[O2] 1.8 TSI + DSG - drgania przy zmianie z 1 na 2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KriSSo
    Rider
    • 2008
    • 285

    Zamieszczone przez _tm_
    Ja się zastanawiam czy w Yeti mi się też to pojawi. Do tej pory myślałem, że problem wystepuje tylko w 1.8TSI z DSG, ale widzę, że 1.4TSI ma też ten problem, więc pewnie w 1.2TSI będzie to samo .
    Jest to samo. YETI 1.2 TSI DSG7. Pomimo, że auto z listopada/grudnia 2011, czyli niby z poprawionym sprzęgłem? Niestety, drgania są i sprzęgła do wymiany. Zgłoszę w ASO. AHa, auto ma obecnie 10 000 km z groszem.

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Zamieszczone przez KriSSo
      Zamieszczone przez _tm_
      Ja się zastanawiam czy w Yeti mi się też to pojawi. Do tej pory myślałem, że problem wystepuje tylko w 1.8TSI z DSG, ale widzę, że 1.4TSI ma też ten problem, więc pewnie w 1.2TSI będzie to samo .
      Jest to samo. YETI 1.2 TSI DSG7. Pomimo, że auto z listopada/grudnia 2011, czyli niby z poprawionym sprzęgłem? Niestety, drgania są i sprzęgła do wymiany. Zgłoszę w ASO. AHa, auto ma obecnie 10 000 km z groszem.
      Moje Yeti ma 32 000 km i na razie nie ma problemu.
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • shado
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 5315
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        U mnie 250km i też na razie bez problemu :szeroki_usmiech
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz

        • Leniwiec
          Rider
          • 2009
          • 624
          • Octavia IV (NX3)
          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

          Swoje przygody z DSG opisałem w tym wątku.

          Tak w skrócie sytuacja na chwilę obecną:
          Wg aso na sprzęgle od parzystych są za duże "luzy" na jakiś tłoczkach czy zaciskach (nie zapamiętałem dokładnie) i całe sprzęgło wg Skody kwalifikuje się do wymiany.
          Co by uprzedzić mój atak wścieklizny ASO od razu gadało ze Skodą i padła propozycja, że pokryją 70% ceny materiałów i 50% kosztów robocizny. Bo auto serwisowane, bo problemy były zgłaszane już na gwarancji, bo itp itd.
          Nie zmienia to faktu że kwota 1,7 tys. dalej jest spora, choć na pewno atrakcyjniejsza niż pierwotnie podane 4,5 tys.
          Z jednej strony chwali się, że wyciągają rękę do klienta, z drugiej strony jak już ktoś tu pisał, są całkowicie świadomi spartolonej konstrukcji skrzyni i temat chcą zamieść pod dywan jak najmniejszym kosztem - nie zdziwię się, jeśliby się by okazało, że nawet po takim "rabacie" i tak będą na plusie, a przynajmniej na zero.

          Szarpać się z nimi o coś więcej?
          I jak poznać, czy chcą zamontować takie samo sprzęgło czy poprawione?

          A przy okazji, to czy ktoś z lepszą znajomością cyrylicy niż google translator doczytał się, co ruskie bracia wywalczyli z VW temacie DSG7??
          Pozdro

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Z numerami tych sprzegiel sa jakies jaja. Wg. materialow VW taki numer byl, ale Skoda ma juz jakies innej. I badz tu madry, ja czekam na to co dostane w przyszlym tygodniu
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Ayu
              RS
              • 2009
              • 4154

              Mam prośbę - może ktoś napisać jaki numer ma najnowszy/najtrwalszy - żarcik :wink:/ zestaw sprzęgieł do DSG 7?
              Przy okazji poproszę też o najnowszy numer nastawnika/napinacza łańcucha rozrządu i numer łańcucha.

              Komentarz

              • MG
                Ambiente
                • 2008
                • 101
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Akcja przywoławcza w Chinach :shock: ?


