[O2] Gumowe i gumowo-metalowe elementy zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misza_zabrze
    L&K
    • 2013
    • 1371
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BLR 2.0 FSI 150 KM

    tak z ciekawosci Probowal ktos zalozyc tuleje poliuretanowe? bardzo polecam firmy POWERFLEX. Pisze dlatego bo obecnie tylko takie montujemy w autach klientow. Powod byl propsty nawet po wymianie na oryginalne gumy ludzie po roku czasu mieli problem z przejsciem przegladu. Jak narazie zadnych zwrotow, zadnych problemow. Ludzie sobie chwala. No i sotsujemy tez do belki stabilizatora Przestaje skrzypiec trzeszczec itp.

    Szybki link
    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
    Obecnie -> Seicento 900+LPG
    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
    Bylo ->GOLF 3 1.8

    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

    Komentarz

    • Nexus6
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4847
      • Volkswagen

      misza_zabrze, nie ma się czym podniecać, trwałość niewiele większa od "pełnych" gum z S3/Cupra, a komfort zdecydowanie gorszy.

      Miałem, pojeździłem, wywaliłem - poprawa prowadzenia nie była warta utraty komfortu jazdy. :diabelski_usmiech
      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

      Komentarz

      • misza_zabrze
        L&K
        • 2013
        • 1371
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BLR 2.0 FSI 150 KM

        Nexus6, to wszystko chyba zalezy tak jak pisales na poczatku posta od rodzaju drog. Ostatnio strasznie sie pogorszyly tu gdzie mieszkam ale w dlaszym ciagu sa lepsze niz w PL, szczegolnie autostrady i trasy szybkiego ruchu. Klienci bardzo sobie chwala jazde po wymianie. Mowia ze auto sie usztywnilo po wymianie i tak jak wspomniales polepsza sie trakcja. Oczywscie zawsze beda plusy i minusy Powerflex ostatanio wypuscil serie BLACK przeznaczona podobno na tory Domyslam sie ze beda jeszcze sztywniejsze.
        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
        Obecnie -> Seicento 900+LPG
        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
        Bylo ->GOLF 3 1.8

        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

        Komentarz

        • Gzylu
          Classic
          • 2009
          • 17

          No i ja w końcu stałem się posiadaczem nowych tulei z Cupry + przednich OEM-owych, wrażenia po wymianie na duży plus jeśli chodzi o prowadzenie auta, ale ja miałem tylnie tuleje w stanie już agonalnym więc trudno mi ocenić jaka jest różnica na standardowych w prowadzeniu.

          Jedyny minus to faktycznie podłokietnik trochę bardziej przenosi drgania i trochę go słychać.

          Przednie tuleje trzeba było na prasie wtłoczyć, ale tylnie spokojnie na imadle udało się wcisnąć .

          Komentarz

          • sazad
            RS
            • 2008
            • 1520
            • Rapid Spaceback (NH1)

            Panowie, krótkie pytanie - zbieżność tylnej osi regulujemy górnym wahaczem czy dolnym?

            [ Dodano: Czw 17 Lip, 14 22:33 ]
            Jeszcze dodatkowe dwa pytania -

            Czy wahacz poprzeczny górny da się wyjąć bez demontarzu ramy pomocniczej?
            Czy można wymienic same tuleje w drążku kierującym?
            Sebastian

            Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

            www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

            Komentarz

            • spacewalker
              Elegance
              • 2012
              • 942

              To ja się podczepię , bo przekopałem temat i mam pytanie.
              Przedni wahacz - tylko z S3 ?
              Widziałem od Tiguana Passata, Sharana 7N są tez aluminiowe. Zakładam ze wszystko to to samo ?
              Mój stalowy dostał luzu na sześciokącie i nie bardzo mi się to podoba z nową tuleją.
              org Tiguana wahacz ok 150-200zł używany , aluminiowy

              O tych HQ super extra hiper zamiennikach nawet nie chce słyszeć, nie w przypadku zawieszenia

              Komentarz

              • demmsi
                Elegance
                • 2011
                • 966
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Założone nowe tylne tuleje przednich wahaczy.
                Tuleje oryginalne z ASO Skody.
                Sztywność znów poprawna, nie wiem czemu tak długo zwlekałem.

                Już tylko 1 odgłos mnie wkurza na nierównościach... Tylna roleta w kombi :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • patryk23
                  L&K
                  • 2011
                  • 1105
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  Info dla osób ,które będą robić tył. W Aso nie ma czegoś takiego jak same tulejki (bodajże 1 lub 2 tylko wymienne) cała reszta to gotowe wahacze , cena... ok 3 k tak więc można zapomnieć. To co podam to nr lemfoedera oraz śruby Ori (bo nikt nie ma gotowych zestawów ) .

                  U mnie problem nie skończył się na wymianie tulejek ,bo śruby były masakrycznie skorodowane. Bez kątówki się nie obeszło . Ostatnia rada dla wymieniających -łatwiej zrzucić całą ramę pomocniczą i robić na ziemi .

                  Tuleje :
                  2730601 x2
                  2991701 x2
                  2991801 x2
                  2991901 x2
                  2992001 x2
                  łącznik stabilizatora 2677502 x2
                  Wahacz (febi) f32956 oraz f32957
                  Gumy stabilizatora ori 1K0511327 (aq) Zależy jaka gruba sztanga

                  Śruby :

                  N10211202 x2
                  N91047502 x4
                  N10610702 x2
                  N10170804 x2
                  WHT000228 x2
                  WHT000227 x2

                  nakrętki:

                  N10401801 x4
                  N10106402 x8

                  Mówiąc krótko - przednie zawieszenie to pikuś w porównaniu z tyłem. I do tego doliczyć trzeba Geometrię . Temat gruby i kosztowny.

                  Komentarz

                  • hsw
                    Classic
                    • 2013
                    • 30

                    Ja wymieniłem tuleje przedniego wahacza - przednia ori tylna pełna oraz dodatkowo amortyzatory. Auto super się prowadzi, lekko twardsze ale generalnie super.

                    Po wymianie ww. elementów zawieszenia pojechałem na ustawienie zbieżności i tutaj zaczął się problem. Otóż przednia oś bez problemu ale jest problem z ustawieniem kąta tylnych kół.
                    Podobno są zapieczone tulejki w tylnych wahaczach i nie da się ustawić kąta. Czy ktoś miał podobny problem?
                    Mechanik twierdzi, że trzeba wymieniać całe wahacze :-(.

                    Koła tylne wyglądają mniej więcej tak:
                    [/] ---------------------------[\]
                    Lewy=-1°54' --------- Prawy=-1°58'

                    dzięki za pomoc

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      hsw, nie musisz kupować całych wahaczy. Spokojnie można kupić odpowiednie elementy gumowo-metalowe to wszystkich wahaczy ( 1 szt. do wzdłużnego, i po 2 <różne> sztuki do dolnego i górnego poprzecznego ). Wyjątkiem jest tylko tzw. drążek kierowniczy ( tak "kierowniczy" z tyłu :twisted: ), który wymienia się w całości ( ok. 100 pln w zamienniku ). Jakby co "gumy" kupuj Lemforder-a - najlepsze z zamienników.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • hubi2000
                        Rider
                        • 2010
                        • 601

                        Zamieszczone przez hsw
                        Ja wymieniłem tuleje przedniego wahacza - przednia ori tylna pełna oraz dodatkowo amortyzatory. Auto super się prowadzi, lekko twardsze ale generalnie super.

                        Po wymianie ww. elementów zawieszenia pojechałem na ustawienie zbieżności i tutaj zaczął się problem. Otóż przednia oś bez problemu ale jest problem z ustawieniem kąta tylnych kół.
                        Podobno są zapieczone tulejki w tylnych wahaczach i nie da się ustawić kąta. Czy ktoś miał podobny problem?
                        Mechanik twierdzi, że trzeba wymieniać całe wahacze :-(.

                        Koła tylne wyglądają mniej więcej tak:
                        [/] ---------------------------[\]
                        Lewy=-1°54' --------- Prawy=-1°58'

                        dzięki za pomoc
                        ja nie robiłem zbieżności i wszystko było ok
                        Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                        https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                        Komentarz

                        • demmsi
                          Elegance
                          • 2011
                          • 966
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Jak ktoś będzie wymieniał te drążki kierownicze, a ma jeszcze oryginalne, to niech sprawdzi numerki tulejek. Wydaje mi się, że na tulejach był nr części, więc chyba można jakoś to dostać.

