[O2] Gumowe i gumowo-metalowe elementy zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzegorzs76
    Classic
    • 2014
    • 6
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    Wszyscy piszą tylko o tulejach. Ja 1,5 roku temu wymieniłem na Lemfordera przednią i tylną po obu stronach i już po 4 miesiącach na przeglądzie zostało stwierdzone że to nic nie dało bo problem jest w budowie oryginalnego samego wahacza (odlew) i trzpień wielokątny się już wyrobił.
    Więc teraz wymiana na kompletne wahacze Lemfordera blacha stalowa profilowana z kompletem tuleji za 250PLN za stronę.

    Chyba że ktoś ma cos innego do zaproponowania :-)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      Jak trzepien jest wyrobiony na wahaczu to nic nie poradzisz. Czasem tak ponoc bywa. Ja zmienialem w autach o przebiegu ponad 300kkm i wahacz byl ok. Wsadzenie pelnej gumy nie szlo zbyt prosto.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • psamolek
        Classic
        • 2013
        • 15

        taki mały poradnik :P .... lol :roll:https://www.youtube.com/watch?v=xYk_u2gaUR4

        oczywiście nie polecam
        Zadbane auto, to kochane auto

        Komentarz

        • bendzi40
          Drive
          • 2013
          • 92
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

          muszę w swojej wymienić tylne i przednie tuleje z przodu jaki polecacie

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10960
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            bendzi40, tylne twarde Leonowe ori, numer jest w tym wątku
            przednie dowolne(febi, lemforder, trw) bo dużo mniej się zużywają
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • bendzi40
              Drive
              • 2013
              • 92
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

              czy takie coś bedzie dobre ?

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                przednie tak, ale tylne ori z ASO numer LL0....... coś tam, poszukaj
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • bendzi40
                  Drive
                  • 2013
                  • 92
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                  6LL407183 znalazłem takie febi

                  Komentarz

                  • panpiotus
                    Classic
                    • 2014
                    • 19
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Czy są dostępne tuleje wahacza tylnego zaznaczone na poniższym obrazku?
                    Jeżeli tak, to jaki mają numer?
                    Załączone pliki

                    Komentarz

                    • Ciacho123
                      Ambiente
                      • 2016
                      • 101
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez panpiotus
                      Czy są dostępne tuleje wahacza tylnego zaznaczone na poniższym obrazku?
                      Jeżeli tak, to jaki mają numer?
                      Wg ETKA są niedostępne i pewnie to samo dowiemy się w ASO. Jednak wchodząc na stronę np. inter-carsu i wpisując nr tego wahacza czyli 1K0505311AB okazuje się że są dostępne same tuleje:
                      Sklep motoryzacyjny Inter Cars ➤ największy sprzedawca części samochodowych oraz opon. W ofercie posiadamy ponad 2 mln części! Sprawdź naszą ofertę!

                      Komentarz

                      • Augustowianin
                        Classic
                        • 2016
                        • 12

                        witachu, I jak tam twoje zawieszenie co dokładnie wymieniłeś i na co bo mnie to czeka lada chwilka.
                        Wymarzona 2.0TDI CR CFHF

                        Komentarz

                        • demmsi
                          Elegance
                          • 2011
                          • 966
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Dobrze jest, dla świętego spokoju, kupić nowe śruby mimośrodowe do regulacji zbieżności na tych wahaczach. Trzeba pamiętać że może być nie łatwo je odkręcić i wyjąć. W najgorszym wypadku trzeba je ciąć.

                          Komentarz

                          • Klauzero
                            Rider
                            • 2008
                            • 575

                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Jak trzepien jest wyrobiony na wahaczu to nic nie poradzisz. Czasem tak ponoc bywa. Ja zmienialem w autach o przebiegu ponad 300kkm i wahacz byl ok. Wsadzenie pelnej gumy nie szlo zbyt prosto.
                            Niestety diagnoza po 140kkm wskazuje na konieczność wymiany obu wahaczy właśnie z powodu wyrobienia trzpienia - guma z S3, ale co z tego jak wahacz lata na boki. Co polecacie (wersja z ksenonami)? W LEMFÖRDER są zarówno odlewy stalowe jak i blacha stalowa, a różnica w cenie pomijalna...
                            Mądry Polak po ©kodzie...

