Zamieszczone przez witachu
Stuki luz DSG
Zwiń
X
-
witachu, mega dziwne. Mnie sie jeszcze nie udalo tak w zadnym automacie zrobic. Jakiego by obciazenia nie dac. Nawet sprawdzalem teraz w DSG na stromym podjezdzie, chwile po puszczeniu hamulca stoi, pozniej po prostu na luzie sie stacza.
IMO tak sie stac nie powinno, ale chyba moznaby przyjac, ze taka sytuacja moze sie zdarzyc. Sprzegla nie zdarzy rozlaczyc, mechatronika nie dogada sie np z ASR ktory zdlawil silnik. Lub cos w tym rodzaju. Na pewno jednorazowa wpadka nie ma sie co przejmowac. Mozna conajwyzej logi sprawdzic, czy z tego zdarzenia nie powstal jakis zapis w pamieci.
piotrek_gdy, rozwiniesz?Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdywitachu napisał/a:
czy wogóle coś takiego może się zdarzyć przy DSG lub ogólnie przy skrzyni automatyczne
może
[ Dodano: Sro 11 Lip, 12 20:22 ]
Puchacz, u mnie nie było zadnego obciazenia, jechałem tylko ja w aucie. ASR raczej sie nie załączył, bo tak jak mówie, delikatnie ruszyłem, kiedyś jakies półtora miesiąca w podobnej sytuacji też mi zgasło, ale pomyslałem własnie ze to jednorazowy przypadek i zapomniałem o tym w sumie. i teraz to drugi raz. kurcze ;/ co tu robić :?: musze podjechać do mechanika to sprawdzi VCDS-em logi i zobaczymy. mam nadzieje ze to nic powaznego. tak jak mówie oprócz tej sytuacji wszystko z autem skrzynia chodzi bez problemu. ładnie zmienia biegi. płynnie itd no chyba ze jest na S to wtedy lubi sobie ostro popracowaćOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
w kilku automatach mi sie taka sytuacja zdarzyła
zazwyczaj albo przy ruszaniu, gdy zbyt szybko wrzucam bieg równocześnie uruchamiając silnik albo czasem na biegu jałowym bez gazu przy zawachaniu się mechatroniki(to we wranglu)
każde auto można zgasić- nawet automat :wink:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
patrykL, co to jest "asb"?
Zamieszczone przez piotrek_gdyw kilku automatach mi sie taka sytuacja zdarzyła
zazwyczaj albo przy ruszaniu, gdy zbyt szybko wrzucam bieg równocześnie uruchamiając silnik albo czasem na biegu jałowym bez gazu przy zawachaniu się mechatroniki(to we wranglu)
każde auto można zgasić- nawet automat :wink:OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
witachu, ja zasadniczo bym się nie przejmował, chyba, że będzie sie to notorycznie powtarzało
jesli raz na jakiś czas tobym sobie głowy nie zaprzątałprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Maicroft, a sprawdzałeś to potem jakoś VCDS-em czy jakiś bład lub coś innego moglo być nie tak?
[ Dodano: Sro 11 Lip, 12 22:01 ]
piotrek_gdy, auto mam od marca i do tej pory jak już wczesniej mówiłem to dwa takie przypadki, mam nadzieje ze nie jest to okres czasu który już mozna nazwać notorycznym powtarzaniem. no nic trzeba bedzie obserowac, sprawdzic logi, obserwować itp. mam nadzieje ze to nic złego i już będzie okiOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
witachu, nie pozostają żadne błędy :lol:
to jest najciekawsze, więc nalezy założyć, że komp myśli że to było prawidłowe :roll:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
dzięki panowie no cięzkiej nogi tez nie mam, chociaz nie ukrywam ze lubie sobie czasem wcisnąć ale przewaznie na spokojnie, bo gdzie tu w Łodzi mozna szaleć :P przy okazji wizyty u mechanika kiedys sprawdzimy logi, ale skoro mówicie ze nic w komputerze nie bedzie to tylko tak profilaktycznieOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Witam chciałem dorzucić swoje 3 grosze do tematy DSG w 1.4 TSI...
