Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Gumowe i gumowo-metalowe elementy zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez mirek_p11
    wymieniasz samą tuleję rys.2
    Trzeba tylko ją prawidlowo wsadzić. U mnie była przekrecona o 180* i nie mozna bylo prawidlowo geometrii ustawic.

    Komentarz


    • yunior81, jak robić to u dobrego mechaniora

      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz


      • Zamieszczone przez mattyah4x4
        i zbierasz zęby z podłogi po każdej polskiej dziurze...
        Nie wypisuj takich bzdetów jak nie użytkujesz, bo tylko ferment siejesz.

        Jeżdżę na gumach cupry i jakoś zęby nie lecą, prowadzenie na duży plus.

        Komentarz


        • moja uwaga skierowana była to tzw. zwykłych ludzi - mistrzów świata i okolic oczywiście powyższe nie dotyczy!
          Diesel Service Śmietana
          43-210 Kobiór
          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

          uwaga
          nie robimy pompowtryskiwaczy

          Komentarz


          • Zakladam jutro do BXE te pelne 6LL z nowymi amorami - no sam jestem ciekaw jak bedzie twardo. W BKD bylo sztywniej, ale nie az tak, zeby plomby mialy wypadac :idea: Tak wiec, jak ktos nie jezdzil z takim zestawem, to proponuje nie uswiadamiac innych jak bedzie. Autem bedzie jezdzic wlasnie zwykly kierowca :diabelski_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • Ja też ma te tuleje od Cupry i jakoś źle nie jest. Na pewno auto jest sztywniejsze i bardziej zwarte w prowadzeniu. Ja tam nie narzekam.

              Komentarz


              • masakra jakaś jest z tym wątkiem...

                może ktoś mądrzejszy niż ja mechanicznie i bardziej ogarnięty/zaprzyjaźniony z ETKĄ zrobi/pomoże zrobić tutorial ?

                IMO trzeba podzielić całość na 2 części - przód i tył
                opisać co warto/trzeba wymienić przy małym i dużym serwisie, i jakie są zalecane części... :/

                przedni zawias wertując kilkadziesiąt postów można ogarnąć, gorzej z tyłem...

                proponuję zacząć tu, może jakiś oddzielny wątek roboczy żeby bałaganu zbyt dużego nie robić
                ______________________________________
                zawieszenie PRZÓD o2 i o2 FL

                proponuję 3 obrazki do objaśniania:

                1

                2

                3

                odnośnie 2 nie mam pewności czy to Octavia/Golf...

                ______________________________________

                opis elementów (proszę o poprawienie mnie jeśli coś mieszam)
                obrazek 1 - elementy gumowe/poliuretanowe, o numeracji producenta

                obrazek 2:
                1 tuleje przednia i tylna wahacza z przodu
                2 sworzeń ?
                3 wahacz
                4 (nie wiem co autor miał na myśli)
                5 drążek kierowniczy
                6 ponownie wahacz
                7 amortyzator + sprężyna
                8 ?

                obrazek 3 - zbędny ?
                ______________________________________
                elementy gumowe z przodu:
                1-1 tuleja wahacza przednia (2 szt.)
                1-2 tuleja wahacza tylna (2 szt.)
                1-3 tuleja stabilizatora (2 szt.)

                :arrow:1-1: 2 x na tył wahacza przedniego 6LL 407 183 (Cupra ?)
                :arrow:1-2: 2 x na przód wahacza przedniego 1K0 407 182 (seria ?)
                :arrow:1-3: tuleja stabilizatora (2 szt.) - nie występuje jako zamiennik - albo zestaw naprawczy z InterCars, albo wymiana na poliuretany, albo wymiana stabilizatora na Eibach (1.300 zł)

                ewentualnie śruby:
                N91039802 - 2 szt
                N10579702 - 4 szt
                N10141003 - 2 szt

                :arrow: sworzeń wahacza (Lemforder)
                :arrow: koncowki drazkow kierowniczych (Lemforder)

                powyższe proponuję jako szablon do ostatecznego opracowania; czy coś z przodu oprócz amortyzatorów i sprężyn pominąłem ?
                Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                mój szkodnik

                Komentarz


                • Witajcie. Właśnie studiuję ten temat i mam kilka przemyśleń: czy wahacze aluminiowe z passat-a B6 i audi S3 to nie to samo?, zapewne różnią się tylko "łapą" tylnego simerblock-a, ale to zawsze można przełożyć z starego wahacza. Zauważyłem, że w katalogach sworzeń zwrotnicy ma inne numery do passat-a, a inne do octavi , golfa etc, czym one się różnią, bo rozstaw otworów w wahaczu jest taki sam?. Jeden z kolegów wspominał o aluminiowej zwrotnicy z S3, ale Passat też ma aluminiową zwrotnicę i nie jest to ta sama?. Jeśli chodzi o pełne tylne simmerblocki to znalazłem takie pod trzema numerami : 6LL407183, 8J0407183, 8Z0407183 wszystkie wyglądają tak samo.


                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                  Komentarz


                  • po co tyle problemow przod org tyl tuleja fabia taki sam kat przod wciskac powoli skrecicna kolach i po sprawie

                    Komentarz


                    • No i wymienilem w BXE tuleje fabryczne, ktore po odkreceniu wahacza spadly same z wahacza na te 6LL :diabelski_usmiech

                      Tak jest sztywniej, cos tam drzy, ale w BKD po kilkuset km to sie ulozylo i bylo OK. Tu bedzie tak samo. Juz na dzis mozna jezdzic i te drgania nie sa jakies uciazliwe. Mnie sie podoba. Dodatkowo wpadly nowe poduszki pod skrzynia ori, bo stare wygladaly jak te z zawieszenia :twisted:

                      Wiec ja dalej twierdze, ze mozna je wsadzac i wcale nie jest tak twardo ze nie da sie jezdzic :idea: Jezdzi sie sztywniej, co w polaczeniu z nowym amorem i opona 15" jest calkowicie akceptowalne pod wzgledem komfortu
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • rurka07, jakieś polskie literki, przecinki .... kompletnie niezrozumiały post.

                        Też się przymierzam do tylnych tulei wahacza i też raczej wejdę w pełne 6LL
                        to są same tuleje i trzeba je wyprasowywać z mocowania?
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz


                        • Tak, polecam prase, bo mozna temat nawet mocnym imadlem zalatwic, tylko po co sie meczyc
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • A zastanawiam sie jeszcze nad jedna sprawa.

                            Przy normalnym zawieszeniu po montazu wahacz jest w linii z konsola, guma nie pracuje i calosc jest w polozeniu neutralnym

                            A co przy zawieszeniu 4x4, albo obnizonym z RS-a ??

                            Przy podniesionym wahacz, walczy ze sprezyna, bo wahacz chce byc prosto, a sprezyna chce go rozciagac i ustawic powiedzmy na 15'.

                            Przy obniznym to w sumie ta guma przestaje pelnic role czegos co ma powodowac opor, bo wahacz jest na plasko, wiec guma jest w pozycji 0, gdzie przy normalnym zawieszeniu powiedzmy na postoju jest -10' a przy hamowaniu robi sie 0.

                            I teraz wlasnie zagadka, czy te gumy nie powinny byc w zaleznosci od zawieszenia inaczej mocowane w konsoli :?:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz




                            • Camber, czyli kąt nachylenia kół względem podłoża » Oponeo

                              Komentarz


                              • przyjrzę się u siebie, bo dojrzewam do wymiany
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz


                                • O wlasnie i mamy rysunek, tego o co mi chodzi. Teraz jest pytanie, czy w zaleznosci od rodzaju zawieszenia jakie mamy, te gumy nie powinny byc mocowane pod innym katem, zeby zapewnialy takie same warunki eskploatacji.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • to już zależy od budowy gumy, wahacza itp.




                                    guma o której wspominasz jest pełna, chyba możemy przyjąć, że jej sprężysta praca w każdą stronę jest jednakowa, pracuje ustawiona w "pionie"

                                    obniżenie/podwyższenie zawieszenia o ile ?

                                    2 cm pewnie dużej różnicy dla pracy tych gum nie zrobią

                                    ale obniżenie/ podwyższenie zawieszenia to zawsze zmiana ustawień a w większości aut górne mocowanie McPhersona nie da się przestawić, sama praca tulejek gumowych to nie największe zmartwienie ( o ile tylko są sprawne)

                                    Komentarz


                                    • Aluminiowe wahacze mam i ja... wraz pełnymi tulejami i powiem szczerze, że w końcu koła zaczęły nadążać , za kierownicą, i auto prowadzi się tak jak powinno. Aluminiowe zwrotnice z tarczami 288, muszą jeszcze poczekać, na zużycie amortyzatorów lub hamulców. Co do montażu tulei, to również polecam prasę, bo moje imadło umarło przy wciskaniu drugiej sztuki.


                                      Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                      CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                      Komentarz


                                      • a jak jest z wyciskaniem? ciężko to idzie?
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz


                                        • krzynol, na prasie nie będzie problemu

                                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                          Fotki
                                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                          Fotki

                                          Komentarz


                                          • Imadłem lekko nie jest, bo standardowa tuleja ma obudowę z plastiku, a pełna z aluminium. Pierwsza tuleja weszła bez większego problemu, ale trochę pary musiałem przystawić do kręcenia, druga szła z widocznie większym oporem, i niestety gdy brakowało z jakieś 2mm do końca imadło pękło na pół :-( , a było nie byle jakie, 150-tka z Bison-a.


                                            Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                            CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                            Komentarz


                                            • prasę mamy :diabelski_usmiech
                                              a czym wypchać starą? bo na pewno nie mam takiej tulei do popchnięcia
                                              można pchać przez nową?
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz


                                              • Stara to mozna jakims starym tloczkiem hamulcowym pchac, albo przeciac ja lekko meselkiem i wybic 8)
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • Młotek i mufa 1 1/2 cal-a pasuje idealnie...


                                                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                                  Komentarz


                                                  • jakie tuleje gumowe używacie jako ewentualne zamienniki do fabrycznego stabilizatora na przód ?

                                                    wg. VW wymienia się cały stabilizator ale może jest możliwość wymienić tylko same gumy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X