DPF - filtr cząstek stałych - wszystko na temat czyli jak z tym żyć

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gadula007
    L&K
    • 2009
    • 1085
    • Octavia III combi (5E5)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #26
    sew1981 u mnie jest smród, nie capek. Zarówno na ciepłym jak i na zimnym. Stąd pojawił sie pomysł na katalizator, który trochę to zmniejszył.
    Co do smrodu to mam porównanie, gdyż Foka mk2 1.6TDCI mojej żonu też została wykastrowana. No i w Fordzie nie ma tego smrodu.

    Komentarz

    • dieselinside1900
      Ambiente
      • 2017
      • 228
      • Ford
      • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      Pytanie do tych, którzy mają usunięty DPF. Czy też macie odłączoną wtyczkę od czujnika ciśnienia spalin?
      Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #28
        No właśnie u mnie też nie smierdzi aż tak masakrycznie, ale można wyczuć na zimnym. F2 1.6 to 109 kastrowałeś rozumiem. 1.6 tdci 90 ps, którym też czasem poginam fabrycznie nie ma dpfa i wcale więcej nie kopci niż wykastrowany 2.0, myślę,że porównywalnie, o ile nawet nie ciut mniej przy pełnym bucie, a nalot ma większy, bo już 240 tkm. ten konkretny 1.6 nawet nie ma dwumasy, sprawdzałem po Vinie w ASO, takie bywały wśród 90 tek, zatem się ustrzelił sensowny
        gadula, gdzie kastrowałeś? a może faktycznie masz coś nie halo z motorem co? albo coś masz z programem, może za dużo paliwa leje? gdzie go robiłeś? bo przecież masz auto po programie. Ja bym na Twoim miejscu przerobił soft u tunera, a nie bawił się w jakieś katalizatory dodatkowe. O ile silnik sprawny w pełni oczywiście, wtryskiwacze CR etc. Mnóstwo ludzi wywalało z 2.0 tdi cr dpfa i nie zmagali się chyba jak Ty ze smrodem.

        dieselinside...nie mam pojęcia....musiałbym zajrzeć.no, ale to pisze o silniku 2.0hdi w tym momencie.

        Komentarz

        • gadula007
          L&K
          • 2009
          • 1085
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #29
          Sewciu wszystko od początku robione u Roberta w Tune-up
          A Foka to tak jak piszesz to 109KM
          Ostatnio edytowany przez gadula007; 5672.

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2009
            • 10917
            • Fiat

            #30
            też tam ciąłem. może trzeba coś podreperować w autku poprostu

            Komentarz

            • karolsky
              Drive
              • 2015
              • 82
              • Octavia II (1Z3)
              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #31
              U mnie ma wywalić dpf i zostawic kat.

              Komentarz

              • Almanis
                Ambiente
                • 2007
                • 123
                • Octavia II (1Z3)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #32
                Jest przyczyna podwyższonych obrotów silnika na biegu jałowym.

                Akumulator nie trzymał napięcia. Miałem już przypadki ze akumulator padał gwałtownie, ten częściowo trzymał prąd i prawdopodobnie było tak przez dłuższy czas.
                Po wymianie akumulatora jak ręką odjął, nie ma już podnoszenia obrotów na luzie, sprawdzone w okresie ok. 2 miesięcy bo tyle minęło od wymiany
                O1 1,9 TDI AGR
                O2 2,0 TDI CFHC

                Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                Komentarz

                • belgot11
                  Drive
                  • 2014
                  • 48
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BMM 2.0 TDI 140 KM

                  #33
                  dieselinside1900

                  Ja mam programowo usunięty dpf i downpipe"a i wszystkie czujniki podpięte do instalacji , kontrolka od filtra zapala się na desce podczas przekręcenia kluczyka, jedynie nie ma dopalania sadzy
                  Ostatnio edytowany przez belgot11; 32676.

                  Komentarz

                  • belgot11
                    Drive
                    • 2014
                    • 48
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BMM 2.0 TDI 140 KM

                    #34
                    Ja mam programowo usunięty dpf i downpipe"a i wszystkie czujniki podpięte do instalacji , kontrolka od filtra zapala się na desce podczas przekręcenia kluczyka, jedynie nie ma dopalania sadzy, nie ma też żadnych objawów trybu awaryjnego , turbo wkręca się jakby żwawiej , nie kopci po bucie. W vcds normalnie są odczyty z czujników .
                    Ostatnio edytowany przez belgot11; 32676.

                    Komentarz

                    • Mościcki
                      Classic
                      • 2017
                      • 23
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BMM 2.0 TDI 140 KM

                      #35
                      Czy możliwe aby zapchał się filtr DPF, a nie zapaliła się kontrolka od niego? Kontrolka sama w sobie działa, bo przy uruchamianiu silnika się zapala na moment i gaśnie.

