Zakup Octavii II FL - dobór silnika
Zwiń
X
-
140 KM będzie na 100% bezpieczne bo jak już koledzy wyżej pisali miedzy wersja CFHC a CFHF nie ma za dużych różnic. Kluczowe części są takie same
-
-
No takie wlasnie mialem obawy. Narazie upatrzylem sobie jedna 2,0 110km, chce sie wybrac ja ogladnac. Na ile mozna bezpiecznie podkrecic ten silniczek i jakie są tego koszty?
Zostaw komentarz:
-
-
1,6mpi jeździ jak Polonez, pali jak Polonez, a przy 130-140km/h trzeba mieć stoopery w uszach..
Zostaw komentarz:
-
-
Zależy jak jesteś usposobiony. 1.6 całkiem dobrze spisuje się do tych 130 - 140 km/h. Utrzymywanie tej prędkosci jest bezproblemowe na autostradzie. Do miasta też ok bo jedziesz sobie na spokojnie. Ale na krajówki czy inne gorsze drogi gdzie czasem trzeba cos wyprzedzić to 100 KM jest za mało
Zostaw komentarz:
-
-
No właśnie najchętniej bym kupił 1,6 MPI jako prosty silniczek, ale mysle ze bym się cholernie meczyl z ta mulowatoscia :/
Zostaw komentarz:
-
-
Bez przesady. Są kiepskie silniki i dobre. Z lepszych na pewno 1.6 MPI i 2.0 TDI CR. Fotele jak dla mnie są wygodne jak na ta klase samochodu. Moge bez przerwy jechać 600-800 km i nie czuje sie zmeczony, plecy tez nie bolą.
Zostaw komentarz:
-
-
Octavia 2, to taki nowoczesny Polonez, dobra baza, kiepskie silniki, i reszta która tyłka nie urywa... mnie najbardziej irytował silnik (1,6MPI, 2 metry mułu) oraz fotele (drugich tak niewygodnych nie kojarzę) całe szczęście trochę samozaparcia i mam oba problemy za sobą, i teraz dopiero jestem zadowolony z mojej Octavki...
Zostaw komentarz:
-
-
Kurcze łamie się strasznie, myslalem wlasnie zeby isc w benzyne ale nie przekonuja mnie te silniki w OII montowane. Jeszcze najbardziej ten 1,4 TSi do mnie przemawia. Jaki jest koszt wymiany rozrzadu poza ASO na rozsadnych częsciach?
Zostaw komentarz:
-
-
Z tyłu cholernie nie wygodnie jest na środku. Podłokietnik odciska piętno na plecach.
Zostaw komentarz:
-
-
1.4TSI nie ma się co tak bać. Ja swoją przejechałem już 255 tyś km (O II FL z 2010) i poza rozrządem nic się nie dzieje (zmieniałem go już dwa razy, ostatnio przy przebiegu 240 tyś). Pali też rozsądnie (u mnie średnia 7.0) ale przy tym typie silnika to zależy od stylu jazdy i warunków (u mnie mało jeżdżenia w korkach).
Jak kupowałem ją jako nową to też się zastanawiałem między 1.4TSI a 2.0 TDI i raczej dobrze zrobiłem wybierając benzynę (chociaż część osób twierdziło ze to głupota przy przebiegach ok 40 tyś rocznie)
Teraz czekam na odbiór nowej skody i też będzie to 1.4 TSI (tyle ze w wersji 150KM) - obecna skoda będzie do sprzedania jakoś pod koniec marca / początek kwietnia.
Pzdr,
Piotrek
Zostaw komentarz:
-
-
Przód wygodny. Na tylną kanapę narzekają moi pasażerowie na długich trasach. To może być kwestia profilu siedzenia, kąta, długości siedziska etc - po prostu, a nie samej kanapy. Ale syn 175 cm, cierpi na trasie do Cro na przykład.
Zostaw komentarz:
-
-
Mnie fotele nie męczą, ale mieszczę się w obrysieSerio to sprawa indywidualna, one mają lekki profil więc nie jestem pewien, czy się ułożą. W VW mam teraz prostsze oparcia i ....wolę te z octavii.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpisfarow, nie patrz na spalanie które piszą tutaj userzy, każdy piszę ile JEMU pali a to może się mieć nijak do Twoich wyników.
Tutaj można wyrobić sobie bardziej wiarygodną opinie:
http://www.autocentrum.pl/spalanie/
Jak ja lubie rozsądnie myslacych uzytkownikow
Zostaw komentarz:
-
-
No własnie tez lubie mieć zapas mocy w autku. Ogolnie wiem, że najtanszy w eksploatacji bylby 1,6 MPI + LPG ale nie wyobrazam sobie 102 konie wolnossace w takim autku.
A powiedzcie mi jeszcze tak z doswiadczenia, fotele w Octavii nie mecza na dlugiej trasie? Ja mam dosc szerokie plecy i przymierzajac sie do tych autek, mam wrazenie ze wychodze poza zaglebienie i te boczki jakos tak mnie uwieraja. Ulozy mi sie to, czy bedzie dokuczliwe?
Zostaw komentarz:
-
-
Tak, wysokooktanowe paliwa ,,suche'' nie smarują właściwie układów common rail i stała jazda na nich, zdaniem pompiarzy, nie służy CR-om. Ponoć szczególnie podatne są układy CR continentala ( montowane w 1,6 TDI) tam np. dochodzi przy większych przelotach do łuszczenia się wnętrz pomp wtryskowych. To tylko opinia, nie są to moje doświadczenia.
Ja mam CFHC i sobie bardzo chwalę to auto. Żona miała 1,6 i też było niezłe. Choć dynamiki dzieli przepaść, a spalanie niewiele wyższe mam w 2.0 ( ale ja lubię docisnąć i poniżej 5 l to mój kom ani razu nie odnotował
Nie szukaj dziury w całym, ,,bo każdy się popsuje''. Tak - każdy jeden. To eksploatacja i tak już jest. Znajdź potencjalnie porządną sztukę, a jestem przekonany, że będziesz zadowolony. Miałem sporo diesli, ale 140 konny CR pasuje mi bardzo. Nie brakuje mi w nim mocy ( nie hamowałem go, ale myślę, że mam mały gift od fabryki) a latał już wiele razy obładowany rodzinnie (po dach) po Europie. Ja nie lubię jechać autostradą 110 więc często na blacie gościło 150-160 km i nie były to szczyty możliwości samochodu załadowanego na maksa bagażami i domownikami. A zapas mocy do wyprzedzania dla mnie jest bardzo ważnym aspektem. Przy tym fajna kultura pracy, naprawdę faaaajna skrzynia i spalanie rozsądne.
Ostatnio edytowany przez himi; 31983.
Zostaw komentarz:
-
-
Witam.
Ja mam obecnie 1,6 TDI. Auto sobie chwalę za wyjątkiem jednej rzeczy - skrzyni, a dokładnie mówiąć przełożeń skrzyni, które są bardzo długie. Tym samym nie jest to motor elastyczny.
Nauczyłem się poprostu używać tej skrzyni, czytaj np nie wrzucać "5" przy 80km/h, tylko przy 100km/h.
Jeśli chodzi o DPF. Jeżdżę od dwóch lat. Auto ma prawie 250 kkm. Przez te dwa lata ani razu nie miałem problemu z DPF, a wypala mi się co około 700km.
Jeśli, jeżdze więcej w mieście, to wypalania mam co około 500-600km, chodź w mój styl jazdy to 70trasa/30miasto.
Obecnie, gdybym szukał auta, szukałbym 2.0TDI ze względu na skrzynię i moc. Na początki 105KM było ok, teraz nie raz brakuje (apetyt rośnie).
Jedynie w przypadki CR (czy 1,6 bądź 2,0) istotne jest paliwo jakie się tankuje, gdyż to są już wrażliwe układy, zwłaszcza 1,6 TDI.
Ale moim zdanim VERVA nie jest do końca dobra, gdyż jest "suchym" paliwem.
Pozdrawiam
Eryk
Zostaw komentarz:
-
-
farow, nie patrz na spalanie które piszą tutaj userzy, każdy piszę ile JEMU pali a to może się mieć nijak do Twoich wyników.
Tutaj można wyrobić sobie bardziej wiarygodną opinie:
Ostatnio edytowany przez Tomek000; 27662.
Zostaw komentarz:
-
-
Ja mam silnik CEGA 170 km... Ostatnia trasa Białystok -Suwałki - Bialystok ,przepychanie się miedzy tirami,prędkość do 140 km/h..spalanie z kompa 5,2..
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpisZ 2.0 TDI CR szukaj wersji CFHC. Moc 140 KM.
Ile to spala? Dla przykładu ostatnia trasa Warszawa - Kraków przez Częstochowę dało według komputera 5,2
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpisSkrzynia w CFHC to podobno najlepsza skrzynia jaka była w Octavii 2.0 140KM.
Dla odmiany 2.0 110KM już podobno nie jest tak różowo
Zostaw komentarz:
-
-
Z 2.0 TDI CR szukaj wersji CFHC. Moc 140 KM.
Ile to spala? Dla przykładu ostatnia trasa Warszawa - Kraków przez Częstochowę dało według komputera 5,2
Zostaw komentarz:
-
-
No to wiadomo, liczę się z tym, ale jak każdy chciałbym żeby tych awarii było jak najmniej i były jak najtańsze. Zdaje się, że spośród tych silników 1,4 TSi 1,6 TDi 1,9 TDi i 2,0 TDi ten ostatni bedzie chyba najtanszy w spalaniu i bsludze? A jak 2,0 TDi to ktoras konkretnie moc czy bez roznicy, jedynie roznia sie moca i spalaniem?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez farow Zobacz wpisCzyli podsumowując czego nie kupie to i tak sie cos spierdzieli i pojde w kosztadobrze zrozumiałem wasze wywody?!
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez farow Zobacz wpisCzyli podsumowując czego nie kupie to i tak sie cos spierdzieli i pojde w koszta
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: