[O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez amokphoto Zobacz wpis
    Zrobilem w grupach 001, 032 033 015 i 016
    można

    Zostaw komentarz:


  • amokphoto
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
    A uszczelki między przepustnica a kolektorem?
    A sprawdzałeś jakimś kompem na zimnym jakie są błędy?
    Jest wypadanie zapłonów?
    Tak, wymieniane z 40tys temu

    wypadanie sporadyczne, błędów brak (1 cylinder - potem od razu sie zeruje)
    Czy ktoś moze zerknac na moje logi?
    Zrobilem w grupach 001, 032 033 015 i 016


    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez amokphoto Zobacz wpis
    uszczelki kolektora wymienione z półtora roku temu.
    A uszczelki między przepustnica a kolektorem?
    A sprawdzałeś jakimś kompem na zimnym jakie są błędy?
    Jest wypadanie zapłonów?

    Zostaw komentarz:


  • amokphoto
    odpowiedział(a)
    Cześć

    panowie, mam problem i liczę na szybka pomoc i odpowiedź.
    Świece mają 10kkm
    Cewka Temic nowa
    Przewody beru nowe

    przepustnica wyczyszczona

    sprawa jest taka

    Odpalam na zimnym, na ssaniu chodzi równo, obroty spadają, i zaczyna telepać.
    Trwa to tyle, że jak ruszę i pojadę, to po 200m na rondzie już jest powiedzmy spokój, potem jak jest nagrzany już w zasadzie jest ok

    Czy ktoś ma pomysł co to może być?
    uszczelki kolektora wymienione z poltora roku temu.
    (tyle że wtedy prychał jak głupi) teraz po prostu telepie całą budą...

    Zostaw komentarz:


  • dros123
    odpowiedział(a)
    Wibracje biegu jałowego 1,9TDi 105 km BXE

    Witam.Wiem że temat stary ale może moja walka z problemem komuś się przyda.Posiadam O2 z 2007 r i moje auto już od kupna posiada kilka wad które próbuje wyeliminować.Głównie chodzi o drżenie auta i kierownicy od 100km/h ale też wibracje na biegu jałowym.Tym drugim problemem chciałem zając się pózniej jednak wyeliminowałem go wymianą poduszki skrzyni biegów tą pod aku o numerze 1K0 199 555.A już chciałem dobierać się do uszczelniaczy pompek itd.Z drugim problemem walczę.Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • KuASY
    odpowiedział(a)
    Podbiję temat, czy ktoś próbował wgrać program z silnika 1.6 bez euro5?
    Może to by załatwiło problem wolnych obrotów itp.?
    Jest takie coś wykonalne?

    Zostaw komentarz:


  • marte
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kapi
    Zamieszczone przez marte
    Zatwierdzone niby przez kogo?
    przez tego, co zmienia parametry dla "obcych wtrysków" i generuje sobie plik z ustawieniami.
    tak mam, po wgraniu samych ustawień które adoptują obce wtryskiwacze do instalki LR sama "mapa" z cyferkami była korygowana na drodze.

    uważam że podejście SilesiaCars jest jak najbardziej właściwe - jak każdego warsztatu który specjalizuje się w nietypowych przypadkach. ( polecam też GZW ze Zbrosławic.)

    marte, proponuję rozmowę z tym specjalistą, od razu rozwieje Twoje wątpliwości. Oczywiste jest że każdy chce mieć super hiper instalke za 0zł. ale tak się nie da. i wtedy trzeba szukać nietypowych rozwiązań.

    pojęcie "mapa" zawsze wprowadza zamieszanie w komunikacji, a chodzi o ustawienia sterownika pod dobrane komponenty.
    Nie pod komponenty auta tylko pod charakterystykę auta. Dwa te same auta z tą samą instalacją LPG mogą mieć zupełnie inną mape wtrysków.

    Zostaw komentarz:


  • Gaber
    odpowiedział(a)
    Wracając jeszcze do sprawy.
    Trzeba dokładnie rozpracować temat podniesienia obr. na biegu jałowym. Przynajmniej o 100 obr/min.
    Ten silnik tego potrzebuje.

    Zostaw komentarz:


  • nobody
    odpowiedział(a)
    Re: 1.6 MPI - nierówna praca silnika

    Zamieszczone przez sparrov

    Dziś jechałem z osobą, która nie jechała jeszcze ze mną autem i jak staliśmy na światłach zwróciła mi na to uwagę. Co może być nie tak? Podczas jazdy nie widzę żadnego problemu, jednak na postoju, wyraźnie czuć jak auto się trzęsie i nierówno pracuje.
    Chyba nie musisz się martwić, TTTM. Mam to samo, nie zawsze, ale się zdarza (coś a'la poszarpywanie na biegu jałowym). Silnik BSE jest często krytykowany za brak kultury pracy, ale ja bym go nie oddał za żadne skarby Octavia zapakowana 3 osoby + bagaż i poniżej 6l Pb w trasie.

    Zostaw komentarz:


  • filipous
    odpowiedział(a)
    Widziałem jak robią przy mnie 2 auta i pojęcie mają .

    Rozmowa z Mechanikiem była rzeczowa , bez pier....dół.

    Ponadto - sprawdzony warsztat , więc powinno być ok .

    Zaryzykować trzeba , bo 800 zł. to nie 1500 zł. i dalej problemy bo nowe wtryski LR nie są dalej idealne.

    Ponadto i tak sofkt który mam też nie jest idealny , bo z dotryskiem , za niska temperatura przełączenia itp. Ogólnie do zmiany .

    Gdyby nikt u nich nie robił , to bym się nie zdecydował - ale widzę , że są polecani i sądzę że nie bez powodu .

    Warsztat - wygląda skromnie , ale jest to co powinno wewnątrz. Kalendarz pełny , sam widziałem - termin mam na 9 / 09

    Zostaw komentarz:


  • kapi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marte
    Zatwierdzone niby przez kogo?
    przez tego, co zmienia parametry dla "obcych wtrysków" i generuje sobie plik z ustawieniami.
    tak mam, po wgraniu samych ustawień które adoptują obce wtryskiwacze do instalki LR sama "mapa" z cyferkami była korygowana na drodze.

    uważam że podejście SilesiaCars jest jak najbardziej właściwe - jak każdego warsztatu który specjalizuje się w nietypowych przypadkach. ( polecam też GZW ze Zbrosławic.)

    marte, proponuję rozmowę z tym specjalistą, od razu rozwieje Twoje wątpliwości. Oczywiste jest że każdy chce mieć super hiper instalke za 0zł. ale tak się nie da. i wtedy trzeba szukać nietypowych rozwiązań.

    pojęcie "mapa" zawsze wprowadza zamieszanie w komunikacji, a chodzi o ustawienia sterownika pod dobrane komponenty.

    Zostaw komentarz:


  • marte
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez filipous
    Wasze argumenty są faktycznie nie do podważenia .

    Mam zamiar trzymać to auto , minimum 2 lata.

    Reduktor jest sprawny , więc nie ma co w nim grzebać narazie , elektornika też nie nawala.

    Pojechałem dziś do serwisu na Dobrego Urobku w Katowicach i muszę przyzać , że rozmowa była taka jakiej bym się po profesjonalistach spodziewał , mimo że warsztat jest średni wizualnie.

    Zaproponowano mi zamiane na inne wstryski z opracowaną przez nich mapą do Landi , podobno zatwierdzoną .

    Cena z robotą i fitlrami - maks 800 zł.

    Z całym szacunkiem dla ASO - ale powalająca różnica , na którą mnie nie stać.

    9 - 09 robimy robotę , redutkora nie ruszamy - chyba że coś nam wyjdzie nie tak.
    Należy pamiętać, że mapę należy dostosować do KONKRETNEGO auta. Standardowe mapy stosuje ASO i jakie mamy skutki? Dobry fachowiec robi dostosowanie mapy na drodze a nie korzysta z jakiś standardowych map. Dalej jestem zdania, że powinien Pan skorzystać z autoryzowanej stacji LR w Mikołowie. Jak dla mnie stwirdzenie:
    "Zaproponowano mi zamiane na inne wstryski z opracowaną przez nich mapą do Landi , podobno zatwierdzoną " jest podpadające. Zatwierdzone niby przez kogo?

