nie ma opcji dla lamera
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
DPF - filtr cząstek stałych - wszystko na temat czyli jak z tym żyć
Zwiń
X
-
Koledzy, swoją Skodziną z DPFem pokonuję codziennie 110 kilometrów (55 w jedną stronę). Jest to trasa międzymiastowa, na terenie niezabudowanym jeżdżę z prędkością 100 km/h. Przy tej prędkości mam około 2050 RPM.
Czy taki sposób jazdy jest dobry dla filtra? Jest w stanie się wypalić w takich warunkach? Odkąd mam samochód nie zaobserwowałem jeszcze wypalania na postoju (brak wyższych obrotów jałowych i wyższego spalania), dlatego postanowiłem się spytać.
Komentarz
-
-
Sprawdziłem odczyty na moim:
Przebieg 208 tyś (DPF był wymieniony przy 102 tyś)
Oil Ash Volume: 0.00l
Soot Mass Calculated 3,69g
Soot mass measured 2,57g
Kilometers since last regeneration 20322m
No i generalnie to nie wiem jak mam się odnieść do tej pierwszej wartości... Coś nie tak jest z filtrem czy na prawdę jest pusty?
Komentarz
-
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpisSprawdziłem odczyty na moim:
Przebieg 208 tyś (DPF był wymieniony przy 102 tyś)
Oil Ash Volume: 0.00l
Soot Mass Calculated 3,69g
Soot mass measured 2,57g
Kilometers since last regeneration 20322m
No i generalnie to nie wiem jak mam się odnieść do tej pierwszej wartości... Coś nie tak jest z filtrem czy na prawdę jest pusty?
Komentarz
-
Korzystając z wolnej chwili zajrzałem co słychać w DPF. Ktoś mądry mógłby ocenić kondycję? Przebieg 265500 km.
image_40632.jpg
2.jpgOstatnio edytowany przez JOGI; 44663.
Komentarz
-
JOGI graniczna wartosc ASO 60g juz przekroczona Ja mam 210 kkm i ok 64g, wiec jak widac zapelnienie idzie wraz z przebiegiem ksiazkowo. U mnie srednio wypala sie co 300km, obiawow niepokojacych nie ma, wiec niech jezdzi dalej bez wycinki.
Komentarz
-
U mnie też nie ma żadnych objawów - z rury nie dymi, moc jest. Na razie będę jeździł i obserwował. Z innych forów wyczytałem, że ludzie dobijali do wartości 90g i nic się nie działo.
Są jakieś skuteczne metody regeneracji? Z uwagi na zaostrzenie przeglądów, które się szykują, lepiej zostawić filtr, żeby potem nie mieć problemów na drodze...
Komentarz
-
Pojawiły się pierwsze problemy z DPF. W drugi dzień świąt zaświeciła się pomarańczowa kontrolka od DPF i komunikat: "Filtr cząstek stałych: Instrukcja obsługi!". Przejechałem jeszcze ok 50-60km z obrotami od 2000 - 3000 obrotów i problem nie znikł. Po podpięciu VCDS-a nie ma żadnych błędów.
Parametry:
3007729200.jpg
0128462202.jpg
Próbowałem uaktywnić serwisowe wypalanie z VCDS-a i nie da rady. W Delphi DS150E też nie można wypalić DPF pomimo spełnienia wszystkich warunków, temperatur jak program sprawdza przed rozpoczęciem wypalania. DPF nie wypalił się już od ponad 1000 km.
Przy ok. 3,5tys. obrotów na 4 biegu i lekko pod górkę +/- 400 hPa w "Sensor for particle filter differential press" - Czujnik różnicy ciśnienia filtra cząstek stałych
Auto normalnie jeździ, nie zamula, nie ma żadnych błędów. Miał ktoś podobny przypadek? Zastanawiam się nad regeneracją za 450zł lub całkowitym wywaleniu DPF-a. Myślę która opcja będzie lepsza dla mojego 1.6TDI CAYC.
Komentarz
-
ale różnica ciśnienień jest pokazywana, więc to raczej nie czujnik, ale kto wie
dziwna sprawa, a spróbuj jakąś trasę zrobić dłuższą->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Pierwsze co bym zrobił to wymiana czujnika różnicy ciśnień. 15 minut roboty i jest szansa na naprawę problemu. Ja miałem niedawno coś takiego, też błędów brak, a DPF chciał się wypalać prawie codziennie, że aż doszło do lekkiego rozrzedzenia oleju silnikowego paliwem. Odczyty ciśnień z czujnika poprzez VCDS były nie najgorsze, nie mogłem się w tym połapać, wymieniłem czujnik, zrobiłem wypalanie wymuszone podczas jazdy i wszystko się naprawiło. Uważam że DPF-a, w tym silniku to nie jest tak łatwo zajechać, chyba że ktoś z miasta wcale nie wyjeżdża.
Komentarz
-
Zamieszczone przez elpolacco Zobacz wpisZ tego co czytałem jak się komuś zapchał DPF to raczej skutkowało to kontrolką od świec żarowych i trybem awaryjnym
Komentarz
-
Zamieszczone przez elpolacco Zobacz wpisZnajomy ma OIII 1.6TDI więc może zrobię podmiankę czujnika i przynajmniej może wykluczę czy to z tego powodu czy też nie.
To co wskazuje na ten czujnik to moim zdaniem "soot mass calculated" - tam nie może być niższa wartość sadzy niż w "soot mass measured". Powinno być całkiem na odwrót i do tego z mniejszą różnicą. Ja bym tak nie jeździł, bo się niedługo zabije DPF na amen sadzą i będzie za późno aby to wypalić. Te czujniki tak padają czasem że jest zero błędów, a Ty się biedny użytkowniku domyśl sam co się popsuło, smutne.. Mój czujnik zaniżał wartości i twierdził że jest 10g sadzy, po podmianie nagle wskoczyło 25 gram i to była właśnie prawda.
Komentarz
-
Dzisiaj rano odstawiłem auto na diagnozę do elektromechanika. Auto już odebrane, w sterowniku była dezaktywowana funkcja DPF. Być może zrobiłem to sam VCDS-em, ale w jaki sposób to nie mam pojęcia DPF nie wypalił się przez 800km i zaświeciła się ta kontrolka. Auto odebrałem z świecącą się kontrolką od DPF, kazali się przejechać i zobaczyć czy zniknie, Po 15km jazdy w zakresie 2000-3000 obrotów kontrolka znikła. Koszt: 50zł Spokój ducha, że nic się nie świeci wart dużo więcej Dobrze, że nic sam nie kombinowałem z czujnikiem, bo byłym wydał pieniądze na darmo.
Komentarz
Komentarz