                I w prezencie gwarancja 10 lat / 160 tys km na DSG6 i DSG7
                Senarai nama jenis kenderaan dan jenama kereta di Malaysia sekarang ini dari brand Perodua, Toyota, Proton, Honda, Mazda dan juga

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  Zamieszczone przez Leniwiec
                  Szarpać się z nimi o coś więcej?
                  ja bym z jakimś kumatym prawnikiem porozmawiał..tym bardziej że sami się przyznają i masz na to podkładkę że zgłaszałeś to już na gwarancji...
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • Leniwiec
                    Rider
                    • 2009
                    • 624
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                    Zamieszczone przez hotrain
                    Mam prośbę - może ktoś napisać jaki numer ma najnowszy/najtrwalszy - żarcik :wink: / zestaw sprzęgieł do DSG 7?
                    Właśnie, może ktoś wyjaśnić, jaki zestaw sprzęgieł powinienem dostać w 1.4 TSI? Jakieś konkretne numery? Moje ASO jakoś skore do współpracy nie jest, ale innego nie mam w pobliżu. Na każde moje pytanie o sprzęgła do DSG dostaję odpowiedź w stylu cytuję: będą zamówione części oryginalne, takie jakie są dedykowane Do Pańskiego auta wg. katalogu części. Za chiny nie mogę się dowiedzieć u nich, czy będzie identyczne, czyli spartolone sprzęgło, czy jakieś poprawione/trwalsze. Dobrze że chociaż zapewniają, że nie podróba :lol:

                    Zamieszczone przez leszekmw
                    ja bym z jakimś kumatym prawnikiem porozmawiał..tym bardziej że sami się przyznają i masz na to podkładkę że zgłaszałeś to już na gwarancji...
                    Gadałem z DAS, bo mam to ichnie ubezpieczenie. Podobno mają kilka spraw założonych zarówno z DSG jak i z rozrządami w TSI, ale niby są w toku. Szanse wg nich są, szczególnie w świetle traktowania klientów na innych rynkach (wydłużone gwarancje).
                    A czy ktoś zgłaszał się z tym np. do UOKiK?

                    [ Dodano: Pią 29 Mar, 13 20:57 ]
                    Udało mi się dowiedzieć, że dostanę zestaw naprawczy o numerze 0AM198140C
                    Ktoś się orientuje, czy to jest poprawione sprzęgło, czy może identyczne jak fabryczne? Auto jest z 08.2009.
                    Pozdro

                    Komentarz

                    • arekban
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 208

                      Pisałem o moich problemach od pierwszej strony tego wątku.
                      Ostatnimi miesiącami żona jeździ autem, aktualnie mam ponad 60tys km na liczniku na oryginalnych sprzęgłach. Auto oczywiście szarpie przy przełączaniu z 1 na 2 bieg - częściej ujawnia się to latem.

                      Dziś wsiadłem w auto - skrzynia przełącza biegi mało płynnie no i oczywiście ten sam problem jaki pojawiać się już wcześniej kilka razy - puszczamy hamulec a auto sie nie toczy. Auto rusza dopiero po dodaniu gazu i na dodatek mało płynnie.

                      Przed chwilą poczytałem i udało mi się wykonać adaptację DSG. Ponownie auto płynnie rusza po puszczeniu hamulca. Skrzynia pracuje płynniutko. Pewnie znowu starczy na parę kilometrów. Zobaczymy jak będzie dalej.

                      Adaptacja sprzęgieł DSG - Basic Setting
                      http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/7-Speed_Direct_Shift_Gearbox_(DSG/0AM)

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        Adaptacje to ja robilem co dwa tygodnie, duzo to nie dawalo, az w koncu zaczelo slizgac sprzeglo przy zmianie z 3 na 4 8)
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • arekban
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 208

                          No cóż - wiosna trzeba uderzyć do ASO - mam "przedłużona gwarancje " do 5 lat.
                          Pytanie na jak długo nowe sprzęgła wytrzymują ? Chyba jednoznacznej odpowiedzi nie mamy czy zostały definitywnie poprawione.

                          Komentarz

                          • markelus
                            Classic
                            • 2014
                            • 5

                            Podpinam się do tematu miałem to samo szarpanie dsg7 z 1 na 2 od przebiegu ok 15tys ale od jakiegoś czasu się samo naprawiło mam teraz ok 45tys i jest spokój ,w moim przypadku wibracje następowały tylko na ciepłym silniku i były bardziej odczuwalne na skręconych kołach

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratoRS
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              Na skreconych kolach, czyli na skrzyzowaniach, gdy jedzie sie na pograniczu biegu 1/2. Jak auto na gwarancji to zglosic. Poslizgu przy zmianie biegow nie ma. :?:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • _tm_
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2333
                                • Superb III (3V3)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez markelus
                                Podpinam się do tematu miałem to samo szarpanie dsg7 z 1 na 2 od przebiegu ok 15tys ale od jakiegoś czasu się samo naprawiło mam teraz ok 45tys i jest spokój ,w moim przypadku wibracje następowały tylko na ciepłym silniku i były bardziej odczuwalne na skręconych kołach
                                U mnie było tak samo, aż w końcu przy 60 tys zaczęły się ślizgać sprzęgła. Sprzęgła wymieniłem. Ciekawe kiedy znowu zaczną się wibracje .
                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                -------------------------------------------------------------------------
                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                Komentarz

