Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

    Witam
    Mojej Skodzinie ( Octavia II FL 1.4 TSI CAXA ) powoli kończy się gwarancja. Przejechana dopiero 25 000 km więc chciałem sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik i tu niestety nie udało mi się znaleźć żadnych danych w necie odnośnie wartości referencyjnych dla silnika CAXA. Szukałem i szukałem i nic, może słabo szukałem?

    Auto jak na razie sprawuje się doskonale ale gdyby w przyszłości powstały jakieś problemy to nawet nie ma do czego porównać logów z VCDS.

    Testy zrobiłem kilka dni temu, prosty odcinek drogi na 3 biegu, sucho +5 st C.

    Zachęcam kolegów do wklejania swoich wyników oraz o sugestię które parametry warto jeszcze zapisać.

    Logi dynamiczne:

    1. Boost pressure test

    ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

    2. Ignition & Injection timing test
    ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

    3. Speed up test
    ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

    4.Boost pressure control N75 & Throttle valve sensor G187
    Zawór ograniczenia ciśnienia doładowania i czujnik położenia przepustnicy, przy przyspieszaniu:
    CAXA 1.4 tsi boost pressure control N75.jpg - 1.4 TSI 122HP CAXA - mec77 - Chomikuj.pl



    Logi statyczne:
    1. Wszystkie dostępne bloki pomiarowe silnika (silnik nagrzany na biegu jałowym)
    bloki pomiarowe.pdf - 1.4 TSI 122HP CAXA - mec77 - Chomikuj.pl
    2. Zestawienie odczytów ze wszystkich bloków pomiarowych przy wł/wył nagrzanym/zimnym silniku
    bloki pomiarowe zestawienie.pdf - 1.4 TSI 122HP CAXA - mec77 - Chomikuj.pl

    [ Dodano: Sro 16 Sty, 13 23:52 ]
    analizuję odczyty z bloków pomiarowych silnika ( z nudów generalnie) i parę bloków mnie zaciekawiło. Po pierwsze w VCDS brakowało mi lokalizacji bloku pomiarowego z czujnika temperatury doładowania G299. Niestety w necie cisza. Angole coś szperali (forum Scirocco Central) ale bez konkretów. Wydaje mi się, że znalazłem ale pewności nie mam. Zrobiłem kilka logów z krótkich i długich jazd, poniżej jeden przykład:

    wychodzi mi że to blok pomiarowy 249,4 . W ogóle jest problem z opisami bloków powyżej 140 a kryją się tam ciekawe odczyty.
    W każdym razie temperatura z tego bloku rośnie gwałtownie przy przyspieszaniu i wraz z jej wzrostem włącza się dodatkowa pompa wody V50.
    Ale to tylko domysły, że to G299 pewności nie mam.
    Ciekawe są też odczyty temp. z bloku 234,3 .Jest pewna korelacja z pompą V50 ale generalnie odczyty są dziwaczne. Wykluczyłem już temp oleju, temp na wyjściu z chłodnicy, klimę więc co? Może ktoś wie???

  • #2
    [O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

    Witam, jestem pierwszym właścicielem Octavii II FL 1.6 MPI MINT. Od początku zauważyłem, że silnik na biegu jałowym nierówno pracuje. Mam przejechane już ponad 50k km. Byłem rok temu z tym w serwisie (auto było jeszcze na gwarancji, ale serwisant stwierdził, że nie ma problemu).

    Dziś jechałem z osobą, która nie jechała jeszcze ze mną autem i jak staliśmy na światłach zwróciła mi na to uwagę. Co może być nie tak? Podczas jazdy nie widzę żadnego problemu, jednak na postoju, wyraźnie czuć jak auto się trzęsie i nierówno pracuje.
    Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

    Komentarz


    • #3
      Dawno nikt o to nie pytał, ale ponoć tttm. Mam ten sam problem.

      Komentarz


      • #4
        Uszczelniacze kolektora dolotowego - lapie wtedy lewe powietrze.
        Ale to taka teoria. U mnie to samo, wiec się nie przejmuj.
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz


        • #5
          Mnie sie wydaje ze nie powinno tak byc,u mnie obroty na biegu jalowym sa rowne.
          mirus67

          Komentarz


          • #6
            U mnie jak na razie przejechane ok 1700 km i obroty trzymają się równo - szarpania budą brak.

            Komentarz


            • #7
              Jak patrze na obroty to wskazówka trzyma się równo, ale od czasu do czasu czuć szarpnięcia i słychać zmianę w pracy silnika.
              Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

              Komentarz


              • #8
                sparrov, kwestia tylko jak mocne są te szarpnięcia ? U siebie również mógłbym dopatrzeć się mega delikatnych szarpnięć, ale są one na tyle słabe, że kompletnie nie zwracają swojej uwagi i musiałbym wczuć się specjalnie, żeby je wyłapać.

                Komentarz


                • #9
                  powiem i ja ...
                  na szafie mam cos ponad 3kkm i rośnie ...
                  niedawno na światłach poczułem wibracje odczuwalne jedynie w moich lędźwiach jechałem wówczas na LPG. zmieniłem szybko na Pb aby wykluczyć ewentualne problemy z LPG. Nic to nie dało.
                  Wskazówka obrotościomierza była wówczas w idealnej pozycji i nie wykazywała objawów falowania.
                  Problem trwał kilka chwil i póki co nie pojawił się.

                  Komentarz


                  • #10
                    o widzę, że BSE ma te problemy co ja w AKL. Tylko, że u mnie problem uwidocznił się po zainstalowaniu lpg przy 180 tys. Wcześniej na benzynie wcale go nieodczuwałem.

                    Co do uszczelniaczy kolektora dolotowego to wymieniałem u siebie i nie pomogło.
                    Wymieniłem też plastikową rurę idącą do kolektora ssącego, swiece, kable, przepustnicę czujnik temperatury i juz sam nie pamiętam co jeszcze. U mechanika usłyszałem, że TTTM i jest to wina map paliwowych, które nie są jak to powiedział w pełni doskonałe.

                    Poszukajcie Panowie na forum seata kiedyś czytałem watek o BSE w leonach. Chlopaki jeździli do aso i tak modyfikowali im coś z mapami w efekcie podnosząc obroty na biegu jałowym.

                    Komentarz


                    • #11
                      ja mam ten sam problem u mnie . Przejechane 29600 km. Na jałowym nie pracuje płynnie.
                      Jade do EMIDY w piątek na przegląd więc moze czegos sie dowiem.
                      Wspieram Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą - www.ptwm.pl

                      Komentarz


                      • #12
                        Tak jak ktoś pisał wcześniej też uważam, że jest to taki sam problem jak w Seatach. Było nawet już o tym w TV. Serwis wgrywa nowe oprogramowanie i podwyższają obroty. TTTM. Nie zawsze jest poprawa.

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja mam 14tkm i też czasami mi ten silnik na jałowym pracuje nie równo, co jest lekko wkurzające. Tak samo jak sporadyczne zgrzytanie skrzynii biegów przy zmianie na 3 bieg.

                          Komentarz


                          • #14
                            Szarpanie jest na tyle odczuwalne, że zwrócił mi na nie uwagę mój pasażer. Ja już od dawna to czułem. Trochę to denerwujące :/
                            Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                            Komentarz


                            • #15
                              Czyli nic się nie zmieniło w tych silnikach. Miałem wcześniej A3 1.6 i tam też silnik co jakiś czas dostawał delikatnej czkawki. Mniej więcej w równych odstępach czasowych lekko drgał przez ułamek sekundy. Ponieważ miąłem tam 260kkm zdążyłem w między czasie wymienić chyba wszystkie duperele w okolicach dolotu. Nic nie pomagało, czyszczenie przepustnicy, uszczelnienia, świece, kable.... Zero reakcji. Samochód nigdy nie był zagazowany...

                              Komentarz


                              • #16
                                Kiepska sprawa

                                W moim 1,6 BSE również występują lekkie szarpania na wolnych obrotach. W okresie gwarancji, z tego powodu wymieniona została głowica silnika, wtryskiwacze i nic to nie pomogło. Dalej szarpie silnikiem i moimi nerwami. Uważam że podniesienie wolnych obr. nic nie zmienia.

                                Komentarz


                                • #17
                                  u mnie pojawia się 'tykanie' obrotów kiedy pada czujni temp. silnika. jutro jadę po trzeci, w końcu oryginał.
                                  skoda
                                  fuckyeah!

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ten silnik tak ma, mozna wgrywac nowe oprogramowanie, ale dziala to tak samo jakby sie stalo na swiatlach i dodalo lekko gazu, przestaje drgac bo jest na wyzszych obrotach To stary grzmot, nie ma co bic sie z wiatrakiem, ja juz nie zwracam na to uwagi
                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      rkb,

                                      też się przyzwyczaiłem, nie mniej jednak miło by było jakby ktoś znalazł na to rozwiązanie.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Na forum seata ludzie toczyli z tym boje, nawet cos w telewizji bylo, nie wiem jaki był finał sprawy
                                        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez rkb
                                          Ten silnik tak ma,
                                          A u mnie nie ma tego objawu (przejechane dopiero trochę ponad 8000).
                                          I oby tak dalej bez problemów.
                                          Fajna stronka

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Mam identycznie to samo o czym pisze sparrov w swoich postach. Ten sam silnik 1,6 MPI BSE + LPG, nowa OCTAVIA II Tour z listopada 2011r. Byłem w ASO opisując następująco mój problem: "Wyczuwalne poszarpywania i drgania przy pracy silnika na biegu jałowym. Drgania występują tak samo przy zimnym jak i rozgrzanym silniku oraz niezależnie od sposobu zasilania benzyną lub gazem. Drgania najbardziej są odczuwalne i przenoszone „od fotela”, przy czym obroty silnika są utrzymywane na idealnym, niezmiennym poziomie (wg wskazań obrotomierza)". Po przejażdżce w mistrzem serwisu, dostałem oficjalne pisemne oświadczenie, że "nie stwierdzono anormalnej pracy silnika" i zapewnienie, że wszystko jest OK i nie należy się przejmować. Wygląda więc na to, że ten typ silnika tak ma i trzeba się do tego przyzwyczaić, choć jest to denerwujące.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Mam identyczne poszarpywanie co wy, byłem dzisiaj w Aso z tym fantem i podpieli pod komputer i okazało się że deliktane falowanie obrotów do 100 obr/m jest dopuszczalne przy zasilaniu na LPG ale u mnie było to o wiele większe. Bo u mnie było to całkiem widoczne , wskazówka potrafi wskakiwać na postoju na 2500or/m. Chłopaki walczyli 6 godzin z tematem gdzie miedzy czasie podobno sprawdzili wszystko co jest możliwe. Wgrali wszystkie mapy jakie mieli dostępne i samochód na każdej zachowuje się tak samo. Po sześciu godzinach się poddali. Mają dzwonić do techników z Landi Renzo bo nie wiedzą co z tym zrobić. Jak będę po następnej wizycie i będę cos ciekawego wiedział to napiszę.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                nie wiele wiem o autauch, ale jesli wskakuje na 2500obr. to nie ma chyba co wgrywac map, tylko szukac, bo cos poprostu jest uszkodzone

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  ale podobno sprawdzili wszystko, wtryskiwacze,kompa od gazu ,rozebrali cały kolektor czy gdzieś nie bierze lewego powietrza i twierdzą że jest wszystko ok a obroty dalej fakują. Zastanawia mnie czy ten problem nie jest związany z ładowaniem i za dużymi spadkami napięcia....???

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X