majkel123, a Ty już jesteś po wymianie/ wizycie w ASO w tej sprawie? Napisz proszę co i jak się odbyło jeśli już w Auto-Blak.
[O2] 1.8 TSI + DSG - drgania przy zmianie z 1 na 2
Zwiń
X
-
Mój problem opisywany na pierwszej stronie tego watku powrócił
Robi się ciepło i wygląda na to, że żaden soft nie pomaga gdy skrzynia się rozgrzeje.
Szarpie przy przelaczania z 1 na 2 jak diabli !
Czy ktoś może sprawdzić w ETCE od kiedy zmieniono w DSG7 symbol montowanego sprzęgła ? Było to pewnie na przełomie 2011 i 2012 ? Chyba zamieniono na nr czesci " 0AM 198 140 C"
Wymiana sprzęgła do najprostszych nie należy
Pewnie znowu serwisy skody będą sie uczy na naszych autach
żałość...
Komentarz
-
-
W CAXA i CBZB historia wygląda tak:
>> 15.11.2009 0AM 198 141 C
16.11.2009>>08.11.2010 0AM 198 141 F
9.11.2010>>30.05.2011 0AM 198 141 K
31.05.2011>>07.11.2011 0AM 198 141 P
08.11.2011>> 0AM 198 140 A
Numer który podałeś 0AM 198 140 C był do 1.8TSI (CDAA/CDAB) w okresie 9.11.2010>>30.05.2011
Co ciekawe ta ostatnia modyfikacja 0AM 198 140 A
jest dedykowana aktualnie do wszystkich TSI od 1.2l do 1.8lO2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
To by pasowało - wyczytałem że na dopiero na przełomie roku 2011 i 2012 montowano zmodernizowane sprzęgła które podobno nie posiadają wady poprzednich. Sprzegło jest takie same dla wszystkich TSI do 1.8.
Podobno prędzej czy później problem objawia się w większości skrzyń DSG7.
VW wypuścił zalecenie na początku roku zalecenie TPI 2026097/3 w którym wskazuje właśnie na wymianę zespołu sprzęgieł. Czy w Skodzie ono też obowiązuje ?
Czy ktoś może polecić dobry serwis Skody w Wielkopolsce ? Poświęcę się i zrobię pare km więcej do serwisu który wie coś więcej niż użytkownicy tego forum
Komentarz
-
-
VW wypuścił zalecenie na początku roku zalecenie TPI 2026097/3 w którym wskazuje właśnie na wymianę zespołu sprzęgieł. Czy w Skodzie ono też obowiązuje ?
http://www.arsoft.pl/pdf/TPI_2026097...ionen_DSG1.pdf
sam już nie wiem :cry:
Komentarz
-
-
Wymiana w Pol-Mot na Gruchacza.
Zbliżał się koniec okresu gwarancyjnego, więc pod koniec lutego odstawiłem samochód do serwisu z prośbą o usunięcie problemu ze skrzynią i kilku innych drobiazgów. Samochód był w serwisie 3 dni, naprawiono większość zgłoszonych wad jednak w przypadku skrzyni dostałem odpowiedź, że problem nie wystąpił podczas jazd testowych :evil:
Któregoś dnia w połowie marca sporo jeździłem po mieście, samochód dobrze się rozgrzał i drgania pomiędzy 1 i 2 zaczęły występować przy każdej takiej zmianie biegów. Podjechałem do serwisu i usterka zastała potwierdzona. Wykonano od razu jakieś pomiary, których wyniki zostały wysłane podobno do producenta. Wypełniłem też ankietę dotyczącą usterki skrzyni DSG. Kilka dni później dostałem telefon z decyzją o gwarancyjnej wymianie zespołu sprzęgieł. Na części czekałem około 2 tygodni. I to tyle...
Komentarz
-
-
A ja zaczynam czuć złość. Kur.. zapłaciłem kupę kasy za samochód z nadzieją na lata bezawaryjnej jazdy. Gwarancja kończy się za rok, obecnie przebieg 10tys.
Auto z kwietnia 2011, dsg lekko stuka/puka przy zmianie z 2/3 i 3/5 chociaż umiem to wyeliminować odpowiednio operując gazem. Teraz okazuje się, że mam czekać na usterkę sprzęgieł... Finansowo to jakoś przełknę, ale nerwowo pewnie nie wytrzymam :evil:
Może założylibyśmy temat z przebiegami tsi+dsg i informacjami o awarii skrzyni ?
Komentarz
-
-
Ciąg dalszy mojej sprawy.
Oddałem OII DSG7 do serwisu z problemem szarpania przy przełączaniu z 1 na 2.
Jak na złość problem przy jezdzie testowej się nie ujawnił.
Wgrali kolejny najnowszy soft do DSG, pewnie też wykonali adaptację i po odbiorze znowu skrzynia chodzi miękkko i poprawnie
Jestem więcej niż pewien, że za 5... 10 tys km będzie to samo bo po serwisie w ostatnich trzech dniach jazdy jeden raz odczułem ponownie drobne szarpanie.
Kierownik serwisu stwierdził - jest możliwa akcja naprawcza na powyższe objawy i mają takowe instrukcje od Skody, ale objaw musi zostać stwierdzony i pokazany przy pracowniku serwisu.
Za 3 tygodnie koniec gwarancji... no cóż w tej chwili zostało mi albo jezdzić na siłę i w chwili pojawienia sie szarpania gnac do serwisu... albo po upływie gwarancji modlić się lub napisać do TVN
pozdrawiam.. miłego weekendu...
Komentarz
-
-
Z tymi wersjami oprogramowania do DSG7 to ciekawa sprawa.
Wiele razy pytałem o aktualizację softu w ASO i za każdym razem słyszałem, że nie ma nowszej wersji oprogramowania do DSG7 w moim aucie. Mimo wykonanej wymiany sprzęgła mam wersję, która nie była zmieniana od nowości :
Address 02: Auto Trans Labels: 0AM-300-04x.lbl
Part No SW: 0AM 300 048 L HW: 0AM 927 769 D
Component: GSG DSG AG7 402 1812
Revision: 00040024 Serial number: 00001001260178
Coding: 0000020
Shop #: WSC 73430 790 00000
No fault code found.
Komentarz
-
-
Opisany w tym temacie problem mam od dobrych 2 lat - auto z 08.2009, obecnie prawie 50kkm.
Byłem z tym w ASO i za każdym razem twierdzili, że wszystko jest ok, że softu nowszego niż mój nie ma do skrzyni, itd. Jestem zielony w sprawach serwisowych, więc nie mam podstaw podejrzewać, że ASO mnie po prostu olewa i nawet nowego softu nie chce im się wgrać. Ale z tego co czytam wnioskuję, że soft zmienił się nie raz. Czyli zlali mnie.
Teraz wychodzi, że to gówniane sprzęgło, i trzeba je wymienić. Szlag człowieka trafia :evil:
Gwarancji nie mam od końca wakacji zeszłego roku. Pod koniec gwarancji zgłaszałem w ASO kilka usterek, m.in. kolejny raz problem z DSG, ale jak na złość akurat skrzynia po akcji jaka miałem ładnych kilka tygodni wcześniej (czwarty post w tym wątku) świrowała dość rzadko i nie chciała powtórzyć wybryków przy serwisancie.
W skrócie skrzynia w czasie ruszania spod świateł się "rozłączyła" (samo D bez numerka, nic nie idzie robić). Jak po kilku minutach ponownie zaskoczyła to ogólnie przez jesień i zimę problemy z 2. były sporadyczne. Miałem nadzieję, że to faktycznie TTTK i że będzie spokój.
Teraz zrobiło się ciepło i problem wrócił. Z bonusem chyba.
Raz że auto potrafi tak szarpać czasem już od jedynki przy ruszaniu.
Dwa, przy otwartych oknach zauważyłem, że podczas tego szarpania coś na zewnątrz ostro grzechocze, taki metaliczny dźwięk. Normalnie w aucie tego nie słychać, ale raz "wietrzyłem" się jadąc wąskimi uliczkami i takie echo od budynków od tego poszło, że miałem wrażenie że mi się skrzynia rozpada na kawałki :shock:
Liczę jednak po cichu, że to grzechotanie nie ma nic wspólnego ze skrzynią, staram się wsłuchiwać i grzechotanie pojawia się też dość często przy jeździe po nierównościach. Może się tylko coś gdzieś poluzowało.
Generalnie jak teraz tu czytam wygląda to tak, że temat jest VW znany od dłuższego czasu. To czemu serwisy Skody olewają ludzi? Jak zgłaszałem na gwarancji to odsyłali mnie, że wszystko jest w porządku, teraz jak pojadę to pewnie chętnie mnie zaproszą na wymianę sprzęgła za ogromną ilość papierków :evil:Pozdro
Komentarz
-
-
Miałem szczęście u mnie wymieniono sprzęgło jeszcze na gwarancji. Przy zamawianiu sprzęgieł podejrzałem cenę (4700 zł) ale na forum ktoś podawał cenę na allegro około 1700 zł. Podjedź do serwisu nieautoryzowanego i zapytaj się o koszt wymiany takich sprzęgieł, może skończą się twoje problemy.
Komentarz
-
-
U mnie natomiast chujnia totalna :evil:
Auto odstawione dwa dni temu na sprzęgło i kilka drobnych poprawek - niestety wymieniony zestaw sprzęgieł okazał sie wadliwy, podobno po upadku jest uszkodzona jedna z tarcz.
Muszę czekać na przyjazd kolejnego zestawu i ponowną qrwa wymianę.
Co mnie najbardziej martwi i dziwi to to, że nowo wymieniane jest dokładnie tego samego producenta i z tym samym numerem więc jest ogromne prawdopodobieństwo powtórki.
Generalnie dłonie opadają do kostek :cry:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainmajkel123, może jednak nie będzie tak źle. Jedyne co nam pozostaje to właśnie mieć nadzieję.
Czy macie jakieś inne pomysły :?:
Komentarz
-
Komentarz