octaviars1, telepanie na zimnym silniku są spowodowane m.in. zużytą dwumasą. Ja tak miałem.
[O2] Koło dwumasowe - objawy zużycia
Zwiń
X
-
Witam,
panowie nie bede zakładał nowego tematu.
Mam takie objawy:
na zimnym silniku w okolicach paru stopni na plusie słysze chrobotanie. Po kilku kilometrach ustaje. Za to jak sie silnik zagrzeje to trzesie mi budą, raz mocniej, raz slabiej. Po za tym jezdzi sie normalnie, ale te drgania mnie denerwują. Na koniec standardowe pytanie w tym temacie: Myślicie ze to dwumasa? Obecny przebieg to 174 k.
Komentarz
-
-
Rosch, ja tak myślę.Chociaż jak wiele osób pisało dwumasa ma czasami różne objawy. A np po lekkim wciśnięciu pedału sprzęgła czujesz wyraźne bicia i głośniejszą prace?SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez raventesW moim aucie 2 mas nie wydawał żadnych dźwięków, nie było też żadnych wibracji ani innych objawów. Dopiero oględziny naoczne pozwoliły stwierdzić w jak opłakanym stanie się on znajduje.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Rosch, ja tak myślę.Chociaż jak wiele osób pisało dwumasa ma czasami różne objawy. A np po lekkim wciśnięciu pedału sprzęgła czujesz wyraźne bicia i głośniejszą prace?
Dodam, że auto było serwisone i chyba na ostatnim przeglądzie jeszcze nie stwierdzili końca sprzęgła. 12 kkm od ostatniego serwisu ma przejechane.
Komentarz
-
-
Rosch, z tym biciem to różnie bywa. W mojej OII czuć było pulsowanie na lekko wciśniętym pedale sprzęgła w zasadzie od nowości auta. W tej chwili mam 142kkm i czasami jak trafię na jakiś korek to słyszę głuche pojedyncze stuki podczas ruszania i stawania, po kolejnym wciśnięciu sprzęgła lub lekkim dodaniu gazu stuki znikają. Innych objawów brak.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
A ja polecam taki artykuł, który niedawno znalazłem wczytując się w problemy z dwumasą, jakie ma mój brat ma w Passacie 1.9:
Objawy zużycia koła dwumasowego
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg44Czy ktoś miał przypadek kompletnego uszkodzenia dwumasy, bo tak słychać klepanie, stukanie, jęczenie. Jak nie ma szarpania, telepania budą to przejmować się trzeba tymi dźwiękami, no chyba, że wali jak młotem. Czy był przypadek, że dwumasa rozpadał się i uszkodziła obudowę skrzyni lub dokonała innych uszkodzeń w pojeździe? może miał ktoś przypadek, że nie mógł w związku z uszkodzeniem tego elementu dojechać samochodem do warsztatu i staną w szczerym polu?
Nowa dwumasa, sprzęgło + łożysko i robocizna wyszło mnie 1600zł.
Komentarz
-
-
Koledzy jak wiecie z tego wątku w listopadzie wymieniłem dwumasę w moim aucie, zapłaciłem, auto odebrałem, dostałem oczywiście fakturę i gwarancję, ale zastanawia mnie jedno, mam następujące objawy,gdy auto zimne to wszystko ok, gdy tylko się nagrzeje to przy odpaleniu, jest stuknięcie, potrafi na wolnych obrotach potrzepać budą,gaśnie miękko bez telepania, oczywiście przy żadnej prędkości obrotowej nie ma charakterystycznych stuków z okolic koła dwumasowego, zastanawia mnie fakt, że takie same objawy, no wtedy dochodziły jeszcze stuki z okolic koła, ale miałem przed wymianą starej. Nie podejrzewam,aby ASO poszło mi na wała i wsadziło regenerowaną, lub co gorsza starą dwumasę, bo 2 lata gwarancji mam.Auto było sprawdzane pod kątem wtrysków i trzyma parametry w normie.wiem,że pierwsze takie stuki zaczęły mi się przy przebiegu 90 tysięcy km , zaraz po rozrządzie, teraz mam na blacie 205 tysięcy, 2 raz zmieniony rozrząd przy 180, a problem stuknięcia przy odpalaniu pozostał,nie wiem w którą stronę iść z diagnostyką
Komentarz
-
-
I ja wymieniłem 2mase w DSG , wytrzymała 180tys, chodziła dalej, chciałem tylko nie mieć grzechotnika
Po wymianie - bajka, cisza, auto nie szarpie przy ruszaniu, nie redukuje już tak często jak poprzednio. , jest jak by bardziej sztywniejsze.
