Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Koledzy, czy ktoś mógłby podpowiedzieć jaka sprężarka siedzi w mojej kurze?
    Niestety i mnie dotknęła poruszane w tym wątku opóźnione działanie klimy - no ale na liczniku mam 340kkm więc nie gniewam się
    Moja kurka to O II FL z 2009r. 2.0 TDI silnik BKD.
    vin: TMBGE61Z0A8012149

    Będę wdzięczny za pomoc - u mechanika usłyszałem wstępny kosztorys naprawy od 600zł (wymiana zaworu) do 4000zł (wymiana sprężarki + płukanie). Pozbierałem szczękę z podjazdu, podziękowałem i pojechałem.

    Komentarz


    • Zrób fotkę lub spisz co masz na kompresorze napisane tylko dokładnie wtedy można doradzać
      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

      Smarowanie zapewnia

      Komentarz


      • zauważyłem, że klima rusza jak silnik rozgrzeje się do 90st., no i po zapaleniu autka przy rozgrzanym silniku klima załącza mi się od razu.
        WTF???

        Nadmienię, że VCDS pokazuje jedynie stary znany błąd: Motor for Left Temperature Flap. Muszę się w końcu zabrać za ten silniczek
        Ostatnio edytowany przez kadmar; 28975.

        Komentarz


        • A ja mam pytanie dla osób w tym wątku, które robiły logi klimatyzacji. Czy auto w czasie wykonywania pomiarów było w ruchu, czy po prostu odpalone na zimnym (pomiar wykonywany na biegu jałowym)?

          Komentarz


          • Koledzy stara sprezarka wyciagnieta, auto czeka na nową, myślałem ze Temat będzie prosty. Z tabliczki wynika ze ma sprezarke sandem PXE16 nr 1KO820859F. Na allegro jest kilka nowych w cenie 800zl ale roznia sie numerem. Z opisu wynika jednak ze sa zamienne z moja - jak to jest w rzeczywistości?

            Komentarz


            • Zanim zabrałbym sie za szukanie przyczyny w kompresorze, sprawdziłbym działanie czujnika ciśnienia w ukl klimatyzacji .
              Osobiscie znam 2 takie przypadki , ( jeden u mnie wystąpił w O2) - po załaczeniu silnika czasem musiało minąc 10minut zanim poczułem zimne powietrze.

              Wymiana czujnika ciśnienia załatwila sprawe ( do tego trzeba wypompować czynnik , wymienić czujnik , nabić klime) no ale to koszt moze 200-250 pln a nie 800-1000 za kompresor .
              Wiec warto od tego zacząć
              2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

              Komentarz


              • Dokładnie, sam tez od tego zacząłem i jest git.
                Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                Komentarz


                • dołączając się do wątku ja kilka dni temu byłe sprawdzić klimę i dobito mi 190 g usłyszałem że nie mam się czym martwić ponieważ nie jest to dużo rocznie samoczynnie całego układu może uciec do 20% do tego dochodzi jakieś 20 / 30 gram dokładność maszyny.Pytanie czy faktycznie nie ma się czym martwić w tym roku planuje wyjazd do Chorwacji gdzie bez klimy ani rusz i pytanie czy coś z tym robić czy zostawić ???

                  Komentarz


                  • To zalezy po jakim okresie ubyło Ci 190g ? Juz nie pamietam ile sie miesci R134a w O2 .. coś mi świta ze to około 600g (powinno być na napisane na tabliczce pod pokrywą silnika , koło zamka) Wiec jak Ci ubyło załózmy po roku 190 g , to jest 30% i to chyba jest juz sporo.
                    Główną przyczyną ulatniania sie czynniki jest nieszczelność w chłodnicy klimatyzacji , to chyba 95% przypadków .. a ta chłodnica aż tak droga nie jest, wiec warto pomyśleć nad jej wymianą.
                    Oczywiscie można nabic klime z dodatkiem czynnika fluorescencyjnego i sprawdzić w którym miejscu przecieka
                    2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                    Komentarz


                    • ubytek po roku a mieści się w układzie 530 g no chłodnica nie wygląda za ciekawie ale mechanik do którego jerzdze stwierdził że będzie bardzo trudno zlokalizować taki wyciek jeżeli to jest 190g na rok co do chłodnicy w czerwcu bęę robił rozrdząd można wymienić pytanie czy to jest to miejsce ??

                      Komentarz


                      • Oczywiscie każdy przypadek jest indywidualny , ale z mojego doświadczenia to 90-95% przypadków to nieszczelność występuje w chłodnicy klimatyzacji.
                        Ja bym uzupełnił klime o czynnik fluoroscencyjny i na drugi dzień zrobił przegląd układu lampą UV , na serio można zdiagnozować nawet małą nieszczelność.

                        Sprawdz sobie ceny chłodnicy , nie powinien być to wysoki koszt , przy wymianie rozrządu pewnie by było dobrze i to wymienić skoro twierdzisz ze i tak wygląda nie ciekawie.

                        2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                        Komentarz


                        • U mnie siedzi Sanden PXE14, 1701P, 5N0 820 803
                          Samochód z roku 2008
                          Zdecydowałem się wymienić zawór sterujący kompresora - klima startuje z dużym opóźnieniem, czasem bardzo długim, a czasem o dziwo zaskakuje szybko - jak zaskoczy, to chłodzi należycie.

                          Który zawór? Namierzyłem dwa do sprężarki PXE14:
                          Thermotec KTT060037
                          Just a moment...
                          Vemo V15-77-1020
                          Just a moment...

                          Przy Thermotecu zastanawia dopisek "po 2010 r." Ale zgadza się numer OE 5N0 820 803 sprężarki.
                          Natomiast przy Vemo nie zgadza się numer OE sprężarki, choć "na oko" oba zawory są identyczne.

                          M.
                          666 4U

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez beaviso Zobacz wpis
                            U mnie siedzi Sanden PXE14, 1701P, 5N0 820 803
                            Samochód z roku 2008
                            Zdecydowałem się wymienić zawór sterujący kompresora - klima startuje z dużym opóźnieniem, czasem bardzo długim, a czasem o dziwo zaskakuje szybko - jak zaskoczy, to chłodzi należycie.

                            Który zawór? Namierzyłem dwa do sprężarki PXE14:
                            Thermotec KTT060037
                            Just a moment...
                            Vemo V15-77-1020
                            Just a moment...

                            Przy Thermotecu zastanawia dopisek "po 2010 r." Ale zgadza się numer OE 5N0 820 803 sprężarki.
                            Natomiast przy Vemo nie zgadza się numer OE sprężarki, choć "na oko" oba zawory są identyczne.

                            M.
                            Zobacz kilka postów wcześniej na zawór jaki u siebie wymieniałem. Nie sugeruj się numerem Skody bo takowa część nie występuje jako zamiennnik według producenta. Dla Ciebie ważny jest producent sprężarki czyli Sanden oraz model PXE14 1701P. Kup taki zawór jak ja pisałem i powinno być dobrze Thermotec ktt060037 koszt około 150zł
                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                            Smarowanie zapewnia

                            Komentarz


                            • D2mian , dziękuję. Ten właśnie wskazałem mechanikowi, ale zastanowił nas ten dopisek "po 2010 r." A nie udało mi się wywnioskować rocznika Twojego samochodu.
                              Jak na złość, ale to może i dobrze, dziś po kilku dniach stania, sprężarka wystartowała od ręki i po mniej niż minucie wiało chłodem jak za dawnych lat

                              M.
                              666 4U

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez beaviso Zobacz wpis
                                D2mian , dziękuję. Ten właśnie wskazałem mechanikowi, ale zastanowił nas ten dopisek "po 2010 r." A nie udało mi się wywnioskować rocznika Twojego samochodu.
                                Jak na złość, ale to może i dobrze, dziś po kilku dniach stania, sprężarka wystartowała od ręki i po mniej niż minucie wiało chłodem jak za dawnych lat

                                M.
                                Mój to 2008 i też gra i buczy Najważniejszy jest producent sprężarki i jej model a numery skody to kwestia drugorzędna
                                120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                Smarowanie zapewnia

                                Komentarz


                                • Witajcie
                                  Miałem problem taki że klima załączała się z dużym opóźnieniem. Czasem po kilometrze a czasem po 20tu. Wymiana zaworu sterującego pomogła. Klima staruje od razu!! Ten zapisek po 2010 oznacza że są inne zawory. Po 2010 jest dłuższy i nie pasuje. Przerabiałem temat bo omyłkowo kupiłem ten po 2010 a moja Skoda 2006. Musiałem wymienić na ten krótszy. Klima chłodzi teraz aż miło tuż po odpaleniu silnika!!!

                                  Komentarz


                                  • Jak nie wypróbuję, to się nie przekonam. Kolega wcześniej napisał, że ma PXE14 i auto z 2008, a kupił zawór z dopiskiem "po 2010 r." (bo taki dopisek jest przy modelu zaworu, który wskazał) - i było dobrze.
                                    Teraz Ty Daro0879 piszesz, że do Twojej z 2006 ten "po 2010" nie pasował i musiałeś kupić krótszy. Ale napisz konkrety - jaki model sprężarki? Jaki model zaworu ostatecznie pasował, co to znaczy krótszy - jakie oznaczenie? Może mówimy o innym typie sprężarki. Jak przejrzałem katalogi, to do PXE14 są tylko dwa zawory w ofercie i oba wyglądają identycznie.