                      Dziś rano samochód mi zrobił psikusa, i zaczął się zachowywać jakby to nie octavia była tylko TIR co najmniej - nie ruszył z miejsca bez solidnej porcji gazu, potem prezentował dynamikę muła (albo i gorzej), przy średnich obrotach i wrzuceniu dwójki szarpał, przy trójce i średnich obrotach dynamika zero, ale jakoś jechał.
                      Ostatnio edytowany przez Mościcki; 43125.

                      Komentarz

                      • karolsky
                        Drive
                        • 2015
                        • 82
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #36
                        Wywaliłem dpf i zastanwaim sie czy nie kupic niwego na allegro i go zamontować. Poczytałem, że w Niemczech sprawdzają i ładują mandaty. Czy to prawda? Jeżdże 3-4 razy w roku przez De i niechciałbym mieć zlawetowanego auta.

                        Komentarz

                        • roberta
                          Rider
                          • 2006
                          • 413
                          • Superb III (3V3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #37
                          Może na mnie będziecie psioczyć ale według mnie ci co usuwają dpf powinni mieć zatrzymywane dowody rejestracyjne do momentu naprawy auta, a nie inni użytkownicy dróg musieli po takich spryciarzach wąchać smród w podróży. Nie stać was na wymianę dpf to nie kupujcie diesel.
                          pozdrawiam
                          roberta

                          Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda

                          http://chomikuj.pl/Roberta9

                          Komentarz

                          • Jacek7210
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 218
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #38
                            Ty na prawdę myślisz że DPF poprawia czystość spalin?? To kolejne ustrojstwo służące do wyrywania pieniędzy potencjalnym użytkownikom aut z tym czymś...
                            Zobacz co się dzieje w momencie wypalania DPF-u..ile nie wiadomo czego idzie w powietrze...

                            Komentarz

                            • roberta
                              Rider
                              • 2006
                              • 413
                              • Superb III (3V3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #39
                              Jak by nie działał to by nie montowali, a każdy sobie tłumaczy jak chce. Diesel nigdy nie był zdrowy dla środowiska, dla tego nie mam i nie będę miał.
                              Ja skłaniam się w kierunku auta elektrycznego
                              pozdrawiam
                              roberta

                              Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda

                              http://chomikuj.pl/Roberta9

                              Komentarz

                              • belgot11
                                Drive
                                • 2014
                                • 48
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                #40
                                A ile trzeba węgla spalić w elektrowni w naszym kraju, żebyś mógł podładować sobie "bateryjkę". To wg Ciebie jest ekologia???? A co do dpf to popatrz jak ,niektóre z filtrów podczas wypalania , czy to wymuszonego procedurą czy też wspomaganę chemią smrodzą i dymią. I to jest Eko.

                                Komentarz

                                • belgot11
                                  Drive
                                  • 2014
                                  • 48
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez roberta Zobacz wpis
                                  Może na mnie będziecie psioczyć ale według mnie ci co usuwają dpf powinni mieć zatrzymywane dowody rejestracyjne do momentu naprawy auta, a nie inni użytkownicy dróg musieli po takich spryciarzach wąchać smród w podróży. Nie stać was na wymianę dpf to nie kupujcie diesel.
                                  Poczytaj sobie na temat kata w benzynie:

                                  Komentarz

                                  • karolsky
                                    Drive
                                    • 2015
                                    • 82
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez roberta Zobacz wpis
                                    Może na mnie będziecie psioczyć ale według mnie ci co usuwają dpf powinni mieć zatrzymywane dowody rejestracyjne do momentu naprawy auta, a nie inni użytkownicy dróg musieli po takich spryciarzach wąchać smród w podróży. Nie stać was na wymianę dpf to nie kupujcie diesel.

                                    Masz pojęcie ile kosztuje nowy dpf? 9600zł jeśli oddajesz stary. Nadal uważasz, że powinno się go wymienić jeśli auto jest warte 20 tys zł to wymiana dpf pochłonie ponad połowę wartości auta.
                                    Ja usunąłem, sprawdziłem emisję spali i zamówiłem nowy zamiennik. Nowy okazał się gównem. Nie działa tak jak powinien, puszcza czarny dym i nie jest zrobiony precyzyjnie. Przy turbinie nie da się go dobrze podłączyć i jest przedmuch. Jutro będzie wymontowany i podejmę próbę zwrotu za niezgodność z opisem. Kupuję używanego oryginalnego i mam zamiar go przepłukać i założyć. Ta zabawa już mnie kosztuje 3600zł i jeszcze muszę kupić drugiego dpf czyli ok 1 tys i robota z 500zł. Głupota kosztuje i 5 tys pójdzie w błoto. To właśnie przez głupie mądrzenie się użytkowników na forum, którzy piszą bzdury iż po usunięciu dpf auto przechodzi normy spalin. Jeśli ktoś to wam powie to nie wierzcie, bo nie przechodzi!

