Zamieszczone przez aldam
[O2] O2 DSG 1,9 i karetka pogotowia
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez aldamMożna wizualnie stwierdzić , która jest założona?
U mnie np. w 1.9TDI jest turbina Gareta.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBZamieszczone przez aldamMożna wizualnie stwierdzić , która jest założona?
U mnie np. w 1.9TDI jest turbina Gareta.
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
szachu, też tak ma od dwóch zim jak temperatura na zewnątrz spada poniżej 5°C, teraz będzie już trzecia zima. Wiosną zniknie.
Czyli przez wszystkie zimy odkąd mam auto (a mam od nowości) mam taki hałas.
Karetka to chyba zbyt mocno powiedziane, ale troszkę słychać. Na spotach chłopaki jak posłuchali mi autka to do laryngologa wysłali (i teraz się ze mnie śmieją).Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Trochę mnie pocieszyłeś Jest tak jak piszesz, coś słychać, ale do karetki to daleko. I faktycznie, kiedy kupiłem autko, to temp. w dzień była już zazwyczaj ok. 5-7 st. W czwartek jest lokalny spot, poproszę chłopaków żeby osłuchali Octavie. Najwyżej mnie też wyślą do laryngologa (wolę to od wymiany turbiny )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftleszekmw, Trzeba bylo ja sprzedac na drugi dzien po wsadzeniu i wlozyc z BMNa i osrac gwarancje ktora i tak sie konczy
Jak tak to superowo
[ Dodano: Pon 14 Gru, 09 14:46 ]
No tak właśnie sobie przypomniałem, że ja mam BMM, a to pewnie znając życie inna bajka.
Komentarz
-
-
octavianII, Witaj kolego/koledzy, mam podobny dylemat z TURBO - jak to nazwaliście "karetka", pojawia się u mnie w przedziale 1500-2200obr/min, na zimnym i ciepłym silniku. Zaobserwowałem to jakiś miesiąc temu, też rozglądałem się za policją, karetką itp i do dziś ich nie widzę, A CIĄGLE MNIE GONIĄ :lol:. Auto posiadam rok czasu, zakupione z przebiegiem 22000km (udokumentowany),motor BXE 1.9TDI, turbo GARRETT. Dodam auto ma moc, nie kopci. Byłem w kilku ASO SKODA, jeden powiedział nawet bez podchodzenia do auta że to turbo, kolejny postawił na (zawirowania powietrza) gdyż świst nie pojawia się w pełnym zakresie obrotów !!. Ktoś podpowiedział mi bym pojechał do Bydgoszczy do firmy CARTUR ul. Glinki (zajmują się tylko i wyłącznie regeneracją turbin (podobno są W TYM DOBRZY), pojechałem, posłuchali, popatrzyli - według nich to nie TURBO za wcześnie jak na GARRETTA z przebiegiem 47000km, również postawili na zawirowania powietrza :? :? :?
I teraz pojawia się problem, oddać do regeneracji zapłacić 850zł i po zamontowaniu turbo JAK PROBLEM NIE ZOSTANIE ROZWIĄZANY :cry: :cry: :cry:
HELP HELP HELP
Koledzy co sadzicie, piszcie, propozycje, rady, co dalej działać w tym temacie :!: :!: :!:
Komentarz
-
-
niuniek54, u siebie mam taką podobny na zimnym silniku szczególnie w zimie (latem praktycznie go nie ma) przy obrotach około 1800. Mam go chyba od około 25kkm. teraz mam 75kkm i śmiga aż miło i sikam na ten hałas. Z moich obserwacji wynika, że on pojawia się przy mocniejszym ruszaniu / przyspieszaniu na zimnym silniku. Jeżeli ruszę delikatnie i nie przekroczę 1500 obr/min to on się nie pojawia. Więc zużyty wirnik, łożyska (tulejki raczej) odpada ze względu na hałas występujący w wąskim zakresie obr.
Dokładnie moją sytuację przedstawiają te filmiki:
Chomikuj.pl to przyjazny serwis do przechowywania i udostępniania plików. Darmowa, nieograniczona przestrzeń i mnóstwo plików do pobrania.
Chomikuj.pl to przyjazny serwis do przechowywania i udostępniania plików. Darmowa, nieograniczona przestrzeń i mnóstwo plików do pobrania.
