1.6 BSE MPI STUKANIE ZIMNEGO SILNIKA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • chrisol
    Drive
    • 2008
    • 86
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #26
    jarox2008, ile masz przebiegu? Olej to mobil 1 0W40 czy 5W50? Jeśli masz jeszcze butelkę to zerknij na datę produkcji.
    W moim Tourze pojawiły się identyczne odgłosy i wygląda to zdecydowanie na coś w głowicy. Na razie próbuję wyeliminować "starą" benzynę. Kolejny będzie chyba olej.
    OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

    Komentarz

    • franek4always
      Drive
      • 2008
      • 58

      #27
      Zamieszczone przez logan_x
      Ten dźwięk wydaje zawór pochłaniacza par paliwa, mógłby być cichszy
      Mógłbyś coś więcej napisać o tym zaworze?

      Komentarz

      • logan_x
        Rider
        • 2011
        • 401
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #28
        Zamieszczone przez franek4always
        Zamieszczone przez logan_x
        Ten dźwięk wydaje zawór pochłaniacza par paliwa, mógłby być cichszy
        Mógłbyś coś więcej napisać o tym zaworze?
        Zawór znajduje się w tej czarnej puszce obok zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego i jest głośny

        Komentarz

        • franek4always
          Drive
          • 2008
          • 58

          #29
          Zamieszczone przez logan_x
          Zawór znajduje się w tej czarnej puszce obok zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego i jest głośny
          Można go na chwile wyłączyć aby uzyskać 100% pewności że przyczyną stuków jest właśnie ten zawór? Jeśli tak to jak?

          Komentarz

          • jarox2008
            Classic
            • 2014
            • 34

            #30
            Witam wszystkich ponownie. Po wizycie w aso, stwierdzili że muszą wymienić kompletny dół silnika ponieważ został wykryty luz na sworzniu jednego tłoka. A tak słychać (chyba popychacze hydrauliczne) po wymianie całego, kompletnego dołu silnika. Czy jest to normalne na zimnym silniku? Nie wiem. Aso twierdzi że jak najbardziej, ten typ tak ma i że to napelniajace się szklanki olejem tak stukają. Olej mam zalany castrol 5w40 z beczki. Oto link do filmu, który obrazuje sytuacje po wymianie kompletnego dołu silnika. Co wy na to??????????????

            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


            [ Dodano: Pią 28 Lut, 14 20:37 ]
            Oto kilka filmów, które przedstawiają podobna sytuacje w silniku BSE

            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

            Komentarz

            • Ebenezer
              Classic
              • 2013
              • 36

              #31
              jarox2008 : Jaki masz przebieg samochodu ?

              Komentarz

              • jarox2008
                Classic
                • 2014
                • 34

                #32
                12000 km

                Komentarz

                • Ebenezer
                  Classic
                  • 2013
                  • 36

                  #33
                  Jarox, świat się kończy, jeśli roczny przebieg zabija nowy silnik. Prawdziwych samochodów już nie ma niestety.

                  Komentarz

                  • jarox2008
                    Classic
                    • 2014
                    • 34

                    #34
                    A miało być tak pięknie. Wyszło jak zawsze.

                    Komentarz

                    • bishop
                      L&K
                      • 2012
                      • 1430

                      #35
                      Zamieszczone przez jarox2008
                      Witam wszystkich ponownie. Po wizycie w aso, stwierdzili że muszą wymienić kompletny dół silnika ponieważ został wykryty luz na sworzniu jednego tłoka.
                      Jak oni to wykryli?

                      Komentarz

                      • kecaj
                        RS
                        • 2009
                        • 1511
                        • Superb II (3T4)

                        #36
                        bishop, kamera na wzierniku.
                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                        Komentarz

                        • jarox2008
                          Classic
                          • 2014
                          • 34

                          #37
                          Zdemontowali głowice i na gładzi cylindra było coś wytarte. Zauważyłem że jak teraz jest ciepło to czasami prawie nie słychać stukania.

                          [ Dodano: Nie 02 Mar, 14 11:06 ]
                          Może zalać go olejem 0w40?

                          Komentarz

                          • chrisol
                            Drive
                            • 2008
                            • 86
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez jarox2008
                            Może zalać go olejem 0w40?
                            Jeżdżę na Mobilu 0W40 i też stuka.
                            Napisz coś więcej o tej usterce ze sworzniem tłoka, jakie objawy, przy jakim przebiegu itp.

                            Czy ktoś posiada może książkę z cyklu "Sam naprawiam" do OII i mógłby sprawdzić czy schemat układu smarowania w BSE jest analogiczny jak w OI z silnikiem AKL?

                            układ samrowania akl
                            OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

                            Komentarz

                            • bishop
                              L&K
                              • 2012
                              • 1430

                              #39
                              Zamieszczone przez jarox2008
                              Zdemontowali głowice i na gładzi cylindra było coś wytarte.
                              Ale dlaczego ją zdemontowali?, bo im zgłosiłeś te stukania na zimnym, a oni chcąc się ich pozbyć wymienili dół silnika i d...a dalej stuka?

                              Pokazali po zakończeniu zużyty element, tłok z tym luzem?

                              Zamieszczone przez chrisol
                              Czy ktoś posiada może książkę z cyklu "Sam naprawiam" do OII i mógłby sprawdzić czy schemat układu smarowania w BSE jest analogiczny jak w OI z silnikiem AKL?
                              W książce do O2 jest schemat 1.6mpi BGU i jest podobny.

                              Komentarz

                              • chrisol
                                Drive
                                • 2008
                                • 86
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez bishop
                                W książce do O2 jest schemat 1.6mpi BGU i jest podobny.
                                W takim razie zakładając, że stukanie jest od hydraulicznych popychaczy, można by się przyjrzeć zaworowi zwrotnemu (pkt 3 i 4 na schemacie). Nie wiem jak z dostępem do tego i czy jest wymienny. Zrobi się cieplej to spróbuję tam zajrzeć.
                                OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

                                Komentarz

                                • wolfmk
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 67

                                  #41
                                  jarox2008, mi stuka na zimnym identycznie. Przebieg 39 tys. km.

                                  Komentarz

                                  • jarox2008
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 34

                                    #42
                                    Byłem na serwisie w chwili gdy stary silnik był zdemontowany i widziałem wytarta gładź cylindra w jednym miejscu. Dzisiaj rano jak odpaliłem to dosłownie zaterkotalo przez 3 sekundy. Wydaje mi się że ma to związek z układem smarowania. Jak otworze korek wlewu oleju na zimnym silniku i odpale to nie słychać charakterystycznego pluskania oleju rozrzucanego przez wałek rozrządu, wtedy dochodzi do terkotania. W chwili gdy silnik jest już nagrzany słychać chlupot oleju pod pokrywa walka i wszystko chodzi jak należy.

                                    Komentarz

                                    • bishop
                                      L&K
                                      • 2012
                                      • 1430

                                      #43
                                      Chcialem od Ciebie wydusić informacje :wink: , dlaczego wymienili Ci pół silnika, czy było to na podstawie zgłoszonych i potwierdzonych przez aso stuków na zimnym ? Bo jeżeli tak i po naprawie stuki pozostały , to masz prawo żądac dalszej naprawy- reklamacji, tak żeby zajęli się też popychaczami.

                                      Komentarz

                                      • jarox2008
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 34

                                        #44
                                        Wymiana dołu silnika była uzasadniona ponieważ widziałem uszkodzona gładź cylindra. Przed wymiana bloku stukalo bardzo głośno i długo. Teraz jest o dużo lepiej a co do tego terkotania to powiedzieli że jest to normalna sytuacja na zimnym silniku. Wskazali mi nawet zapis w instrukcji samochodu, który mówi że silnik może głośniej chodzić po pierwszym uruchomieniu. Dlatego poruszam ten temat tutaj, bo nie jestem pewny czy tak ma być?

                                        Komentarz

                                        • mrblack
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 45

                                          #45
                                          Siemka.

                                          Hmmm ... nie wiem jak Wam ale ja mam też silnik BSE 1.6 i zagazowany od początku jak wyszedł z salonu i mi NIC w silniku nie klekocze zarówno czy zimny czy gorący

                                          A już natłuczone ponad 180 tysięcy od 2005 roku i tylko co wymieniałem w silniku to raz rozrząd i świece :P

                                          No i olej + filtry co 15k pełny syntetyk :wink:

                                          I zasada: jak odpalę to chwile musi sobie pochodzić aby olej doszedł do każdego punktu w silniku i już 8)

                                          Heh i nie oszczędzam silnika bo nie zamulam na drodze :lol:

                                          Patrzę, że teraz te nowe do chyba wszystko do dupy jakaś masakra :cry:

                                          2013 silnik i takie errory ... szok :evil:

                                          Pozdrowienia mrblack.

                                          Komentarz

                                          • jarox2008
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 34

                                            #46
                                            Powiedz kolego jaki ten syntetyk lejesz do swojej skodziny, o jakiej lepkości?

                                            Komentarz

                                            • mrblack
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 45

                                              #47
                                              Siema

                                              A leję MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 4L bez dolewek i wsio paniatne :wink:

                                              I babcia mruczy hehe

                                              Pozdrówki.

                                              Komentarz

                                              • jarox2008
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 34

                                                #48
                                                Właśnie się zastanawiam nad wlaniem jakiegoś 0w40 być może będzie to mobile new life albo jakiś motul, jeszcze nie wiem, muszę poczytać.

                                                Komentarz

                                                • chrisol
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 86
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez mrblack
                                                  Siema

                                                  A leję MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 4L bez dolewek i wsio paniatne :wink:

                                                  I babcia mruczy hehe

                                                  Pozdrówki.
                                                  Jak już napisałem wyżej, jeżdżę na takim właśnie oleju i silnik stuka. Można by ewentualnie spróbować jakiegoś Millersa albo Dexosa (jeśli spełnia normy VW).
                                                  OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

                                                  Komentarz

                                                  • mrblack
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 45

                                                    #50
                                                    Siemka

                                                    Panowie jak cosik stuka to raczej zmiana oleju tyle pomoże co umarłemu kadzidło :P .

                                                    Z autopsji powiem tyle, że jak stuka na górze to często jakiś zawór podwieszony a jak na dole to panewki, albo uszkodzony wał .... Przyczyn może być kilka :lol:

                                                    Aha jak chcesz aby nie stukało w silniku to zalej do oleju motodoktora i będzie cicho - oczywiście na chwilkę hehe :lol:

                                                    Wiem bo kiedyś kupiłem od handlarzyny motocykl VN1500... I ścierwojad mnie zrobił w ch**a bo jak odpaliłem to silnik pięknie chodził i nic nie klepało.... Kupiłem motór polatałem i w końcu zmieniłem olej i wtedy silnik dokonał żywota :evil: No i okazało sie, że padliniarz był cwany i aby sprzedać bo silnik się kończył to zalał tym shitem aby nie klepało :?

                                                    A ja nieświadomy kupiłem ..... I jak dałem 2k euro (była okazja heh) to i drugie tyle dołożyłem do imprezy :twisted:

                                                    Dlatego wszelkie niepokojące stukania z silnika to zazwyczaj kończą się game over dla niego

                                                    Pozdrowionka 4-All

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...