                          Komentarz

                          • patryk23
                            L&K
                            • 2011
                            • 1105
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            Nie opłaca się wymieniać samych tulejek, bo ok 70 zl wychodzą a jest duże prawdopodobienstwo zwichrowania samego wahacza .Nowy kompletny ok 80 zl

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 11002
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              patryk23, rozwiń...
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • patryk23
                                L&K
                                • 2011
                                • 1105
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                Z początku zastanawiałem się również nad tulejkami do tego drążka ale tulejki lemfa kosztowały prawie tyle co kompletny wahacz febi, a po drugie zarówno elemenateur gdzie brałem cały set jak i znajomy mechanik odradzili mi zabawę z tym elementem . Latwo go odkształcić ,bo jest delikatny w budowie.

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 11002
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  patryk23, dalej nie kumam - piszesz o drążku czy wahaczu....?
                                  kompletny wahacz kosztuje kilka razy więcej niż tuleja do niego
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • hsw
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 30

                                    Wysłałem zapytanie o ceny części - tak na logikę, jeśli są dostępne same tuleje to wydaje się, że da się to zrobić bez wymiany całych elementów. Zobaczymy.

                                    Komentarz

                                    • patryk23
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1105
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                      krzynol drążek kierowniczy z tyłu jest opisany w katalogach lemfoerdera i febi jako Wahacz dlatego czasem używam zamiennie . Z tej rozpiski którą wklepałem wyżej można popatrzeć w katalogu online co gdzie idzie.\

                                      Mówimy tylko o tym jednym elemencie (Drążku) reszta wahaczy była ,tulejowana,

                                      Ps.Śruby brałem też z naszego forum Best solutions (nick na forum jest inny chyba ice..costam)
                                      Ceny jak za Ori wysokie ,ale ASO to kosmos.

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 11002
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        aha teraz kumam, tylko że wątek w sumie dotyczy zawieszenia przedniego
                                        stąd moje zaskoczenie...
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • hsw
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 30

                                          Zamieszczone przez krzynol
                                          aha teraz kumam, tylko że wątek w sumie dotyczy zawieszenia przedniego
                                          stąd moje zaskoczenie...
                                          [O2] Gumowe i gumowo-metalowe elementy zawieszenia

                                          Komentarz

                                          • Klauzero
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 575

                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            piotrek_os, Pewnie zwykla Fabie :lol:

                                            1K0 407 183 E
                                            Obrazek

                                            lub 6Q0 407 183 A

                                            Tu widac, ze sa 3 wersje tulei..heh

                                            Just been having a search on this one aswell and there 3 possible replacements (without going aftermarket of course):
                                            1. TT ones which are the stiffest
                                            2. S3 ones which are middle of the road in regards to above and below.
                                            3. Standard vRS/GTI/FR

                                            Obrazek

                                            Numer tej srodkowej by sie przydal Trzeba by bylo lepsze zdjecie i bedzie widac numer.
                                            Maicroft, niedługo minie rok o "testowania" przeze mnie tych cuprowych i... zaczynam się zastanawiać na tym pośrednimi. Zaraz po wymianie - zachwyt nad prowadzeniem do tego stopnia, że nie przeszkadzały mi drgania schowka pomiędzy fotelami. Po 2-3 tys km wszystko ucichło, pojawiły się za to drgania (być może były też zaraz po wymianie) przy niskich obrotach silnika (Diesel). Oczywiście głośniejsza praca zawieszenia na dziurach i przejazdach kolejowych oraz większe drania na kierownicy odczuwalne na nich to jak sądzę standard na cuprowych gumach - gdzieś ta energia musi się przenieść...
                                            Za to na gładkich i równych autostradach poprawa prowadzenia zdecydowanie na plus, koleiny również pokonuję bez stresu przy wyprzedzaniu - pod tym względem warto.

                                            Nie chcę wracać do seryjnych, myślę że coś pośredniego będzie w sam raz. Szukałem pozycji nr 2 wskazanej przez Ciebie, znalazłem tylko z firmy MEYLE 1006100027/HD - ktoś ma jakieś doświadczenia z tą firmą? Seria HD ma świadczyć o lepszej jakości i chyba 4 letniej gwarancji... Jest jeszcze FEBI FE38659



                                            Załączone pliki
                                            Mądry Polak po ©kodzie...

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              Wymiana latwa i przyjemna jak warsztat ma narzedzia

                                              Ja wsadzilem pelne do BXE tez jakos rok temu z calym przednim zawieszeniem, lacznie z poduszkami pod skrzynia biegow, bo byly popekane i jak czasem tym autem jezdze to jak dla mnie jest dalej calkiem OK.

                                              Przetestuj, zobaczymy jaka jest roznica

                                              P.S. W schowku jezdza pelne do Superba do wymiany
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Klauzero
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 575

                                                Jestem już po wymianie od paru dni. Pierwsze zaskoczeniem poza faktem, że te Cuprowe nie chciały zejść była konieczność ustawienia zbieżności po wymianie - auto leciało na prawo.

                                                Kolejna ważna rzecz o czym pisał nie raz Maicroft, a filmiki w sieci (w tym producentów poliuretanów) zdawały się to bagatelizować - to skręcanie wszystkiego do kupy pod obciążeniem auta, lub wymuszonym (podnośnik pod kołem). Poprzedni mechanik zdaję się o tym zapomniał, bo po podniesieniu auta końcówka wahacza była idealnie wpasowana w otwór w tulei, zaś po opuszczeniu auta już nie i całość sprawiała wrażenie jakby występowały niepotrzebne naprężenia.

                                                Z wymiany na te pośrednie z Meyle jestem bardzo zadowolony. Faktycznie jest to pośrednia tuleja - między (dla mnie) za sztywnej z Cupry, a za miękkiej oryginalnej. Komfort na poprzecznych nierównościach zdecydowanie na plus, pogorszenia prowadzenia nie odczułem, za to z pewnością nie wibruje schowek na nierównościach, co przez pierwsze kilka tys km na pełnych tulejach doprowadzało mnie do szału.
                                                Mądry Polak po ©kodzie...

                                                Komentarz

                                                • davmast
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 2

                                                  A oprócz rozpisywania sie o nr kat, to moze jakies informacje dot samego skrecania np moment (Nm) dla sworznia wahacza oraz dla Al obudowy tulei. No ostatecznie jakas servisowka
                                                  dav

                                                  Komentarz

                                                  • czernobyl
                                                    L&K
                                                    • 2008
                                                    • 1276
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    ahoj, wykopałem nurtujący mnie temat

                                                    mam auto z przebiegiem 108kkm, elementów gumowych w ww. aucie nikt od nowości nie tykał (w zeszłym roku jeden z drążków z przodu poszedł do wymiany i to wszystko). niemniej czuję wyraźnie, że auto jest bardzo podatne na boczne podmuchy wiatru przy jeździe autostradowej oraz że w ostrych zakrętach auto "płynie" odrobinę w bok w kierunku zewnętrznym. na trzepakach podczas przeglądu wszystko OK, ale czuję, że warto by się zająć tematem

                                                    w każdym razie chciałbym się zabrać za elementy gumowo-metalowe z przodu i z tyłu. nie będę robił tego sam, bo nie umiem i nie znam się, ale chciałbym sam kupić maksymalnie dużo części (mechanika mam dobrego technicznie, ale ma barbarzyńskie marże na części = co mogę kupuję sam).
                                                    niniejszym proszę o potwierdzenie, ew. dopisanie, co jeszcze robić standardowo (czego ewentualnie z wymienionych nie robić, wypisane z ww. wątku):
                                                    tuleje przód:
                                                    1. przednie 1K0 407 182 ori/lemforder 2szt.
                                                    2. tylne Cupra 6LL 407 183 (a może wspomniane w wątku MEYLE 1006100027/HD?) 2szt
                                                    --
                                                    na tył:
                                                    27306 tuleja wahacza poprzecznego dolnego zewnętrzna 20zł/szt (2szt)
                                                    29917 tuleja wahacza poprzecznego dolnego wewnętrzna 28zł/szt (2szt)
                                                    29918 tuleja wahacza poprzecznego górnego zewnętrzna 28zł/szt (2szt)
                                                    29919 tuleja wahacza poprzecznego górnego wewnętrzna 28zł/szt (2szt)
                                                    29920 tuleja wahacza wzdłużnego 23zł/szt (2szt)

                                                    btw. prosiłbym o ew. korektę liczby sztuk - wszytkiego po 2?

                                                    z góry dziękuję za nie odsyłanie mnie do wcześniejszych stron ww. tematu - przeczytałem i zrozumiałem co tylko mogłem

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...