1.6 BSE MPI STUKANIE ZIMNEGO SILNIKA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • iFi
    Elegance
    • 2012
    • 906

    Bezpośrednio z ASO... Przy wymianie pompy poinformowano mnie o takim fakcie...

    Komentarz

    • jarox2008
      Classic
      • 2014
      • 34

      Zamieszczone przez iFi
      Bezpośrednio z ASO... Przy wymianie pompy poinformowano mnie o takim fakcie...
      Ja napisałem zapytanie do SAP czy kiedykolwiek wkładają części po regeneracji, NA CO OTRZYMAŁEM PISEMNA ODPOWIEDZ ZE WSZYSTKIE CZĘŚCI I PODZESPOŁY WYMIENIANE W AUTORYZOWANYCH SERWISACH SA NOWE I NIGDY NIE BYŁY UZYWANE LUB REGENEROWANE.

      Komentarz

      • ggregorii
        Classic
        • 2013
        • 18

        Hm ja miałem na próbę wlany 5w40 VALVOLINE . Po wymianie popychalek mam 5w30 Mobila i nie wiem czy to po rozbiórce i złożeniu ale jest dwa razy gorzej. Teraz na ciepłym jest takie ciche kle kle kle. Co mi chodzi po głowie że to zawór jak sie otwiera i zamyka tak tłucze ale to tez dziwne bo powinien nawalać cały czas :?

        Komentarz

        • jarox2008
          Classic
          • 2014
          • 34

          Jak możesz to nagraj filmik z porannego odpalania samochodu i udostepnic. Mi tylko terkocze z samego rana zaraz po wyłączeniu się ssania tak przez 3 sekundy. Później chodzi już cichutko.

          Komentarz

          • ggregorii
            Classic
            • 2013
            • 18

            Filmik nagrany po wymianie popychałek. Olej Mobil 5w30 Fullsyntetyk. I porawki brak

            Dźwięk nie jest najlepszy ale coś tam słychać.

            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Esd1SWluq-8[/youtube]


            I nie wiem czemu u niektórych w BSE jes tak że krzywki działają od razy na szklanki. Link do kolegów z innego forum.

            LINK

            Komentarz

            • jarox2008
              Classic
              • 2014
              • 34

              Zamieszczone przez ggregorii
              Filmik nagrany po wymianie popychałek. Olej Mobil 5w30 Fullsyntetyk. I porawki brak

              Dźwięk nie jest najlepszy ale coś tam słychać.

              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Esd1SWluq-8[/youtube]


              I nie wiem czemu u niektórych w BSE jes tak że krzywki działają od razy na szklanki. Link do kolegów z innego forum.

              LINK
              Kolego u ciebie strasznie głośno ten silniczek chodzi. Dziwne odgłosy jakby coś z tłumikiem było nie halo. A co do samego terakotania to tak jak u mnie zaraz po wylaczeniu ssania słychać terakota. U mnie trwa to troszkę krócej ale dźwięk jest ten sam.

              Komentarz

              • ggregorii
                Classic
                • 2013
                • 18

                To nie tłumik tylko z początku ta turbinka co powietrze napędza przez minute a i tel dźwięk zniekształcił. I powiem szczerze ze h.. wie co to. Ale na Valvoline 5w40 było lepiej. Aa "zemsta Hitlera"

                Komentarz

                • jarox2008
                  Classic
                  • 2014
                  • 34

                  Ten typ chyba tak ma. Ja w Czerwcu mam przegląd w skodzie jak będę mógł to naleje do mojego silnika olej Liqui Moly 5w40.

                  Komentarz

                  • ggregorii
                    Classic
                    • 2013
                    • 18

                    No ja przed wymianą popychalek wlałem Valvoline 5w40 z Holandii. Przyjechałem do polski i auto stało pół roku. Po po powrocie pale a tu cisza i zdziwienie i tak ze 2 tygodnie minimalne objawy na zimnym prawie wcale. Zmieniłem popychałki wlałem mobila i szatkuje jak zapale no chyba ze ciepło na dworze to cisza. Ktoś mi doradził żeby wziąśc stetoskop i tak zrobiłem ale motor był gorący i nie za bardzo się dało. Teraz spróbuje na zimny i przyznam że wszystko słychać każde pukanie

                    Komentarz

                    • nobody
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 119

                      Zamieszczone przez Irde
                      Zamieszczone przez jarox2008
                      Dzisiaj oddalem ponownie samochód do aso lecz do innego. Zobaczymy co tam stwierdza. Jak będę coś wiedział to dam znać.

                      Ja po przemyśleniu nie ruszam tematu. Stwierdziłem, że im mniej ASO będzie grzebać w silniku tym dłużej pojeździ. Za te 200 tys. km dam znać czy moje podejście było słuszne lub wcześniej jak się rozpadnie. Wolfmk ma jeszcze większy przebieg od mojego i też ani wał bokiem ani zawory górą nie wyszły. Mimo wszystko temat będę śledził. Gwarancję też chyba już odpuszczam, niby zostały 2 miechy ale przegląd do zrobienia - już. Dzwoniłem do Wimaru po 30 tys. km 1300-1350 zł!!!! Takie ceny to w Toyocie może bym przełknął ale w Skodzie? Stwierdziłem, że sam ogarnę ten przegląd (dzięki wiedzy z forum) + przegląd gazu w Landi. Sorki za OT - tak mi się jakoś zebrało.
                      Mam silnik 16 BSE z 2011 roku i od początku (od nowości) był ten sam problem. Po odpaleniu silnika zawory stukały czasami kilka sekund, czasami trochę dłużej. Po rozgrzaniu efekt ustępował. Olej był oryginalny (chyba), przynajmniej taki, jaki powinien być po wyjechaniu auta z fabryki. Bardzo mnie to denerwował i niepokoiło, ale mój Brat, bardzo dobry mechanik powiedział mi po osłuchaniu, żebym się nie przejmował za bardzo, że to taki urok. Po zalaniu olejem Mobil 1 5W50 (rekomendacja ASO, auto jest zagazowane) zdarza się to rzadko. W tym roku słyszałem chyba raz czy dwa razy. Silnik zachowuje się jednak bardzo poprawnie, nie bierze oleju ani grama, w trasie 400km z dwoma osobami na dogach tzw. krajowych spalanie wychodzi mi 6 l benzyny bez wysilania się na eko-driving, po prostu jadę. Jak się dobrze rozgrzeje, to w kabinie jest praktycznie niesłyszalny na wolnych obrotach.

                      To stukanie to jest jakaś subtelna wada konstrukcyjna (podobnie jak słynne ,,poszarpywanie'' na wolnych obrotach), podejrzewam, że mamy niską statystykę, żeby ocenić czy TTTM czy to jest powszechna wada.

                      Po 3 letniej eksploatacji mam wrażenie, że Toury nie bez powodu były atrakcyjne cenowo. Jak się poczyta o powszechnych usterkach, to słyszymy to głowicach, słabych amortyzatorach, oszczędnościach na wygłuszeniu i ochronie klapy silnika, teraz zawory etc.
                      Zaczynam się bać czytać to forum.

                      Komentarz

                      • bishop
                        L&K
                        • 2012
                        • 1430

                        Zamieszczone przez nobody
                        ...słabych amortyzatorach
                        Gdzie wyczytałeś takie opinie?

                        Komentarz

                        • nobody
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 119

                          Zamieszczone przez bishop
                          Zamieszczone przez nobody
                          ...słabych amortyzatorach
                          Gdzie wyczytałeś takie opinie?
                          Sorry, przejęzyczyłem się, chodziło mi o tylne sprężyny amortyzatorów. Temat był tu poruszany, toczyła się wręcz akcja wymiany. Jest to jeden z tych dość absurdalnych problemów, że w aucie za 50,000+ trzeba się złościć sprężynami za 1200 - bo przy pełnym zbiorniku. pasażerami z tyłu i dwoma torbami w bagażniku auto ,,siedzi''...

                          Komentarz

                          • bishop
                            L&K
                            • 2012
                            • 1430

                            Zamieszczone przez nobody
                            Sorry, przejęzyczyłem się, chodziło mi o tylne sprężyny amortyzatorów.
                            Właśnie dlatego zadałem pytanie pomocnicze , aby nie dorabiać historii spiskowej :szeroki_usmiech

                            Zamieszczone przez nobody
                            Po 3 letniej eksploatacji mam wrażenie, że Toury nie bez powodu były atrakcyjne cenowo
                            Wersje tour były tanie dlatego że były ubogie /wyposazenie/ i plastikowe /wnętrze/, a nie przez montowanie podstawowych elementów auta gorszej jakości.

                            Komentarz

                            • pietrek125
                              Rider
                              • 2012
                              • 416
                              • Octavia II combi (1Z5)

                              Moja O2T jest z 12r i powiem szczerze jestem zdziwiony tymi waszymi odgłosami... Mój BSE po 2tyś miał wymianę oleju na Castrol-a Edge 5W-40 , a po 15 tyś jest zalewany wyłącznie Mobil-em 1 5W-50, żadnych takich odgłosów nie ma, nawet na sekundę... było tylko takie charczenie (jakby panewki) przy ok. 4tyś obr. ale po gwarancji i wywaleniu dotrysku PB i zmianie mapy gazu zanikło... Octa robi dziennie 100KM (zakopianka, obwodnica KRK) i często wskazówka tacho wskazuje 5-6tyś, także silnik jest nieoszczędzany, zużycie oleju 1L na 15tyś. W robocie mamy jeszcze 5szt Tourów z tego samego miesiąca co moja i w żadnej nie ma takich odgłosów...


                              Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                              CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                              Komentarz

                              • jarox2008
                                Classic
                                • 2014
                                • 34

                                Witam ponownie. Jestem po rocznym serwisie w ASO. Serwis skody wymienił mi olej na Mobil 1 o lepkości 0W40. Stwierdzam jednoznacznie ze póki na dworze jest ciepło to żadnych stoków nie słychać. Próbowałem nie odpalać samochodu przez kilka dni i nic, żadnych niepokojących odgłosów. Zobaczę jak będą chłodniejsze dni i noce.

                                Komentarz

                                • ggregorii
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 18

                                  Hm ja powiem ze po wymianie popychaczy jest gorzej niz wczesniej.teraz jak pale to jest styk stuk stuk za nim popyhacze sie napelnia potem jest ten stuk o ktorym tu sie mowi i jak auto sie nagrzeje tez to wystepuje tylko juz tzn tak jak stukac kluczami w oleju. Jeszcze teraz sprobuje z wymiana oleju bo na Valvoline 5w40 bylo znacznie lepiej niz na mobilu 5w30.[/hide]

                                  Komentarz

                                  • jarox2008
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 34

                                    Zamieszczone przez ggregorii
                                    Hm ja powiem ze po wymianie popychaczy jest gorzej niz wczesniej.teraz jak pale to jest styk stuk stuk za nim popyhacze sie napelnia potem jest ten stuk o ktorym tu sie mowi i jak auto sie nagrzeje tez to wystepuje tylko juz tzn tak jak stukac kluczami w oleju. Jeszcze teraz sprobuje z wymiana oleju bo na Valvoline 5w40 bylo znacznie lepiej niz na mobilu 5w30.[/hide]
                                    Daj znać jak wymienisz olej.

                                    Komentarz

                                    • escowar
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 4
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Witam,
                                      u mnie również słychać takie stuki ale zaledwie przez max 3 sekundy, właśnie silnik jest po wymianie oleju przebieg 30 tys ...również postanowiłem nic z tym nie robić, pierwsze takie stuki zauważyłem przy przebiegu około 19 tys i od tamtej pory nic się nie pogarsza. Gwarancja jeszcze ponad pół roku więc się nie przejmuję a również mam takie podejście, że im mniej ASO w silniku grzebie tym lepiej.
                                      Myślę, że nie ma się czym przejmować bo przecież BSE robią po 300 tys przebiegu a to świadczy o tym, że naprawdę te silniki to dobra konstrukcja.

                                      Komentarz

                                      • slawoj78
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 102
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Ja zalałem teraz Mobil 0W40 New Life. Nie sądzę żeby to była jego zasługa, pewnie jest po prostu cieplej , ale stuków nie ma. Nie zamierzam z tym nic robić. Tyle tych silników jeździ, nie słyszałem żeby któryś miał jakieś poważne problemy.
                                        Był: Nissan Almera, 2001 rok
                                        VW Passat, 1999 rok
                                        BMW 318 iT, 2000 rok
                                        Jest: Skoda Octavia, 2009 rok

                                        Komentarz

                                        • yunior81
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1657
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          Tak czytam ten watek i nie bardzo wiem o co chodzi :?
                                          Miałem 1,6 MPi od nowości, pierwsza wymiana od wyjazdu z fabryki na Castrol 5W40 potem już tylko Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 i zawsze przez chwile po uruchomieniu słychać było "zawory" ale to jest chyba normalne do czasu rozprowadzenia oleju.
                                          1,6 jak na 8 zaworów ma jak dla mnie naprawdę równą pracę, jest praktycznie bezawaryjny ale nie ma co od tej jednostki cudów wymagać i wsłuchiwać się w każdy dźwięk wydobywający się z silnika oraz oczekiwać pracy benzynowego V6.

                                          Komentarz

                                          • ggregorii
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 18

                                            Hej ma ktoś jakiś progres? Ja spróbuje wlać 98 zobaczę jak się zmieni kultura silnika

                                            Komentarz

                                            • nobody
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 119

                                              Zamieszczone przez ggregorii
                                              Hej ma ktoś jakiś progres? Ja spróbuje wlać 98 zobaczę jak się zmieni kultura silnika
                                              Po kolejnym przeglądzie rocznym mam zalany olej Mobil 1 5W50 (auto z LPG). Benzynę tankuję zwykle na Shellu (V-Power) lub 98 na Orlenie, wydaje mi się, że wtedy pali znacząco mniej niż na 95 (tzn. w/g komputera na tym samym odcinku jazdy mieszanej jest to tak jak ok. 6.8-7ll/6.4-6.6l).

                                              W ciągu lata słyszałem te stuki chyba jeden raz więc to nie ma związku z paliwem. Jak jest ciepło problem praktycznie nie występuje. Ale zimą zdarza się to często. Ostatnio ze względu na problem z instalacją ostatnie kilka miesięcy jeździłem tylko na benzynie, ale raz to stukanie słyszałem i to już po wyjeździe z garażu. Więc to nie jest też chyba związane z eksplatacją na LPG.

                                              Auto nie jest piłowane, typowo nie przekraczam 4000 obrotów. Może te stuki są dlatego, że silnik nie ma okazji się dobrze wygrzać aby udrożnić wszystkie kanały olejowe i zbyt wolno dostaje smarowanie po uruchomieniu, tak jak ktos tu pisał.

                                              Pozdrowienia,

                                              Komentarz

                                              • pietrek125
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 416
                                                • Octavia II combi (1Z5)

                                                W wczoraj pierwszy raz samodzielnie wymieniałem olej w moim BSE, a ponieważ okazało się, że mam zakupione 2szt filtrów oleju PZL-WF jeden o oznaczeniu PP461 a drugi PP465 (ten pierwszy był już zakupiony wcześniej, ale serwis EMIDA nie zgodził się na montaż zamiennika i sobie o nim zapomniałem) zacząłem się zastanawiać czym owe filtry się różnią... otóż ilością zaworów zwrotnych: PP461 ma 3szt, PP465 2szt. I tak sobie pomyślałem, że w tych hałasujących BSE, są zamontowane filtry bez zaworów zwrotnych, co powoduje spływanie oleju z magistrali do miski, a tym samym stukanie hydraulicznych popychaczy zanim zostaną one napełnione olejem przy rozruchu...


                                                Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                                CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                                Komentarz

                                                • ggregorii
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 18

                                                  No tak tylko jak szukać filtrów z zaworami

                                                  Komentarz

                                                  • pietrek125
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 416
                                                    • Octavia II combi (1Z5)

                                                    Filtr PZL Sędziszów PP465 jest zamiennikiem oryginału i ma 2 zawory, PP461 jest identyczny tylko ma 3 zawory, mam teraz taki wsadzony i jest wszystko OK. :szeroki_usmiech

                                                    [ Dodano: Sro 01 Paź, 14 19:50 ]



                                                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...