Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Gumowe i gumowo-metalowe elementy zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wszyscy piszą tylko o tulejach. Ja 1,5 roku temu wymieniłem na Lemfordera przednią i tylną po obu stronach i już po 4 miesiącach na przeglądzie zostało stwierdzone że to nic nie dało bo problem jest w budowie oryginalnego samego wahacza (odlew) i trzpień wielokątny się już wyrobił.
    Więc teraz wymiana na kompletne wahacze Lemfordera blacha stalowa profilowana z kompletem tuleji za 250PLN za stronę.

    Chyba że ktoś ma cos innego do zaproponowania :-)

    Komentarz


    • Jak trzepien jest wyrobiony na wahaczu to nic nie poradzisz. Czasem tak ponoc bywa. Ja zmienialem w autach o przebiegu ponad 300kkm i wahacz byl ok. Wsadzenie pelnej gumy nie szlo zbyt prosto.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • taki mały poradnik :P .... lol :roll:https://www.youtube.com/watch?v=xYk_u2gaUR4

        oczywiście nie polecam
        Zadbane auto, to kochane auto

        Komentarz


        • muszę w swojej wymienić tylne i przednie tuleje z przodu jaki polecacie

          Komentarz


          • bendzi40, tylne twarde Leonowe ori, numer jest w tym wątku
            przednie dowolne(febi, lemforder, trw) bo dużo mniej się zużywają
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • czy takie coś bedzie dobre ?

              Link

              Komentarz


              • przednie tak, ale tylne ori z ASO numer LL0....... coś tam, poszukaj
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • 6LL407183 znalazłem takie febi

                  Komentarz


                  • Czy są dostępne tuleje wahacza tylnego zaznaczone na poniższym obrazku?
                    Jeżeli tak, to jaki mają numer?
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez panpiotus
                      Czy są dostępne tuleje wahacza tylnego zaznaczone na poniższym obrazku?
                      Jeżeli tak, to jaki mają numer?
                      Wg ETKA są niedostępne i pewnie to samo dowiemy się w ASO. Jednak wchodząc na stronę np. inter-carsu i wpisując nr tego wahacza czyli 1K0505311AB okazuje się że są dostępne same tuleje:
                      Just a moment...

                      Komentarz


                      • witachu, I jak tam twoje zawieszenie co dokładnie wymieniłeś i na co bo mnie to czeka lada chwilka.
                        Wymarzona 2.0TDI CR CFHF

                        Komentarz


                        • Dobrze jest, dla świętego spokoju, kupić nowe śruby mimośrodowe do regulacji zbieżności na tych wahaczach. Trzeba pamiętać że może być nie łatwo je odkręcić i wyjąć. W najgorszym wypadku trzeba je ciąć.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Maicroft
                            Jak trzepien jest wyrobiony na wahaczu to nic nie poradzisz. Czasem tak ponoc bywa. Ja zmienialem w autach o przebiegu ponad 300kkm i wahacz byl ok. Wsadzenie pelnej gumy nie szlo zbyt prosto.
                            Niestety diagnoza po 140kkm wskazuje na konieczność wymiany obu wahaczy właśnie z powodu wyrobienia trzpienia - guma z S3, ale co z tego jak wahacz lata na boki. Co polecacie (wersja z ksenonami)? W LEMFÖRDER są zarówno odlewy stalowe jak i blacha stalowa, a różnica w cenie pomijalna...
                            Mądry Polak po ©kodzie...

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Klauzero
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Jak trzepien jest wyrobiony na wahaczu to nic nie poradzisz. Czasem tak ponoc bywa. Ja zmienialem w autach o przebiegu ponad 300kkm i wahacz byl ok. Wsadzenie pelnej gumy nie szlo zbyt prosto.
                              Niestety diagnoza po 140kkm wskazuje na konieczność wymiany obu wahaczy właśnie z powodu wyrobienia trzpienia - guma z S3, ale co z tego jak wahacz lata na boki. Co polecacie (wersja z ksenonami)? W LEMFÖRDER są zarówno odlewy stalowe jak i blacha stalowa, a różnica w cenie pomijalna...
                              Tylko i wyłącznie odlew stalowy, żeliwny.

                              Części i akcesoria samochodowe Autowanda.pl[cat]=11f10f35&cat[cmf]=34f&cat[cmo]=170f&cat[cve]=4b16&cat[pro]=308&cat[art]=54604&cat[atg]=7bf4ee&offset=0&sort=1

                              [ Dodano: Czw 14 Lip, 16 23:09 ]
                              Dzisiaj odebrałem gumy do wahacza i szok lemforder made in china , szok do zwrotu !!!!
                              Wymarzona 2.0TDI CR CFHF

                              Komentarz


                              • Podpowiem lub raczej przypomnę, że tuleje należy wprasować w takiej samej pozycji jak były. Obrazek wkleił kol Klauzero na str 26 lub 27. Na tulei jest zgrubienie które ma być do wewnątrz pojazdu.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Augustowianin
                                  Tylko i wyłącznie odlew stalowy, żeliwny.
                                  stalowy czy żeliwny bo to IMHO różnica dosyć istotna

                                  andrzej1962, zgadza się, wprasowujemy w osi wahacza
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz


                                  • Eee tam... ameliniowy najlepszy :wink:


                                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                    Komentarz


                                    • tuleje wymienione. Boszszszszsz jaka ulga dla uszu.

                                      Komentarz


                                      • To ja się zapytam, dlaczego odlew stalowy, a nie z blachy stalowej? W niedługim czasie będę musiał u siebie wymienić.

                                        Komentarz


                                        • Wahaczy przednich jest w sumie 4 rodzaje...
                                          -odlewane
                                          -tłoczone
                                          -spawane
                                          -aluminiowe


                                          Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                          CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                          Komentarz


                                          • Ktoś wymieniał w o2 fl tuleje tylnego wahacza wzdłużnego? Problem jest z odkręceniem tego wahacza?

                                            Komentarz


                                            • U Mnie była kątówka, ale ja miałem sanki na dole .

                                              Komentarz


                                              • patryk23, Pytam o tylne zawieszenie, które śruby były problematyczne, te od kieszeni czy od zwrotnicy?

                                                Komentarz


                                                • Osobiście nie robiłem ,ale mechanior mówił ,że 70% śrub to kupa była .

                                                  Komentarz


                                                  • Odświeżę trochę temat.
                                                    Muszę wymienić tuleję tylną wahacza przedniego prawego oraz sworzeń dolny tego samego wahacza. Części kupione tzn. kompletny sworzeń ze śrubami oraz cała konsola z wprasowaną gumą wahacza. W związku z tym, że w aucie mam juz pełne gumy od Cupry/S3/Ibizy to dokupiłem taką samą.
                                                    Cała operacja nie wydaje się bardzo trudna tym bardziej, że nie ma żadnego prasowania tulej. Mam jednak kilka pytań:
                                                    1. Czym radzicie popsikać śruby przed odkręceniem ? Bo chyba WD-40 może nie wystarczyć ?
                                                    2. Czy należy (i czym) smarować jakieś części podczas montażu ? Śruby, trzpień, gumy etc. ?
                                                    3. Czy sworzeń po odkręceniu 3 dolnych nakrętek i 1 górnej wyjdzie czy muszę go czymś wybijać ? Dostęp tam jest średni na młotek bo osłona przegubu przeszkadza... Jakieś sposoby ?

                                                    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
                                                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X