Koło kupowałem nowe , LUK-a. Sprzęgło zostało stare.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spacewalkerI ja wymieniłem 2mase w DSG , wytrzymała 180tys, chodziła dalej, chciałem tylko nie mieć grzechotnika
Po wymianie - bajka, cisza, auto nie szarpie przy ruszaniu, nie redukuje już tak często jak poprzednio. , jest jak by bardziej sztywniejsze.
Koło kupowałem nowe , LUK-a. Sprzęgło zostało stare.
To mogło być złudne. Zwłaszcza jak masz DSG warto wymienić dwu-mas wcześniej bo zużyty staje się bardzo sztywny a to bardzo niekorzystne dla połączenia silnika z DSG dla skrzyni oczywiście.
U mnie tylko dzwoniło przy gaszeniu auta i powodowało czasami drgania odczuwalne wewnątrz na biegu jałowym. To wszystko.
Wymieniłem przy 220k choć teoretycznie mogłem jeździć dalej.O2 skradziona - szukam nowej
Komentarz
-
-
u ojca w skodzie też wali dwumas na jałowym biegu będąc w kanale słychać jak wali w skrzyni biegów lecz rzadko ale jak zacznie to konkretnie tyle że dwu mas ja mu zrobie dzisiaj zmieniliśmy łożysko bo szumiało i i terkotało przy skrętach i szum ustał ale terkotanie na zakrętach zostało PYT brzmi czy terkotanie to może być słychać dwumas na zakrętach czy poprostu oprócz łożyska przegub jest wyjechany ??http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Ze swojej strony - byłem dzisiaj na "przeglądzie wiosennym" w ASO (ten za złotówkę) i generalnie wszystkie 11 punktów kontrolnych OK. Jedynie dodatkowo/przypadkowo podczas gaszenia auta zostało stwierdzone, że należy pomyśleć o wymianie dwumasu. Podczas gaszenia auta słyszalne jest dosyć głośne, głuche dudnienie (co zauważyłem już wcześniej). Nie mniej, nie odnotowałem innych zatrważających, opisywanych tutaj oznak zużycia koła dwumasowego. Zmiana biegów jest bezproblemowa, nie odczuwalne jest także bicie.
Pytanie, czy należy to potraktować na tyle poważnie, aby wymienić dwumas, czy można bez większego ryzyka z tym jeździć? Nie chciałbym wymieniać teraz samego dwumasu, a następnie w niedługim czasie sprzęgła (przebieg 180 tys. km).Octavia 2 2.0 TDI PD BKD
Komentarz
-
-
Czy na zimnym silniku, po uruchomieniu słychać jakieś metaliczne stukanie, jak się rozgrzeje nie zmienia się w głuche żęźenie? Jeżeli przy zmianie biegów nie ma problemów, przy obciążeniu nie ma drgań, szarpnięć, to na razie jeździć. Jak wygląda w sytuacja, np. na masz zapiętą piątkę i jedziesz powiedzmy 70 i przyśpieszasz, szarpie, czy gładko przyśpiesza?
Komentarz
-
-
greg44, nie zauważyłem w żadnej sytuacji, aby auto wydawało z siebie tego typu odgłosy.
Na piątce z dosyć niskich obrotów np. od 1500 obr/min przyspiesza równo - nie szarpie. Słychać jedynie, że są to za niskie obroty jak do takiego obciążenia - auto po prostu nieprzyjemnie "buczy" ale nie drga. Staram się tak nie robićOctavia 2 2.0 TDI PD BKD
Komentarz
-
-
Jeżeli jest tak jak piszesz to trzeba dalej jeździć i się nie przejmować. Przy gaszeniu bywa różnie, czasami podejrzewam np. u mnie, że klapa gasząca się do końca nie zamknie i silnik jakoś dziwnie się gasi właśnie tak jakby koło było zjechane, a tak nie jest. Najlepiej podjedz do dobrego mechanika niech posłucha, przejedzie i się wypowie lub dać sobie spokój.
Komentarz
-
Komentarz