Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Benzyna do TSI, jednak 98?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Benzyna do TSI, jednak 98?

    Jeśli nie chesz tracić czasu, to zleć to jakiejś dobrej firmie. Ja polecam carpasja.pl - współpracowałem z nimi podczas poszukiwań maszyny dla mnie (w końcu znalazłem sam), kilku znajomych z klubu Mazdy kupiło dzięki nim auto i są bardzo zadowoleni. Podstawiają auto pod chałupę i masz wszystko głęboko gdzieś. Musisz tylko przygotować się na wiele telefonów albo z propozycjami, albo z relacjami z oględzin (jeśli auto jest niezgodne z opisem rezygnują z zakupu).
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

  • #2
    [O2] Benzyna do TSI, jednak 98?

    Dziś spędziłem prawie cały dzień w VW.
    Rozmawiałem z ludźmi tam pracującymi i pojawiła się taka ciekawostka dotycząca nas również, otóż, nie wiem jak w Skodzie, ale VW trąbi wyraźnie, za pośrednictwem ulotek, prospektów oraz swoich sprzedawców\doradców technicznych, że do silników TSI NALEŻY stosować benzynę 98, w tym sensie, że przy zalewaniu 95 należy spodziewać się gorszych osiągów a już tak trochę bardziej nieoficjalnie mówią po prostu o spotykanych problemach wynikających ze stosowania 95.

    Myślałem, że Skoda trąbi właśnie, że do TSI leje się 95 i tyle :roll:
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz


    • #3
      Do nowych TSI (BZB, CDA) czy starych TFSI (BWJ itp) , ktore miałe zalecone E98 i miały klopoty z pompą paliwa i innymi drobiazgami ?
      Nalepka na baku: lać E95, ulotki informacyjne - lać E95, hamowanie na E95 - 20km giftu ...
      Chyba cos sie nie zgadza


      Niby jakich problemach ?
      Tomek

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez zwirek75
        Do nowych TSI (BZB, CDA) czy starych TFSI (BWJ itp) , ktore miałe zalecone E98 i miały klopoty z pompą paliwa i innymi drobiazgami ?
        do wszystkich

        Zamieszczone przez zwirek75
        Chyba cos sie nie zgadza
        no nie :?:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz


        • #5
          Re: Benzyna do TSI, jednak 98?

          Zamieszczone przez szkoda
          Dziś spędziłem prawie cały dzień w VW.
          Rozmawiałem z ludźmi tam pracującymi i pojawiła się taka ciekawostka dotycząca nas również, otóż, nie wiem jak w Skodzie, ale VW trąbi wyraźnie, za pośrednictwem ulotek, prospektów oraz swoich sprzedawców\doradców technicznych, że do silników TSI NALEŻY stosować benzynę 98, w tym sensie, że przy zalewaniu 95 należy spodziewać się gorszych osiągów a już tak trochę bardziej nieoficjalnie mówią po prostu o spotykanych problemach wynikających ze stosowania 95.

          Myślałem, że Skoda trąbi właśnie, że do TSI leje się 95 i tyle :roll:
          A niby z czego te osiągi się maja brać? To samo jest z V-Power na shell. Poprawiają się osiągi ale w nabijaniu kasy właścicielowi. Jeżeli silnik nie jest przystosowany do danego typu paliwa to można mu lać nie wiem ile oktanów i nic się nie zmieni o ile nie pogorszy. Gaz ma od 104 oktanów i dlaczego auta nie dostają cudownego kopa?

          Pzdr

          Komentarz


          • #6
            Re: Benzyna do TSI, jednak 98?

            Zamieszczone przez marte
            A niby z czego te osiągi się maja brać? To samo jest z V-Power na shell. Poprawiają się osiągi ale w nabijaniu kasy właścicielowi. Jeżeli silnik nie jest przystosowany do danego typu paliwa to można mu lać nie wiem ile oktanów i nic się nie zmieni o ile nie pogorszy.
            Silniki z turbodoładowaniem są zwykle strojone nieco inaczej niż wolnossące i zwłaszcza w przypadku takich, w których producent zaleca 98 różnice między 98 a V-Power Racing prawdpodobnie będzie na plus (u mnie jest) a po zalaniu 95 będzie na minus.

