Bezpośrednio z ASO... Przy wymianie pompy poinformowano mnie o takim fakcie...
1.6 BSE MPI STUKANIE ZIMNEGO SILNIKA
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez iFiBezpośrednio z ASO... Przy wymianie pompy poinformowano mnie o takim fakcie...
Komentarz
-
-
Hm ja miałem na próbę wlany 5w40 VALVOLINE . Po wymianie popychalek mam 5w30 Mobila i nie wiem czy to po rozbiórce i złożeniu ale jest dwa razy gorzej. Teraz na ciepłym jest takie ciche kle kle kle. Co mi chodzi po głowie że to zawór jak sie otwiera i zamyka tak tłucze ale to tez dziwne bo powinien nawalać cały czas :?
Komentarz
-
-
Filmik nagrany po wymianie popychałek. Olej Mobil 5w30 Fullsyntetyk. I porawki brak
Dźwięk nie jest najlepszy ale coś tam słychać.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Esd1SWluq-8[/youtube]
I nie wiem czemu u niektórych w BSE jes tak że krzywki działają od razy na szklanki. Link do kolegów z innego forum.
LINK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ggregoriiFilmik nagrany po wymianie popychałek. Olej Mobil 5w30 Fullsyntetyk. I porawki brak
Dźwięk nie jest najlepszy ale coś tam słychać.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Esd1SWluq-8[/youtube]
I nie wiem czemu u niektórych w BSE jes tak że krzywki działają od razy na szklanki. Link do kolegów z innego forum.
LINK
Komentarz
-
-
No ja przed wymianą popychalek wlałem Valvoline 5w40 z Holandii. Przyjechałem do polski i auto stało pół roku. Po po powrocie pale a tu cisza i zdziwienie i tak ze 2 tygodnie minimalne objawy na zimnym prawie wcale. Zmieniłem popychałki wlałem mobila i szatkuje jak zapale no chyba ze ciepło na dworze to cisza. Ktoś mi doradził żeby wziąśc stetoskop i tak zrobiłem ale motor był gorący i nie za bardzo się dało. Teraz spróbuje na zimny i przyznam że wszystko słychać każde pukanie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez IrdeZamieszczone przez jarox2008Dzisiaj oddalem ponownie samochód do aso lecz do innego. Zobaczymy co tam stwierdza. Jak będę coś wiedział to dam znać.
Ja po przemyśleniu nie ruszam tematu. Stwierdziłem, że im mniej ASO będzie grzebać w silniku tym dłużej pojeździ. Za te 200 tys. km dam znać czy moje podejście było słuszne lub wcześniej jak się rozpadnie. Wolfmk ma jeszcze większy przebieg od mojego i też ani wał bokiem ani zawory górą nie wyszły. Mimo wszystko temat będę śledził. Gwarancję też chyba już odpuszczam, niby zostały 2 miechy ale przegląd do zrobienia - już. Dzwoniłem do Wimaru po 30 tys. km 1300-1350 zł!!!! Takie ceny to w Toyocie może bym przełknął ale w Skodzie? Stwierdziłem, że sam ogarnę ten przegląd (dzięki wiedzy z forum) + przegląd gazu w Landi. Sorki za OT - tak mi się jakoś zebrało.
To stukanie to jest jakaś subtelna wada konstrukcyjna (podobnie jak słynne ,,poszarpywanie'' na wolnych obrotach), podejrzewam, że mamy niską statystykę, żeby ocenić czy TTTM czy to jest powszechna wada.
Po 3 letniej eksploatacji mam wrażenie, że Toury nie bez powodu były atrakcyjne cenowo. Jak się poczyta o powszechnych usterkach, to słyszymy to głowicach, słabych amortyzatorach, oszczędnościach na wygłuszeniu i ochronie klapy silnika, teraz zawory etc.
Zaczynam się bać czytać to forum.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopZamieszczone przez nobody...słabych amortyzatorach
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nobodySorry, przejęzyczyłem się, chodziło mi o tylne sprężyny amortyzatorów.
Zamieszczone przez nobodyPo 3 letniej eksploatacji mam wrażenie, że Toury nie bez powodu były atrakcyjne cenowo
Komentarz
-
-
Moja O2T jest z 12r i powiem szczerze jestem zdziwiony tymi waszymi odgłosami... Mój BSE po 2tyś miał wymianę oleju na Castrol-a Edge 5W-40 , a po 15 tyś jest zalewany wyłącznie Mobil-em 1 5W-50, żadnych takich odgłosów nie ma, nawet na sekundę... było tylko takie charczenie (jakby panewki) przy ok. 4tyś obr. ale po gwarancji i wywaleniu dotrysku PB i zmianie mapy gazu zanikło... Octa robi dziennie 100KM (zakopianka, obwodnica KRK) i często wskazówka tacho wskazuje 5-6tyś, także silnik jest nieoszczędzany, zużycie oleju 1L na 15tyś. W robocie mamy jeszcze 5szt Tourów z tego samego miesiąca co moja i w żadnej nie ma takich odgłosów...
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Komentarz
-
-
Witam ponownie. Jestem po rocznym serwisie w ASO. Serwis skody wymienił mi olej na Mobil 1 o lepkości 0W40. Stwierdzam jednoznacznie ze póki na dworze jest ciepło to żadnych stoków nie słychać. Próbowałem nie odpalać samochodu przez kilka dni i nic, żadnych niepokojących odgłosów. Zobaczę jak będą chłodniejsze dni i noce.
Komentarz
-
-
Hm ja powiem ze po wymianie popychaczy jest gorzej niz wczesniej.teraz jak pale to jest styk stuk stuk za nim popyhacze sie napelnia potem jest ten stuk o ktorym tu sie mowi i jak auto sie nagrzeje tez to wystepuje tylko juz tzn tak jak stukac kluczami w oleju. Jeszcze teraz sprobuje z wymiana oleju bo na Valvoline 5w40 bylo znacznie lepiej niz na mobilu 5w30.[/hide]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ggregoriiHm ja powiem ze po wymianie popychaczy jest gorzej niz wczesniej.teraz jak pale to jest styk stuk stuk za nim popyhacze sie napelnia potem jest ten stuk o ktorym tu sie mowi i jak auto sie nagrzeje tez to wystepuje tylko juz tzn tak jak stukac kluczami w oleju. Jeszcze teraz sprobuje z wymiana oleju bo na Valvoline 5w40 bylo znacznie lepiej niz na mobilu 5w30.[/hide]
Komentarz
-
-
Witam,
u mnie również słychać takie stuki ale zaledwie przez max 3 sekundy, właśnie silnik jest po wymianie oleju przebieg 30 tys ...również postanowiłem nic z tym nie robić, pierwsze takie stuki zauważyłem przy przebiegu około 19 tys i od tamtej pory nic się nie pogarsza. Gwarancja jeszcze ponad pół roku więc się nie przejmuję a również mam takie podejście, że im mniej ASO w silniku grzebie tym lepiej.
Myślę, że nie ma się czym przejmować bo przecież BSE robią po 300 tys przebiegu a to świadczy o tym, że naprawdę te silniki to dobra konstrukcja.
Komentarz
-
-
Ja zalałem teraz Mobil 0W40 New Life. Nie sądzę żeby to była jego zasługa, pewnie jest po prostu cieplej , ale stuków nie ma. Nie zamierzam z tym nic robić. Tyle tych silników jeździ, nie słyszałem żeby któryś miał jakieś poważne problemy.Był: Nissan Almera, 2001 rok
VW Passat, 1999 rok
BMW 318 iT, 2000 rok
Jest: Skoda Octavia, 2009 rok
Komentarz
-
-
Tak czytam ten watek i nie bardzo wiem o co chodzi :?
Miałem 1,6 MPi od nowości, pierwsza wymiana od wyjazdu z fabryki na Castrol 5W40 potem już tylko Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 i zawsze przez chwile po uruchomieniu słychać było "zawory" ale to jest chyba normalne do czasu rozprowadzenia oleju.
1,6 jak na 8 zaworów ma jak dla mnie naprawdę równą pracę, jest praktycznie bezawaryjny ale nie ma co od tej jednostki cudów wymagać i wsłuchiwać się w każdy dźwięk wydobywający się z silnika oraz oczekiwać pracy benzynowego V6.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ggregoriiHej ma ktoś jakiś progres? Ja spróbuje wlać 98 zobaczę jak się zmieni kultura silnika
W ciągu lata słyszałem te stuki chyba jeden raz więc to nie ma związku z paliwem. Jak jest ciepło problem praktycznie nie występuje. Ale zimą zdarza się to często. Ostatnio ze względu na problem z instalacją ostatnie kilka miesięcy jeździłem tylko na benzynie, ale raz to stukanie słyszałem i to już po wyjeździe z garażu. Więc to nie jest też chyba związane z eksplatacją na LPG.
Auto nie jest piłowane, typowo nie przekraczam 4000 obrotów. Może te stuki są dlatego, że silnik nie ma okazji się dobrze wygrzać aby udrożnić wszystkie kanały olejowe i zbyt wolno dostaje smarowanie po uruchomieniu, tak jak ktos tu pisał.
Pozdrowienia,
Komentarz
-
-
W wczoraj pierwszy raz samodzielnie wymieniałem olej w moim BSE, a ponieważ okazało się, że mam zakupione 2szt filtrów oleju PZL-WF jeden o oznaczeniu PP461 a drugi PP465 (ten pierwszy był już zakupiony wcześniej, ale serwis EMIDA nie zgodził się na montaż zamiennika i sobie o nim zapomniałem) zacząłem się zastanawiać czym owe filtry się różnią... otóż ilością zaworów zwrotnych: PP461 ma 3szt, PP465 2szt. I tak sobie pomyślałem, że w tych hałasujących BSE, są zamontowane filtry bez zaworów zwrotnych, co powoduje spływanie oleju z magistrali do miski, a tym samym stukanie hydraulicznych popychaczy zanim zostaną one napełnione olejem przy rozruchu...
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Komentarz
-
Komentarz