz mi tą przepustnicę w którym jest miejscu?
                  Wykonam tę czynność sam czy trza szkodnika do mechaniora odstawiać?
                  Pozdrawiam.
                  Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                  Komentarz

                  • misza_zabrze
                    L&K
                    • 2013
                    • 1371
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BLR 2.0 FSI 150 KM

                    #59
                    Na rysunku numer 3.



                    A tak wyglada w realu.




                    Znajdziesz ja na kolektorze ssacym A jak nie wiesz co i jak zajedz do mechaniora Zajmie mu to ok godzinki o ile nie krocej . Nie powinien duzo skasowac.
                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                    Komentarz

                    • pawel_breslau
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 175

                      #60
                      Chyba tak uczynię tzn. podjadę do mechaniora.
                      Dzięki serdeczne.
                      Zobaczymy czy to da jakąś poprawę.
                      Tak na marginesie to przez całą drogę do domu w dniu dzisiejszym nie było żadnej awarii tzn. nie "zawiesiły" się obroty na 1000 ani razu.
                      Pozdrawiam. :lol:
                      Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                      Komentarz

                      • kecaj
                        RS
                        • 2009
                        • 1511
                        • Superb II (3T4)

                        #61
                        pawel_breslau, obroty podniosą się również w momencie zwiększonego poboru energii.
                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                        Komentarz

                        • misza_zabrze
                          L&K
                          • 2013
                          • 1371
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BLR 2.0 FSI 150 KM

                          #62
                          pawel_breslau, ECO wlaczone oznacza wylaczona klime
                          Jesli sie nie swieci tzn ze wlaczyles klime a tym samym oborty pojda w gore i zacznie sie krecic wentylator. Dodatkowo klima nie wlaczy sie od razu, tylko musza zostac spelnione pewne warunki o ktorych mowa w ksiazce serwisowej.
                          Oprocz tego przy wlaczonej klimie wentylator nie kreci sie caly czas tylko bedzie sie wlaczal i wylaczal co jakis czas i oborty pojda lekko w gore (takie kopniecie) bo nastepuje wieksze zapotrzebowanie w energie o ktorym pisze kecaj.

                          Dodatkowo jesli silnik sie nagrzeje, (pomijajac klime oczywiscie zakladamy ze jest wylaczona) wentylator sie wlaczy zeby go schlodzic i tym samym znowu poczujesz lekki wzrost obrotow.
                          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                          Obecnie -> Seicento 900+LPG
                          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                          Bylo ->GOLF 3 1.8

                          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                          Komentarz

                          • pawel_breslau
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 175

                            #63
                            Tak, wiem o co Wam chodzi.
                            Podczas dodatkowego poboru prądu obroty mogą się zwiększyć lub się zwiększą.
                            Mam klimę dwustrefową i założyłem dodatkowo temat odnośnie jej instrukcji obsługi, lecz nie uzyskałem żadnej odpowiedzi więc może tutaj 8)
                            A więc:
                            Mam na pulpicie 2 przyciski w jednym z pokręteł: AUTO i ECON. Proszę więc, oświećcie mnie-czy w przypadku gdy nie mam włączonego ani jednego ani drugiego (żadna z lampek się nie świeci) to czy klimatyzacja w jakiś sposób jest włączona a wyłącza się ją poprzez włączenie ECON (zapala się lampka)?
                            Tak przynajmniej wydaje mi się, że jest u mnie. A jeśli tak jest to co dzieje się w przypadku gdy włączymy AUTO (zapala się lampka).
                            Właśnie w przypadku nie włączenia ani jednego ani drugiego (po raz kolejny dodam, że żadna z lampek nie jest zapalona) włączał mi się wiatrak po osiągnięciu 90 oC a od pewnego czasu jeżdżę na ECON (lampka zapalona) i wiatrak się nie uruchamia.
                            Czy jest to tak jak powinno być?
                            Pozdrawiam.
                            Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3773
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #64
                              pawel_breslau, a zajrzałeś do instrukcji obsługi :?: Jest rozdział o climatronic-u :idea: Są odpowiedzi na twoje pytania.
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • misza_zabrze
                                L&K
                                • 2013
                                • 1371
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                #65
                                Klima zalaczona --> ECON brak swiatelka

                                Klima wylaczona --> ECON swiatelko daje po oczach

                                I prosze juz chyba rozwiazalismy Twoj problem
                                Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                Bylo ->GOLF 3 1.8

                                Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                Komentarz

                                • pawel_breslau
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 175

                                  #66
                                  Czytałem tą instrukcję ale jest tam trochę inny pulpit niż u mnie więc się motam.
                                  Więc podsumowując:
                                  gdy nie mam wyłączonego ECON-a to klima chodzi czy włączone mam AUTO czy też nie (tylko chodzi o moc wychładzania) a gdy włączę ECON to wtedy w ogóle klima nie chodzi.
                                  Czy właśnie tak?
                                  To by tłumaczyło włączanie się wentylatora przy 90 oC, gdzie sytuacja była opisywana wcześniej, gdyż jeździłem bez włączonego ECON-a, a to już była jazda przy klimie ale na tym (ja to tak rozumiem) mniejszym biegu.
                                  Pozostaje jednak temat tych obrotów - zwiększania się ich.
                                  Nie miałem czasu wyrwać się z roboty nawet na kilka chwil aby pogadać z moim mechaniorem na temat tej przepustnicy.
                                  Jakoś ostatnimi czasy to właśnie czas jest moim przeciwnikiem :cry:
                                  Jak z nim temat ogarnę to dam znać czy coś pomogło.
                                  Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe rady. Mam nadzieję, że to pomoże i więcej innych już nie będę potrzebował w tym temacie

                                  [ Dodano: Pon 02 Cze, 14 12:17 ]
                                  Hmm, problem przez 2 tygodnie nie występuje (podwyższone obroty). Nie czyściłem w konsekwencji tej przepustnicy ale od tamtej pory jeżdżę na ECON i obroty nie skaczą więc przyjmuję iż "problemem" była włączona klima.
                                  Jakby coś się zmieniło gdyż idą ciepłe dni, to dam oczywiście znać.
                                  Pozdrawiam.

                                  [ Dodano: Pon 02 Cze, 14 18:30 ]
                                  To chyba jakaś magia :evil: bo przyjechałem z zakupów z moją małżonką i po zaparkowaniu samochodu okazało się, że znów obrotomierz zatrzymał się na 1000 obr. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko OK.
                                  Chyba sam sobie wilka z lasu wywołałem :twisted:

                                  [ Dodano: Wto 01 Wrz, 15 19:55 ]
                                  Wymieniłem rolkę na alternatorze, też na używkę, i wyeliminowałem wzrastanie obrotów o 90 %.
                                  Może jakby wstawić nową rolkę to... ???
                                  Pozdrawiam.
                                  Paweł
                                  Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                  Komentarz

                                  Pracuję...