we wrześniu 2011 roku /przy przebiegu 16000km/ na wymianie oleju po roku użytkowania zgłosiłem usterki że skrzynia przy mocnym hamowaniu z okolic 90-100 /bliskie awaryjnemu/ skrzynia wyje, wgrano mi nowe oprogramowanie silnika i skrzyni poprawiło się znacząco ale nadal słyszałem ten dzwięk. W sierpniu tego roku / 26000km/ zgłosiłem się z usterką wysokich obrotów po nocnym postoju podczas odpalania samochodu silnik trzymał obroty w okolicy 1500-1700 przez ok minuty, ale jeśli tylko dotknięto pedał gazu obroty spadały na poziom 900... po wizycie w serwisie ustąpiły objawy ale pojawiły się ponownie problemy z DSG, wgrali nowe oprogramowanie silnika i skrzyni, wróciło wycie podczas zhamowywania z okolic 90km/h serwis mi wmawia że to mi opony wyją!!! i jest OK... następnie samochód wpada w rezonans/lekkie szarpanie podczas ruszania z miejscza czyli 1 / 1500obr załącza 2 i /tylko na biegu 2/ w okolicy 1500obr/min / z mojej obserwacji wynika że to jest w chwili przekazywania momentu obrotowego i ustaje w chwili przekazania całego monentu / co śmieszne nie występuje to za każdym razem i występuje tylko gdy ruszamy spokojnie na prostych kołach częściej na skręconych, i na wstecznym biegu ale co dziwne głównie zaraz po programowaniu... oczywiście serwis odwiedziłem z tym problemem 3 krotnie ostatnia wizyta była na początku października a 11.10.2012 skończyła się gwarancja... za każdym razem programowano mi skrzynię biegów i mówiono że jest OK, po odbiorze samochodu za 5 minut wracałem że jest nie ok i kierownik serwisu jeździł moim samochodem próbując wywołać usterkę niestety nie umiał jej wywołać, a jak ja ją wywoływałem to nie czuł szarpania... dodatkowo podczas wizyt zgłaszane były hałasy skrzyni biegów/ grzechotanie podczas ruszania i jazdy, po programowaniu jakby ustały ale podczas jazdy nadal grzechota skrzynia biegów... Odp kierownika serwisu na moje uwagi odnośnie DSG:
- zbyt delikatna jazda może też uszkodzić skrzynię - tzn że mam ruszać za każdym razem dynamicznie, nie wymuszać jazdy z ciągłą zmianą biegów np 80km/h 7 lekko gaz wrzuca 5 potm 6 7 itd i ponownie gaz itd...
- podczas jazdy w korku mam używać trybu manualnego żeby skrzynia za często nie zmieniała biegów / tu jest jakiś sens tego ciągłe wachlowanie biegami 1 2 3 2 1 itd... sużycie sprzęgła...
- skrzynia DSG 7 biegów jest ma sprzęgła suche /lub jest skrzynią suchą , nie pamiętam co mi dokładnie mówił, nie wymienia się oleju na 60 tys km jest olej dożywotnio, suche sprzęgła: dlatego skrzynia hałasuje podczas jazdy po nierównościach i słychać skukot/grzechot na hopkach to też mogę zrozumieć jeśli żeczywiście tak jest... olewam to jeżdzę dalej nic się nie dzieje
- skrzynia może szarpać po programowaniu bo ma funkcię uszenia się do stylu jazdy kierowcy, i szukanie, wymuszanie usterki może powodować iż DSG może nauczy się pracy w takim stylu i będzie szarpać ... być może tak jest...
reasumując: DSG grzechota nadal, wyje podczas mocnego hamowania i wyczuwalne jest to na lewarku zmiany biegów minimalne mrowienie... staram się nie hamować , szarpie tylko podczas ruszania na 2 biegu ale nie za często / ruszam trochę dynamiczniej, serwis utwierdza mnie że jest 100% sprawny samochód ja im nie wierzę... samochód ma gwarancję dodatkową na 3 lata, z której można nie naprawić samochodu...
