[O2] Koło dwumasowe - objawy zużycia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukaszp1981
    Ambiente
    • 2009
    • 139
    • Octavia III combi (5E5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    octaviars1, telepanie na zimnym silniku są spowodowane m.in. zużytą dwumasą. Ja tak miałem.

    Komentarz

    • parasite
      L&K
      • 2011
      • 1368

      Zamieszczone przez mavi
      odpalam wsteczny ruszam staje i nie mogę wyrzucić wstecznego popuszczam sprzęgło i na siłę pomaga czasem jedynka też nie wchodzi jak już jadę to jest ok do dłuższego postoju
      Też tak mi się parę razy zdarzyło. Kurczę czyli mam czarno na białym sprzęgło do roboty. :x
      AGR 112KM, 232Nm
      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        Zamieszczone przez lukaszp1981
        octaviars1, telepanie na zimnym silniku są spowodowane m.in. zużytą dwumasą. Ja tak miałem.
        Jaki miałeś przebieg, coś jeszcze się objawiało?

        Komentarz

        • Rosch
          Classic
          • 2012
          • 8

          Witam,

          panowie nie bede zakładał nowego tematu.

          Mam takie objawy:

          na zimnym silniku w okolicach paru stopni na plusie słysze chrobotanie. Po kilku kilometrach ustaje. Za to jak sie silnik zagrzeje to trzesie mi budą, raz mocniej, raz slabiej. Po za tym jezdzi sie normalnie, ale te drgania mnie denerwują. Na koniec standardowe pytanie w tym temacie: Myślicie ze to dwumasa? Obecny przebieg to 174 k.

          Komentarz

          • gomar
            Rider
            • 2012
            • 480

            Rosch, ja tak myślę.Chociaż jak wiele osób pisało dwumasa ma czasami różne objawy. A np po lekkim wciśnięciu pedału sprzęgła czujesz wyraźne bicia i głośniejszą prace?
            SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

            Komentarz

            • raventes
              Rider
              • 2013
              • 343

              W moim aucie 2 mas nie wydawał żadnych dźwięków, nie było też żadnych wibracji ani innych objawów. Dopiero oględziny naoczne pozwoliły stwierdzić w jak opłakanym stanie się on znajduje.

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                Zamieszczone przez raventes
                W moim aucie 2 mas nie wydawał żadnych dźwięków, nie było też żadnych wibracji ani innych objawów. Dopiero oględziny naoczne pozwoliły stwierdzić w jak opłakanym stanie się on znajduje.
                Tak z ciekawości się zapytam to skąd wiedziałeś, że już???
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • raventes
                  Rider
                  • 2013
                  • 343

                  Wymieniane było kompletne sprzęgło i mechanik wyjął w celu oględzin - wtedy się okazało.

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8030
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    Zamieszczone przez raventes
                    Wymieniane było kompletne sprzęgło i mechanik wyjął w celu oględzin - wtedy się okazało.
                    OK , myślałem, że dla zabicia czasu demontowałeś skrzynię. :szeroki_usmiech
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • raventes
                      Rider
                      • 2013
                      • 343

                      Aż tyle czasu wolnego to ja nie mam

                      Komentarz

                      • Rosch
                        Classic
                        • 2012
                        • 8

                        Rosch, ja tak myślę.Chociaż jak wiele osób pisało dwumasa ma czasami różne objawy. A np po lekkim wciśnięciu pedału sprzęgła czujesz wyraźne bicia i głośniejszą prace?
                        Jak naciskam na pedał sprzęgła to są bicia ;/

                        Dodam, że auto było serwisone i chyba na ostatnim przeglądzie jeszcze nie stwierdzili końca sprzęgła. 12 kkm od ostatniego serwisu ma przejechane.

