Zamieszczone przez _tm_
[O2] 1.8 TSI + DSG - drgania przy zmianie z 1 na 2
Zwiń
X
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez KriSSoZamieszczone przez _tm_Ja się zastanawiam czy w Yeti mi się też to pojawi. Do tej pory myślałem, że problem wystepuje tylko w 1.8TSI z DSG, ale widzę, że 1.4TSI ma też ten problem, więc pewnie w 1.2TSI będzie to samo.
Komentarz
-
Swoje przygody z DSG opisałem w tym wątku.
Tak w skrócie sytuacja na chwilę obecną:
Wg aso na sprzęgle od parzystych są za duże "luzy" na jakiś tłoczkach czy zaciskach (nie zapamiętałem dokładnie) i całe sprzęgło wg Skody kwalifikuje się do wymiany.
Co by uprzedzić mój atak wścieklizny ASO od razu gadało ze Skodą i padła propozycja, że pokryją 70% ceny materiałów i 50% kosztów robocizny. Bo auto serwisowane, bo problemy były zgłaszane już na gwarancji, bo itp itd.
Nie zmienia to faktu że kwota 1,7 tys. dalej jest spora, choć na pewno atrakcyjniejsza niż pierwotnie podane 4,5 tys.
Z jednej strony chwali się, że wyciągają rękę do klienta, z drugiej strony jak już ktoś tu pisał, są całkowicie świadomi spartolonej konstrukcji skrzyni i temat chcą zamieść pod dywan jak najmniejszym kosztem - nie zdziwię się, jeśliby się by okazało, że nawet po takim "rabacie" i tak będą na plusie, a przynajmniej na zero.
Szarpać się z nimi o coś więcej?
I jak poznać, czy chcą zamontować takie samo sprzęgło czy poprawione?
A przy okazji, to czy ktoś z lepszą znajomością cyrylicy niż google translator doczytał się, co ruskie bracia wywalczyli z VW temacie DSG7??Pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecSzarpać się z nimi o coś więcej?O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainMam prośbę - może ktoś napisać jaki numer ma najnowszy/najtrwalszy - żarcik :wink: / zestaw sprzęgieł do DSG 7?
Zamieszczone przez leszekmwja bym z jakimś kumatym prawnikiem porozmawiał..tym bardziej że sami się przyznają i masz na to podkładkę że zgłaszałeś to już na gwarancji...
A czy ktoś zgłaszał się z tym np. do UOKiK?
[ Dodano: Pią 29 Mar, 13 20:57 ]
Udało mi się dowiedzieć, że dostanę zestaw naprawczy o numerze 0AM198140C
Ktoś się orientuje, czy to jest poprawione sprzęgło, czy może identyczne jak fabryczne? Auto jest z 08.2009.Pozdro
Komentarz
-
-
Pisałem o moich problemach od pierwszej strony tego wątku.
Ostatnimi miesiącami żona jeździ autem, aktualnie mam ponad 60tys km na liczniku na oryginalnych sprzęgłach. Auto oczywiście szarpie przy przełączaniu z 1 na 2 bieg - częściej ujawnia się to latem.
Dziś wsiadłem w auto - skrzynia przełącza biegi mało płynnie no i oczywiście ten sam problem jaki pojawiać się już wcześniej kilka razy - puszczamy hamulec a auto sie nie toczy. Auto rusza dopiero po dodaniu gazu i na dodatek mało płynnie.
Przed chwilą poczytałem i udało mi się wykonać adaptację DSG. Ponownie auto płynnie rusza po puszczeniu hamulca. Skrzynia pracuje płynniutko. Pewnie znowu starczy na parę kilometrów. Zobaczymy jak będzie dalej.
Adaptacja sprzęgieł DSG - Basic Setting
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/7-Speed_Direct_Shift_Gearbox_(DSG/0AM)
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez markelusPodpinam się do tematu miałem to samo szarpanie dsg7 z 1 na 2 od przebiegu ok 15tys ale od jakiegoś czasu się samo naprawiło mam teraz ok 45tys i jest spokój ,w moim przypadku wibracje następowały tylko na ciepłym silniku i były bardziej odczuwalne na skręconych kołach.