                                • Leniwiec
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 624
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                  Po moich doświadczeniach napiszę, że wymiana sprzęgieł problem rozwiąże tylko na jakiś czas. Ja ze swoją skrzynią i wibracjami bujałem się jeszcze od gwarancji, czyli jeszcze od czasu, kiedy serwisy nie miały do końca pojęcia co jest grane i spuszczały na drzewo. Pisałem o tym swego czasu nie raz i nie dwa na forum.
                                  W zeszłym roku udało mi się w końcu wymienić sprzęgła przy "dobrej woli" SAP. Przed odbiorem auta udałem się jednak na jazdę próbną i specjalnie wcześniej zaplanowałem sobie drogę, gdzie skrzynia na bank mi zawsze świrowała. Szarpania pozostały, ale minimalnie wyczuwalne. Gdyby nie to, że byłem już przewrażliwiony, to bym auto odebrał i cześć. ASO nie dawało mi wiary, że coś jest dalej nie prawidłowe, ale ostatecznie auta nie odebrałem. Po kilku dniach zadzwonili, że faktycznie coś jest nie tak i do wymiany jest mechatronika. Na szczęście SAP wziął ją na siebie.
                                  Dopiero po jej wymianie wszystko zaczęło działać tiptop.
                                  Więc jak ktoś tylko ma możliwość, to niech się stara jak tylko może, by ze sprzęgłami wymienić mechatronikę. Bo z własnej kieszeni to koszt kosmiczny.
                                  Pozdro

                                  Komentarz

                                  • majkel123
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 570

                                    Wczoraj zadzwonił do mnie znajomy z Warszawskiego ASO i powiedział, że podobno jest nowe oprogramowanie do skrzyni i umówiłem się na poniedziałek. Nie sądzę by to była jakaś rewolucja ale na pewno napisze jak sie czegoś więcej dowiem.

                                    No to jestem juz po wizycie w ASO, zaktualizowany został soft skrzyni biegów oraz ze względu na akcje serwisową wymieniony olej DSG.
                                    Poprawa jest znaczna, co nie zmienia faktu, że po adaptacji zawsze jest lepiej na jakiś czas.

                                    Pewnie już to wszystko wiecie a ja nie zaglądam ostatnio często na forum, więc wole napisać niż przemilczeć.
                                    Arctic 1.8 TSI DSG7

                                    Komentarz

                                    • _JJ_
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 69
                                      • Octavia III combi (5E5)

                                      Podepnę się pod wątek bo mam podobne problemy. Moja O2 1.4 TSI z DSG. W tym roku miną jej 4 lata, najechane ma 35kkm. Problem mógł już wcześniej występować ale ostatnio nasilił się przez co go zauważyłem i się nim zainteresowałem. Jak pozostawię samochód w dzień na 8 godzin i silnik zdąży wystygnąć to po ruszeniu utrzymując oborty w okolicy 1500/1800 przez jakieś 30-50 metrów jazdy czuć wyraźne szarpanie gazu. Wczoraj zrobiłem test i odpaliłem samochód na N. Podkręciłem obroty i zwróciłem uwagę, że od 1500 samochód zaczyna lekko drżeć. Po chwili podgazowałem go do 2000 RPM i w pewnym momencie wyczułem tak jakby coś zaskoczyło, z czymś się spasowało. Silnik po tym wyrównał i już bez żadnych dodatkowych oznak pojechałem dalej. Z racji, że nie mam VCDS a można to zaobserwować na zimnym silniku będę musiał podjechać do ASO i zostawić samochód na noc by na zimnym silniku z rana mogli się podłączyć. Ciekawe co w ASO wynajdą.

                                      Nigdy mi żadnego softu nowego nie wgrywano do skrzyni, co więcej obserwuję podobne problemy jak opisali przedmówcy o szarpnięciu przy ruszaniu ze świateł ale to jest szarpnięcie a nie problem z nierównomiernym gazem co opisałem wyżej. Pech chce, że samochód już nie jest na gwarancji i za cholerę nie wiem czy jest szansa by mi to jakoś choćby taniej zrobili. Jeśli nie zrobią to ta Octavia będzie moją ostatnią Skodą.
                                      pzdr,
                                      Jacek
                                      -----------------
                                      O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback

                                      Komentarz

                                      • ORA_DEV
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 69

                                        Podpinam się pod temat, chociaż silnik mam inny bo 1.6 TDI, ale skrzynia identyczna.

                                        Przy przebiegu ok. 85.000km była wymiana mechatroniki i sprzęgieł.

                                        Od około 2 miesięcy przy przebiegu 110.000km (25Kkm na nowym zestawie) pojawiają się delikatne, ale jednak odczuwalne i denerwujące szarpania przy ruszaniu, ale w specyficznych warunkach - podczas jazdy miejskiej, najczęściej w korku. Po trasie to nie występuje.

                                        Byłem dzisiaj w ASO na wymianie oleju na mineralny (akcja serwisowa) i wgraniu nowego softu - oczywiście nic to nie dało, a w serwisie powiedzieli że mechanik podczas jazdy próbnej nie zauważył nieprawidłowości.

                                        Czy ktoś z Was miał właśnie takie szarpanie przy samym ruszaniu (na pełzaniu również)?

                                        Nie wiem co z tym robić - samochód ma jeszcze rok gwarancji (wykupiona gw.extra na 5lat). Czekać aż się zacznie sypać, czy atakować serwis od razu?

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Zglaszac, co kilka miesiecy ze problem jest nadal... bedzie w papierach bedzie latwiej potem cos uzyskac.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • KFR
                                            Classic
                                            • 2017
                                            • 22
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                            Odświeżam temat...

                                            Kupiłem Moją O2 FL (2012) w styczniu z przebiegiem 99k. Auto z polskiego salonu, przebieg potwierdzony (o ile poprzedni właściciel nie cofał licznika przed wizytą w ASO ), w historii nie było żadnych napraw związanych z DSG . Teraz na liczniku mam 111k i zaczyna mnie martwić trochę praca skrzyni. Kilka razy (może z 3-4 razy) już zdarzyły mi się drgania przy zmianie z 1 na 2 i raz nawet z 2 na 3. Dzisiaj odczułem szarpnięcie przy zmianie z 3 na 4 (jazda pod górę). Jak już przeczytałem wszystkie posty to wydaje mi się że czasami też auto źle rusza tzn puszczam hamulec auto nie zaczyna się toczyć tylko jak dodam gazu (nawet lekko) to wtedy następuje "zapięcie" biegu 1 z szarpnięciem jakbym gwałtownie wcisnął gaz do podłogi (a tak nie jest) inny objaw - dodaje lekko gazu auto ledwo ruszy i skrzynia wrzuca 2 bieg przez co auto się zamula i wtedy muszę wdepnąć żeby ruszyć w miarę dynamicznie (rano nie ma tego problemu dwójka wbijana jest dużo później 1500-2000 obrotów) dodam że jak toczę się na puszczonym hamulcu ale bez gazu to skrzynia wbija 2 bieg czy tak powinno być?. Trochę się naczytałem o tym że skrzynia się dostraja do sposobu jazdy ale aż tak mułowato nie jeżdżę żeby 2 była zapinana przy ledwo 1000 obrotów.
                                            Olej w mechatronice nie był wymieniany i nie wiem czy wymiana oleju coś da czy sobie odpuścić.
                                            Objawy są sporadyczne i próbowałem dzisiaj zrobić jazdę w różnych wariantach, jak to niektórzy z was opisywali tzn ruszenie na skręconych kołach, pod górę itp i objawy nie wystąpiły. Wiem że objawy są sporadyczne, a może nawet bardzo sporadyczne ale kupiłem auto przez salon i dostałem rok gwarancji (albo 20k km) więc gwarancję mam do stycznia albo jeszcze 8k km. I jeżeli skrzynia ma się rozlecieć to lepiej wcześniej niż później .
                                            I co sądzicie czy te sporadyczne objawy oznaczają rychły serwis czy na razie nie mam się czym martwić...
                                            I kolejne pytanie, jako że temat od ponad roku już nieaktywny czy VW jakoś usunął tą usterkę w DSG7 ? Czy trzeba wliczyć w koszt eksploatacji auta systematyczną naprawę skrzyni?

                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • KFR
                                              Classic
                                              • 2017
                                              • 22
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              Problem się "rozwiązał" po wizytach w kilku serwisach i aso też diagnoza postawiona. Zespół sprzęgieł do wymiany.

                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              Pracuję...