Niekoniecznie to musi byc przyczyna. Mozesz miec brudna przepustnice. Dodatkowo moze rzeczywiscie padl jeden z czujnikow temp i ECU ma problemy z dobraniem mieszanki. Jesli waz dolny zimny, nadal stawiam na termostat. Podjedz do mechanika, on powinien wszystko wybadac co i jak.
[O2] Wentylator na chłodnicy
Zwiń
X
-
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
-
-
pawel_breslau, Termostat może być OK. Wąż dolny nie będzie gorący bo termostat się nigdy nie otworzy jak wentylator chodzi non stop. Gdyby auto zaczęło się "gotować" to obstawiałbym termostat.
Odczytałbym z komputera informacje jakie temperatury podają czujniki na zimnym i na ciepłym silniku.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
kecaj, z drugiej strony jesli termostat sie nie otworzy to nie bedzie przeplywu przez chlodnice, a tym samym nie bedzie sie chlodzil. Wystarczajacym moze jest to co sie schlodzi przez blok silnika i rury biegnace wokolo. Na chwile obecna. ( nie wiem jaka jest temp na zewnatrz). Jesli sie otwiera to waz bedzie caly czas cieply. Zamknie sie ponizej 87 i otworzy powyzej. To tak teoretycznie a praktycznie roznie bywa
Juz mi sie koncza pomysly
kecaj, moze Ty na cos wpadniesz W pierwszym kroku tak jak mowisz trzeba odczytac temp na roznych czujnikach.Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Pojutrze podjadę do elektryka i niech mi wrzuci szkodnika na kompa. Do tej pory muszę jakoś się przemęczyć. Przed kilkoma dniami, jak wentylator się kręcił i jeszcze schładzał chłodnicę (czasami jeszcze się tak też zdarza) to po jego wyłączeniu sprawdzałem chłodnicę i była gorąca.
Tak na chłopski rozum myśląc, ja tak uważam, czy wąż właśnie wychodzący z chłodnicy nie powinien być chłodny? Przecież wentylator chłodzi płyn w niej się znajdujący. Także rura przez którą wpływa płyn do chłodnicy będzie gorąca a na wyjściu chłodna. Takie moje małe przemyślenia. Mylę się? Może faktycznie ten czujnik?
Sam już nie wiem :cry:
Pozdrawiam.
[ Dodano: Czw 17 Kwi, 14 10:02 ]
Witam.
Byłem u mojego elektryka i po podłączeniu do kompa stwierdził, że żadnych błędów nie pokazuje i objawy są typowe dla tego właśnie czujnika. Cóż, muszę mu zaufać i zakupiłem już takowy czujnik (zamienniczek) i po niedzieli będę go zmieniał.
Dam znać jaka będzie reakcją po jego zmianie.
Pozdrawiam.Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Komentarz
-
-
pawel_breslau, problem rozwiazany ??Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Witam i przepraszam za zwłokę 8)
Co do problemu to wydaje mi się, że problem rozwiązany ale połowicznie.
Po wizycie u mechanika i wymianie czujnika płynu na jakiś czas był spokój. Pewnego jednak popołudnia dwukrotnie problem wrócił po wyjeździe do miasta.
Pojechałem więc ponownie do elektryka i pozostawiłem mu szkodnika na 8 do diagnozy całościowej. Pod wieczór oświadczył mi, że:
-diagnoza nie wykazała żadnych błędów
-stwierdził, że bez włączonej climy komputer i tak sam ustala sobie jaką ma temp. w kabinie i wyrównuje ją do zadanej (klima dwustrefowa) i stąd komputer bierze to za działanie klimatyzacji
-oświadczył, iż aby wentylator się nie włączał to trza jeździć na ECO co też zostało sprawdzone i działa (nie włącza się wentylator)
Nie usatysfakcjonowało mnie ta odpowiedź i będę szukał i drążył dalej. Chcę jechać do innego elektryka ale mieszka kawałek od mojej chałupy więc tak się wybieram i wybieram. Ale temat ogarnąć muszę bo zbliżają się ciepłe dni i auto ma być sprawne.
Jak coś się da ustalić to dam znać.
Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł dodatkowy cóż to może być aby uderzyć bezpośrednio w sedno problemu.
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto 06 Maj, 14 09:59 ]
Witam ponownie.
Tak jak pisałem wcześniej-wentylator już mi się nie włącza ale zaobserwowałem kolejne podniesienie obrotów.
Już nie wiem co robić, czy jakiś magik może się wypowiedzieć w temacie cóż to może być i gdzie tego szukać? Mam powoli dosyć wymieniania części na "ślepo".
Poniżej filmik jaki udało mi się nagrać po dojeździe z pracy do domu, wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika. Oceńcie sami.
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Pozdrawiam i proszę o pomocPowoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Komentarz
-
-
Zaczni od najlatwiejszego. Przeczysc przepustnice i zobacz czy pomogloObecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Chyba tak uczynię tzn. podjadę do mechaniora.
Dzięki serdeczne.
Zobaczymy czy to da jakąś poprawę.
Tak na marginesie to przez całą drogę do domu w dniu dzisiejszym nie było żadnej awarii tzn. nie "zawiesiły" się obroty na 1000 ani razu.
Pozdrawiam. :lol:Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Komentarz
-
-
pawel_breslau, ECO wlaczone oznacza wylaczona klime
Jesli sie nie swieci tzn ze wlaczyles klime a tym samym oborty pojda w gore i zacznie sie krecic wentylator. Dodatkowo klima nie wlaczy sie od razu, tylko musza zostac spelnione pewne warunki o ktorych mowa w ksiazce serwisowej.
Oprocz tego przy wlaczonej klimie wentylator nie kreci sie caly czas tylko bedzie sie wlaczal i wylaczal co jakis czas i oborty pojda lekko w gore (takie kopniecie) bo nastepuje wieksze zapotrzebowanie w energie o ktorym pisze kecaj.
Dodatkowo jesli silnik sie nagrzeje, (pomijajac klime oczywiscie zakladamy ze jest wylaczona) wentylator sie wlaczy zeby go schlodzic i tym samym znowu poczujesz lekki wzrost obrotow.Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Tak, wiem o co Wam chodzi.
Podczas dodatkowego poboru prądu obroty mogą się zwiększyć lub się zwiększą.
Mam klimę dwustrefową i założyłem dodatkowo temat odnośnie jej instrukcji obsługi, lecz nie uzyskałem żadnej odpowiedzi więc może tutaj 8)
A więc:
Mam na pulpicie 2 przyciski w jednym z pokręteł: AUTO i ECON. Proszę więc, oświećcie mnie-czy w przypadku gdy nie mam włączonego ani jednego ani drugiego (żadna z lampek się nie świeci) to czy klimatyzacja w jakiś sposób jest włączona a wyłącza się ją poprzez włączenie ECON (zapala się lampka)?
Tak przynajmniej wydaje mi się, że jest u mnie. A jeśli tak jest to co dzieje się w przypadku gdy włączymy AUTO (zapala się lampka).
Właśnie w przypadku nie włączenia ani jednego ani drugiego (po raz kolejny dodam, że żadna z lampek nie jest zapalona) włączał mi się wiatrak po osiągnięciu 90 oC a od pewnego czasu jeżdżę na ECON (lampka zapalona) i wiatrak się nie uruchamia.
Czy jest to tak jak powinno być?
Pozdrawiam.Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Komentarz
-
-
Klima zalaczona --> ECON brak swiatelka
Klima wylaczona --> ECON swiatelko daje po oczach
I prosze juz chyba rozwiazalismy Twoj problemObecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Czytałem tą instrukcję ale jest tam trochę inny pulpit niż u mnie więc się motam.
Więc podsumowując:
gdy nie mam wyłączonego ECON-a to klima chodzi czy włączone mam AUTO czy też nie (tylko chodzi o moc wychładzania) a gdy włączę ECON to wtedy w ogóle klima nie chodzi.
Czy właśnie tak?
To by tłumaczyło włączanie się wentylatora przy 90 oC, gdzie sytuacja była opisywana wcześniej, gdyż jeździłem bez włączonego ECON-a, a to już była jazda przy klimie ale na tym (ja to tak rozumiem) mniejszym biegu.
Pozostaje jednak temat tych obrotów - zwiększania się ich.
Nie miałem czasu wyrwać się z roboty nawet na kilka chwil aby pogadać z moim mechaniorem na temat tej przepustnicy.
Jakoś ostatnimi czasy to właśnie czas jest moim przeciwnikiem :cry:
Jak z nim temat ogarnę to dam znać czy coś pomogło.
Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe rady. Mam nadzieję, że to pomoże i więcej innych już nie będę potrzebował w tym temacie
[ Dodano: Pon 02 Cze, 14 12:17 ]
Hmm, problem przez 2 tygodnie nie występuje (podwyższone obroty). Nie czyściłem w konsekwencji tej przepustnicy ale od tamtej pory jeżdżę na ECON i obroty nie skaczą więc przyjmuję iż "problemem" była włączona klima.
Jakby coś się zmieniło gdyż idą ciepłe dni, to dam oczywiście znać.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Pon 02 Cze, 14 18:30 ]
To chyba jakaś magia :evil: bo przyjechałem z zakupów z moją małżonką i po zaparkowaniu samochodu okazało się, że znów obrotomierz zatrzymał się na 1000 obr. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko OK.
Chyba sam sobie wilka z lasu wywołałem :twisted:
[ Dodano: Wto 01 Wrz, 15 19:55 ]
Wymieniłem rolkę na alternatorze, też na używkę, i wyeliminowałem wzrastanie obrotów o 90 %.
Może jakby wstawić nową rolkę to... ???
Pozdrawiam.
PawełPowoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Komentarz
-
Komentarz