Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    pkt6. . Opisywane w tym poście drgania silnika wyczuwalne w fotelu

    W mojej O2 miałem z fabryki fotele, moim zdaniem, wstawione tylko dla zgadzania się sztuk w aucie. Podstawowe, bez żadnej regulacji i z moją W A G Ą bardzo szybko odczułem wibracje i w plecach i w tyłku, poradziłem sobie nastepująco:

    Na znanym portalu aukcyjnym nabyłem 2 sztuki foteli przednich pochodzących z początku produkcji O2 a będących w doskonałym stanie, trochę ryzyko, lecz dokumentacja foto w wysokiej rozdzielczości rozwiała wątpliwości.
    Koszt 250 zeta + 100 przesyłka.
    Przekładka samego fotela to 15 minut, tapicerka od nowego pasuje więc w wolnej chwili trochę zabawy i będzie znowu komplet.
    Nie pasuje wtyczka od Airbaga, konieczne przelutowanie wtyczki, bądź połączenie na koszulki.


    Wniosek:

    NIE TO AUTO, inna perspektywa wygody i zero przenoszenia wibracji przez fotel.

    przesiadka na fotel pasażera i powrót do starej szarej niewygody.

    Zdecydowanie polecam.
    Miałem doświadczenia z innymi Octaviami i niestety im nowsze auta tym fotele gorsze!!!

    trochę tylko szkoda, bo w nowym Szkodniku takie to niepopularne mody praktykuję!

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez Jaroslav92525
      Koledzy - piszę to do wszystkich którym "trzęsie" na wolnych obrotach - sprawdźcie w swoich autach poprawność podłączenia przewodów do wtryskiwaczy gazu. Wtryskiwacze Omegas są opisane literami ABCD i podobnie opisane są przewody. Częsty (podobno) błąd montażowy to wadliwe podłączenie wtryskiwaczy z odpowiednimi przewodami. U mnie akurat tak właśnie było - miałem sekwencję ABCD-DCBA zamiast ABCD-ABCD. Po zamianie jak ręką odjął... tzn. zniknęły drgania na wolnych obrotach no i to "falowanie" świateł... Zachęcam gorąco do samodzielnego sprawdzenia poprawności montażu bo trwa to tylko chwilę i nic nie kosztuje...
      No tak kolego, ale uściślij jeszcze czy teraz po tej zamianie na samej benzynie Ci też nie trzęsie ?
      No i czy przed tą zamianą na samej benzynie trzęsło ? Bo my tu piszemy że drgania są i
      na LPG i na Pb
      Moja Octa:

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez mar979
        No tak kolego, ale uściślij jeszcze czy teraz po tej zamianie na samej benzynie Ci też nie trzęsie ?
        No i czy przed tą zamianą na samej benzynie trzęsło ? Bo my tu piszemy że drgania są i
        na LPG i na Pb
        No fakt - myślałem że chodzi o problemy na LPG. Przekonanie się to wzięło z tego iż na samej benzynie NIGDY mi budą nie trzęsło ( i "z rozpędu"myślałem że tak jest we wszystkich autach z silnikami 1.6 MPI). Zatem sorry za zamieszanie ops:
        Pozdrawiam,
        Jaroslav92525

        -----------------------
        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez Jaroslav92525
          Koledzy - piszę to do wszystkich którym "trzęsie" na wolnych obrotach - sprawdźcie w swoich autach poprawność podłączenia przewodów do wtryskiwaczy gazu. Wtryskiwacze Omegas są opisane literami ABCD i podobnie opisane są przewody. Częsty (podobno) błąd montażowy to wadliwe podłączenie wtryskiwaczy z odpowiednimi przewodami. U mnie akurat tak właśnie było - miałem sekwencję ABCD-DCBA zamiast ABCD-ABCD. Po zamianie jak ręką odjął... tzn. zniknęły drgania na wolnych obrotach no i to "falowanie" świateł... Zachęcam gorąco do samodzielnego sprawdzenia poprawności montażu bo trwa to tylko chwilę i nic nie kosztuje...
          I jeszcze co do sekwencji ABCD-ABCD dzisiaj popołudniu sprawdziłem i niestety u mnie jest
          wstawione wszystko jak trzeba - piszę niestety bo to byłoby proste rozwiązanie zagadnienia z
          tego posta - niestety nie ma lekko...