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8030
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          Rosch, z tym biciem to różnie bywa. W mojej OII czuć było pulsowanie na lekko wciśniętym pedale sprzęgła w zasadzie od nowości auta. W tej chwili mam 142kkm i czasami jak trafię na jakiś korek to słyszę głuche pojedyncze stuki podczas ruszania i stawania, po kolejnym wciśnięciu sprzęgła lub lekkim dodaniu gazu stuki znikają. Innych objawów brak.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • Strelau
                            Classic
                            • 2013
                            • 20

                            A ja polecam taki artykuł, który niedawno znalazłem wczytując się w problemy z dwumasą, jakie ma mój brat ma w Passacie 1.9:
                            Objawy zużycia koła dwumasowego

                            Komentarz

                            • NuTiiiiii
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 117

                              Zamieszczone przez greg44
                              Czy ktoś miał przypadek kompletnego uszkodzenia dwumasy, bo tak słychać klepanie, stukanie, jęczenie. Jak nie ma szarpania, telepania budą to przejmować się trzeba tymi dźwiękami, no chyba, że wali jak młotem. Czy był przypadek, że dwumasa rozpadał się i uszkodziła obudowę skrzyni lub dokonała innych uszkodzeń w pojeździe? może miał ktoś przypadek, że nie mógł w związku z uszkodzeniem tego elementu dojechać samochodem do warsztatu i staną w szczerym polu?
                              Ja tak miałem, ale doczłapałem się do warsztatu. Tarcza sprzęgła się urwała i wyrobiła dziurę w skrzyni biegów, aż olej z niej wyciekł.

                              Nowa dwumasa, sprzęgło + łożysko i robocizna wyszło mnie 1600zł.

                              Komentarz

                              • zadariusz1
                                Rider
                                • 2011
                                • 543
                                • Octavia III (5E3)
                                • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                Koledzy jak wiecie z tego wątku w listopadzie wymieniłem dwumasę w moim aucie, zapłaciłem, auto odebrałem, dostałem oczywiście fakturę i gwarancję, ale zastanawia mnie jedno, mam następujące objawy,gdy auto zimne to wszystko ok, gdy tylko się nagrzeje to przy odpaleniu, jest stuknięcie, potrafi na wolnych obrotach potrzepać budą,gaśnie miękko bez telepania, oczywiście przy żadnej prędkości obrotowej nie ma charakterystycznych stuków z okolic koła dwumasowego, zastanawia mnie fakt, że takie same objawy, no wtedy dochodziły jeszcze stuki z okolic koła, ale miałem przed wymianą starej. Nie podejrzewam,aby ASO poszło mi na wała i wsadziło regenerowaną, lub co gorsza starą dwumasę, bo 2 lata gwarancji mam.Auto było sprawdzane pod kątem wtrysków i trzyma parametry w normie.wiem,że pierwsze takie stuki zaczęły mi się przy przebiegu 90 tysięcy km , zaraz po rozrządzie, teraz mam na blacie 205 tysięcy, 2 raz zmieniony rozrząd przy 180, a problem stuknięcia przy odpalaniu pozostał,nie wiem w którą stronę iść z diagnostyką

                                Komentarz

                                • spacewalker
                                  Elegance
                                  • 2012
                                  • 941

                                  I ja wymieniłem 2mase w DSG , wytrzymała 180tys, chodziła dalej, chciałem tylko nie mieć grzechotnika

                                  Po wymianie - bajka, cisza, auto nie szarpie przy ruszaniu, nie redukuje już tak często jak poprzednio. , jest jak by bardziej sztywniejsze.
                                  Koło kupowałem nowe , LUK-a. Sprzęgło zostało stare.

                                  Komentarz

                                  • Hiv
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 311

                                    Zamieszczone przez spacewalker
                                    I ja wymieniłem 2mase w DSG , wytrzymała 180tys, chodziła dalej, chciałem tylko nie mieć grzechotnika

                                    Po wymianie - bajka, cisza, auto nie szarpie przy ruszaniu, nie redukuje już tak często jak poprzednio. , jest jak by bardziej sztywniejsze.
                                    Koło kupowałem nowe , LUK-a. Sprzęgło zostało stare.

                                    To mogło być złudne. Zwłaszcza jak masz DSG warto wymienić dwu-mas wcześniej bo zużyty staje się bardzo sztywny a to bardzo niekorzystne dla połączenia silnika z DSG dla skrzyni oczywiście.
                                    U mnie tylko dzwoniło przy gaszeniu auta i powodowało czasami drgania odczuwalne wewnątrz na biegu jałowym. To wszystko.
                                    Wymieniłem przy 220k choć teoretycznie mogłem jeździć dalej.
                                    O2 skradziona - szukam nowej