    Zostaw komentarz:


  • filipous
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maicroft


    A w tej chwili powyzej 140-150km/h jedziesz na LPG z dotryskiem, czy samym Pb ??
    Niestety mam wystrysk sorry , dotrysk

    Auto zachowuje się co najmniej dziwnie.

    Poza tym , za niska temperatura przełączenia jest jak dla mnie . Ogólnie g... soft .

    Zostaw komentarz:


  • kapi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez filipous
    Pojechałem dziś do serwisu na Dobrego Urobku w Katowicach i muszę przyzać , że rozmowa była taka jakiej bym się po profesjonalistach spodziewał , mimo że warsztat jest średni wizualnie.

    Zaproponowano mi zamiane na inne wstryski z opracowaną przez nich mapą do Landi , podobno zatwierdzoną .

    Cena z robotą i fitlrami - maks 800 zł.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)


    A w tej chwili powyzej 140-150km/h jedziesz na LPG z dotryskiem, czy samym Pb ??

    Zostaw komentarz:


  • filipous
    odpowiedział(a)
    Wasze argumenty są faktycznie nie do podważenia .

    Mam zamiar trzymać to auto , minimum 2 lata.

    Reduktor jest sprawny , więc nie ma co w nim grzebać narazie , elektornika też nie nawala.

    Pojechałem dziś do serwisu na Dobrego Urobku w Katowicach i muszę przyzać , że rozmowa była taka jakiej bym się po profesjonalistach spodziewał , mimo że warsztat jest średni wizualnie.

    Zaproponowano mi zamiane na inne wstryski z opracowaną przez nich mapą do Landi , podobno zatwierdzoną .

    Cena z robotą i fitlrami - maks 800 zł.

    Z całym szacunkiem dla ASO - ale powalająca różnica , na którą mnie nie stać.

    9 - 09 robimy robotę , redutkora nie ruszamy - chyba że coś nam wyjdzie nie tak.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    I zapominasz o dotryskach

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    filipous, Nie wiem ile zamierzasz jeździć jeszcze tym samochodem ale ja bym na twoim miejscu nie płacił za wymiane 1100 zł plus jeszcze za zestaw naprawczy reduktora, który jest zbyt wydajny do tego samochodu - sprawdz sobie cene nowego. Za cenę tej usługi lub niewiele drożej masz nową instalację z 24 miesięczną gwarancją.
    Miałem w poprzedniej OII FL instalację Landi Renzo zakładaną w "super" warsztacie Stefanowski w Łodzi więc wiem co pisze. Zapomniałem co to jest gaz w samochodzie dopiero po wymianie na Staga z wtryskami Hana.

    Zostaw komentarz:


  • filipous
    odpowiedział(a)
    Pytałem w Davanti Katowice ( nie pizzeria )
    , zaproponowali mi wymianę instalacji na nową , oprócz zbiornika - koszt łączny 1800 zł. , ale na komonentach Stag .

    Słyszałem, że to zbieranina i moze być różnie , ale samo Davanti polecam bo była sensowna rozmowa i wiem że robią dobrze.

    Zastanawiam się nad tym , bo faktycznie cena łączna w ASO nie będzie mała.

    Choć mam tą intalację orzez 100 000 km. i było nieźle , nic nie trzeba było robić. Wykonali jedynie mapę z dotryskiem , ale to we wszystkich ASO . Dlatego jak coś się sprawdza to może lepiej nie kombinować ?

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    No i w ten sposob dojdziemy do kwoty rzedu 1500zl, co jest totalnym bezsensem przy reanimacji tego nie do konca sprawnego tworu.

    Trzeba isc w wymiane na cos, co jest latwo serwisowalne i naprawy nie kosztuja polowy lub wiecej kosztu instalacji.

    Nowy reduktor AC czy KME to 150-200zl. Regenerowalo sie te pierwszy reduktory Landi, potem zaczeli wkladac inne tansze odpowiedniki.

    Za 800-900zl najwazniejsze elementy tej instalacji wklada sie nowe i zapomina o problemie.

    BTW. Instalacje gazowa naprawia sie i serwisuje w warsztatach, ktore sa wyspecjalizowane w tej tematyce. W ASO mozna naprawiac co najwyzej sam samochod

    Dobrego Urobku 5, 40-810 Katowice Podjedz zapytaj, co i za ile mozna zrobic

    Zostaw komentarz:


  • filipous
    odpowiedział(a)
    Bardzo Wam dzięki za reakcję i rady , jednak chłopaki z ASO Ganinnex mieli chyba rację .

    Umówiłem się na 7 mego na wymianę , będzie z wymianą na niebieskie - około 1100 zł. plus jest niby zalecenie na grzebanie przy reduktorze po 90 000 km. chodzi o jakiś zestaw naprawczy .

    Nie wiem tylko czy mam ruszać reduktor , jeśli nic się nie dzieje - mechanik twierdzi że dobrze wszsytko robić razem , by nie syfić wtryskow - może i racja ?

    Zostaw komentarz:


  • marte
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Gaber
    Zamieszczone przez filipous
    A ja się wkleję :

    - przewody nowe Beru
    - świece fabryczne nowe
    - cewkę wymieniłem

    Dalej jest to samo - raz poszarpuje na jałowym , raz nie .

    Po odpaleniu na zimnym na benzynie - dusi się i czasem postrzela - lekka temperatura i juz jest super.

    Kurde - nie mogę sobie dać z tym rady , co to za syf ??????????

    W Serwisie Pan Mechanik przekazał mi że padają wtryski z Gazu - a mam jeszcze czarne i 95 koła zrobione na nich. Podobno przy gaszeniu dostaję dawkę gazu - bo się nie domykają własciciwie, a po pdpaleniu się dusi - sens wypowiedź ma , tylko czy to prawda - muszę wywalić 1200 na wtryski i to mnie nie cieszy , a do tego zestaw naprawczy reduktora - bo przy tym przebiegu już trzeba.

    No masz ci złośliwe autko .

    Może pomogę coś w tej sprawie i przyda się moja rada ( kliknij pomógł ) :wink:

    Przyjmij taką kolejność.

    Najpierw musisz doprowadzić do ładu pracę silnika na benzynie.
    Jeśli Skoda będzie dobrze paliła na benzynie, żadne checki nie będą się zapalać , to dopiero wydawaj kasę na naprawę LPG.

    Naprawę LPG rozpocznij od diagnostyki komputerowej.

    Pierwsze to, prawidłowe ciśnienie gazu, które wychodzi z reduktora. Żadna mapa gazowa i żadne wtryskiwacze nie będą poprawnie pracować jeśli ciśnienie gazu nie będzie pracować w prawidłowym zakresie.
    Także jeśli reduktor na kompie nie wykaże nic złego, to na razie odpuść jego regenerację.

    Druga sprawa to podłączenie pod gniazdo OBD interfejsa, który pokaże prawidłowy skład mieszanki paliwowo powietrznej (na benzynie i na gazie). I w tedy cała sprawa zależy od kumatego gazownika, który określi stan wtryskiwaczy i przejrzy mapę gazową .

    Od siebie dodam tylko, że temat wymiany wtrysków w swojej Skodzie przerabiałem dwa miesiące temu a regenerację reduktora robiłem miesiąc temu.
    Na razie wszystko jest OK!
    Powodzenia.
    Moim zdaniem przyczyną niestabilnej pracy na benzynie są lejące wtryski gazowe. Komputer wprowadza korekty i powoduje to niestabilną prace również na benzynie. Można to w prosty sposób sprawdzić. Proponuje wykasować nastawy długoterminowe i jeździć tylko na benzynie. Jeżeli check się nie zapali a auto będzie jeździć poprawnie należny wymienić w tryski gazowe. 95kkm na czarne medy to bardzo dużo. Moje padły po 60 kkm a na forum są przypadki gdzie było to mniej niż 20kkm więc.... Należy pamiętać, że niedomagania układu LPG mają bardzo duży wpływ na pracę na benzynie, a chodzi tu głównie o korekty długoterminowe, które przy lejących wtryskach w najbardziej niekorzystnych sytuacjach są -25% lub 25%. Z takimi korektami nawet na benzynie nie będzie jeździł.