          Ale i tak dzięki za rady

          [ Dodano: Sro 28 Lis, 12 19:31 ]
          Porusze jeszcze raz ten sam wątek...

          Z tym trzęsieniem silnika na biegu jałowym - specjalnie wczoraj do momentu rozgrzania
          silnika nie przełączałem na gaz żeby jeszcze raz się upewnić czy to nie wina LPG.
          Zauważyłem że przede wszystkim W OGÓLE nie trzęsie silnikiem do osiągnięcia kilku
          pierwszych kresek temperatury - co bardzo dziwne moim zdaniem.
          Sprawdziłem też dzisiaj przy włączonej od początku instalacji LPG na zimnym silniku i jest
          identycznie jak na samej benzynie. Tak więc to nie przyczyna LPG. Tak jak już wspomniałem
          wcześniej, najbardziej zaczyna trząść pomiędzy 1/4 a 1/2 skali temperatury i po rozgrzaniu
          już cały czas pracuje z drganiami i trochę nierówno. Charakterystyczne jest też u mnie że
          trochę światła przygasają, ale widać to dopiero w ciemnym garażu gdy podjadę blisko ściany.

          Kurcze podpowiedzcie coś... moim zdaniem u mnie to jest jakaś usterka a nie TTTM.
          Najdziwniejsze że na zimnym silniku w ogóle nie trzęsie a zaczyna dopiero przy stopniowym
          rozgrzewaniu. Większość osób pisze że na zimnym właśnie najbardziej telepie, w ASO też
          mi jakiś czas temu powiedzieli że zanim ten silnik się rozgrzeje to ma prawo trząść.

          TYLE ŻE U MNIE JEST W OGÓLE ODWROTNIE...
          Moja Octa:

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

          Komentarz


          • #80
            pozwolę sobie odświeżyć nieco wątek. W mojej 10-letniej OII BSU 1.6 MPI też czuć drgania od silnika na fotelu kierowcy.
            Ale moje pytanie jest takie: Czy wasze silniki też tak drgają zaglądając pod maskę jak u mnie na filmie?
            Dodam, że na komputerze zero błędów, sonda lambda, przepustnica wszystko gra.
            Auto niedługo idzie pod LPG i nie wiem, czy wcześniej nie szukać jakiejś innej usterki, bo jak już zagazuję, to w razie usterek to już tylko będzie odsyłanie z warsztatu lpg do warsztatu mechaniki samochodowej i na odwrót.

            Komentarz


            • #81
              Zamieszczone przez peter221
              pozwolę sobie odświeżyć nieco wątek. W mojej 10-letniej OII BSU 1.6 MPI też czuć drgania od silnika na fotelu kierowcy.
              Ale moje pytanie jest takie: Czy wasze silniki też tak drgają zaglądając pod maskę jak u mnie na filmie?
              Dodam, że na komputerze zero błędów, sonda lambda, przepustnica wszystko gra.
              Auto niedługo idzie pod LPG i nie wiem, czy wcześniej nie szukać jakiejś innej usterki, bo jak już zagazuję, to w razie usterek to już tylko będzie odsyłanie z warsztatu lpg do warsztatu mechaniki samochodowej i na odwrót.
              Jak dla mnie to albo zbyt niskie obroty silnika, albo uwalona poducha

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez peter221
                Czy wasze silniki też tak drgają
                Nie :P .
                Fajna stronka

                Komentarz


                • #83
                  Mój drga, ale nie aż tak, żeby miotać obudową filtra jak szatan

                  U mnie po wymianie świec silnik prawie nie drga - zmieniam co 15kkm
                  Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                  Komentarz


                  • #84
                    zajechałem dziś nim do STAGA i tamtejszy mechanik stwierdził, że "na pewno nie jest to normalna praca silnika" i że to może coś z wydechem ?!?
                    Tak czy owak, mają przeprowadzić jakieś "swoje testy" przed umówieniem montażu instalacji LPG, ciekaw jestem, co to za testy.


                    wymienione zostały odma (przewód odpowietrzający) plus kable wysokiego napięcia i wizualnie jest nieco lepiej, natomiast w środku trzęsie, jak trzęsło, ale po przegrzebaniu tego wątku jestem o wiele spokojniejszy. widocznie tttm.

                    Komentarz


                    • #85
                      Odświeżając temat napisze o swoim przypadku który zaobserwowałem od ok 2 tygodni.
                      Podczas jazdy na lpg, na drugim i trzecim biegu podczas przyspieszania czuc było delikatne szarpanie. Praca na benzynie tez nie była równa, no i oczywiscie wystepowały charakterystyczne, wszystkim znane drgania silnika. Ww "usterka" nie przeszkadzała w normalnej jeździe natomiast była bardzo irytująca.
                      Na początek poszły do wymiany świece ( wymieniam max. co 25/30 tkm ), nic to nie pomogło. Po kilku dniach tj. dziś zostały wymieniony przewody zapłonowe na Beru-to samo co oryginał tylko bez znaczka VW/Audi, cena ok 140 zł. za komplet/info z ASO ok 95 zł. za SZTUKĘ . I co sie okazało? Miejsca w cewce w które wpina się przewody zaśniedziały :shock: jakim cudem tam sie wilgoć dostała tego nikt nie wie.
                      Delikatne szarpanie podczas jazdy w 80% ustało, natomiast w 100% poprawiła sie praca silnika na biegu jałowym. Tak równo to od nowości ten silnik jeszcze nie pracował. Charakterystyczne chwilowe drgania silnika określane mianem TTTM prawie całkowicie ustąpiły.
                      Jeżeli jeszcze szarpnie go od czasu do czasu podczas jazdy to do wymiany pójdzie cewka, oczywiście na Beru ( orientacyjny koszt ok 270 zł. ).

                      Komentarz


                      • #86
                        Zamieszczone przez yunior81
                        I co sie okazało? Miejsca w cewce w które wpina się przewody zaśniedziały jakim cudem tam sie wilgoć dostała tego nikt nie wie.
                        Nie dało się tego wyczyścić ?

                        Zamieszczone przez yunior81
                        Jeżeli jeszcze szarpnie go od czasu do czasu podczas jazdy to do wymiany pójdzie cewka
                        Sprawdź wtryski gazu , jeżeli masz czarne to może być przyczyna, często podały , teraz montują niebieski i do tej pory dają radę.

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez bishop
                          Nie dało się tego wyczyścić ?
                          Wyczyścili.

                          Zamieszczone przez bishop
                          Sprawdź wtryski gazu , jeżeli masz czarne to może być przyczyna, często podały , teraz montują niebieski i do tej pory dają radę.
                          Wtryskiwacze są nowe.

                          Komentarz


                          • #88
                            Zamieszczone przez yunior81
                            Wyczyścili.
                            No to może wymiana przewodów zapłonowych nie była konieczna tylko syf w gniazdach?

                            Jeżeli masz nowe niebieskie wtryski , to faktycznie szukaj innej przyczyny , u mnie na takich wtryskach chodzi równiutko.

                            Komentarz


                            • #89
                              Zamieszczone przez bishop
                              u mnie na takich wtryskach chodzi równiutko
                              U mnie tez chodzi równo na LPG i PB. Problem w tym że czasem go jeszcze szarpnie podczas jazdy.

                              Komentarz


                              • #90
                                u mnie gazownik powiedział żeby wyczyścić przepustnicę i nasmarować i powinno być lepiej

                                Komentarz


                                • #91
                                  re-prośba

                                  Witam kolegów, mam nietypową prośbę, kolega peter 221 wrzucił filmik z drganiami silnika, wczoraj zauważyłem że dziwnie "rzuca" i u mnie, przelocik to 13000. Czy mógłbym prosić kolegów którzy mają 1,6 bse z 2012r, lub "podobne przeloty" o filmiki jak pracują wasze rozgrzane silniki?

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Re: re-prośba

                                    Zamieszczone przez Kulsi
                                    Witam kolegów, mam nietypową prośbę, kolega peter 221 wrzucił filmik z drganiami silnika, wczoraj zauważyłem że dziwnie "rzuca" i u mnie, przelocik to 13000. Czy mógłbym prosić kolegów którzy mają 1,6 bse z 2012r, lub "podobne przeloty" o filmiki jak pracują wasze rozgrzane silniki?
                                    U mnie silnik też od czasu do czasu szarpnie. Chociaż na filmiku tego za bardzo nie widać. Uważam, że TTTM. Przejechane 11500 km.

                                    praca silnika 1.6 mpi
                                    SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                                    ​​​
                                    Grzegorz

                                    Moja Ambitna Czarnula

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Re: re-prośba

                                      Zamieszczone przez georgg
                                      Zamieszczone przez Kulsi
                                      Witam kolegów, mam nietypową prośbę, kolega peter 221 wrzucił filmik z drganiami silnika, wczoraj zauważyłem że dziwnie "rzuca" i u mnie, przelocik to 13000. Czy mógłbym prosić kolegów którzy mają 1,6 bse z 2012r, lub "podobne przeloty" o filmiki jak pracują wasze rozgrzane silniki?
                                      U mnie silnik też od czasu do czasu szarpnie. Chociaż na filmiku tego za bardzo nie widać. Uważam, że TTTM. Przejechane 11500 km.

                                      praca silnika 1.6 mpi
                                      georgg dzięki, prawda, prawie tego nie widać, u mnie widać to bardziej :/

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Zamieszczone przez peter221
                                        pozwolę sobie odświeżyć nieco wątek. W mojej 10-letniej OII BSU 1.6 MPI też czuć drgania od silnika na fotelu kierowcy.
                                        Ale moje pytanie jest takie: Czy wasze silniki też tak drgają zaglądając pod maskę jak u mnie na filmie?
                                        Dodam, że na komputerze zero błędów, sonda lambda, przepustnica wszystko gra.
                                        Auto niedługo idzie pod LPG i nie wiem, czy wcześniej nie szukać jakiejś innej usterki, bo jak już zagazuję, to w razie usterek to już tylko będzie odsyłanie z warsztatu lpg do warsztatu mechaniki samochodowej i na odwrót.
                                        U mnie trzęsło identycznie jak u ciebie na filmie, okazało się że dwie poduszki pod silnikiem były uwalone, wymieniłem dwie poduszki na nowe (trzeciej poduszki nie wymieniałem bo niby była dobra) - po tej operacji nadal rzuca silnikiem ale jednak dużo mniej :-).

                                        W temacie "trzęsie" na wolnych obrotach to ja mam tak od kiedy sięgnę pamięcią, auto ma prawie 10 lat i u różnych speców już byłem, cuda wianki robili, czyścili przepustnice, wymieniali świece, sprawdzali lewe powietrze, wymieniali wtryskiwacze LPG, czyścili przewody i nic nie pomogło. Nadmieniam że na PB jeszcze gorzej trzęsie niż na LPG i czuć to nie tylko na fotelu ale również i na kierownicy. W serwisie LPG w Łodzi NAGAZ na ul.Stefanowskiego mechanik który od razu widać że jest kompetentny jak żaden inny do tej pory zrobił tak: po wymianie sondy lambda zaprogramował silnik (programowanie silnika to specjalna procedura) i falowanie obrotów na wskazówce obrotomierza ustało jak ręką odjął, natomiast co do trzęsącego się silnika na jałowym powiedział żebym lepiej dał sobie spokój i się przyzwyczaił bo TTTM i że SKÓD i VW z tym objawem i tym silnikiem to oni tu mega dużo przerobili i prawie każdy miał ten sam problem, który wynika generalnie z tego że to stary typ silnika i jest tam jakieś niedopasowanie wału z silnikiem i należałoby wał wymieniać czy coś takiego a gwarancji że to ustanie po wymianie wału i tak nie ma :-)
                                        więc wszystkim którym "trzęsie" na jałowym polecam wymienić świece, przewody zapłonowe/ przeczyścić styki przewodów, sprawdzić czy jest prawidłowe podłączenie wtryskiwaczy LPG ABCD (lub ewentualnie jeden z wtryskiwaczy LPG może być lekko uszkodzony, ja tak miałem, po wymianie wtryskiwacza drgania zmalały ale nie zostały całkowicie wyeliminowane) a jeśli to nie pomoże to trzeba z tym żyć :-)
                                        Octavia II 1.6 MPI BGU 2005 r.

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Odgrzewam kotleta jeśli wolno.

                                          Drganie jest i u mnie - przelot 92 000 km , szykuję się na świece.

                                          Pojawia się na LPG i na benzynie . Myślę , że to będzie wina przepustnicy ( bądź kompa który się nauczył niewłasciwych nastawów po wyjęciu akumulatora i resecie) lub faktycznie coś z zapłonem.

                                          Czasem jest to mocniejsze , czasem słabsze wrażenie - ale jest i wkurza jak cho...
                                          Widze , że leku na tę przypadłość brak jednoznacznie.
                                          Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .

                                          Skoda jest ze mną od zawsze.

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            filipous sprawdź jakie będą błędy w komputerze.
                                            92.000 to trochę mało jak na przepustnicę, ale wszystko możliwe.

                                            lekarstwo jest - wymiana na nową

                                            It's nice to be important but more important is to be nice

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Niestety wypad zapłonu na pierwszym cylindrze. Narazie bez check - ale błąd jest.

                                              Wymieniłem świece - zobaczę czy to coś da. Kurde , głowica tak wcześnie ?

                                              Nowośc - po rozmowie z dwoma ASO - ten silnik zdaniem doradców Skody tak ma, on nigdy nie chodzi zupełnie równo , a jest to związane ze zbyt niskim ustaleniem obrotów fabrycznie z powodów ekologicznych ( Emisji CO2) . Pan nawet wiedział jak dokładnie zachowuje się auto i w jakim zakresie temeperatur. Stwierdził , że to na 100 % norma.


                                              Ps.05/05/2015

                                              Pomogło - to j/w i do tego przepustnica skalibrowana po czyszczeniu. Pływanie ustało.

                                              Ps.19-05-2015

                                              Troszkę znów zaczęło - ale 100 km na benzynie i znów jest OK. Taki to urok.
                                              Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .

                                              Skoda jest ze mną od zawsze.

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Czytam tak te wszystkie tematy dotyczące trzęsienia silnika 1.6 mpi i ja osobiście obstawiam cewkę zapłonową.
                                                Przepustnica jak się zabrudzi ,to obroty zaczynają falować a w naszych przypadkach zdecydowanie czuć wypadanie zapłonu.
                                                Świece wymienione, kable wymienione to tylko chyba cewka została.

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Wiesz co , może masz rację . Błędy mam z wypadania zapłonu. Na desce nic nie świeci , ale w kompie było . Jak zwalniam zimnym silnikiem na benzynie , to słyszę lekkie strzelanie z rury ( jak w radówce) to by wskazywało na zapłon.

                                                  Pytanie czy ile taka cewka kosztuje ? Wymieniał ktoś - ciężki temat ?
                                                  Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .

                                                  Skoda jest ze mną od zawsze.

                                                  Komentarz


                                                  • Temat wymiany cewki jest już opisany na forum. Cena cewki ok 270zł.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X