Octavia 2 1,6 MPI czy to uszczelka pod glowica?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtekwojtek
    • 2025

    Octavia 2 1,6 MPI czy to uszczelka pod glowica?

    Tak się składa, że ostatnio miałem wymieniana uszczelkę oraz uszczelnienie ( nie pamiętam jak ono fachowo się nazywa ) i nie jest to takie proste i szybkie jakby się wydawało. Ogólnie norma jest, że cieknie olej ( jak by się mogło wydawać spod uszczelki pokrywy zaworów) a cieknie troche niżej. Ogołnie chodzi o część, która od góry trzyma wałek rozrządu i między nia a głowica znajduje się to uszczelnienie w postaci pasty, która z czasem twardnieje i sie kruszy ( typowy objaw w BFQ, w BSE zostało to poprawione ).
  • wojtekwojtek
    Drive
    • 2015
    • 41
    • Octavia I combi (1U5)
    • AGU 1.8 20VT 150 KM

    #2
    Octavia 2 1,6 MPI czy to uszczelka pod glowica?

    Witam wszystkich od 6 tygodni obserwuje moja oktavie 2 1,6 MPI pod katem uszczelki pod glowica bylem juz z tym tematem u 6 mechanikow 3 mowia ze to definitywnie uszczelka pod glowica ,a trzech ,ze nie martwic sie i jezdzic.
    Objawy w zbiorniczku wyrownawczym plywajacy osad z oleju jak capucino. :?
    A pod korkiem oleju osad jakby maslo ale te maslo pod korkiem oleju znika po dluzszej trasie calkowicie.
    A w zbiorniczku wyrownawczym te oleiste capucino nada jest nawet po zlaniu plynu.
    I teraz pytanie czy to uszczelka pod glowica?
    Załączone pliki

    Komentarz

    • Rosomak
      L&K
      • 2011
      • 1365
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      W każdym 1.6 robi się ten syf pod korkiem wlewu oleju w zależności od jakości oleju, stylu jazdy i pokonywanych kilometrach oraz warunków atmosferycznych (wilgotność) - w mniejszym lub większym stopniu. W zdrowym silniku jest to mieszanina skroplonej pary wodnej i pyłu olejowego.
      Ale w żadnym zdrowym 1.6 nie ma tego syfu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.
      Jeżeli tam pływa ten syfilis, to jednak wskazuje na uszczelkę....
      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

      Komentarz

      • wojtekwojtek
        Drive
        • 2015
        • 41
        • Octavia I combi (1U5)
        • AGU 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Dodam jeszcze ze silnik nie ma innych zadnych objawowo temperatura jest ok z rury wydechowej nie wydowby sie zaden dym silnik ma moc .tylko to co w tym zbiorniczku wyrownawczym jest oleisty syf. Czy moze to byc chlodniczka oleju?

        Komentarz

        • damian41
          Classic
          • 2014
          • 16

          #5
          w 1.6 niema chłodnicy oleju a jeśli jest taka maż to tylko uszczelka pod głowicą

          Komentarz

          • Rosomak
            L&K
            • 2011
            • 1365
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez damian41
            w 1.6 niema chłodnicy oleju
            jest chłodnica oleju
            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

            Komentarz

            • wojtekwojtek
              Drive
              • 2015
              • 41
              • Octavia I combi (1U5)
              • AGU 1.8 20VT 150 KM

              #7
              No to jest k.... chlodnica oleju czy nie ma?
              To wlasnie tak to jest 3 mechanikow mowi panie jezdzij pan bez problemu nic sie nie dzieje,a trzech nastepnych panie to jest na 100% uszczelka pod glowica.

              Komentarz

              • wojtekwojtek
                Drive
                • 2015
                • 41
                • Octavia I combi (1U5)
                • AGU 1.8 20VT 150 KM

                #9
                @hjeniu napisz prosze czy z wymiana chlodniczki jest duzo zabawy? W srode bedzie autko badane tym wlasnie urzadzeniem. Mam zaplanowana w warsztacie wymiane rozrzadu wlasnie w sroode i czy warto przy okazji te chlodniczke wymienic?

                Komentarz

                • hjeniu
                  Drive
                  • 2015
                  • 56

                  #10
                  Więcej roboty jest z wymianą płynu jak tej chłodnicy.

                  Tak czy siak czas operacyjny to tak 2-3 piwa.

                  Jak już wyjmiesz to sprawdź o tak

                  Komentarz

                  • wojtekwojtek
                    Drive
                    • 2015
                    • 41
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AGU 1.8 20VT 150 KM

                    #11
                    nie bede tego robic sam bo nie mam ani czasu ani mozliwosci... chce tylko wiedziec na jakie koszty musze sie przygotowac.

                    Komentarz

                    • hjeniu
                      Drive
                      • 2015
                      • 56

                      #12
                      jak chłodnica oleju to 300-400 zeta
                      jak uszczelka pod głowica to ok. tysiaka
                      jak pęknięta głowica to ała

                      Komentarz

                      • wojtekwojtek
                        Drive
                        • 2015
                        • 41
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AGU 1.8 20VT 150 KM

                        #13
                        peknieta glowica? myslisz ze u mnie takie cos moze byc? (odpukac)

                        [ Dodano: Nie 28 Cze, 15 11:24 ]
                        powiem Ci tak nawiasem, wyminana rozrzadu tutaj w de wyniesie mnie 720€, niedawno robilem w fabii i zaplacilem dokladnie tyle. Na uszczelke powinnienem miec przygotowane okolo 1500€ wczoraj mi meister powiedzial.

                        Komentarz

                        • hjeniu
                          Drive
                          • 2015
                          • 56

                          #14
                          Raczej obstawiał bym chłodniczkę oleju ale bez organoleptycznej weryfikacji to wróżenie z fusów.

                          Generalnie to w tych silnikach uszczelka pod głowicą i głowica są raczej odporne w przeciwieństwie do w/w chłodnicy oleju, które ulepione są z czegoś co zwykło się nazywać "gównolitem".

                          Komentarz

                          • wojtekwojtek
                            Drive
                            • 2015
                            • 41
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • AGU 1.8 20VT 150 KM

                            #15
                            ok, odezwe sie w srode i napisze co tam mechanik stwierdzil po badaniu szczelnosci uszczelki. Dzieki narazie, jak ktos chce jeszcze dodac to prosze.

                            Komentarz

                            • hjeniu
                              Drive
                              • 2015
                              • 56

                              #16
                              I jak tam diagnoza bo powiem szczerze, że ciekaw jestem

                              Komentarz

                              • wojtekwojtek
                                Drive
                                • 2015
                                • 41
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • AGU 1.8 20VT 150 KM

                                #17
                                Diagnoza chlodniczka oleju ciesze sie ze to nie uszczelka pod glowica mechanik wymienil chlodniczke oleju i wyplukal uklad chlodzacy i teraz jest wszystko ok .Takze nie zawsze olej w plynie oznacza uszczelke pod glowica

                                Komentarz

                                • naver
                                  Elegance
                                  • 2015
                                  • 784
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #18
                                  Zamieszczone przez Rosomak
                                  W każdym 1.6 robi się ten syf pod korkiem wlewu oleju w zależności od jakości oleju,
                                  Po płukance i wymianie oleju na castrola 5w40 też mi się pokazało masło pod korkiem, ale dłuższa trasa oczyściła wszystko i jest spokój. Przy jeździe tylko miejskiej jakieś zalążki mi się robią, ale przegonienie jej znowu w trasę i się oczyszcza.

                                  Napisałeś mi w moim temacie, że używasz M1 0w40 New Life, czy z tym olejem też masz takie objawy?
                                  Moje 1.6 MPI BSE

                                  Komentarz

                                  Pracuję...