Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Gumowe i gumowo-metalowe elementy zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Muti, nom.

    Ja to miałem bardziej skondensowane, bo wymieniłem tez amory na KYB USR + sprezyny -30mm Vogtland.

    Nie zmienia to faktu, że same Cupry są twardsze.
    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


    Komentarz


    • Zamieszczone przez misiek^wro
      Muti, a kocie łby testował ?

      Bo ja kojarzę jak tylko wymieniłem, to kostke wszelkiego rodzaju szerokim łukiem omijałem - niestety takich dróg we wro to ciągle będzie ze 20%.

      Ja nie mówię że same CUPRY dają szatańską twardość. Bo to tylko kaseta wahacza. Należałoby wymienić całość, aby mieć masaż kawitacyjny skóry za free

      Imho dają sporo. Jeszcze więcej da wymiana 2 gumek przednich wahacza przedniego i gum stabilizatora. Ale dla mnie na Wrocław przy 18 i planowanych 19" to będzie HC.
      sorry za OT ale koledzy z forum donieśli że robiłeś swapa hamulcy, interesuje mnie czy w 4x4 są jakieś pułapki czy wszystko jest tak jak w normalnej O2 ? chodzi mi konkretnie o tył chce wsadzić największe co wejdzie w felgę 16" jak bys mógł mi przybliżyć temat na swoim przykładzie może być na PW to byłbym wdzięczny

      Komentarz


      • Jak Ty masz O1 to ja nie pomogę, bo nie wiem :P
        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


        Komentarz


        • Zamieszczone przez misiek^wro
          Jak Ty masz O1 to ja nie pomogę, bo nie wiem :P
          mam i O1 i O2 4x4 i o nią mi chodzi jak zrobię O2 to O1 pójdzie pod młotek także pytanie nadal aktualne

          Komentarz


          • xman750, ale co chcesz wiedzieć ?

            Ja robilem swapa z 2.0 TDI DSG FWD na 2.0 TFSI DSG 4x4 - także w czym mam Ci pomóc jak ja całą tylnią kołyskę zmieniałem 1do1 ?
            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


            Komentarz


            • Zamieszczone przez misiek^wro
              xman750, ale co chcesz wiedzieć ?

              Ja robilem swapa z 2.0 TDI DSG FWD na 2.0 TFSI DSG 4x4 - także w czym mam Ci pomóc jak ja całą tylnią kołyskę zmieniałem 1do1 ?
              ahaaaa myślałem że tylko swapa hamulców robiłeś na większe... mi chodziło głównie od czego wejdą największe heble na tył, teraz mam 255mm o ile kojarze więc chciałbym 286mm tylko najlepiej P&P bez kombinacji z dystansami itd.

              Komentarz


              • xman750, wejda p&p z o2 rs
                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Maicroft
                  Ja nie wiem co Wy macie z twardoscia tych z Cupry. Wsadzilem to dawno temu, jezdzilem i jakos mega twardo nie bylo. Nawet wrecz bym powiedzial, ze jak dla mnie to nie bylo nic, a nic twardo - ot tak normalnie
                  mnie nie chodzi o twardość zawieszenia tylko precyzję prowadzenia

                  Komentarz


                  • mały news odnośnie poliuretanów wreszcie udało mi się dostarczyć komplet tylnych wahaczy z O2 do Olsztyna i za jakiś miesiąc powinny być już dostępne wszystkie tuleje do tych wahaczy więc będzie jakaś alternatywa dla kupna nowych wahaczy jak się wreszcie doczekam i je założę to napiszę o wrażeniach

                    Komentarz


                    • Przy montażu przednich gum wahacza czegoś używaliście przy wprasowywaniu ich? WD-40, wazeliny technicznej, mydła,...?

                      Komentarz


                      • Bardzo dobrze sprawdza się w tym przypadku smar do montażu opon.

                        Komentarz


                        • Dobry wieczór Wszystkim wypowiadającym się w tym wspaniałym dziele!

                          Jest środek nocy, a ja ślepię się w laptopa, by ludzi w domu nie pobudzić, czytam cały ten jakże wspaniały wątek (dzięki misiek^wro za cenna uwage na temat poliuretanów) i nadal jestem debil w jednym temacie:

                          To, co się wysrywa w O2 w przodzie odnalazłem (ładnie odnotowane). Amen!

                          Nie znalazłem kompletnego zestawienia tulejek do O2 (tudzież bardziej trwałych zamienników od jakiegoś kundla po rodzinie) do tylnego zawieszenia. Czy ktoś to przerabiał? Czy jest na to jakieś panaceum?

                          Z góry dziękuję za zrobienie zestawienia dla tylnego zawiasu.
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez robreg
                            Dobry wieczór Wszystkim wypowiadającym się w tym wspaniałym dziele!

                            Jest środek nocy, a ja ślepię się w laptopa, by ludzi w domu nie pobudzić, czytam cały ten jakże wspaniały wątek (dzięki misiek^wro za cenna uwage na temat poliuretanów) i nadal jestem debil w jednym temacie:

                            To, co się wysrywa w O2 w przodzie odnalazłem (ładnie odnotowane). Amen!

                            Nie znalazłem kompletnego zestawienia tulejek do O2 (tudzież bardziej trwałych zamienników od jakiegoś kundla po rodzinie) do tylnego zawieszenia. Czy ktoś to przerabiał? Czy jest na to jakieś panaceum?

                            Z góry dziękuję za zrobienie zestawienia dla tylnego zawiasu.
                            są już do kupienia poliuretany do tylnych wahaczy z Olkusza jutro pojutrze odbieram auto to zrobię kilka fotek jak to wygląda jedynie zapomniałem że w tylnej zwrotnicy też jest tuleja gumowometalowa i to będzie ori wg mnie nic lepszego nie dostaniesz. Ja za komplet do wszystkich 8 wahaczy + gumy stabilizatorów przód i tył zapłaciłem 800zł z tym że zrobili mi to wszystko an gotowo tzn. wycisnęli stare tuleje na wzór i wprasowali poliuretanowe. Jak byś chciał kupić komplet ori wahaczy na tył to myślę że 800zł byłoby mało... Tu masz dostępne:

                            Odboje, tuleje, uchwyty i inne - poliuretanowe do Skody - Deuter

                            oczywiście możesz zamówić tylko te które ci się najbardziej zużyły ja robię zawieszenie kompleksowo więc zrobiłem całość plus blisteiny B6 przód/tył, wszystkie łączniki stabilizatorów TRW, konserwacja spodu oraz profili zamkniętych, swap hamulców przód/tył itd.

                            Wcześniej jak się orientowałem to zrobiłem sobie takie zestawienie:

                            Tuleje wahaczy tył:

                            27306 tuleja wahacza poprzecznego dolnego zewnętrzna 20zł/szt
                            29917 tuleja wahacza poprzecznego dolnego wewnętrzna 28zł/szt
                            29918 tuleja wahacza poprzecznego górnego zewnętrzna 28zł/szt
                            29919 tuleja wahacza poprzecznego górnego wewnętrzna 28zł/szt
                            29920 tuleja wahacza wzdłużnego 23zł/szt
                            Podane ceny dotyczą Lemfordera

                            Wahacze:

                            1KO 505 223/4 K wzdłużny
                            1KO 505 311 AB poprzeczny dół
                            1KO 505 323 N poprzeczny góra
                            1KO 501 529 F drążek kierowniczy lewy
                            1KO 501 530 C prawy
                            1KO 501 529 J na obie strony

                            oczywiście lista tulej nie jest kompletna w każdym razie stwierdziłem ze wezmę poliuretany które starczą mi pewnie do końca życia tego auta

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez xman750
                              Wcześniej jak się orientowałem to zrobiłem sobie takie zestawienie:

                              Tuleje wahaczy tył:

                              27306 tuleja wahacza poprzecznego dolnego zewnętrzna 20zł/szt
                              29917 tuleja wahacza poprzecznego dolnego wewnętrzna 28zł/szt
                              29918 tuleja wahacza poprzecznego górnego zewnętrzna 28zł/szt
                              29919 tuleja wahacza poprzecznego górnego wewnętrzna 28zł/szt
                              29920 tuleja wahacza wzdłużnego 23zł/szt
                              Podane ceny dotyczą Lemfordera

                              Wahacze:

                              1KO 505 223/4 K wzdłużny
                              1KO 505 311 AB poprzeczny dół
                              1KO 505 323 N poprzeczny góra
                              1KO 501 529 F drążek kierowniczy lewy
                              1KO 501 530 C drążek kierowniczy prawy
                              1KO 501 529 J na obie strony
                              ja siedząc nad tym doszukałem się jeszcze:
                              1K0 501 529J - 1 szt. - drążek kierowniczy L
                              1K0 501 530J - 1 szt. - drążek kierowniczy P
                              1K0 505 465K - 2 szt. - łącznik stabilizatora
                              1K0 511 327?? - 2 szt. - tuleja gumowa obejmy stabilizatora (różne literki ze względu na wersję staba)
                              1K0 505 323N - 2 szt. - wahacz poprzeczny góra (już wymieniłeś)
                              1K0 505 311AB - 2 szt. - wahacz poprzeczny dół (już wymieniłeś)
                              1K0 505 541D - 2 szt. - tuleja wahacza wzdłużnego przednia

                              xman750 Dzięki bardzo za zebranie tego w kupę - wiem, że niczego (lub prawie niczego nie przeoczyłem).

                              U mnie auto zrobiło 185000km i dopiero teraz zawieszenie odezwało się w sposób dla mnie nieznośny - pewnie większość z Kolegów już dawno rzuciłaby się na jego remont, ja do tej pory byłem odporny na niewielkie głuche stuki

                              Aż się boję zapytać w ASO o ceny ;-)
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez robreg
                                Aż się boję zapytać w ASO o ceny
                                robreg, do aso to możesz pojechać pooglądać sobie np nową O3 combi a części to bierz od sprawdzonych kolegów co ogłaszają się w komercyjnych.

                                Komentarz


                                • tu jest jeszcze lista rzeczy które brałem (poza tulejami wahaczy oczywiście bo one są z poliuretanu):

                                  łącznik stabilizatora TRW:

                                  przód - 54,00zł
                                  tył - 54,00zł

                                  końcówka drązka kier. TRW L+P - 45,00zł szt
                                  sworzeń wahacza przód LEMFORDER - 75,00zł (TRW wychodziło drożej)
                                  tuleja tylna wahacza tył górna LEMFORDER - 26,00zł szt - potrzebne sa 2szt
                                  tuleja tylna wahacza tył LEMFORDER - 26,00zł szt - potrzebne sa 2 szt

                                  mozesz se to porównać z cenami ASO powyższe ceny są z firmy Autogrupa z maja

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez xman750
                                    Zamieszczone przez ketivv
                                    prośba o poradę

                                    mam w Yeti niestety zawieszenie z przodu z wahaczem o takim układzie tulei
                                    Obrazek
                                    paradoksalnie w Yeti montowane były też takie jak w np. OIIFL
                                    Obrazek
                                    ja takowego niestety nie mam więc przekładka "gumy od Cupry" wiąże się chyba ze zmianą całej ramy pomocniczej (sanek itp zwał jak zwał) na ta z aluminiowego odlewu
                                    (obecnie jest stalowa przestrzenna)

                                    czy są jakieś twardsze tuleje gumowe do takiego wahacza ?

                                    pomijam poliuretan na tym etapie

                                    wygląda jak wahacz z O1 w takim przypadku dajesz gumę z TT tego typu: Link tylko poszukaj ori
                                    tuleje wahacza przedniego "płaskie" tylne są jednak inne - dużo większe - takie jak w Caddy III, Jetta IV numer 1K0 407 183 P

                                    to może być różnica między zawieszeniem normalnym a tym na złe drogi

                                    szukam, szukam i niestety żadnych pełnych nie znajduję, szerokość zewnętrzna 65mm, wys 50 mm, wnętrze tuleji otwór 13 mm

                                    zostaje mi albo założyć oryginały (niepełne) albo poszukać poliuretanu ale to ostateczność

                                    jakby ktoś wpadł na jakiś pomysł to się polecam :-)

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez ketivv
                                      Zamieszczone przez xman750
                                      Zamieszczone przez ketivv
                                      prośba o poradę

                                      mam w Yeti niestety zawieszenie z przodu z wahaczem o takim układzie tulei
                                      Obrazek
                                      paradoksalnie w Yeti montowane były też takie jak w np. OIIFL
                                      Obrazek
                                      ja takowego niestety nie mam więc przekładka "gumy od Cupry" wiąże się chyba ze zmianą całej ramy pomocniczej (sanek itp zwał jak zwał) na ta z aluminiowego odlewu
                                      (obecnie jest stalowa przestrzenna)

                                      czy są jakieś twardsze tuleje gumowe do takiego wahacza ?

                                      pomijam poliuretan na tym etapie


                                      wygląda jak wahacz z O1 w takim przypadku dajesz gumę z TT tego typu: Link tylko poszukaj ori
                                      tuleje wahacza przedniego "płaskie" tylne są jednak inne - dużo większe - takie jak w Caddy III, Jetta IV numer 1K0 407 183 P

                                      to może być różnica między zawieszeniem normalnym a tym na złe drogi

                                      szukam, szukam i niestety żadnych pełnych nie znajduję, szerokość zewnętrzna 65mm, wys 50 mm, wnętrze tuleji otwór 13 mm

                                      zostaje mi albo założyć oryginały (niepełne) albo poszukać poliuretanu ale to ostateczność

                                      jakby ktoś wpadł na jakiś pomysł to się polecam :-)
                                      zobacz wahacz z Octavii I wygląda identycznie może podejdzie na szrocie dostaniesz za grosze

                                      albo poliuretany wcale nie takie straszne są

                                      Komentarz


                                      • sam wahacz nic mi nie da bo silentblock jest wiekszy - m.in. wyzszy - wiec i tak musiałbym wymienić sanki pod silnikiem a jeśli to to lepiej wymienić całość na odlew alu lecz z racji, że na "mody" narzuciłem sobie limit 10 k PLN z tym się wstrzymuję, ot taka granica "szaleństwa"

                                        mam czas na decyzje do wtorku :-)

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez ketivv
                                          sam wahacz nic mi nie da bo silentblock jest wiekszy - m.in. wyzszy - wiec i tak musiałbym wymienić sanki pod silnikiem a jeśli to to lepiej wymienić całość na odlew alu lecz z racji, że na "mody" narzuciłem sobie limit 10 k PLN z tym się wstrzymuję, ot taka granica "szaleństwa"

                                          mam czas na decyzje do wtorku :-)
                                          wyślij te ori gumy do Olkusza zrobią ci poli za 40-50zł za sztuke i po problemie

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez xman750
                                            wyślij te ori gumy do Olkusza zrobią ci poli za 40-50zł za sztuke i po problemie
                                            +1 ;-)

                                            Komentarz


                                            • Z tego co widzę w ETKA te tylne tuleje montowane na płasko w Yeti mają numer: 5C0407183A
                                              W ETKA przy nich pisze poss. replacement: 1K0907183P

                                              Jeszcze w ETKA pisze że od daty 11.10.2010 w Yeti są montowane tuleje o numerze 1K0407183M.

                                              Czyli powinny być zamienne między sobą.
                                              http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                              Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez 1 6 D
                                                Czyli powinny być zamienne między sobą.
                                                tak ale to nie rozwiązuję problemu bo każda z nich ma niepełne wypełnienie z gumy w środku

                                                szukam zamiennika "oryginalnego VAG" który byłby w całości zalany gumą
                                                oryginały zgodne z ETKĄ mam i w ostateczności je założę

                                                1 6 D, dzięki za poszukiwania

                                                Komentarz


                                                • Jeszcze poszukam w ETKA, 5C to oznaczenie najnowszego Beetla, jeśli ma powstać wersja R jak gdzieś w USA był artykuł to może przy jego najnowszym roczniku będzie jakiś mocniejszy model tulei.
                                                  http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                                  Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                                  Komentarz


                                                  • Jestem już ładnych parę miesięcy po wymianie na pełne tuleje od Cupry. Tuż przed wymianą jak i przy samej wymianie odradzano mi ten zabieg, ale klient nasz pan... choć mam mieszane uczucia to wszystkim niezdecydowanym polecam te dwa filmiki.

                                                    Pierwszy jako ekstremalny to tu raczej są tuleje 2 ramienne stosowane w polówkach i trudno się dziwić że się zrywają przed zastąpieniem na 4 ramienne.


                                                    Jak widać pracują raczej przy horyzontalnych ruchach kół, zarówno przy przyśpieszaniu, zmianie biegów czy też hamowaniu. Na drugim filmiku z golfem widać do bardzo dokładnie...


                                                    Jeśli chodzi o odczucia związane z jazdą po nierównościach to mam wrażenie, że tą rolę odgrywa głównie przednia tuleja wahacza - jeśli się mylę poprawcie mnie, ale nie wiem jak wytłumaczyć posty o cięższej pracy kierownicy, dużo większej sztywności, odczuwaniu wszelkich nierówności po wymianie tylko tylnej tulei na pełną z ibizy cupry (6LL407183), nie wydaje mi się, aby miało związek tylko z tą modyfikacją o ile została wykonana poprawnie...
                                                    Mądry Polak po ©kodzie...

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X