Komentarz
-
-
Zobacz na temat o skrzyni DSG 7, serwisy maja psi obowiazek wymienic w niej sprzegla i mechanizm ich rozlaczania bo to z nim jest problem.
Jak sprawa byla zglaszana wielokrotnie, do tego masz wydluzona gwarancje, to podjedz i przedstaw im problem, ze albo to zrobia, albo nastapi wymiana sprzegiel, calej skrzyni, albo sprzegiel i dwumasy.
W tamtym temacie wrzucilem TPI u VW jak poczytasz na necie, problem jest znany, ale nam wmawia sie ze jest ok, a ok nie jest.
Tryb manualny, zeby skrzynia sie nie meczyla :lol:
Komentarz
-
-
Może trochę odgrzeję kotleta, ale ja też mam problem ze stukami w Passacie 2.0TDI 140KM B6 DSG (6 biegów)
Przebieg 150 000km. Stuki takie jak opisujecie - gaz/noga z gazu i słychać stukanie. Dodatkowo na postoju w pozycji P lub N słuchać co kilka chwil cykanie (metaliczne).
Przy prędkości 120 - 130km/h słychać dudnienie/turkotanie zwłaszcza jak się jedzie ze stałą prędkością na tempomacie (samochód jedzie bez przyspieszania i hamowania).
Ja ze swej strony wymieniłem przeguby wewnętrzne, koła dwukrotnie wyważane.
Podobno dwumasa była wymieniona (serwis się zarzeka).
W konkurencyjnym serwisie podejrzewają, że przyczyną może być wyrobiony wielowypust na koszu sprzęgieł (ten co wchodzi do dwumasy) i to może też powodować hałas.Pzdr z Poznania
Komentarz
-
-
Koledzy pytanko jak wygląda sprzęgło w DSG ?? czy jest podobnie montowane jak w manualu?? pacjent to Touran 2.0TDI bkd dsg na wolnych obrotach skrzynia dudni autem telepota na wszystkich biegach prócz S są drgania na S nie ma pytanie brzmi czy może być to wina tylko dwu masy?? bo to jest takie samo jak w manualu :diabelski_usmiech czy winna może być skrzynia?? pytam bo zwykłe sprzegła robie bez problemu a dsg jeszcze nie robiłem a mam zamiarhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
ma 170tys czyli mnie sprzęgło nie interesuje wyciągam skrzynie robie koło dwu masowe i tyle ?? a do skrzyni nie ma żadnych hydraulik i nie trzeba nic odpowietrzać ??http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
wytargaliśmy wczoraj skrzynie tyle że niestety nie doczytałem tego co napisałeś i zamiast spuścić wode odkręciłem całą chłodniczke z góry skrzyni ale wylała sie tylko znikoma ilosć oleju z chłodniczki gorsze jest to ze nowy dwumas wygląda na nie wiele mniej zużyty od starego też ma luzy wrzuce potem filmik skrzynia faktycznie ciężka i w touranie zajebiś.. cięzko ją wyjąć bo mało miejsca
[ Dodano: Nie 18 Sie, 13 15:21 ]
http://www.youtube.com/watch?v=-DCUD...ature=youtu.be nowy dwumas
[ Dodano: Nie 18 Sie, 13 15:29 ]
http://www.youtube.com/watch?v=yCmVH...ature=youtu.be STARY dwumashttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
i zaczynają sie klocki auto dosc cięzko odpala i kopci rano po odpaleniu potem juz nie kopci i jest git po za tym że telepota i drga podczas przyśpieszania przenosi drgania na całą bude własciciel mówi że wtryski regenerował rok temu i p[rzestało drgać czy jest możliwe żeby od wtrysków przenosił tak zajebiste drgania że nie da sie ujechac?? czy dsg sie sypie bo mi brak pomysłówhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
Komentarz