Źródło http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=64893Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
.....i bedzie wgizdać z czasem coraz bardziej ale taki jest własnie urok turbinek więc sie nie ma czym przejmować dopuki nie zacznie naprawde głosno gwizdać i brac olej.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
aż mi się nie chce wierzyć że ci turbina pada w bxe przy 50 tysiącach nalatanego. Chyba, że obchodził się z nią ktoś źle ( nie nagrzewał, nie studził). Gwizdanie to normalny objaw , nie popadajmy w histerie. Zawsze musi gwizdać, chyba , że rzeczywiście to już gwiżdzące wycie. Jak ci powiedzieli w tej firmie , że to jakieś wibracje to chyba wiedzą co mówią, przecież sami by chcieli zarobić na regeneracji gdyby byli nieuczciwi.
Komentarz
-
-
Witam!
Z autopsji mogę powiedzieć że to nie koniecznie turbina. Ja w mojej oktawce miałem podobne zajawisko (co prawda mam2TDI +DSG) ale zakończyło się na wymianie skrzyni a nie turbiny. Dokładnie słyszałem dziwny dźwiek na małych obrotach i ruszaniu i myślałem, ze to turbina pada (przebieg 118 tys.). pojechałem do serwisu aby sprawdzic i wszystko było ok. Po ok 2 tygodniach dźwiek syreny zamienił się w tarcie i zgrzytanie. Pomyslałem, ze koło 2masowe. A w serwisie odkryli ze padła skrzynka DSG. Tak ze syrenka może różnie wróżyćplaga69
Octavia II 2.0TDI Elegance + DSG +Xenon
Komentarz
-
-
TO nie tylko przypadłość 1.9 TDI. W 2.0 też pojawia się karetka i zgadzam się - jest to bardzo irytujące i nienormalne. Dźwięk karetki jak najbardziej generuje turbina (wielokrotnie właziłem pod auto ze stetoskopem) jednak jest to problem kapkę złożony (coś jeszcze na to wpływa). Z karetką walczyłem od ponad roku. Walczyłem, bo przegrałem i dałem se spokój. Moja pierwotna turbina zaczęła wyć w okolicach 75-80 kkm. 3x była u turbinarza, poprawiał, poprawiał ją, ja buliłem mechanikowi za demontaż/montaż i nowe uszczelki za każdym razem i niestety, wycie szybko powracało. Stawało się coraz głośniejsze mimo wzorowych parametrów pracy turbiny i silnika. Postanowiłem wymienić turbo na inne - też regenerowane. Bez zmian. Powiedziałem dość!! Walczę już długo, więc podjąłem ostateczny krok - wymiana na całkowicie nowe z 2 letnią gwarancją. Kolejna kasa wyleciała z kieszeni (3,5 kafla) na to. Auto odbieram, nasłuchuję - prawie cisza, prawie wcale nie słychać karetki. Jednak delikatnie jest, pojawia się nadal. Mechanik wszystko sprawdził, nic niepokojącego nie znalazł. Nowe turbo pracuje jak marzenie, a mimo to wyje delikatnie. Co wy na to? Dziwne, nie?
U mnie trochę oleju z odmy idzie w dolot. Węże idące do IC potrafią być zapocone na łączeniach. Może to wina oleju w przewodach, który powoduje takie zachowania w układzie aerodynamicznym? Zamierzam przeczyścić ten dolot i założyć oil catch tanka na odmie. Ale muszę się najpierw upewnić, czy nie stracę gwarancji na turbinę po takich przeróbkach.
Zainteresował mnie plaga69 swoją teorią. Co prawda nie mam DSG, tylko manuala, ale też 2-masa u mnie kończy żywot a sprzęgło miało uślizgi kiedyś po programie na 396 Nm. Na razie mam dosyć problemów z samochodem i chcę trochę od tego odpocząćOII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
To dziwny przypadek, bo ja nie miałem tego wcześniej wcale. Zaczęło się pojawiać po jakimś czasie dopiero. Przy silnikach 16V, gdzie turbo siedzi prawie pod przegrodą kabiny - słychać najbardziej. Po wymianie turbo na zewnątrz samochodu nie usłyszysz sowy, ale w kabinie po zamknięciu drzwi już tak. W trasie nie jest to zupełnie słyszalne, jednak jak się stoi w korkach, rusza i zatrzymuje co chwilę - słychać bardzo i to maksymalnie wkurza. Taka uroda tych turbin...OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Widzę, że problem karetki powraca. Ja mam dokładnie takie sam efekt jak na filmikach od AdamB. Na razie nic z tym nie robię, "karetkę" po raz pierwszy usłyszałem w listopadzie, cały czas samochód jeździ normalnie, jak coś się posypie to wtedy się będę martwił. Nie chciałbym przechodzić tego co sontario (nerwy +koszty).
Komentarz
-
Komentarz