                                    Komentarz

                                    • conan
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 546

                                      zadariusz1 musisz iść w strone korekty dawki rozruchowej :wink:
                                      Niestety częsty przypadek diesla, każdy tuner Ci zmieni mape z nową dawką.
                                      Moja skodzinka o2
                                      Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                                      Komentarz

                                      • adi747
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1138

                                        u ojca w skodzie też wali dwumas na jałowym biegu będąc w kanale słychać jak wali w skrzyni biegów lecz rzadko ale jak zacznie to konkretnie tyle że dwu mas ja mu zrobie dzisiaj zmieniliśmy łożysko bo szumiało i i terkotało przy skrętach i szum ustał ale terkotanie na zakrętach zostało PYT brzmi czy terkotanie to może być słychać dwumas na zakrętach czy poprostu oprócz łożyska przegub jest wyjechany ??
                                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                        była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                        2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                        JEST
                                        megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                        octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                        octavia 2 2.0TDI BKD

                                        Komentarz

                                        • damianb2
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 10

                                          Ze swojej strony - byłem dzisiaj na "przeglądzie wiosennym" w ASO (ten za złotówkę) i generalnie wszystkie 11 punktów kontrolnych OK. Jedynie dodatkowo/przypadkowo podczas gaszenia auta zostało stwierdzone, że należy pomyśleć o wymianie dwumasu. Podczas gaszenia auta słyszalne jest dosyć głośne, głuche dudnienie (co zauważyłem już wcześniej). Nie mniej, nie odnotowałem innych zatrważających, opisywanych tutaj oznak zużycia koła dwumasowego. Zmiana biegów jest bezproblemowa, nie odczuwalne jest także bicie.

                                          Pytanie, czy należy to potraktować na tyle poważnie, aby wymienić dwumas, czy można bez większego ryzyka z tym jeździć? Nie chciałbym wymieniać teraz samego dwumasu, a następnie w niedługim czasie sprzęgła (przebieg 180 tys. km).
                                          Octavia 2 2.0 TDI PD BKD

                                          Komentarz

                                          • greg44
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1198
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            Czy na zimnym silniku, po uruchomieniu słychać jakieś metaliczne stukanie, jak się rozgrzeje nie zmienia się w głuche żęźenie? Jeżeli przy zmianie biegów nie ma problemów, przy obciążeniu nie ma drgań, szarpnięć, to na razie jeździć. Jak wygląda w sytuacja, np. na masz zapiętą piątkę i jedziesz powiedzmy 70 i przyśpieszasz, szarpie, czy gładko przyśpiesza?

                                            Komentarz

                                            • damianb2
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 10

                                              greg44, nie zauważyłem w żadnej sytuacji, aby auto wydawało z siebie tego typu odgłosy.

                                              Na piątce z dosyć niskich obrotów np. od 1500 obr/min przyspiesza równo - nie szarpie. Słychać jedynie, że są to za niskie obroty jak do takiego obciążenia - auto po prostu nieprzyjemnie "buczy" ale nie drga. Staram się tak nie robić
                                              Octavia 2 2.0 TDI PD BKD

                                              Komentarz

                                              • greg44
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1198
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                Jeżeli jest tak jak piszesz to trzeba dalej jeździć i się nie przejmować. Przy gaszeniu bywa różnie, czasami podejrzewam np. u mnie, że klapa gasząca się do końca nie zamknie i silnik jakoś dziwnie się gasi właśnie tak jakby koło było zjechane, a tak nie jest. Najlepiej podjedz do dobrego mechanika niech posłucha, przejedzie i się wypowie lub dać sobie spokój.

                                                Komentarz

                                                • damianb2
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 10

                                                  OK, dzięki greg44.
                                                  Tez rozważałem klapę gaszącą i jestem coraz bliżej tego rozwiązania problemu. Nie mniej będę tak jezdził dopóki poważniejszych nie będzie objawów albo sprzęgło nie zacznie się ślizgać.
                                                  Octavia 2 2.0 TDI PD BKD

                                                  Komentarz

                                                  • greg44
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1198
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    Raczej jak nie uślizgniesz sprzęgło świadomie to się nie poślizgnie, BKD ma dość duże sprzęgło. Klapę gaszącą warto wymontować, przeczyścić i rozkręcić przed momentem kiedy zacznie robić zwarcie. wywalać kontrolę silnika, wtedy będzie już za późno i trzeba będzie wymieniać na nową.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...