                            Komentarz

                            • Augustowianin
                              Classic
                              • 2016
                              • 12

                              Zamieszczone przez Klauzero
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Jak trzepien jest wyrobiony na wahaczu to nic nie poradzisz. Czasem tak ponoc bywa. Ja zmienialem w autach o przebiegu ponad 300kkm i wahacz byl ok. Wsadzenie pelnej gumy nie szlo zbyt prosto.
                              Niestety diagnoza po 140kkm wskazuje na konieczność wymiany obu wahaczy właśnie z powodu wyrobienia trzpienia - guma z S3, ale co z tego jak wahacz lata na boki. Co polecacie (wersja z ksenonami)? W LEMFÖRDER są zarówno odlewy stalowe jak i blacha stalowa, a różnica w cenie pomijalna...
                              Tylko i wyłącznie odlew stalowy, żeliwny.

                              http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=11f10f35&cat[cmf]=34f&cat[cmo]=170f&cat[cve]=4b16&cat[pro]=308&cat[art]=54604&cat[atg]=7bf4ee&offset=0&sort=1

                              [ Dodano: Czw 14 Lip, 16 23:09 ]
                              Dzisiaj odebrałem gumy do wahacza i szok lemforder made in china , szok do zwrotu !!!!
                              Wymarzona 2.0TDI CR CFHF

                              Komentarz

                              • andrzej1962
                                L&K
                                • 2010
                                • 1306
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                Podpowiem lub raczej przypomnę, że tuleje należy wprasować w takiej samej pozycji jak były. Obrazek wkleił kol Klauzero na str 26 lub 27. Na tulei jest zgrubienie które ma być do wewnątrz pojazdu.

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10960
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  Zamieszczone przez Augustowianin
                                  Tylko i wyłącznie odlew stalowy, żeliwny.
                                  stalowy czy żeliwny bo to IMHO różnica dosyć istotna

                                  andrzej1962, zgadza się, wprasowujemy w osi wahacza
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • pietrek125
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 416
                                    • Octavia II combi (1Z5)

                                    Eee tam... ameliniowy najlepszy :wink:


                                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                    Komentarz

                                    • andrzej1962
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1306
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                      tuleje wymienione. Boszszszszsz jaka ulga dla uszu.

                                      Komentarz

                                      • samtech84
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 988
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                        To ja się zapytam, dlaczego odlew stalowy, a nie z blachy stalowej? W niedługim czasie będę musiał u siebie wymienić.

                                        Komentarz

                                        • pietrek125
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 416
                                          • Octavia II combi (1Z5)

                                          Wahaczy przednich jest w sumie 4 rodzaje...
                                          -odlewane
                                          -tłoczone
                                          -spawane
                                          -aluminiowe


                                          Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                          CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                          Komentarz

                                          • prezes73
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 522
                                            • Hyundai

                                            Ktoś wymieniał w o2 fl tuleje tylnego wahacza wzdłużnego? Problem jest z odkręceniem tego wahacza?

                                            Komentarz

                                            • patryk23
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1105
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              U Mnie była kątówka, ale ja miałem sanki na dole .

                                              Komentarz

                                              • prezes73
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 522
                                                • Hyundai

                                                patryk23, Pytam o tylne zawieszenie, które śruby były problematyczne, te od kieszeni czy od zwrotnicy?

                                                Komentarz

                                                • patryk23
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1105
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                  Osobiście nie robiłem ,ale mechanior mówił ,że 70% śrub to kupa była .

                                                  Komentarz

                                                  • looker
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 1886
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                    Odświeżę trochę temat.
                                                    Muszę wymienić tuleję tylną wahacza przedniego prawego oraz sworzeń dolny tego samego wahacza. Części kupione tzn. kompletny sworzeń ze śrubami oraz cała konsola z wprasowaną gumą wahacza. W związku z tym, że w aucie mam juz pełne gumy od Cupry/S3/Ibizy to dokupiłem taką samą.
                                                    Cała operacja nie wydaje się bardzo trudna tym bardziej, że nie ma żadnego prasowania tulej. Mam jednak kilka pytań:
                                                    1. Czym radzicie popsikać śruby przed odkręceniem ? Bo chyba WD-40 może nie wystarczyć ?
                                                    2. Czy należy (i czym) smarować jakieś części podczas montażu ? Śruby, trzpień, gumy etc. ?
                                                    3. Czy sworzeń po odkręceniu 3 dolnych nakrętek i 1 górnej wyjdzie czy muszę go czymś wybijać ? Dostęp tam jest średni na młotek bo osłona przegubu przeszkadza... Jakieś sposoby ?

                                                    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
                                                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...