Panowie, chcę Wam pokazać to od czego zaczęły się moje wątpliwości i cała dyskusja w tym topiku, zatrzymałem się dziś w VW i (przepraszam, za jakość, ale nie mogę w tej chwili skanować, mam nadzieję, że czytelne):
[O2] Benzyna do TSI, jednak 98?
Zwiń
X
-
No i co? Przecież to typowe "zabezpieczenie" się producenta. Masz jakieś porównanie między Pb95 i 98?
Tak BTW czy ktoś z tutejszych był na hamowni ze swoją turbobenzyna? Jeśli tak to jakie paliwo miał zalane i jakie wyszły wykresy mocy i momentu? Jeśli były ~katalogowe to bym się nie przejmował.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Szkoda - w katalogu Skody nie ma takiej wzmianki jak w katalogu szmelcwagena.
Jesty tylko, że benzyna zalecana to 95. Ale zwracam też uwagę, że katalogowo srolf VI 1.4 tsi ma wpisane lepsze osiągi od O2 (przyspieszenie o 0,5 s a prędkość nie pamiętam - ale lepsza). Może te lepsze osiągi wynikają, z tego że pomiar był na 98 ?
Komentarz
-
-
stary, no nie wiem co, ale może chociaż raz przeczytasz o co chodzi w danym topiku i zaczniesz pisać te mądrości, bo naprawdę jesteś już męczący z tym wjeżdżaniem do każdego tematu, w którym nawet nie wiesz na dobrą sprawę o co biega, jak na razieZamieszczone przez MorgothNo i co? Przecież to typowe "zabezpieczenie" się producenta. Masz jakieś porównanie między Pb95 i 98?
[ Dodano: Wto 30 Mar, 10 15:44 ]
wiem i o to właśnie tutaj chodzi, zalecenia inne, silniki te same.Zamieszczone przez loydSzkoda - w katalogu Skody nie ma takiej wzmianki jak w katalogu szmelcwagena.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Dzięki za uznanie. Akurat przeczytałem pierwszą stronę wątku oraz ostatnie posty, w tym Twój z fotkami. IMO odp. była w temacie.Zamieszczone przez szkodastary, no nie wiem co, ale może chociaż raz przeczytasz o co chodzi w danym topiku i zaczniesz pisać te mądrości, bo naprawdę jesteś już męczący z tym wjeżdżaniem do każdego tematu, w którym nawet nie wiesz na dobrą sprawę o co biega, jak na razie
To zamiast pytać na prawo i lewo, rusz sam głową dlaczego tak jest. Panzerwagen ma TE SAME silniki ALE inny osprzęt, to wiem nawet ja, lamer w temacie Wolfsburga i przyległości. Może to właśnie ten lepszy osprzęt wymusza takie wskazówki producenta.Zamieszczone przez szkodaSzkoda - w katalogu Skody nie ma takiej wzmianki jak w katalogu szmelcwagena (...) zalecenia inne, silniki te same..Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Ja nie pytam na prawo i lewo - leję to co mi piszą w katalogu i na zatyczce do baku - PB95.
[ Dodano: Wto 30 Mar, 10 16:39 ]
A tak spytam z ciekawości co to za inny osprzęt w tym silniku jest ? (bo jakoś mi się nie chce wierzyć, że VV dla rozrywki zamawia/produkuje inny osprzęt do tych samych silników podwajając tym samym sobie koszty).Zamieszczone przez MorgothDzięki za uznanie. Akurat przeczytałem pierwszą stronę wątku oraz ostatnie posty, w tym Twój z fotkami. IMO odp. była w temacie.Zamieszczone przez szkodastary, no nie wiem co, ale może chociaż raz przeczytasz o co chodzi w danym topiku i zaczniesz pisać te mądrości, bo naprawdę jesteś już męczący z tym wjeżdżaniem do każdego tematu, w którym nawet nie wiesz na dobrą sprawę o co biega, jak na razie
To zamiast pytać na prawo i lewo, rusz sam głową dlaczego tak jest. Panzerwagen ma TE SAME silniki ALE inny osprzęt, to wiem nawet ja, lamer w temacie Wolfsburga i przyległości. Może to właśnie ten lepszy osprzęt wymusza takie wskazówki producenta.Zamieszczone przez szkodaSzkoda - w katalogu Skody nie ma takiej wzmianki jak w katalogu szmelcwagena (...) zalecenia inne, silniki te same..