            Jeżeli jednak zwirek75 pisze, że miał gifty na 95 to napewno można tam lać 95 i 98 nie musi dać przyrostu, co nie znaczy nie może dać, trzeby by to było sprawdzić.

            Co do samego nieoficjalnego zalecenia 98 może chodzi o jakość samej wachy :?: że te nasze benzyny słabo trzymaja parametry :roll:
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz


            • #7
              jest jeszcze jedna opcja, że lobby paliwowe bardzo sprawnie współpracuje z VW.
              ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

              ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

              ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

              Komentarz


              • #8
                :shock: :rofl
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz


                • #9
                  szkoda, bede mial chwile to zrobie takie samo zdjecie jak zwirek tylko ze w VW Passacie 1.8 TSI (bzb) w instrukcji pisza ze pojedzie na 91 tylko osiagi beda slabsze. generalnie nowa generacja silnikow jest odprezona wiec nie potrzebuja juz tak wysoko oktanowych paliw

                  Nie znaleziono bloga
                  have no fear BMN is here :>

                  www.seat-racing.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Panowie, jedna drobna rzecz, to nie jest moja wina, że VW zaleca 98 i mówi o pogorszeniu osiągów na 95 :lol:
                    Więc możecie się do mnie w tej sprawie nie zwracać :lol:
                    Mi się też to nie zgadza z tym co jak mi się wydaje mówi Skoda.
                    I nie było moim celem podważenia ekonomiczności silników TSI, przez to, że trzeba lać droższe paliwo, bo taki smrodek oczywiście tu wyczuwam :lol:
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz


                    • #11
                      poweim tak, pie$%^le co zaleca vw, auto kupione w salonie, wlepe ma taka sama jak zwirek pokazal i tym sie kieruje. a co vw polska kombinuje to juz nie moja sprawa
                      have no fear BMN is here :>

                      www.seat-racing.pl

                      Komentarz


                      • #12
                        Moje 3 grosze - od początku leję 98 (właśnie to mi zasugerowano przy odbiorze, pomimo że naklejka przy wlewie głosi "min. 95"), ale kilka razy życie przymusiło mnie do zalania 95 i różnicy w osiągach nie zauważyłem żadnej. Zauważyłem za to, że mój egzemplarz ma na 95 większy apetyt (tak "na oko" +0,5-1 litr), więc całą oszczedność wynikającą z jej niższej ceny w zasadzie i tak szlag trafia.

                        Komentarz


                        • #13
                          mozna wysmarowac pismo do Skody z zapytaniem czemu do tych samych silnikow WV i Skoda zalecaja co innego. A nejlepiej do WV i do Skody jednoczesnie. Ja nie mam TSI wiec mi si enie chce, ale moze komus sie zachce...?

                          Komentarz


                          • #14
                            mg1976, tu sie zgodze ze na 95 pali wiecej - u mnie tez o ok 0,5-1L

                            ale w temacie chodzi o to ze oni zalecaja 98, a tak naprawde silnik "przezyje" 91 oktanow

                            Zamieszczone przez mg1976
                            od początku leję 98 (właśnie to mi zasugerowano przy odbiorze, pomimo że naklejka przy wlewie głosi "min. 95"),
                            sorry, ale dla mnie nie jest wyznacznikiem pan w salonie, gdzie bardzo czesto nie maja pojecia co sprzedaja, lub tez w serwisie. czesto zdarza sie ze myla generacje silnikow EA113 i EA888 (czyli TFSI i TSI)
                            have no fear BMN is here :>

                            www.seat-racing.pl

                            Komentarz


                            • #15
                              Moim zdaniem 98 "bardzo delikatnie" ale jednak podniesie parametry ponieważ gdyby nie było żadnej różnicy pomiędzy 98 a 95 to i 91 nie robiłoby żadnej różnicy. Tak na zdrowy rozum ta liczba oktanów coś oznacza.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez PiterNZ
                                Moim zdaniem 98 "bardzo delikatnie" ale jednak podniesie parametry ponieważ gdyby nie było żadnej różnicy pomiędzy 98 a 95 to i 91 nie robiłoby żadnej różnicy. Tak na zdrowy rozum ta liczba oktanów coś oznacza.
                                Liczba oktanów oznacz odporność paliwa na spalanie stukowe, nic więcej.
                                Jeżeli program jest napisany pod benzynę o określonej liczbie oktanowej to zalanie benzyny o niższej liczbie oktanowej może spowodować spalanie stukowe (które jest groźne dla silnika) i wtedy ECU opóźni zapłon i osiągi spadną.
                                Jeżeli w tym samym silniku zalejesz paliwo o wyższej odporności na spalanie stukowe ECU może ale nie musi przyśpieszyć zapłon i ewentualnie może się zwiększyć moc. Moje przyśpiesza, w TSI nie musi Dlatego napisałem, że to trzeba by sprawdzić.
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz


                                • #17
                                  imo wszystko zalezy jak mapy sa napisane. czy silnik jest wystrojony pod 95,98 czy jakos zachowawczo. ja generalnie robie tak ze jak jade w trase to 98 a w miescie 95

                                  moze kiedys jak bedzie jakies dynoday i bede mial passata to podjade go na 95 shamowac bo na 98 juz wykres mam
                                  have no fear BMN is here :>

                                  www.seat-racing.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Hej

                                    Jak znajdę jeszcze to zrobię zdjęcie - temat dotyczy w Skodzie silnika 1.8 TSi - w reklamówce przy tym silniku faktycznie napisane było, że przy 95 osiągi mogą być gorsze.

                                    Panoramix
                                    "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      a tak w sumie to mowimy o CDAA czy BZB?

                                      Panoramix, moim zdaniem szkoda rozpoczal temat od informacji z VW
                                      have no fear BMN is here :>

                                      www.seat-racing.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                                        Jeżeli w tym samym silniku zalejesz paliwo o wyższej odporności na spalanie stukowe ECU może ale nie musi przyśpieszyć zapłon i ewentualnie może się zwiększyć moc. Moje przyśpiesza, w TSI nie musi Dlatego napisałem, że to trzeba by sprawdzić.
                                        Ja mam podobno zestrojony silnik na E95 przez tunera. I u mnie niestety Ecu nie rusza zapłonu, w sensie nie opóźnia go na E98. Nie wiem jak było przed chiptuningiem, nie robiłem pomiarów.


                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        I nie było moim celem podważenia ekonomiczności silników TSI, przez to, że trzeba lać droższe paliwo, bo taki smrodek oczywiście tu wyczuwam
                                        Czytasz w moich myślach
                                        Tomek

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Re: Benzyna do TSI, jednak 98?

                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          Dziś spędziłem prawie cały dzień w VW.
                                          Rozmawiałem z ludźmi tam pracującymi i pojawiła się taka ciekawostka dotycząca nas również, otóż, nie wiem jak w Skodzie, ale VW trąbi wyraźnie, za pośrednictwem ulotek, prospektów oraz swoich sprzedawców\doradców technicznych, że do silników TSI NALEŻY stosować benzynę 98, w tym sensie, że przy zalewaniu 95 należy spodziewać się gorszych osiągów a już tak trochę bardziej nieoficjalnie mówią po prostu o spotykanych problemach wynikających ze stosowania 95.

                                          Myślałem, że Skoda trąbi właśnie, że do TSI leje się 95 i tyle :roll:
                                          Jakiś czas temu byłem w salonie VW, i jeśli dobrze pamiętam, to w ulotkach/instrukcjach/klapie wlewu paliwa auta z silnikiem TSI wszędzie pisali, że należy lać 95...
                                          Masz może pod ręką któreś z tych dokumentów dotyczących nowych TSI, w których "trąbią" że należy lać 98, bo na 95 będą gorsze osiągi?

                                          Jesli chodzi o mnie, i moje auto, to wydaje mi się, że nie ma różnicy między paliwami 95, 98 i Vpower100 (może na tym ostatnim jest trochę większe spalanie). Na hamowni wyszło mi prawie 180KM, a auto było zatankowane paliwem 95 ze stacji Bliska.

                                          [ Dodano: Pią 29 Sty, 10 10:17 ]
                                          Zamieszczone przez Panoramix
                                          Hej
                                          Jak znajdę jeszcze to zrobię zdjęcie - temat dotyczy w Skodzie silnika 1.8 TSi - w reklamówce przy tym silniku faktycznie napisane było, że przy 95 osiągi mogą być gorsze.
                                          Panoramix
                                          taka informacja była chyba przy starym BZB, CDAA to jest nowy silnik TSI.

                                          Zamieszczone przez mg1976
                                          Zauważyłem za to, że mój egzemplarz ma na 95 większy apetyt
                                          a ja dla odmiany zauważyłem, że po zalaniu Vpowera 100 mam nieco wyższe spalanie niż na 95
                                          między 95 a 98 nie zauważyłem różnicy
                                          . pzdr Jarek
                                          aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Re: Benzyna do TSI, jednak 98?

                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            ....nieoficjalnie mówią po prostu o spotykanych problemach wynikających ze stosowania 95.

                                            Myślałem, że Skoda trąbi właśnie, że do TSI leje się 95 i tyle :roll:
                                            dobrze byloby sie zapytac o KONKRETY, czyli jakie to problemy (osady?)
                                            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                            _________________________________________
                                            Do sprzedania:
                                            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                            zaciski do hamulcow 280mm.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez PiterNZ
                                              Moim zdaniem 98 "bardzo delikatnie" ale jednak podniesie parametry ponieważ gdyby nie było żadnej różnicy pomiędzy 98 a 95 to i 91 nie robiłoby żadnej różnicy. Tak na zdrowy rozum ta liczba oktanów coś oznacza.
                                              Napisałem juz wcześniej. Gaz ma od 104 oktanów w zwyż. Dlaczego auta nie dostają gigant kopa? Bo to wszystko nie jest takie proste. Jak pisze, że ma być 95 to leje sie 95 bo zalanie 98 czy innych marketingowych cudów nic nie zmieni.
                                              Pzdr

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez marte
                                                Zamieszczone przez PiterNZ
                                                Moim zdaniem 98 "bardzo delikatnie" ale jednak podniesie parametry ponieważ gdyby nie było żadnej różnicy pomiędzy 98 a 95 to i 91 nie robiłoby żadnej różnicy. Tak na zdrowy rozum ta liczba oktanów coś oznacza.
                                                Napisałem juz wcześniej. Gaz ma od 104 oktanów w zwyż. Dlaczego auta nie dostają gigant kopa? Bo to wszystko nie jest takie proste. Jak pisze, że ma być 95 to leje sie 95 bo zalanie 98 czy innych marketingowych cudów nic nie zmieni.
                                                Pzdr
                                                Paliwo o liczbie oktanowej 98 ma mniejszą wartość energetyczną od 95.
                                                Tak jak Misiek pisał, liczba oktanowa jest tylko miarą odporności paliwa na spalanie stukowe.
                                                . pzdr Jarek
                                                aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez zwirek75
                                                  Czytasz w moich myślach
                                                  wiem, wiem, niestety :?

                                                  [ Dodano: Pią 29 Sty, 10 11:04 ]
                                                  Zamieszczone przez Yarek
                                                  Masz może pod ręką któreś z tych dokumentów dotyczących nowych TSI, w których "trąbią" że należy lać 98, bo na 95 będą gorsze osiągi?
                                                  oj, no wejdź do najblizszego salonu, odpieprzcie się ode mnie :lol:

                                                  Np folder "passat variant" -> na ostatniej stronie dane techniczne dotyczace silników 1,4TSI, 1,8TSI, 2,0TSI, i opis do * pod tabelką... dżizassss...
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X