Komentarz
-
Po moich doświadczeniach napiszę, że wymiana sprzęgieł problem rozwiąże tylko na jakiś czas. Ja ze swoją skrzynią i wibracjami bujałem się jeszcze od gwarancji, czyli jeszcze od czasu, kiedy serwisy nie miały do końca pojęcia co jest grane i spuszczały na drzewo. Pisałem o tym swego czasu nie raz i nie dwa na forum.
W zeszłym roku udało mi się w końcu wymienić sprzęgła przy "dobrej woli" SAP. Przed odbiorem auta udałem się jednak na jazdę próbną i specjalnie wcześniej zaplanowałem sobie drogę, gdzie skrzynia na bank mi zawsze świrowała. Szarpania pozostały, ale minimalnie wyczuwalne. Gdyby nie to, że byłem już przewrażliwiony, to bym auto odebrał i cześć. ASO nie dawało mi wiary, że coś jest dalej nie prawidłowe, ale ostatecznie auta nie odebrałem. Po kilku dniach zadzwonili, że faktycznie coś jest nie tak i do wymiany jest mechatronika. Na szczęście SAP wziął ją na siebie.
Dopiero po jej wymianie wszystko zaczęło działać tiptop.
Więc jak ktoś tylko ma możliwość, to niech się stara jak tylko może, by ze sprzęgłami wymienić mechatronikę. Bo z własnej kieszeni to koszt kosmiczny.Pozdro
Komentarz
-
-
Wczoraj zadzwonił do mnie znajomy z Warszawskiego ASO i powiedział, że podobno jest nowe oprogramowanie do skrzyni i umówiłem się na poniedziałek. Nie sądzę by to była jakaś rewolucja ale na pewno napisze jak sie czegoś więcej dowiem.
No to jestem juz po wizycie w ASO, zaktualizowany został soft skrzyni biegów oraz ze względu na akcje serwisową wymieniony olej DSG.
Poprawa jest znaczna, co nie zmienia faktu, że po adaptacji zawsze jest lepiej na jakiś czas.
Pewnie już to wszystko wiecie a ja nie zaglądam ostatnio często na forum, więc wole napisać niż przemilczeć.
Komentarz
-
-
Podepnę się pod wątek bo mam podobne problemy. Moja O2 1.4 TSI z DSG. W tym roku miną jej 4 lata, najechane ma 35kkm. Problem mógł już wcześniej występować ale ostatnio nasilił się przez co go zauważyłem i się nim zainteresowałem. Jak pozostawię samochód w dzień na 8 godzin i silnik zdąży wystygnąć to po ruszeniu utrzymując oborty w okolicy 1500/1800 przez jakieś 30-50 metrów jazdy czuć wyraźne szarpanie gazu. Wczoraj zrobiłem test i odpaliłem samochód na N. Podkręciłem obroty i zwróciłem uwagę, że od 1500 samochód zaczyna lekko drżeć. Po chwili podgazowałem go do 2000 RPM i w pewnym momencie wyczułem tak jakby coś zaskoczyło, z czymś się spasowało. Silnik po tym wyrównał i już bez żadnych dodatkowych oznak pojechałem dalej. Z racji, że nie mam VCDS a można to zaobserwować na zimnym silniku będę musiał podjechać do ASO i zostawić samochód na noc by na zimnym silniku z rana mogli się podłączyć. Ciekawe co w ASO wynajdą.
Nigdy mi żadnego softu nowego nie wgrywano do skrzyni, co więcej obserwuję podobne problemy jak opisali przedmówcy o szarpnięciu przy ruszaniu ze świateł ale to jest szarpnięcie a nie problem z nierównomiernym gazem co opisałem wyżej. Pech chce, że samochód już nie jest na gwarancji i za cholerę nie wiem czy jest szansa by mi to jakoś choćby taniej zrobili. Jeśli nie zrobią to ta Octavia będzie moją ostatnią Skodą.