    [ Dodano: Nie 23 Sie, 15 12:19 ]
    Zamieszczone przez kapi
    Zamieszczone przez Rosomak
    filipous,
    Jedz do autoryzowanego serwisu LR. Koszt wymiany MEDow na niebieskie nie przekracza 1000zl. Nie daj sie naciągnąć.
    albo do innego gazownika, co zainstaluje np baracudy i będzie Pan zadowolony
    Orientacyjny koszt:
    ok 300 za wtryski - ceny podawał kolega b8tz
    ok 350-400 robota.
    filipous - namiar na gazownika z Katowic tez podawalem.
    Namiar, który podałem w poście wcześniej odnosi się do autoryzowanej stacji LR.

    Zostaw komentarz:


  • kapi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Rosomak
    filipous,
    Jedz do autoryzowanego serwisu LR. Koszt wymiany MEDow na niebieskie nie przekracza 1000zl. Nie daj sie naciągnąć.
    albo do innego gazownika, co zainstaluje np baracudy i będzie Pan zadowolony
    Orientacyjny koszt:
    ok 300 za wtryski - ceny podawał kolega b8tz
    ok 350-400 robota.
    filipous - namiar na gazownika z Katowic tez podawalem.

    Zostaw komentarz:


  • Rosomak
    odpowiedział(a)
    Gaber, kolega filipous, nawet gdyby chcial to nie da "pomogl" bo nie jest autorem tematu...
    Jedz do autoryzowanego serwisu LR. Koszt wymiany MEDow na niebieskie nie przekracza 1000zl. Nie daj sie naciągnąć.

    Zostaw komentarz:


  • Gaber
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez filipous
    A ja się wkleję :

    - przewody nowe Beru
    - świece fabryczne nowe
    - cewkę wymieniłem

    Dalej jest to samo - raz poszarpuje na jałowym , raz nie .

    Po odpaleniu na zimnym na benzynie - dusi się i czasem postrzela - lekka temperatura i juz jest super.

    Kurde - nie mogę sobie dać z tym rady , co to za syf ??????????

    W Serwisie Pan Mechanik przekazał mi że padają wtryski z Gazu - a mam jeszcze czarne i 95 koła zrobione na nich. Podobno przy gaszeniu dostaję dawkę gazu - bo się nie domykają własciciwie, a po pdpaleniu się dusi - sens wypowiedź ma , tylko czy to prawda - muszę wywalić 1200 na wtryski i to mnie nie cieszy , a do tego zestaw naprawczy reduktora - bo przy tym przebiegu już trzeba.

    No masz ci złośliwe autko .

    Może pomogę coś w tej sprawie i przyda się moja rada ( kliknij pomógł ) :wink:

    Przyjmij taką kolejność.

    Najpierw musisz doprowadzić do ładu pracę silnika na benzynie.
    Jeśli Skoda będzie dobrze paliła na benzynie, żadne checki nie będą się zapalać , to dopiero wydawaj kasę na naprawę LPG.

    Naprawę LPG rozpocznij od diagnostyki komputerowej.

    Pierwsze to, prawidłowe ciśnienie gazu, które wychodzi z reduktora. Żadna mapa gazowa i żadne wtryskiwacze nie będą poprawnie pracować jeśli ciśnienie gazu nie będzie pracować w prawidłowym zakresie.
    Także jeśli reduktor na kompie nie wykaże nic złego, to na razie odpuść jego regenerację.

    Druga sprawa to podłączenie pod gniazdo OBD interfejsa, który pokaże prawidłowy skład mieszanki paliwowo powietrznej (na benzynie i na gazie). I w tedy cała sprawa zależy od kumatego gazownika, który określi stan wtryskiwaczy i przejrzy mapę gazową .

    Od siebie dodam tylko, że temat wymiany wtrysków w swojej Skodzie przerabiałem dwa miesiące temu a regenerację reduktora robiłem miesiąc temu.
    Na razie wszystko jest OK!
    Powodzenia.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...