[O2] Benzyna do TSI, jednak 98?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #76
    Panowie, chcę Wam pokazać to od czego zaczęły się moje wątpliwości i cała dyskusja w tym topiku, zatrzymałem się dziś w VW i (przepraszam, za jakość, ale nie mogę w tej chwili skanować, mam nadzieję, że czytelne):



    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Morgoth
      L&K
      • 2010
      • 1116

      #77
      No i co? Przecież to typowe "zabezpieczenie" się producenta. Masz jakieś porównanie między Pb95 i 98?

      Tak BTW czy ktoś z tutejszych był na hamowni ze swoją turbobenzyna? Jeśli tak to jakie paliwo miał zalane i jakie wyszły wykresy mocy i momentu? Jeśli były ~katalogowe to bym się nie przejmował.
      Morgoth

      Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
      G.B.Show

      Komentarz

      • zwirek75
        Ambiente
        • 2009
        • 105

        #78
        Ja byłem i wychodzi to samo. Niestety byłem na różnych hamowniach (Macha vs Vtech) i na E98 (Macha) wyszło mniej
        Tomek

        Komentarz

        • loyd
          RS
          • 2010
          • 2342

          #79
          Szkoda - w katalogu Skody nie ma takiej wzmianki jak w katalogu szmelcwagena.

          Jesty tylko, że benzyna zalecana to 95. Ale zwracam też uwagę, że katalogowo srolf VI 1.4 tsi ma wpisane lepsze osiągi od O2 (przyspieszenie o 0,5 s a prędkość nie pamiętam - ale lepsza). Może te lepsze osiągi wynikają, z tego że pomiar był na 98 ?

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #80
            Zamieszczone przez Morgoth
            No i co? Przecież to typowe "zabezpieczenie" się producenta. Masz jakieś porównanie między Pb95 i 98?
            stary, no nie wiem co, ale może chociaż raz przeczytasz o co chodzi w danym topiku i zaczniesz pisać te mądrości, bo naprawdę jesteś już męczący z tym wjeżdżaniem do każdego tematu, w którym nawet nie wiesz na dobrą sprawę o co biega, jak na razie

            [ Dodano: Wto 30 Mar, 10 15:44 ]
            Zamieszczone przez loyd
            Szkoda - w katalogu Skody nie ma takiej wzmianki jak w katalogu szmelcwagena.
            wiem i o to właśnie tutaj chodzi, zalecenia inne, silniki te same.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • zwirek75
              Ambiente
              • 2009
              • 105

              #81
              Zamieszczone przez szkoda
              wiem i o to właśnie tutaj chodzi, zalecenia inne, silniki te same.
              Raczej myśle ze chodzi o pozycjonowanie auta różnych marek tej samej grupy ... Audi przy takiej samej masie na papierze bedzie jeszcze szybszy
              Tomek

              Komentarz

              • Morgoth
                L&K
                • 2010
                • 1116

                #82
                Zamieszczone przez szkoda
                stary, no nie wiem co, ale może chociaż raz przeczytasz o co chodzi w danym topiku i zaczniesz pisać te mądrości, bo naprawdę jesteś już męczący z tym wjeżdżaniem do każdego tematu, w którym nawet nie wiesz na dobrą sprawę o co biega, jak na razie
                Dzięki za uznanie. Akurat przeczytałem pierwszą stronę wątku oraz ostatnie posty, w tym Twój z fotkami. IMO odp. była w temacie.

                Zamieszczone przez szkoda
                Szkoda - w katalogu Skody nie ma takiej wzmianki jak w katalogu szmelcwagena (...) zalecenia inne, silniki te same..
                To zamiast pytać na prawo i lewo, rusz sam głową dlaczego tak jest. Panzerwagen ma TE SAME silniki ALE inny osprzęt, to wiem nawet ja, lamer w temacie Wolfsburga i przyległości. Może to właśnie ten lepszy osprzęt wymusza takie wskazówki producenta.
                Morgoth

                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                G.B.Show

                Komentarz

                • loyd
                  RS
                  • 2010
                  • 2342

                  #83
                  Ja nie pytam na prawo i lewo - leję to co mi piszą w katalogu i na zatyczce do baku - PB95.

                  [ Dodano: Wto 30 Mar, 10 16:39 ]
                  Zamieszczone przez Morgoth
                  Zamieszczone przez szkoda
                  stary, no nie wiem co, ale może chociaż raz przeczytasz o co chodzi w danym topiku i zaczniesz pisać te mądrości, bo naprawdę jesteś już męczący z tym wjeżdżaniem do każdego tematu, w którym nawet nie wiesz na dobrą sprawę o co biega, jak na razie
                  Dzięki za uznanie. Akurat przeczytałem pierwszą stronę wątku oraz ostatnie posty, w tym Twój z fotkami. IMO odp. była w temacie.

                  Zamieszczone przez szkoda
                  Szkoda - w katalogu Skody nie ma takiej wzmianki jak w katalogu szmelcwagena (...) zalecenia inne, silniki te same..
                  To zamiast pytać na prawo i lewo, rusz sam głową dlaczego tak jest. Panzerwagen ma TE SAME silniki ALE inny osprzęt, to wiem nawet ja, lamer w temacie Wolfsburga i przyległości. Może to właśnie ten lepszy osprzęt wymusza takie wskazówki producenta.
                  A tak spytam z ciekawości co to za inny osprzęt w tym silniku jest ? (bo jakoś mi się nie chce wierzyć, że VV dla rozrywki zamawia/produkuje inny osprzęt do tych samych silników podwajając tym samym sobie koszty).

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #84
                    Zamieszczone przez Morgoth
                    Panzerwagen ma TE SAME silniki ALE inny osprzęt, to wiem nawet ja, lamer w temacie Wolfsburga i przyległości.
                    co :?: :!: :shock:
                    jaki osprzęt :?:
                    tej teorii jeszcze nie było...
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      #85
                      no jak, to nie wiesz :?: :shock: te same silniki, o tych samych oznaczeniach ale z róznym osprzetem :lol:

                      to chyba wyznawca teorii "najgorsze wkładamy do skody" k
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #86
                        BTW kumpel do tego właśnie 2.0TSI tak jak mówiliście zaczął lać 95 i zasadniczo różnicy nie widać, BYĆ MOŻE trochę więcej mu pali, ale to jest takie szukanie dziury w całym, bo różnice nawet jeżeli są to jakieś bardzo ulotne.

                        i nadal nie wiem jak się to ma do głosów tunerów, które się pojawiły, że do TSI->98 niekoniecznie po programie i nadal nie wiem jak to się ma do ewentualnych problemów w benzynie z wtryskiem bezpośrednim (nagar) czy to w ogóle może mieć w tym kontekście znaczenie :?:

                        i dlatego pytałem praktyków, zamiast bazować na marketingowym i gazetowym szajsie, na co zresztą uzyskałem właściwie jednoznaczną odpowiedź -> 95
                        natomiast cały czas stoi to w sprzeczności z tym co mówią w VW i nie chodzi tu o ulotki, w których zresztą, jak już pewnie mówiłem jedną z wymienianych zalet (tak jak jest w skodzie) powinna być możliwość stosowania paliwa tańszego a nie sugerowanie droższego.

                        a fotki zamieszczam jako ciekawostkę, bo poprzednią makulaturkę zgubiłem i nie mogłem jej Wam pokazać.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • karpecik
                          Rider
                          • 2004
                          • 279

                          #87
                          Zamieszczone przez Morgoth
                          Zamieszczone przez szkoda
                          stary, no nie wiem co, ale może chociaż raz przeczytasz o co chodzi w danym topiku i zaczniesz pisać te mądrości, bo naprawdę jesteś już męczący z tym wjeżdżaniem do każdego tematu, w którym nawet nie wiesz na dobrą sprawę o co biega, jak na razie
                          Dzięki za uznanie. Akurat przeczytałem pierwszą stronę wątku oraz ostatnie posty, w tym Twój z fotkami. IMO odp. była w temacie.

                          Zamieszczone przez szkoda
                          Szkoda - w katalogu Skody nie ma takiej wzmianki jak w katalogu szmelcwagena (...) zalecenia inne, silniki te same..
                          To zamiast pytać na prawo i lewo, rusz sam głową dlaczego tak jest. Panzerwagen ma TE SAME silniki ALE inny osprzęt, to wiem nawet ja, lamer w temacie Wolfsburga i przyległości. Może to właśnie ten lepszy osprzęt wymusza takie wskazówki producenta.
                          Kup to auto wreszcie. Podnieś maskę, załóż okulary, popatrz... i przestań te bzdury wypisywać.

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #88
                            Zamieszczone przez szkoda
                            BTW kumpel do tego właśnie 2.0TSI tak jak mówiliście zaczął lać 95 i zasadniczo różnicy nie widać, BYĆ MOŻE trochę więcej mu pali, ale to jest takie szukanie dziury w całym, bo różnice nawet jeżeli są to jakieś bardzo ulotne.

                            i nadal nie wiem jak się to ma do głosów tunerów, które się pojawiły, że do TSI->98 niekoniecznie po programie i nadal nie wiem jak to się ma do ewentualnych problemów w benzynie z wtryskiem bezpośrednim (nagar) czy to w ogóle może mieć w tym kontekście znaczenie :?:

                            i dlatego pytałem praktyków, zamiast bazować na marketingowym i gazetowym szajsie, na co zresztą uzyskałem właściwie jednoznaczną odpowiedź -> 95
                            natomiast cały czas stoi to w sprzeczności z tym co mówią w VW i nie chodzi tu o ulotki, w których zresztą, jak już pewnie mówiłem jedną z wymienianych zalet (tak jak jest w skodzie) powinna być możliwość stosowania paliwa tańszego a nie sugerowanie droższego.

                            a fotki zamieszczam jako ciekawostkę, bo poprzednią makulaturkę zgubiłem i nie mogłem jej Wam pokazać.
                            Ten problem z nagarem przy wtrysku bezpośrednim występuje też w TSI (czy tylko FSI) ?

                            U nas w pracy mam Passaty 2.0 FSI i po przebiegach 150 kkm nie ma na nich śladu zużycia (wiem od mechanika z pracy), ale lana była tylko benzyna bezsiarkowa 98 (ze statoila).

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #89
                              Zamieszczone przez loyd
                              U nas w pracy mam Passaty 2.0 FSI i po przebiegach 150 kkm nie ma na nich śladu zużycia (wiem od mechanika z pracy), ale lana była tylko benzyna bezsiarkowa 98 (ze statoila).
                              do FSI wszędzie była zalecana 98, zresztą tam na 95 stukają zawory itd.

                              Zamieszczone przez loyd
                              Ten problem z nagarem przy wtrysku bezpośrednim występuje też w TSI (czy tylko FSI) ?
                              skoro problem dotyczy wtrysku bezpośredniego to rozumiem, że obecność sprężarki niczego nie zmienia, mylę się :?:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • OctaviaFLKrak
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 138

                                #90
                                Zamieszczone przez loyd
                                SAle zwracam też uwagę, że katalogowo srolf VI 1.4 tsi ma wpisane lepsze osiągi od O2 (przyspieszenie o 0,5 s a prędkość nie pamiętam - ale lepsza). Może te lepsze osiągi wynikają, z tego że pomiar był na 98 ?
                                Golf ma inaczej zestopniowaną skrzynie niz Octavia. W Octavi biegi są dłuzsze, skrzynia ustawiona jest bardzien na eco. Z tego wynika różnica w osiągach.

                                Komentarz

                                • krzysiek83wpr
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 362

                                  #91
                                  jakie 0,5 s, raczej 0,2s różnicy do setki
                                  Golf 9,5
                                  OII 9.7

                                  czyli żadna różnica )

                                  Komentarz

                                  • Yarek
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 992

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Morgoth
                                    Tak BTW czy ktoś z tutejszych był na hamowni ze swoją turbobenzyna? Jeśli tak to jakie paliwo miał zalane i jakie wyszły wykresy mocy i momentu? Jeśli były ~katalogowe to bym się nie przejmował.
                                    Gdybyś zaczął wątek od czytania, a nie od odpowiadania, to znalazłbyś odpowiedź na to pytanie... :roll:

                                    [ Dodano: Wto 30 Mar, 10 22:01 ]
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    BTW kumpel do tego właśnie 2.0TSI tak jak mówiliście zaczął lać 95 i zasadniczo różnicy nie widać, BYĆ MOŻE trochę więcej mu pali, ale to jest takie szukanie dziury w całym, bo różnice nawet jeżeli są to jakieś bardzo ulotne.
                                    Zrobiłem kolejny test, tym razem trochę dokładniej. Otóż zalanie Vpowera Racing (czyli 100 okt) do mojego auta (1.8TSI CDAA) powoduje wzrost zużycia paliwa (w mieście wychodzi mi 0,5 do nawet 1 litra więcej), subiektywnie nieco gorsze osiągi (ale tego nie jestem w stanie stwierdzić na 100%, tak mi się wydaje) i poza tym gorszą kulturę pracy - pojawiły się takie dziwne zmulenia/szarpnięcia przy dynamicznym ruszaniu z niższych obrotów. Po zalaniu 95 do pełna na Orlenie i przejechaniu 50 kilometrów objaw zniknął. Te szarpnięcia/zmulenia/zawahania silnika występują też w 2.0TSI w VW po zalaniu Racinga, tak się dowiedziałem od znajomego.
                                    . pzdr Jarek
                                    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                    Komentarz

                                    • palioza
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 417

                                      #93
                                      Moge doda swoje 3gr jako, ze przejechalem juz pare tysiakow na 95 i 2 baki na 98. Przy obecnym ustawieniu silnika na 98 pali mi po prostu wiecej z 0.5-0.7 l, osiagi jak i efekty dzwiekowe porownywalne, ale moje auto bylo strojone na 95 oktan,.
                                      Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                                      Komentarz

                                      • Andys
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 762

                                        #94
                                        Już raz pisałem, ale powtórzę. Od samego początku zalewałem auto 98, raz V-Power. Auto paliło mi dużo jak na 1.4 TSI w mieście, przy spokojnej jeździe. Po przejściu na 95, spalanie średnie spadło mi 1-1,5l. !!. Wierzyć mi się nie chciało, więc powtórzyłem test na 98. Od tamtej pory auto pali tyle i średnio powinno palić
                                        Pozdrawiam,
                                        Andys

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #95
                                          Zamieszczone przez Andys
                                          Od tamtej pory auto pali tyle i średnio powinno palić
                                          teoria mówi, że tak własnie powinno być
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Leniwiec
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 624
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                            #96
                                            Jakiś czas temu postanowiłem trochę poeksperymentować i od lutego zalewam Supremą98 na Statoilu. Na chwilę obecną przejeździłem na tym paliwie ok. 3kkm, więc wychodzę z założenia, że moje wyniki mogą być troszkę bardziej wiarygodne niż 1 czy 2 tankowania zamiast 95, gdzie to paliwo jest tak po prawdzie po prostu wymieszane.
                                            Od razu zaznaczam, że moje wskazania z motostat są trochę zafałszowane przez często pracujące ogrzewanie postojowe - po mieście jeżdżę głównie krótkie odcinki, więc automatycznie włączało się co i rusz, ale za to migiem ciepełko było :diabelski_usmiech

                                            Anyway po pierwszym zalaniu 98 tak jak tu niektórzy piszą przez jakiś czas silnik pracował nierówno i głośno. Ale ustąpiło to szybko. Teraz w jeździe organoleptycznie jakiejś różnicy nie widzę, czy to w osiągach czy w kulturze pracy, ale to też może być kwestia przyzwyczajenia już po prostu.

                                            Co do spalania to jak w końcu tanknę do pełna, zobaczę czy spalanie się zmieniło na plus lub minus, bo w sumie chyba dopiero ostatnie dwa tygodnie są ciepłe i webasto się nie załącza.
                                            Pozdro

                                            Komentarz

                                            • loyd
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2342

                                              #97
                                              Zamieszczone przez Andys
                                              Już raz pisałem, ale powtórzę. Od samego początku zalewałem auto 98, raz V-Power. Auto paliło mi dużo jak na 1.4 TSI w mieście, przy spokojnej jeździe. Po przejściu na 95, spalanie średnie spadło mi 1-1,5l. !!. Wierzyć mi się nie chciało, więc powtórzyłem test na 98. Od tamtej pory auto pali tyle i średnio powinno palić
                                              To ile teraz pali i na jakiej benzynie ?

                                              Komentarz

                                              • Psycho Dad
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 629

                                                #98
                                                Ja tankuje różnie 95,98,99+ zależy od humoru ... ale największe spalanie i najgorsze osiągi są na Vpower Racing99+ Na 98 spalanie bardzo skacze ale przy jednostajnej jeździe można uzyskać spalanie jak na 95.

                                                95 około 9l/100km
                                                98 około 9,5l/100km
                                                99+ około 10l/100km

                                                Ech ostatnio znowu zatankowałem 99+ i żałuje .
                                                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                                Komentarz

                                                • ged
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 144

                                                  #99
                                                  "Liczba oktanowa - liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne)." - za niezastąpioną Wiki.

                                                  W silnikach szybkossących jest większe ryzyko wystąpienia samozapłonu, który przez czujniki spalania stukowego jest odbierany jako sygnał do zmiany parametrów spalania. W silnikach z turbinami takie zjawisko wpływa w sposób znaczny na parametry pracy silnika, bo i większą kontrolę nad czynnikami spalania sprawuje komputer.

                                                  Prawda o paliwach w Polsce jest brutalna - mało które paliwo spełnia wymagania opisane na wlewie paliwa jako "min.95". Wiem (nie ważne skąd), że dobre paliwo 95 jeżeli osiągnie wynik 93 - 94 octan jest uznawane przez użytkowników za dobre.

                                                  VW zapewne o tym wie (czemu miałby nie wiedzieć) i stąd zalecenie nalewania paliwa 98 (które w porywach osiąga pewnie 96 oktan). I tak jak już niektórzy zauważyli - moc może być podobna, nie odczujecie jakieś zwyżki mocy, bo i kaloryczność paliwa podobna. Ale wręcz na pewno odbije się to na ilości spalonego paliwa z powodu stabilnych parametrów pracy silnika.

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    Zamieszczone przez ged
                                                    Prawda o paliwach w Polsce jest brutalna - mało które paliwo spełnia wymagania opisane na wlewie paliwa jako "min.95". Wiem (nie ważne skąd), że dobre paliwo 95 jeżeli osiągnie wynik 93 - 94 octan jest uznawane przez użytkowników za dobre.
                                                    mam wrażenie, że tak było, natomiast odkąd pojawiły się te wszystkie kontrole, trąbi się, że właśnie paliwo, przynajmniej na "normalnych" stacjach mamy całkiem niezłe :roll:
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...