                                    M.
                                    666 4U

                                    Komentarz


                                    • Moja sprężarka to Sanden PXE16 1K0 820 803 S. Kupiłem zawór na allegro do PXE16 Sanden (zdjęcie nr 1). po rozebraniu okazało się że zawór miałem inny taki jak na zdjęciu 2.
                                      Serwis mi powiedział że po 2010 roku są te dłuższe a wcześniej były krótsze.
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz


                                      • Ja również miałem u siebie krótszy, ale ten nowszego typu pasuje bez problemu i działa jak trzeba.
                                        Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                        Komentarz


                                        • No widzisz.. dobrze wiedzieć. ja nie byłem pewny wiec zamontowaliśmy krótszy. ważne że klima działa perfekcyjnie po wymianie

                                          Komentarz


                                          • U mnie natomiast wymiana zaworu nie pomogła Klima dalej żyje własnym życiem. Wyłącza się, a następnie załącza kiedy chce. Po odciągnięciu czynnika, mechanik zobaczył w oleju opiłki metalu. Stwierdził, że sprężarka jest na wykończeniu i tak już będzie się działo do jej końca. Wymiana sprężarki, czyszczenie układu i wymiana skraplacza, którego podobno się nie da wyczyścić, to już koszt w tysiącach. Ponieważ skraplacz wymieniałem około miesiąc temu, bo poprzedni był dziurawy, a nie wiedziałem o zdychającej sprężarce, jeżdżę dalej i tyle.

                                            Komentarz


                                            • koledzy u mnie był ten sam problem po przejechaniu kilku km dopiero zaczynało się chłodzić bądź też przy wysokich obrotach i skończyło się na wymienionej sprężarce ale ważne że działa i chłodzi od samego początku

                                              Komentarz


                                              • Witam forumowiczów.
                                                U mnie też był opóźniony start klimy. Po roku przestała działać całkowicie.
                                                Po przeczytaniu wątków obstawiałem zawór.
                                                Ale oddałem do mechanika.
                                                I tak:
                                                1. serwis + napełnienie klimy - 500 zł - w tym wykryta nieszczelność czujnika i jego wymiana
                                                2. klima nadal nie działała - prąd dochodził do sprężarki ale ona nie działa
                                                3. wyciągnięcie sprężarki i diagnoza: łożyska do wymiany i ..... ZAWÓR! ten nasz ukochany chyba już przez wszystkich czytających wątek
                                                4. to kolejne 500 zł (wyciągnięcie 170 + reszta)
                                                5. Razem: 1000 zł.

                                                Pzdr.
                                                2007 listopad
                                                Elegance

                                                Komentarz


                                                • U mnie skończyło się tylko na wymianie tego zaworu. 260 zł za część z wymianą. Klima była szczelna, sprężarka hula.
                                                  Teraz startuje jak dawniej - po kilkunastu sekundach. I wieje zimnem, aż trzeba na 22 st.C ustawiać i 1 kreskę wentylatora, żeby się nie przeziębić (czuły jestem )

                                                  Z tym że zawór Thermotec KTT060037
                                                  nie pasował do mojej PXE14 1701P z roku 2008.
                                                  Tzn. serwis twierdzi, że był za długi. Nie weryfikowałem naocznie, ale serwis nie zdecydował się go montować, tylko znalazł inny, pasujący.

                                                  M.
                                                  666 4U

                                                  Komentarz


                                                  • Witam serdecznie. Odkopię trochę temat
                                                    Silnik 1.9 BKC 2005 r. Problem z opóźnionym startem klimatyzacji i zerwanym sprzęgłem.
                                                    Z czasem klimatyzacja zaczynała startować z opóźnieniem aż w końcu zerwało się sprzęgło(chłodziło do końca) i mechanik kazał wymienić sprężarkę. Założona regenerowana ( tez pod koniec sezonu byl problem z opóźnionym startem, ale chłodziło super)i po sezonie znowu zerwane sprzęgło.
                                                    W jednej i drugiej sprężarka się obraca, po wyciągnięciu zaworu nie widać żadnych opiłków , olej czysty.
                                                    Wentylatory włączały się z opóźnieniem , ale po podłączeniu komputera i wymuszeniu pracy włączają się oba biegi i działa duży i mały.
                                                    Co mogło być przyczyną zerwania sprzęgieł w obu kompresorach ?( uszkodzony zawór? pech?wentylatory?)
                                                    Teraz profilaktycznie zmienię zawór na nowy bo nie wiem w jakim stanie był w tej regenerowanej sprężarce
                                                    Sprzęgło jest bez wtyczki
                                                    Oczywiście błędów brak
                                                    Ostatnio edytowany przez cypisol; 9992422.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X