                                    Komentarz

                                    • belgot11
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 48
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                      #43
                                      Jestem bardzo ciekaw , tej opcji płukania filtra. po wszystkim daj cynk co i jak wyszło.

                                      Komentarz

                                      • karolsky
                                        Drive
                                        • 2015
                                        • 82
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        #44
                                        Dam znać, ale nie będzie to jakieś miarodajne, bo nie wiem w jakim stanie kupię dpf-a.

                                        Komentarz

                                        • rob555
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 748

                                          #45
                                          Zamieszczone przez roberta Zobacz wpis
                                          Jak by nie działał to by nie montowali, a każdy sobie tłumaczy jak chce. Diesel nigdy nie był zdrowy dla środowiska, dla tego nie mam i nie będę miał.
                                          Ja skłaniam się w kierunku auta elektrycznego
                                          Oj kolego....troche doinformowania zalecam.

                                          DPF w wiekszosci wypadków działa tylko teoretycznie. Praktycznie przy celowym uspokajaniu ruchu (nastepny idiotyczny zabieg) w warunkach miejskiej aglomeracji nie jest w stanie poprawnie sie czyscic co skutkuje brutalnymi dopaleniami takimi ze fiu fiu zdrowy diesel bez DPF przy tym to generuje gorskie powietrze. Dodatkowo rozrzedza olej ropa po czestych procedurach co niszczy turbiny silniki oraz skutkuje czestymi wymianami oleju.
                                          I co...moze zaczniesz krzyczec w te strone ze w salonach NIE POWINNI sprzedawac diesli do miast?
                                          Bo pretensje do ludzi ktorzy sobie z rakiem radza to masz...ale do tych co sprzedaja (albo wymyslaja takie g...) to juz nie.
                                          pozdrawiam

                                          Diagnostyka i tuning
                                          hybrydowe wtryski i turbiny
                                          programy na ulice jak i do sportu

                                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                          www.tune-up.pl

                                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                          Komentarz

                                          • karolsky
                                            Drive
                                            • 2015
                                            • 82
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #46
                                            Założyłem dzisiaj oryginalnego dpf. Wyglądał jak nowy i nie puszcza nawet grama dymu. Nie to co ten gówniany zamiennik. Norma spali jest pierwsza klasa. 0.01, a dopuszczalne 0.5. Bez dpf ok 2.0, z zamiennikiem ok 1.7.

                                            Komentarz

                                            • roberta
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 413
                                              • Superb III (3V3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis
                                              Założyłem dzisiaj oryginalnego dpf. Wyglądał jak nowy i nie puszcza nawet grama dymu. Nie to co ten gówniany zamiennik. Norma spali jest pierwsza klasa. 0.01, a dopuszczalne 0.5. Bez dpf ok 2.0, z zamiennikiem ok 1.7.
                                              rob555 u tu masz praktykę a pisanie bajek

                                              Filtr nie działa to trzeba wymieniać a nie usuwać i to na oryginał, a nie jakieś zamienniki
                                              pozdrawiam
                                              roberta

                                              Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda

                                              http://chomikuj.pl/Roberta9

                                              Komentarz

                                              • karolsky
                                                Drive
                                                • 2015
                                                • 82
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez belgot11 Zobacz wpis
                                                Jestem bardzo ciekaw , tej opcji płukania filtra. po wszystkim daj cynk co i jak wyszło.
                                                Mechanik nie płukał dpf przed założeniem bo wyglądał jak nowy.

                                                Komentarz

                                                • Almanis
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 123
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #49
                                                  A czy możesz napisać jaki zamiennik zakupiłeś. Czy to był zamiennik z allegro? I gdzie udało Ci się zakupić oryginalny Dpf w dobrym stanie?
                                                  O1 1,9 TDI AGR
                                                  O2 2,0 TDI CFHC

                                                  Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                                                  Komentarz

                                                  • Benek52
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 29

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis
                                                    Założyłem dzisiaj oryginalnego dpf. Wyglądał jak nowy i nie puszcza nawet grama dymu. Nie to co ten gówniany zamiennik. Norma spali jest pierwsza klasa. 0.01, a dopuszczalne 0.5. Bez dpf ok 2.0, z zamiennikiem ok 1.7.
                                                    A po wycięciu DPF który był zapchany można później zamontować oryginalny i jaki to jest koszt ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...