Komentarz
-
-
co :?: :!: :shock:Zamieszczone przez MorgothPanzerwagen ma TE SAME silniki ALE inny osprzęt, to wiem nawet ja, lamer w temacie Wolfsburga i przyległości.
jaki osprzęt :?:
tej teorii jeszcze nie było...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
no jak, to nie wiesz :?: :shock: te same silniki, o tych samych oznaczeniach ale z róznym osprzetem :lol:
to chyba wyznawca teorii "najgorsze wkładamy do skody"
k
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
BTW kumpel do tego właśnie 2.0TSI tak jak mówiliście zaczął lać 95 i zasadniczo różnicy nie widać, BYĆ MOŻE trochę więcej mu pali, ale to jest takie szukanie dziury w całym, bo różnice nawet jeżeli są to jakieś bardzo ulotne.
i nadal nie wiem jak się to ma do głosów tunerów, które się pojawiły, że do TSI->98 niekoniecznie po programie i nadal nie wiem jak to się ma do ewentualnych problemów w benzynie z wtryskiem bezpośrednim (nagar) czy to w ogóle może mieć w tym kontekście znaczenie :?:
i dlatego pytałem praktyków, zamiast bazować na marketingowym i gazetowym szajsie, na co zresztą uzyskałem właściwie jednoznaczną odpowiedź -> 95
natomiast cały czas stoi to w sprzeczności z tym co mówią w VW i nie chodzi tu o ulotki, w których zresztą, jak już pewnie mówiłem jedną z wymienianych zalet (tak jak jest w skodzie) powinna być możliwość stosowania paliwa tańszego a nie sugerowanie droższego.
a fotki zamieszczam jako ciekawostkę, bo poprzednią makulaturkę zgubiłem i nie mogłem jej Wam pokazać.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Kup to auto wreszcie. Podnieś maskę, załóż okulary, popatrz... i przestań te bzdury wypisywać.Zamieszczone przez MorgothDzięki za uznanie. Akurat przeczytałem pierwszą stronę wątku oraz ostatnie posty, w tym Twój z fotkami. IMO odp. była w temacie.Zamieszczone przez szkodastary, no nie wiem co, ale może chociaż raz przeczytasz o co chodzi w danym topiku i zaczniesz pisać te mądrości, bo naprawdę jesteś już męczący z tym wjeżdżaniem do każdego tematu, w którym nawet nie wiesz na dobrą sprawę o co biega, jak na razie
To zamiast pytać na prawo i lewo, rusz sam głową dlaczego tak jest. Panzerwagen ma TE SAME silniki ALE inny osprzęt, to wiem nawet ja, lamer w temacie Wolfsburga i przyległości. Może to właśnie ten lepszy osprzęt wymusza takie wskazówki producenta.Zamieszczone przez szkodaSzkoda - w katalogu Skody nie ma takiej wzmianki jak w katalogu szmelcwagena (...) zalecenia inne, silniki te same..
Komentarz
-
-
Ten problem z nagarem przy wtrysku bezpośrednim występuje też w TSI (czy tylko FSI) ?Zamieszczone przez szkodaBTW kumpel do tego właśnie 2.0TSI tak jak mówiliście zaczął lać 95 i zasadniczo różnicy nie widać, BYĆ MOŻE trochę więcej mu pali, ale to jest takie szukanie dziury w całym, bo różnice nawet jeżeli są to jakieś bardzo ulotne.
i nadal nie wiem jak się to ma do głosów tunerów, które się pojawiły, że do TSI->98 niekoniecznie po programie i nadal nie wiem jak to się ma do ewentualnych problemów w benzynie z wtryskiem bezpośrednim (nagar) czy to w ogóle może mieć w tym kontekście znaczenie :?:
i dlatego pytałem praktyków, zamiast bazować na marketingowym i gazetowym szajsie, na co zresztą uzyskałem właściwie jednoznaczną odpowiedź -> 95
natomiast cały czas stoi to w sprzeczności z tym co mówią w VW i nie chodzi tu o ulotki, w których zresztą, jak już pewnie mówiłem jedną z wymienianych zalet (tak jak jest w skodzie) powinna być możliwość stosowania paliwa tańszego a nie sugerowanie droższego.
a fotki zamieszczam jako ciekawostkę, bo poprzednią makulaturkę zgubiłem i nie mogłem jej Wam pokazać.
U nas w pracy mam Passaty 2.0 FSI i po przebiegach 150 kkm nie ma na nich śladu zużycia (wiem od mechanika z pracy), ale lana była tylko benzyna bezsiarkowa 98 (ze statoila).
Komentarz
-
-
do FSI wszędzie była zalecana 98, zresztą tam na 95 stukają zawory itd.Zamieszczone przez loydU nas w pracy mam Passaty 2.0 FSI i po przebiegach 150 kkm nie ma na nich śladu zużycia (wiem od mechanika z pracy), ale lana była tylko benzyna bezsiarkowa 98 (ze statoila).
skoro problem dotyczy wtrysku bezpośredniego to rozumiem, że obecność sprężarki niczego nie zmienia, mylę się :?:Zamieszczone przez loydTen problem z nagarem przy wtrysku bezpośrednim występuje też w TSI (czy tylko FSI) ?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Golf ma inaczej zestopniowaną skrzynie niz Octavia. W Octavi biegi są dłuzsze, skrzynia ustawiona jest bardzien na eco. Z tego wynika różnica w osiągach.Zamieszczone przez loydSAle zwracam też uwagę, że katalogowo srolf VI 1.4 tsi ma wpisane lepsze osiągi od O2 (przyspieszenie o 0,5 s a prędkość nie pamiętam - ale lepsza). Może te lepsze osiągi wynikają, z tego że pomiar był na 98 ?
Komentarz
-
-
Gdybyś zaczął wątek od czytania, a nie od odpowiadania, to znalazłbyś odpowiedź na to pytanie... :roll:Zamieszczone przez MorgothTak BTW czy ktoś z tutejszych był na hamowni ze swoją turbobenzyna? Jeśli tak to jakie paliwo miał zalane i jakie wyszły wykresy mocy i momentu? Jeśli były ~katalogowe to bym się nie przejmował.
[ Dodano: Wto 30 Mar, 10 22:01 ]
Zrobiłem kolejny test, tym razem trochę dokładniej. Otóż zalanie Vpowera Racing (czyli 100 okt) do mojego auta (1.8TSI CDAA) powoduje wzrost zużycia paliwa (w mieście wychodzi mi 0,5 do nawet 1 litra więcej), subiektywnie nieco gorsze osiągi (ale tego nie jestem w stanie stwierdzić na 100%, tak mi się wydaje) i poza tym gorszą kulturę pracy - pojawiły się takie dziwne zmulenia/szarpnięcia przy dynamicznym ruszaniu z niższych obrotów. Po zalaniu 95 do pełna na Orlenie i przejechaniu 50 kilometrów objaw zniknął. Te szarpnięcia/zmulenia/zawahania silnika występują też w 2.0TSI w VW po zalaniu Racinga, tak się dowiedziałem od znajomego.Zamieszczone przez szkodaBTW kumpel do tego właśnie 2.0TSI tak jak mówiliście zaczął lać 95 i zasadniczo różnicy nie widać, BYĆ MOŻE trochę więcej mu pali, ale to jest takie szukanie dziury w całym, bo różnice nawet jeżeli są to jakieś bardzo ulotne.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Moge doda swoje 3gr jako, ze przejechalem juz pare tysiakow na 95 i 2 baki na 98. Przy obecnym ustawieniu silnika na 98 pali mi po prostu wiecej z 0.5-0.7 l, osiagi jak i efekty dzwiekowe porownywalne, ale moje auto bylo strojone na 95 oktan,.Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)
Komentarz
-
-
Już raz pisałem, ale powtórzę. Od samego początku zalewałem auto 98, raz V-Power. Auto paliło mi dużo jak na 1.4 TSI w mieście, przy spokojnej jeździe. Po przejściu na 95, spalanie średnie spadło mi 1-1,5l. !!. Wierzyć mi się nie chciało, więc powtórzyłem test na 98. Od tamtej pory auto pali tyle i średnio powinno palić
Komentarz
-
-
Jakiś czas temu postanowiłem trochę poeksperymentować i od lutego zalewam Supremą98 na Statoilu. Na chwilę obecną przejeździłem na tym paliwie ok. 3kkm, więc wychodzę z założenia, że moje wyniki mogą być troszkę bardziej wiarygodne niż 1 czy 2 tankowania zamiast 95, gdzie to paliwo jest tak po prawdzie po prostu wymieszane.
Od razu zaznaczam, że moje wskazania z motostat są trochę zafałszowane przez często pracujące ogrzewanie postojowe - po mieście jeżdżę głównie krótkie odcinki, więc automatycznie włączało się co i rusz, ale za to migiem ciepełko było :diabelski_usmiech
Anyway po pierwszym zalaniu 98 tak jak tu niektórzy piszą przez jakiś czas silnik pracował nierówno i głośno. Ale ustąpiło to szybko. Teraz w jeździe organoleptycznie jakiejś różnicy nie widzę, czy to w osiągach czy w kulturze pracy, ale to też może być kwestia przyzwyczajenia już po prostu.
Co do spalania to jak w końcu tanknę do pełna, zobaczę czy spalanie się zmieniło na plus lub minus, bo w sumie chyba dopiero ostatnie dwa tygodnie są ciepłe i webasto się nie załącza.Pozdro
Komentarz
-
-
To ile teraz pali i na jakiej benzynie ?Zamieszczone przez AndysJuż raz pisałem, ale powtórzę. Od samego początku zalewałem auto 98, raz V-Power. Auto paliło mi dużo jak na 1.4 TSI w mieście, przy spokojnej jeździe. Po przejściu na 95, spalanie średnie spadło mi 1-1,5l. !!. Wierzyć mi się nie chciało, więc powtórzyłem test na 98. Od tamtej pory auto pali tyle i średnio powinno palić
Komentarz
-
-
Ja tankuje różnie 95,98,99+ zależy od humoru ... ale największe spalanie i najgorsze osiągi są na Vpower Racing99+ Na 98 spalanie bardzo skacze ale przy jednostajnej jeździe można uzyskać spalanie jak na 95.
95 około 9l/100km
98 około 9,5l/100km
99+ około 10l/100km
Ech ostatnio znowu zatankowałem 99+ i żałuje .Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
"Liczba oktanowa - liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne)." - za niezastąpioną Wiki.
W silnikach szybkossących jest większe ryzyko wystąpienia samozapłonu, który przez czujniki spalania stukowego jest odbierany jako sygnał do zmiany parametrów spalania. W silnikach z turbinami takie zjawisko wpływa w sposób znaczny na parametry pracy silnika, bo i większą kontrolę nad czynnikami spalania sprawuje komputer.
Prawda o paliwach w Polsce jest brutalna - mało które paliwo spełnia wymagania opisane na wlewie paliwa jako "min.95". Wiem (nie ważne skąd), że dobre paliwo 95 jeżeli osiągnie wynik 93 - 94 octan jest uznawane przez użytkowników za dobre.
VW zapewne o tym wie (czemu miałby nie wiedzieć) i stąd zalecenie nalewania paliwa 98 (które w porywach osiąga pewnie 96 oktan). I tak jak już niektórzy zauważyli - moc może być podobna, nie odczujecie jakieś zwyżki mocy, bo i kaloryczność paliwa podobna. Ale wręcz na pewno odbije się to na ilości spalonego paliwa z powodu stabilnych parametrów pracy silnika.
Komentarz
-
-
mam wrażenie, że tak było, natomiast odkąd pojawiły się te wszystkie kontrole, trąbi się, że właśnie paliwo, przynajmniej na "normalnych" stacjach mamy całkiem niezłe :roll:Zamieszczone przez gedPrawda o paliwach w Polsce jest brutalna - mało które paliwo spełnia wymagania opisane na wlewie paliwa jako "min.95". Wiem (nie ważne skąd), że dobre paliwo 95 jeżeli osiągnie wynik 93 - 94 octan jest uznawane przez użytkowników za dobre.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz