Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Koło dwumasowe - objawy zużycia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Generalnie każdego przeraża, że podczas uwalenia dwumasy rodzą się spore koszty, dlatego taka dyskusja. A poza tym to jak kiedyś czytałem na forum, chyba Kowal pisał stukało, pukało, przy 140 tyś. km wymienił dwumasę i po 20 tys. km. znowu było to samo. Nigdzie nie znalazłem, informacji, że koło dwumasowe się rozpadło i uszkodził obudowę skrzyni i poczyniło inne spustoszenia.

    Komentarz


    • #77
      picia136, Czy mógłbyś podać adres warsztatu, w którym dwumasę wymieniałeś ?

      Komentarz


      • #78
        Witam wszystkich,
        mam podobny problem, chociaż nie do końca jestem przekonany że to dwumas.
        Od 30kkm słyszę z okolic skrzyni biegów stukanie przy których silnik wpada w wibracje.
        Stuki podobne jak na filmiku od Piotrmax z 1 strony tego topicu.
        Dzieje się to tylko na biegu jałowym, ale:
        - nie zawsze występuje to zjawisko
        - obroty nie falują
        - przy gaszeniu, nie raz łomot a nie raz cisza
        - wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia
        - zauważyłem że jak nie wibruje na jałowym to i gasi się cicho bez łomotu pod maską
        - spalanie w normie 5-7/100km i mocy mu też nie brakuje
        - zimą przy mrozach powyżej -10st miewał problemy z odpalaniem (świece nowe Boscha)
        - przez ostatnie 30kkm nic się nie zmieniło, stuka wciąż tak samo, efekt się nie nasila.

        Wymieniłbym dwumas + sprzęgło ale nie do końca jestem przekonany że to dwumas, a nie chcę się niepotrzebnie ładować w koszta.

        Auto Octavia II, silnik BKD, 200kkm przelotu, końcówka 2007/model 2008.

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez marcinenergy
          Wymieniłbym dwumas + sprzęgło ale nie do końca jestem przekonany że to dwumas, a nie chcę się niepotrzebnie ładować w koszta.

          Auto Octavia II, silnik BKD, 200kkm przelotu, końcówka 2007/model 2008.
          Oj gwarantuje, ze opisywane objawy to dwumasa, mam to samo, pewien znany na tym forum mechanik potwierdził moje przypuszczenia. Z słabego odpalania w zimę z dwumasą to bym nie łączył, bo co to ma wspólnego. Tylko nie wiem tak jak ty czy to wymieniać, czy na razie jeździć, bo ani nie szarpie przy rozsprzeglaniu, zmianie biegów, silnik nie ma jakiś wielkich drgawek, jedynie efekt dźwiękowy jest nieciekawy.

          Komentarz


          • #80
            marcinenergy, miałem tak samo, metaliczny stukot co pewien czas na wolnych obrotach i lekkie bujanie silnikiem, żdnych innych objawów, Po wymianie wszystko oK. Mam gdzies filmik , jak chcesz to przesle Tobie na maeila.

            Komentarz


            • #81
              Jedna rzecz wciąż nie daje mi spokoju, czy po wciśnięciu sprzęgła stukanie dwumasu nie powinno ustać? bo u mnie czy wciśniete sprzęgło czy nie to efekt taki sam. Ostatnio też zauważyłem że jak auto jest po dłuższej trasie to nie stuka na jałowym.

              Komentarz


              • #82
                Mi mechanik mówił że przy gaszeniu na wciśniętym sprzęgle nie będzie słychać no i tak było jak mówił. Sprzęgło = cisza

                Komentarz


                • #83
                  A jakie jest sprzęgło w octavii 1,9 tdi 2001 81kw?także dwu masa czy normalne?

                  Komentarz


                  • #84
                    Ja właśnie przyjechałem z ASO z pierwszego przęglądu prawdopodobnie dwumas do wymiany (mam już wyznaczony termin)

                    Samochód ma przelatane dopiero 30.000 km objawy przy wciśniętym do połowy sprzęgle słychać coś jak tarcie - trzeba się ostro wsłuchać aby to usłyszeć (przy włączonym / wyłączonym sprzęgle jest cisza) Nie ma stukania podczas jazdy, przy odpalaniu i gaszeniu nic nie telepie. Chłopaki dokładnie nie wiedzą o co chodzi tw. chcą rozebrać posprawdzać dwumas i łożysko oporowe.

                    Na forum wyczytałem, że w tych motorach 1.9 TDI BXE to standard takie szumienie... hmm ciekawe czy ASO o tym wie. Może się okazać, że rozbiorą poskładają i będzie tak samo. Oczywiście impreza na ich koszt ( naprawa gwarancyjna)
                    Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                    _

                    Komentarz


                    • #85
                      u mnie szumi, przy wciśniętym czyli jakby oporowe , ja przejechałem już 50tys tak a nie wiem ile poprzedni użytkownik mojego auta ale skoro masz gwarancję niech się bawią
                      service by Auto Tar

                      Komentarz


                      • #86
                        witam kolegów
                        jestem juz po przekładce :cry: silnika na nowsze bxe z altei

                        pojawił się chyba jednak kolejny kosztowny problem :evil: :evil:
                        tylko pytanie w co teraz dalej ładować kasę :evil: :?:

                        po trasie 200 km nie mogłem wbić zadnego biegu, zgasiłem auto dałem octavce chwilę odpocząć i wszystko wróciło do normy,
                        za jakiś czas znowu to samo, wbiłem wsteczny i już nie mogłem wysprzęglić, zgasiłem, powachlowałem szkrzynią, udało mi się wrzucić luz,
                        dojechałem do mechanika, wszystko wróciło do normy ale strach jeździć :evil:

                        dodaję że nie wymieniałem dwumasu i sprzęgło przy przekładce silnika, juz nie mam kasy :cry: :evil:

                        sprzęgło przed swapem silnika, brało praktycznie od samej podłogi, ale delikatnie spokojnie mozna było ruszać, przy gaszeniu nic nie telepało, hałasu na wolnych obrotach też nie było, nie ślizgało się,
                        jedynie po dłuższej trasie czuć lekkie telepanie jak siedzę na fotelu

                        czy pakować teraz kasę w sprzęgło bo jeszcze tylko skrzynia mi zostaję do wymiany :evil: :evil:

                        boję się że jak gdzieś dalej pojadę to nie wrzucę albo nie wyciągnę biegu :evil:

                        HELP, HELP, HELP Idę na dno z finansami :evil:

                        Komentarz


                        • #87
                          kurcze jak miałem wszystko rozebrane to mógł się mechanik dokładnie przyjrzeć sprzęgłu , teraz bez rozbierania to można chyba tylko obejrzeć wysprzęglik
                          service by Auto Tar

                          Komentarz


                          • #88
                            Witajcie forumowicze
                            Podejrzewam u siebie walnieta dwumase. Auto na blacie ma 190000,z tym ze jedynymi objawami jakie mam to co jakis czas na wolnych obrotach drzenie budy i jak podniose obroty na jalowym z 900 do 1100 to troszke trzesie powyzej 1100 spokoj,zadnych dziwnych dzwiekow z okolic kola dwumasowego,ale nie to jest problemem jutro rano jade na mazury wiec do pokonania mam 300km i nie usmiecha mi sie jechac z dwojka dzieciakow zonki corsa bo to bylaby mordega jak myslicie jesli to poczatek konca dwumasy,czy wytrzyma mi ona przy tych objawach jakies 800 km,bo zrobilbym to dzis ale ASO nie ma terminow a moze poprostu cos innego sie sypie,dodam ze wymienione objawy wystepuje tylko w pozycji dzwigni biegow na N i P na D i S spokoj przy ruszaniu nie trzesie autem nawet jak tocze je bez gazu .Wczoraj zrobilem w trasie 70 km dosc dynamicznie i objawy raz sa raz ich nie ma.Dodam ze auto to 2.0 TDI z DSG

                            Komentarz


                            • #89
                              dwumas

                              U mnie w VW Golfie 6 2.0 tdi 110 PS. przebieg 62 tys. mam nastepujace objawy grzechocze dosc mocno na wpol wcisnietym sprzegle, gdy wciskam na maksa cisza na biegu jalowym delikatne grzechotanie czy to dwumas?

                              Komentarz


                              • #90
                                U mnie w VW Golfie 6 2.0 tdi 110 PS. przebieg 62 tys. mam nastepujace objawy grzechocze dosc mocno na wpol wcisnietym sprzegle, gdy wciskam na maksa cisza na biegu jalowym delikatne grzechotanie czy to dwumas?
                                Miałem identyczne objawy (BXE), część ludzi twierdzi że TTTM ale jakoś mi się to nie widziało. Zgłoszone do ASO na gwarancji zrobili bez zająknięcia na ich koszt, po wymianie jest cisza. Oczywiście wymieniany był dwumas, po przebiegu około 30.000. Jeżeli padnie jeszcze raz to już na swój koszt wywalam dwumas. :wink:
                                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                                _

                                Komentarz


                                • #91
                                  zadariusz1 a czy tylko poki co ci telepie buda czy jakies odglosy tez dochodza. Ja przed zmiana dwumasy od poczatkowych problemow z bardzo cichym metalicnzym stukanie przeszedlem do napierdzielenia po garach zrobilem w miedzyczasie 40k km i mechanik mi powiedzial ze to 50% zuzycia jak wymienial. Najgorzej jak bylo to N i P i jak silnik byl zimny lub w zime bylo trudniej odpalic samochod. Wg mnie masz dopiero poczatki. Ja tam sie nie oszczedzalem i po niemczech zasuwalem 220 i nic sie nie dzialo.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Re: dwumas

                                    Zamieszczone przez mikki28
                                    U mnie w VW Golfie 6 2.0 tdi 110 PS. przebieg 62 tys. mam nastepujace objawy grzechocze dosc mocno na wpol wcisnietym sprzegle, gdy wciskam na maksa cisza na biegu jalowym delikatne grzechotanie czy to dwumas?
                                    Ja ok 20k km coś tam słyszę, narazie budą nie telepie, tylko dźwięki.

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Koledzy nie chce zakladac nowego tematu,a z racji,ze na przyszla srode jestem umowiny na wymiane dwumasy(choc ta pewnie by jeszcze posmigala jakis czas,bo dopiero na mrozie rano zaczela sobie stukac),ale w pracy dali premie swiateczna i glowna ksiegowa(żoneczka) zatwierdzila naprawe,wiec mam pytanie,czy wymieniac przy tej czynnosci simering na wale,czy lepiej zostawic,bo co orginal to orginal.Auto ma 198 tys nalotu i mysle,ze jak wsadze 3000 w dwumase to jeszcze ze 2 lata bede nia smigal,no chyba,ze zacznie sie sypac to wtedy pomysle o wymianie auta.

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Jak nie rozkręcisz to się nie dowiesz, jak po rozłożeniu mechanik zobaczy, ze cieknie to trzeba wymieniać, jak nie cieknie to nie ruszać, tak było w moim przypadku. Najlepiej sobie zamów uszczelnienie z możliwością zwrotu. Ten simering kosztuje coś ok. 100 do 200 zł.

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          DUMASA

                                          Mam taki sam problem w Golfie 6 wymienilem kompletne sprzeglo przy przebiegu 70 tys. i nic nie pomoglo jak grzechotalo tak grzechocze i 2200pln w plecy



                                          Zamieszczone przez piotrmax
                                          Co do tego jargotanie spotkałem sie na czeskim forum z opinią, że to mogą być brzęczące łożyska i niestety nic się z tym nie zrobi. wymiana dwumasu nic nie pomaga taki urok tych samochodów i trzeba się z tym przyzwyczaić.

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Ja zostawiam, dopóki, sprzęgło nie będzie się ślizgać lub nie będzie mi budą trzęsło na jałowym. Na razie lekko drży przy ruszaniu, ale to może taki urok mojego diesla

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Czy walnięta dwumasa ma wpływ na przyspieszenie auta? Tzn. czy może powodować hmm tak jakby zanik niutonów :P

                                              Auto na blacie ponad 300 tyś., podejrzewam, że koło jest jeszcze oryginalne.
                                              Objawy:
                                              - przy powolnym toczeniu się auta na wciśniętym sprzęgle występuje "trzepanka" silnik. Silnik wpada w drgania i terkocze,
                                              - na postoju wciśnięcie i puszczenie sprzęgła na luzie powoduje lekkie drygnięcie wskazówki obrotomierza,
                                              - przy ujemnych temperaturach silnik wpada w drgawki po odpaleniu. Czas telepania silnika jest proporcjonalny do temperatury. Im zimniej tym dłużej drga.
                                              - objawy nasilają się jak jest zimno, w lecie telepania rzadziej występują,
                                              - czasem na półsprzęgle pod obciążeniem głośno zapiszczy
                                              - po rozgrzaniu silnika większość objawów ustępuje oprócz terkotania przy toczeniu się na wciśniętym sprzęgle, wydaje mi się, że przyśpieszenie jest słapsze, jakby gorzej się zbierał.

                                              Objawy występują już od ponad 60 tyś. km ale coraz bardziej mnie denerwują. Dodam, że ja nie mam zamiaru wymieniać na dwumase, tylko idę w jednomasowe koło, czyli koszty powinny być dwukrotenie mniejsze. Ciekaw jestem tylko czy te objawy znikną po wymianie.
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Moim zdaniem telepanie na zimnym silniku to nie objaw dwumasy. Normalny objaw zimnego diesla.
                                                Doroslemu facetowi nie wypada jezdzic na polsprzegle

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Zamieszczone przez octaviars1
                                                  Doroslemu facetowi nie wypada jezdzic na polsprzegle
                                                  Bardziej chodziło mi o to, że np. ruszając pod górkę i puszczając sprzęgło w połowie czasem występuje opór i pisk. Normalnie to praktycznie nie występuje, ale nie łączę tego raczej z dwumasą. Coś jakby poprostu krzywo się tam układało. Może docisk? W każdym razie w końcu trzeba się za to wziąć, żeby mi kiedyś auto na drodze nie stanęło i przy okazji pozbyć się dwumasy.
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz


                                                  • podobno obawy miałem ja ruszając było ok 2 na pół sprzęgle piszczało krótko no to ręczny i ruszam piszczy dodatkowe objawy to biegi jak auto stało parę godz. odpalam wsteczny ruszam staje i nie mogę wyrzucić wstecznego popuszczam sprzęgło i na siłę pomaga czasem jedynka też nie wchodzi jak już jadę to jest ok do dłuższego postoju ..DWUMASA zmieniłem kpl. i pięknie chodzi nic nie piszczy nawet na ręcznym nie te auto przebieg 186 tyś km
                                                    SKODA OCTAVIA 2 2,0 TDI 16V BKD

                                                    Pozdrawiam Janusz

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X