Komentarz
-
-
Podpinam się pod temat, chociaż silnik mam inny bo 1.6 TDI, ale skrzynia identyczna.
Przy przebiegu ok. 85.000km była wymiana mechatroniki i sprzęgieł.
Od około 2 miesięcy przy przebiegu 110.000km (25Kkm na nowym zestawie) pojawiają się delikatne, ale jednak odczuwalne i denerwujące szarpania przy ruszaniu, ale w specyficznych warunkach - podczas jazdy miejskiej, najczęściej w korku. Po trasie to nie występuje.
Byłem dzisiaj w ASO na wymianie oleju na mineralny (akcja serwisowa) i wgraniu nowego softu - oczywiście nic to nie dało, a w serwisie powiedzieli że mechanik podczas jazdy próbnej nie zauważył nieprawidłowości.
Czy ktoś z Was miał właśnie takie szarpanie przy samym ruszaniu (na pełzaniu również)?
Nie wiem co z tym robić - samochód ma jeszcze rok gwarancji (wykupiona gw.extra na 5lat). Czekać aż się zacznie sypać, czy atakować serwis od razu?
Komentarz
-
-
Odświeżam temat...
Kupiłem Moją O2 FL (2012) w styczniu z przebiegiem 99k. Auto z polskiego salonu, przebieg potwierdzony (o ile poprzedni właściciel nie cofał licznika przed wizytą w ASO), w historii nie było żadnych napraw związanych z DSG . Teraz na liczniku mam 111k i zaczyna mnie martwić trochę praca skrzyni. Kilka razy (może z 3-4 razy) już zdarzyły mi się drgania przy zmianie z 1 na 2 i raz nawet z 2 na 3. Dzisiaj odczułem szarpnięcie przy zmianie z 3 na 4 (jazda pod górę). Jak już przeczytałem wszystkie posty to wydaje mi się że czasami też auto źle rusza tzn puszczam hamulec auto nie zaczyna się toczyć tylko jak dodam gazu (nawet lekko) to wtedy następuje "zapięcie" biegu 1 z szarpnięciem jakbym gwałtownie wcisnął gaz do podłogi (a tak nie jest) inny objaw - dodaje lekko gazu auto ledwo ruszy i skrzynia wrzuca 2 bieg przez co auto się zamula i wtedy muszę wdepnąć żeby ruszyć w miarę dynamicznie (rano nie ma tego problemu dwójka wbijana jest dużo później 1500-2000 obrotów) dodam że jak toczę się na puszczonym hamulcu ale bez gazu to skrzynia wbija 2 bieg czy tak powinno być?. Trochę się naczytałem o tym że skrzynia się dostraja do sposobu jazdy ale aż tak mułowato nie jeżdżę żeby 2 była zapinana przy ledwo 1000 obrotów.
Olej w mechatronice nie był wymieniany i nie wiem czy wymiana oleju coś da czy sobie odpuścić.
Objawy są sporadyczne i próbowałem dzisiaj zrobić jazdę w różnych wariantach, jak to niektórzy z was opisywali tzn ruszenie na skręconych kołach, pod górę itp i objawy nie wystąpiły. Wiem że objawy są sporadyczne, a może nawet bardzo sporadyczne ale kupiłem auto przez salon i dostałem rok gwarancji (albo 20k km) więc gwarancję mam do stycznia albo jeszcze 8k km. I jeżeli skrzynia ma się rozlecieć to lepiej wcześniej niż później.
I co sądzicie czy te sporadyczne objawy oznaczają rychły serwis czy na razie nie mam się czym martwić...
I kolejne pytanie, jako że temat od ponad roku już nieaktywny czy VW jakoś usunął tą usterkę w DSG7 ? Czy trzeba wliczyć w koszt eksploatacji auta systematyczną naprawę skrzyni?
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz