Zamieszczone przez mirek_p11
[O2] Gumowe i gumowo-metalowe elementy zawieszenia
Zwiń
X
-
Zakladam jutro do BXE te pelne 6LL z nowymi amorami - no sam jestem ciekaw jak bedzie twardo. W BKD bylo sztywniej, ale nie az tak, zeby plomby mialy wypadac :idea: Tak wiec, jak ktos nie jezdzil z takim zestawem, to proponuje nie uswiadamiac innych jak bedzie. Autem bedzie jezdzic wlasnie zwykly kierowca :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
masakra jakaś jest z tym wątkiem...
może ktoś mądrzejszy niż ja mechanicznie i bardziej ogarnięty/zaprzyjaźniony z ETKĄ zrobi/pomoże zrobić tutorial ?
IMO trzeba podzielić całość na 2 części - przód i tył
opisać co warto/trzeba wymienić przy małym i dużym serwisie, i jakie są zalecane części... :/
przedni zawias wertując kilkadziesiąt postów można ogarnąć, gorzej z tyłem...
proponuję zacząć tu, może jakiś oddzielny wątek roboczy żeby bałaganu zbyt dużego nie robić
______________________________________
zawieszenie PRZÓD o2 i o2 FL
proponuję 3 obrazki do objaśniania:
1
2
3
odnośnie 2 nie mam pewności czy to Octavia/Golf...
______________________________________
opis elementów (proszę o poprawienie mnie jeśli coś mieszam)
obrazek 1 - elementy gumowe/poliuretanowe, o numeracji producenta
obrazek 2:
1 tuleje przednia i tylna wahacza z przodu
2 sworzeń ?
3 wahacz
4 (nie wiem co autor miał na myśli)
5 drążek kierowniczy
6 ponownie wahacz
7 amortyzator + sprężyna
8 ?
obrazek 3 - zbędny ?
______________________________________
elementy gumowe z przodu:
1-1 tuleja wahacza przednia (2 szt.)
1-2 tuleja wahacza tylna (2 szt.)
1-3 tuleja stabilizatora (2 szt.)
:arrow:1-1: 2 x na tył wahacza przedniego 6LL 407 183 (Cupra ?)
:arrow:1-2: 2 x na przód wahacza przedniego 1K0 407 182 (seria ?)
:arrow:1-3: tuleja stabilizatora (2 szt.) - nie występuje jako zamiennik - albo zestaw naprawczy z InterCars, albo wymiana na poliuretany, albo wymiana stabilizatora na Eibach (1.300 zł)
ewentualnie śruby:
N91039802 - 2 szt
N10579702 - 4 szt
N10141003 - 2 szt
:arrow: sworzeń wahacza (Lemforder)
:arrow: koncowki drazkow kierowniczych (Lemforder)
powyższe proponuję jako szablon do ostatecznego opracowania; czy coś z przodu oprócz amortyzatorów i sprężyn pominąłem ?Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...
mój szkodnik
Komentarz
-
-
Witajcie. Właśnie studiuję ten temat i mam kilka przemyśleń: czy wahacze aluminiowe z passat-a B6 i audi S3 to nie to samo?, zapewne różnią się tylko "łapą" tylnego simerblock-a, ale to zawsze można przełożyć z starego wahacza. Zauważyłem, że w katalogach sworzeń zwrotnicy ma inne numery do passat-a, a inne do octavi , golfa etc, czym one się różnią, bo rozstaw otworów w wahaczu jest taki sam?. Jeden z kolegów wspominał o aluminiowej zwrotnicy z S3, ale Passat też ma aluminiową zwrotnicę i nie jest to ta sama?. Jeśli chodzi o pełne tylne simmerblocki to znalazłem takie pod trzema numerami : 6LL407183, 8J0407183, 8Z0407183 wszystkie wyglądają tak samo.
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Komentarz
-
-
No i wymienilem w BXE tuleje fabryczne, ktore po odkreceniu wahacza spadly same z wahacza na te 6LL :diabelski_usmiech
Tak jest sztywniej, cos tam drzy, ale w BKD po kilkuset km to sie ulozylo i bylo OK. Tu bedzie tak samo. Juz na dzis mozna jezdzic i te drgania nie sa jakies uciazliwe. Mnie sie podoba. Dodatkowo wpadly nowe poduszki pod skrzynia ori, bo stare wygladaly jak te z zawieszenia :twisted:
Wiec ja dalej twierdze, ze mozna je wsadzac i wcale nie jest tak twardo ze nie da sie jezdzic :idea: Jezdzi sie sztywniej, co w polaczeniu z nowym amorem i opona 15" jest calkowicie akceptowalne pod wzgledem komfortu
Komentarz
-
-
rurka07, jakieś polskie literki, przecinki .... kompletnie niezrozumiały post.
Też się przymierzam do tylnych tulei wahacza i też raczej wejdę w pełne 6LL
to są same tuleje i trzeba je wyprasowywać z mocowania?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
A zastanawiam sie jeszcze nad jedna sprawa.
Przy normalnym zawieszeniu po montazu wahacz jest w linii z konsola, guma nie pracuje i calosc jest w polozeniu neutralnym
A co przy zawieszeniu 4x4, albo obnizonym z RS-a ??
Przy podniesionym wahacz, walczy ze sprezyna, bo wahacz chce byc prosto, a sprezyna chce go rozciagac i ustawic powiedzmy na 15'.
Przy obniznym to w sumie ta guma przestaje pelnic role czegos co ma powodowac opor, bo wahacz jest na plasko, wiec guma jest w pozycji 0, gdzie przy normalnym zawieszeniu powiedzmy na postoju jest -10' a przy hamowaniu robi sie 0.
I teraz wlasnie zagadka, czy te gumy nie powinny byc w zaleznosci od zawieszenia inaczej mocowane w konsoli :?:
Komentarz
-
-
przyjrzę się u siebie, bo dojrzewam do wymiany->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
to już zależy od budowy gumy, wahacza itp.
guma o której wspominasz jest pełna, chyba możemy przyjąć, że jej sprężysta praca w każdą stronę jest jednakowa, pracuje ustawiona w "pionie"
obniżenie/podwyższenie zawieszenia o ile ?
2 cm pewnie dużej różnicy dla pracy tych gum nie zrobią
ale obniżenie/ podwyższenie zawieszenia to zawsze zmiana ustawień a w większości aut górne mocowanie McPhersona nie da się przestawić, sama praca tulejek gumowych to nie największe zmartwienie ( o ile tylko są sprawne)
Komentarz
-
-
Aluminiowe wahacze mam i ja... wraz pełnymi tulejami i powiem szczerze, że w końcu koła zaczęły nadążać , za kierownicą, i auto prowadzi się tak jak powinno. Aluminiowe zwrotnice z tarczami 288, muszą jeszcze poczekać, na zużycie amortyzatorów lub hamulców. Co do montażu tulei, to również polecam prasę, bo moje imadło umarło przy wciskaniu drugiej sztuki.
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Komentarz
-
-
a jak jest z wyciskaniem? ciężko to idzie?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Imadłem lekko nie jest, bo standardowa tuleja ma obudowę z plastiku, a pełna z aluminium. Pierwsza tuleja weszła bez większego problemu, ale trochę pary musiałem przystawić do kręcenia, druga szła z widocznie większym oporem, i niestety gdy brakowało z jakieś 2mm do końca imadło pękło na pół :-( , a było nie byle jakie, 150-tka z Bison-a.
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Komentarz
-
-
prasę mamy :diabelski_usmiech
a czym wypchać starą? bo na pewno nie mam takiej tulei do popchnięcia
można pchać przez nową?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz