[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ernestowski
    Ambiente
    • 2012
    • 228

    Podstawową kwestią jest sprawdzenie tego czy komputer próbuje uruchomić sprężarkę. Pokaż co masz w blokach 002, 003, 005. Najlepiej będzie jak zrobisz log dynamiczny i wrzucisz na http://vaglog.rtnet.pl/ lub jak zrobisz wykresik

    Z tego co pokazałeś na zdjęciu można stwierdzić, że sprężarka troszkę pompuje, bo ciśnienie spoczynkowe przy temperaturze zewnętrznej 12oC powinno wynosić ok 3,2 bara, a ty masz 6. U mnie wentylator włącza się powyżej 8 bar.
    Jakie miałeś ciśnienia na maszynie do uzupełniania czynnika po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia?

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      ernestowski, dzięki. Jutro wstawię fotki.
      A czy w razie "w" tj. wymiany sprężarki przy BXE 0II wyjmie się ją bez demontażu chłodnic tj. czy jakiś wąż nie będzie przeszkadzał w jej wyciągnięciu i odkręceniu śrub.
      Przeczytałem temat....i może ten zawór N280 będzie sprawcą zamieszania....

      [ Dodano: Wto 01 Kwi, 14 20:31 ]
      Zamieszczone przez ernestowski
      Jakie miałeś ciśnienia na maszynie do uzupełniania czynnika po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia?
      kolega lukał na zegary....i teraz nie jestem w stanie odp.

      [ Dodano: Sro 02 Kwi, 14 14:49 ]
      Dodaje fotke .... silnik juz miał ok 90 stopni jeżeli ma to znaczenie. Sprężarke mam 1K0820803S
      Załączone pliki
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • ernestowski
        Ambiente
        • 2012
        • 228

        Niestety nie powiem czy da się wyjąć sprężarkę. Nie jestem mechanikiem, a i sam nigdy nie próbowałem jej wyjąć.

        Jedno zdjęcie to trochę zbyt mało. Zrób logi dynamiczne. Tu masz logi dynamiczne z badania mojej klimatyzacji http://vaglog.rtnet.pl/ernestowski_167648.html. Logi robiłem uruchamiając zimny silnik, wtedy dobrze widać opóźnione działanie klimatyzacji i ciśnienie spoczynkowe, na podstawie którego można oszacować ilość gazu. Żeby zrobić takie logi trzeba temperaturę nastawić na minimum i nawiew na maksimum. Temperatura zewnętrzna też powinna być w miarę wysoka tj. co najmniej kilkanaście stopni. Do robienia logów w programie jest ten guzik na dole prawej strony okna "Log".

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8030
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          piotrek_os, ustaw w aucie najniższą temperaturę nawiewu, włącz obieg zamknięty, włącz klimę daj na 3/4 nawiew i niech trochę pochodzi. Może czujnik niskiego ciśnienia się przywiesił i trzeba go "rozruszać". Potrzymaj silnik na wyższych obrotach i patrz czy rośnie ciśnienie w bloku 3. przy około 7 barach wentylator się wyłącza, a załącza się przy około 9,2 do 10 bar w zależności jak masz wydajność nawiewu ustawioną. Miałem twój przypadek wiosną zeszłego roku i taka procedura rozruszała układ po zimie. Może u Ciebie też rozrusza.
          Załączone pliki
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8160
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Zamieszczone przez AdamB
            piotrek_os, ustaw w aucie najniższą temperaturę nawiewu, włącz obieg zamknięty, włącz klimę daj na 3/4 nawiew i niech trochę pochodzi. Może czujnik niskiego ciśnienia się przywiesił i trzeba go "rozruszać". Potrzymaj silnik na wyższych obrotach i patrz czy rośnie ciśnienie w bloku 3. przy około 7 barach wentylator się wyłącza, a załącza się przy około 9,2 do 10 bar w zależności jak masz wydajność nawiewu ustawioną. Miałem twój przypadek wiosną zeszłego roku i taka procedura rozruszała układ po zimie. Może u Ciebie też rozrusza.
            Panie dobra flaszke jestem Ci winny :diabelski_usmiech Klima "ruszyła"
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8030
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              Zamieszczone przez piotrek_os
              Panie dobra flaszke jestem Ci winny :diabelski_usmiech Klima "ruszyła"
              Czekam z niecierpliwością na Ciebie i flaszkę :szeroki_usmiech
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • Arkadian
                Drive
                • 2011
                • 49

                No to w końcu i ja

                Opóźnienie w uruchomieniu klimy miałem od kiedy kupiłem auto. Wymieniłem od razu czynnik i to samo.

