Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 2 1,6 MPI czy to uszczelka pod glowica?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 2 1,6 MPI czy to uszczelka pod glowica?

    Tak się składa, że ostatnio miałem wymieniana uszczelkę oraz uszczelnienie ( nie pamiętam jak ono fachowo się nazywa ) i nie jest to takie proste i szybkie jakby się wydawało. Ogólnie norma jest, że cieknie olej ( jak by się mogło wydawać spod uszczelki pokrywy zaworów) a cieknie troche niżej. Ogołnie chodzi o część, która od góry trzyma wałek rozrządu i między nia a głowica znajduje się to uszczelnienie w postaci pasty, która z czasem twardnieje i sie kruszy ( typowy objaw w BFQ, w BSE zostało to poprawione ).

  • #2
    Octavia 2 1,6 MPI czy to uszczelka pod glowica?

    Witam wszystkich od 6 tygodni obserwuje moja oktavie 2 1,6 MPI pod katem uszczelki pod glowica bylem juz z tym tematem u 6 mechanikow 3 mowia ze to definitywnie uszczelka pod glowica ,a trzech ,ze nie martwic sie i jezdzic.
    Objawy w zbiorniczku wyrownawczym plywajacy osad z oleju jak capucino. :?
    A pod korkiem oleju osad jakby maslo ale te maslo pod korkiem oleju znika po dluzszej trasie calkowicie.
    A w zbiorniczku wyrownawczym te oleiste capucino nada jest nawet po zlaniu plynu.
    I teraz pytanie czy to uszczelka pod glowica?
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      W każdym 1.6 robi się ten syf pod korkiem wlewu oleju w zależności od jakości oleju, stylu jazdy i pokonywanych kilometrach oraz warunków atmosferycznych (wilgotność) - w mniejszym lub większym stopniu. W zdrowym silniku jest to mieszanina skroplonej pary wodnej i pyłu olejowego.
      Ale w żadnym zdrowym 1.6 nie ma tego syfu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.
      Jeżeli tam pływa ten syfilis, to jednak wskazuje na uszczelkę....
      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

      Komentarz


      • #4
        Dodam jeszcze ze silnik nie ma innych zadnych objawowo temperatura jest ok z rury wydechowej nie wydowby sie zaden dym silnik ma moc .tylko to co w tym zbiorniczku wyrownawczym jest oleisty syf. Czy moze to byc chlodniczka oleju?

        Komentarz


        • #5
          w 1.6 niema chłodnicy oleju a jeśli jest taka maż to tylko uszczelka pod głowicą

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez damian41
            w 1.6 niema chłodnicy oleju
            jest chłodnica oleju
            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

            Komentarz


            • #7
              No to jest k.... chlodnica oleju czy nie ma?
              To wlasnie tak to jest 3 mechanikow mowi panie jezdzij pan bez problemu nic sie nie dzieje,a trzech nastepnych panie to jest na 100% uszczelka pod glowica.

              Komentarz


              • #8
                jest i moim zdaniem ona jest winna

                Chłodnica oleju silnikowego AUTOMEGA do Audi A3 Sportback (8PA) 1.6 102KM [301170021078A] | Sklep MotoCentrum.pl

                W pracy uszkodzone głowice diagnozuję tym

                Tester szczelności uszczelki głowicy Jonnesway - 2048330401 - oficjalne archiwum Allegro

                Komentarz


                • #9
                  @hjeniu napisz prosze czy z wymiana chlodniczki jest duzo zabawy? W srode bedzie autko badane tym wlasnie urzadzeniem. Mam zaplanowana w warsztacie wymiane rozrzadu wlasnie w sroode i czy warto przy okazji te chlodniczke wymienic?

                  Komentarz


                  • #10
                    Więcej roboty jest z wymianą płynu jak tej chłodnicy.

                    Tak czy siak czas operacyjny to tak 2-3 piwa.

                    Jak już wyjmiesz to sprawdź o tak

                    Komentarz


                    • #11
                      nie bede tego robic sam bo nie mam ani czasu ani mozliwosci... chce tylko wiedziec na jakie koszty musze sie przygotowac.

                      Komentarz


                      • #12
                        jak chłodnica oleju to 300-400 zeta
                        jak uszczelka pod głowica to ok. tysiaka
                        jak pęknięta głowica to ała

                        Komentarz


                        • #13
                          peknieta glowica? myslisz ze u mnie takie cos moze byc? (odpukac)

                          [ Dodano: Nie 28 Cze, 15 11:24 ]
                          powiem Ci tak nawiasem, wyminana rozrzadu tutaj w de wyniesie mnie 720€, niedawno robilem w fabii i zaplacilem dokladnie tyle. Na uszczelke powinnienem miec przygotowane okolo 1500€ wczoraj mi meister powiedzial.

                          Komentarz


                          • #14
                            Raczej obstawiał bym chłodniczkę oleju ale bez organoleptycznej weryfikacji to wróżenie z fusów.

                            Generalnie to w tych silnikach uszczelka pod głowicą i głowica są raczej odporne w przeciwieństwie do w/w chłodnicy oleju, które ulepione są z czegoś co zwykło się nazywać "gównolitem".

                            Komentarz


                            • #15
                              ok, odezwe sie w srode i napisze co tam mechanik stwierdzil po badaniu szczelnosci uszczelki. Dzieki narazie, jak ktos chce jeszcze dodac to prosze.

                              Komentarz


                              • #16
                                I jak tam diagnoza bo powiem szczerze, że ciekaw jestem

                                Komentarz


                                • #17
                                  Diagnoza chlodniczka oleju ciesze sie ze to nie uszczelka pod glowica mechanik wymienil chlodniczke oleju i wyplukal uklad chlodzacy i teraz jest wszystko ok .Takze nie zawsze olej w plynie oznacza uszczelke pod glowica

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Rosomak
                                    W każdym 1.6 robi się ten syf pod korkiem wlewu oleju w zależności od jakości oleju,
                                    Po płukance i wymianie oleju na castrola 5w40 też mi się pokazało masło pod korkiem, ale dłuższa trasa oczyściła wszystko i jest spokój. Przy jeździe tylko miejskiej jakieś zalążki mi się robią, ale przegonienie jej znowu w trasę i się oczyszcza.

                                    Napisałeś mi w moim temacie, że używasz M1 0w40 New Life, czy z tym olejem też masz takie objawy?
                                    Moje 1.6 MPI BSE

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X