Witam
Mojej Skodzinie ( Octavia II FL 1.4 TSI CAXA ) powoli kończy się gwarancja. Przejechana dopiero 25 000 km więc chciałem sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik i tu niestety nie udało mi się znaleźć żadnych danych w necie odnośnie wartości referencyjnych dla silnika CAXA. Szukałem i szukałem i nic, może słabo szukałem?
Auto jak na razie sprawuje się doskonale ale gdyby w przyszłości powstały jakieś problemy to nawet nie ma do czego porównać logów z VCDS.
Testy zrobiłem kilka dni temu, prosty odcinek drogi na 3 biegu, sucho +5 st C.
Zachęcam kolegów do wklejania swoich wyników oraz o sugestię które parametry warto jeszcze zapisać.
Logi dynamiczne:
1. Boost pressure test
2. Ignition & Injection timing test
3. Speed up test
4.Boost pressure control N75 & Throttle valve sensor G187
Zawór ograniczenia ciśnienia doładowania i czujnik położenia przepustnicy, przy przyspieszaniu:
Logi statyczne:
1. Wszystkie dostępne bloki pomiarowe silnika (silnik nagrzany na biegu jałowym)
2. Zestawienie odczytów ze wszystkich bloków pomiarowych przy wł/wył nagrzanym/zimnym silniku
[ Dodano: Sro 16 Sty, 13 23:52 ]
analizuję odczyty z bloków pomiarowych silnika ( z nudów generalnie) i parę bloków mnie zaciekawiło. Po pierwsze w VCDS brakowało mi lokalizacji bloku pomiarowego z czujnika temperatury doładowania G299. Niestety w necie cisza. Angole coś szperali (forum Scirocco Central) ale bez konkretów. Wydaje mi się, że znalazłem ale pewności nie mam. Zrobiłem kilka logów z krótkich i długich jazd, poniżej jeden przykład:
wychodzi mi że to blok pomiarowy 249,4 . W ogóle jest problem z opisami bloków powyżej 140 a kryją się tam ciekawe odczyty.
W każdym razie temperatura z tego bloku rośnie gwałtownie przy przyspieszaniu i wraz z jej wzrostem włącza się dodatkowa pompa wody V50.
Ale to tylko domysły, że to G299 pewności nie mam.
Ciekawe są też odczyty temp. z bloku 234,3 .Jest pewna korelacja z pompą V50 ale generalnie odczyty są dziwaczne. Wykluczyłem już temp oleju, temp na wyjściu z chłodnicy, klimę więc co? Może ktoś wie???
Mojej Skodzinie ( Octavia II FL 1.4 TSI CAXA ) powoli kończy się gwarancja. Przejechana dopiero 25 000 km więc chciałem sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik i tu niestety nie udało mi się znaleźć żadnych danych w necie odnośnie wartości referencyjnych dla silnika CAXA. Szukałem i szukałem i nic, może słabo szukałem?
Auto jak na razie sprawuje się doskonale ale gdyby w przyszłości powstały jakieś problemy to nawet nie ma do czego porównać logów z VCDS.
Testy zrobiłem kilka dni temu, prosty odcinek drogi na 3 biegu, sucho +5 st C.
Zachęcam kolegów do wklejania swoich wyników oraz o sugestię które parametry warto jeszcze zapisać.
Logi dynamiczne:
1. Boost pressure test
2. Ignition & Injection timing test
3. Speed up test
4.Boost pressure control N75 & Throttle valve sensor G187
Zawór ograniczenia ciśnienia doładowania i czujnik położenia przepustnicy, przy przyspieszaniu:
Logi statyczne:
1. Wszystkie dostępne bloki pomiarowe silnika (silnik nagrzany na biegu jałowym)
2. Zestawienie odczytów ze wszystkich bloków pomiarowych przy wł/wył nagrzanym/zimnym silniku
[ Dodano: Sro 16 Sty, 13 23:52 ]
analizuję odczyty z bloków pomiarowych silnika ( z nudów generalnie) i parę bloków mnie zaciekawiło. Po pierwsze w VCDS brakowało mi lokalizacji bloku pomiarowego z czujnika temperatury doładowania G299. Niestety w necie cisza. Angole coś szperali (forum Scirocco Central) ale bez konkretów. Wydaje mi się, że znalazłem ale pewności nie mam. Zrobiłem kilka logów z krótkich i długich jazd, poniżej jeden przykład:
wychodzi mi że to blok pomiarowy 249,4 . W ogóle jest problem z opisami bloków powyżej 140 a kryją się tam ciekawe odczyty.
W każdym razie temperatura z tego bloku rośnie gwałtownie przy przyspieszaniu i wraz z jej wzrostem włącza się dodatkowa pompa wody V50.
Ale to tylko domysły, że to G299 pewności nie mam.
Ciekawe są też odczyty temp. z bloku 234,3 .Jest pewna korelacja z pompą V50 ale generalnie odczyty są dziwaczne. Wykluczyłem już temp oleju, temp na wyjściu z chłodnicy, klimę więc co? Może ktoś wie???
Komentarz