                Wczoraj jednak pojechałem do wyspecjalizowanego serwisu klimy na diagnozę i zdzwiwiłem się bo nawet kompa nie podpięli - tylko dwa manometry. Pierwsza diagnoza to przytarta trochę sprężarka bo ciśnienie małe pompuje. Czynnik spuścili, nabili swój i to samo. Układ szczelny. Ale temperatura dmuchania spadła do 12oC przy 24oC na zewnątrz.

                Zaproponowali wymianę osuszacza za 190zł z robocizną. Ale widziałem po minie jednego z nich, że mała szansa, że to pomoże.

                Zastanawiam się co robić. Bo choć faktycznie klima nie mrozi ale wydajność wcale nie jest najgorsza. Ból jest tylko w upalne dni, gdy po odpaleniu silnika jakieś 5-10 minut leci ciepłe powietrze zanim można poczuć smrodek klimy i stukanie deski od gwałtownej zmiany temperatury.

                Podejrzewam, że wymiana osuszacza nic nie zmieni w tym opóźnieniu ale nie wiem - prośba o Wasze opinie.

                Chyba wybiorę się do serwisu SKODA na zczytanie logów i zobaczymy co oni powiedzą.

                Nie uśmiecha mi się kupować sprężarki (nawet regenerowanej) i płacić dodatkowo za wymianę, nabicie, itp. Gdy chłodzenie nie jest złe tylko te okrpne opóźnienie....
                Primus Inter Pares

                Komentarz

                • blind_walker
                  RS
                  • 2010
                  • 4533
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  Arkadian, spróbuj tego, co pisał AdamB i dodatkowo sprawdź, czy włączają się oba wentylatory po uruchomieniu klimy.

                  Skoda skasuje kasę za diagnozę i powiedzą Ci, że trzeba wymienić sprężarkę.
                  mkII 20VT (600h worked)
                  Roooooomster

                  Komentarz

                  • blaster
                    Drive
                    • 2009
                    • 69
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Wg mnie za opóźnione działanie klimy odpowiada wieszający się zawór regulujący pracę sprężarki......będzie źle chodził jak czynnika będzie nie tyle co trzeba

                    Pierw trzeba sprawdzić ilość w układzie - nie ma co się bawić w komputerową diagnostyke ...

                    Ściągnąć czynnik uzupełnić olej wpakować tyle co powinno i potem brać się za szukanie problemu. Sam zawór jest drogi by go wyciągnąć trzeba spuścić czynnik i wytargać kompresor bo będzie wylewał się olej..

                    PAMIĘTAJCIE NIE JEŹDZIMY BEZ CZYNNIKA!!!!!

                    Komentarz

                    • Arkadian
                      Drive
                      • 2011
                      • 49

                      Zamieszczone przez blaster
                      Pierw trzeba sprawdzić ilość w układzie - nie ma co się bawić w komputerową diagnostyke ...
                      Miałem ściągnięty czynnik i nabity świeży. Odmierzony na wadze, itp. na pewno jest kompletny i wcześniej też był więc jest szczelnie.

                      Zatem opóźnienie nie wynika w moim przypadku z braku czynnika.
                      Primus Inter Pares

                      Komentarz

                      • blind_walker
                        RS
                        • 2010
                        • 4533
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        Zamieszczone przez blaster
                        Sam zawór jest drogi by go wyciągnąć trzeba spuścić czynnik i wytargać kompresor bo będzie wylewał się olej
                        Nic się nie wyleje. :wink:


                        Zróbcie sobie logi, tak jak zamieścił AdamB 08 Auto HVAC, grupa 003, jak po włączeniu klimy nie zmienia się wartość w pierwszym oknie, a czynnik jest "nabity" to prawdopodobnie skończyła się sprężarka, lub w wariancie low price- zawiesiła się.

                        Jeśli chodzi o zawór, to zanieczyszczony wygląda tak:
                        mkII 20VT (600h worked)
                        Roooooomster

                        Komentarz

                        • piotrek_os
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8160
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Zamieszczone przez blind_walker
                          jak po włączeniu klimy nie zmienia się wartość w pierwszym oknie, a czynnik jest "nabity" to skończyła się sprężarka.
                          hmmm u mnie tak było. Pomogło "rozruszanie" klimy tj w środku było dość ciepło klima na low i nawiewy na maxa........
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz

                          • blind_walker
                            RS
                            • 2010
                            • 4533
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            piotrek_os, ok poprawiam.
                            mkII 20VT (600h worked)
                            Roooooomster

                            Komentarz

                            • kowaltom99
                              Rider
                              • 2009
                              • 743
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Witam

                              Jestem właśnie po wymianie skraplacza i sprzęgiełka kompresora klimatyzacji (a raczej to tłumik drgań jak powiedział fachowiec, bo w OII nie ma sprzęgła - koło pasowe jest przykręcone na stałe do wału kompresora poprzez ten tłumik).

                              W trakcie prac pogadałem sobie z fachowcem - powiedział, że kilkukrotnie miał przypadki kompletnie zapchanego osuszacza. Wtedy objawy były takie jak tu opisane - słabe chłodzenie i chłodek dopiero po paru minutach.
                              W przypadku gdy osuszacz jest zapchany - czynnik krąży w układzie ze znacznym oporem i może dać to objawy uszkodzonej sprężarki.

                              Komentarz

                              • sooper
                                Classic
                                • 2014
                                • 7

                                nie tylko w skodach występują wadliwe sprężarki, również w passatach b6 jest ten sam problem.

                                Dopóki silnik się nie rozgrzeje do 60-90°C klimatyzacja nie działa(wentylatory stoją). Jak się rozgrzeje to mrozi. Ostatnio mierzyłem temperaturę na wylocie z kratek, to wynosiła ona 4,6(lewa kratka) oraz 3,6°C (prawa kratka) przy zewnętrznej temperaturze 24°C. Gdyby kompresor szwankował oraz było za mało czynnika-gazu, to pewnie nie uzyskał bym takich wyników.

                                Na forum passata wyczytałem, że każdemu kto spotkał się z tym problemem pomogła wymiana elektrozaworu sterującego PXE przy kompresorze.


                                Podczas wyjęcia takiego zaworu w większości przypadków widać opiłki, które po pewnym czasie zapychają nowy elektrozawór i klima znowu nie działa.
                                Co powoduje powstawanie opiłków w układzie ?, może ma to związek z tym, że kompresor nie ma sprzęgła i chodzi cały czas, lub niewłaściwym nabijaniem klimatyzacji ?

                                Osobiście uważam, że za dużo jest przypadków w których padają te zawory i skłonny jestem do stwierdzenia, że jest to niestety kolejna wada produkcyjna producenta

                                Komentarz

                                • Dafik88
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 177
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  Problemów z tym jak widze ma coraz więcej użytkowników. Niestety jest to denerwujące, a upały dopiero przed nami... Sam dziś sprawdziłem jak to u mnie wygląda, czy się czasem coś nie poprawiło :lol: no i wygląda to tak jak w poniższych logach

                                  Logi grupy 02, 03, 05
                                  na początku wentylatory ani drgnęły, dopiero po ok 10 minutach i lekkim pogazowaniu zaczęło lecieć chłodniejsze powietrze i wentylatory ruszyły z miejsca. Co ciekawe przez pierwsze 10 minut tylko wzrastała mimo że miałem ustawione na najniższą
                                  Niestety jest coraz gorzej, po takim czasie w jakim auto chodziło temperatura powietrza przy wylocie wynosiła 10-13 stopni a to marny wynik. Gdybym tylko miał warunki to sam bym sprawdził elektrozawór, a tak niestety będe się musiał zdać na magików. Jak to mówią jak się pieprzy to po kolei klima, EGR... Oby to był koniec.
                                  Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                                  Komentarz

                                  • WojtekDM
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 119

                                    Ja dzisiaj wymieniłem sobie sprężarkę (używka) wraz z zaworem (nowy) i w końcu zaczęło chłodzić jak należy. Problemem było bardzo słabe chłodzenie. Układ klimatyzacji szczelny, ciśnienie osiągało max 11 bar. Na początku nie chodził też mały wentylator. Pomogło opukanie małym młoteczkiem, ale nie wpłynęło to na wydajność chłodzenia. Najniższa temperatura parownika to było ledwie 14 stopni. Na wysokich obrotach coś tam chłodziło, ale kiepsko. Zawór ze starej sprężarki miał dużo opiłków, mimo, że był czyszczony 3 tyg. temu.
                                    Teraz jest rewelka! 4 stopnie z kratki, działa bez żadnych opóźnień Zexela zastąpiłem Sandenem, co ciekawe MADE IN POLAND
                                    Skoda Octavia RS Combi 2006
                                    BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                                    http://www.dynamech.pl
                                    Serwis & regeneracja turbosprężarek

                                    Komentarz

                                    • soulck
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 31

                                      Ja mam problem taki że wentylatory dopiero się włączają jak temperatura silnika bliska jest 90*
                                      I chłodzenie nie jest zadowalające...
                                      Witam klubowiczów.

                                      Komentarz

                                      • bzyq_74
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 3467
                                        • Volkswagen
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                        • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                        soulck, sprawdź z ciekawości czy sprężarka się wyłącza na biegu jałowym na postoju.
                                        U mnie wyłączała się po 1/2min.
                                        Pewnie wymiana zaworu PXE niewiele pomoże jak pisze WojtekDM i do wymiany sprężarka i być może osuszacz.
                                        MARCIN
                                        Mój szkodnik

                                        Komentarz

                                        • Arkadian
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 49

                                          Zamieszczone przez WojtekDM
                                          Ja dzisiaj wymieniłem sobie sprężarkę (używka) wraz z zaworem (nowy) i w końcu zaczęło chłodzić jak należy.
                                          Ta używka to po regeneracji? Musze wymienić sprężarkę - opóźnienie w działaniu + słaba wydajność - w ASO sprawdzili i stwierdzili, że elektronika działa dobrze, ilość czynnika i oleju jest ok więc tylko sprężarka.

                                          Na Allegro są regenerowane sprężarki w cenie 500 - 600zł. Niektórzy dają gwarancję.
                                          Jaką wybrać ??
                                          Primus Inter Pares

                                          Komentarz

                                          • WojtekDM
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 119

                                            Kupiłem "dobrą" używkę bez regeneracji. Z racji znajomości dostałem ją na sprawdzenie i zapłaciłem dopiero po montażu 8)
                                            Skoda Octavia RS Combi 2006
                                            BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                                            http://www.dynamech.pl
                                            Serwis & regeneracja turbosprężarek

                                            Komentarz

                                            • JerzyM73
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 602

                                              Ja płaciłem za regenerowaną 1500 zł z robotą i 3 miesięczna gwarancja -dzieła jak należy i powiedzieli , że nawet dłużej posłuży niż oryginał bo jest lepszej firmy
                                              O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                                              Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8160
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez JerzyM73
                                                dzieła jak należy i powiedzieli , że nawet dłużej posłuży niż oryginał bo jest lepszej firmy
                                                a układ był płukany?
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • JerzyM73
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 602

                                                  Zamieszczone przez piotrek_os
                                                  Zamieszczone przez JerzyM73
                                                  dzieła jak należy i powiedzieli , że nawet dłużej posłuży niż oryginał bo jest lepszej firmy
                                                  a układ był płukany?

                                                  nie był płukany bo nie było opiłków i nie było potrzeby- wcześniej była wymieniana także chłodnica od klimy bo była zabita.
                                                  O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                                                  Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                                                  Komentarz

                                                  • soulck
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 31

                                                    Jutro tj. 29.V Umówiony jestem do serwisu... Aż się boję co mi powiedzą...
                                                    Lepiej chyba kupić nową jak regenerowaną ?....
                                                    Pytanie na rynku raczej dominują kilka firm Denso i Zexel Sanden...
                                                    Któraś się czymś wyróżnia? pozdrawiam
                                                    Witam klubowiczów.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...