Zakup Octavii II FL - dobór silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • farow
    odpowiedział(a)
    Czyli podsumowując czego nie kupie to i tak sie cos spierdzieli i pojde w koszta dobrze zrozumiałem wasze wywody?!

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Skrzynia w CFHC to podobno najlepsza skrzynia jaka była w Octavii 2.0 140KM.
    Dla odmiany 2.0 110KM już podobno nie jest tak różowo

    Zostaw komentarz:


  • himi
    odpowiedział(a)
    Co wy z tymi skrzyniami? Ja mam CFHC, wymieniałem niedawno dwumas i sprzęgło - właśnie wiedziony złowieszczymi prognozami i co? Skrzynia jak nowa, a rzekomo wadliwy Sachs uszkadzający skrzynię okazał się....Lukiem pozbawionym wady ( wadliwe słoneczko z docisku, które z czasem zaczyna frezować obudowę skrzyni). To nie skrzynie padają, tylko część sprzęgieł Sachsa ma wadę. Ale nie wszystkie 2.0 CR mają Sachsa warto to wiedzieć.

    Od miesiąca mam też 1,4 TSI - nowe już na pasku. Fajnie się tym jeździ. Wolę kopa diesla w trasie, ale poza tym, że 125 km i 200 njutów ( tyle ma moja jetta) vs 140 km i 320 njutów ( octavia) nie może być równorzędnym partnerem to chyba oczywiste.

    .
    Tu masz kilka sensownych słów o rodzach 1,4 TSI
    Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

    Zostaw komentarz:


  • maslak
    odpowiedział(a)
    Jezeli chodzi o silnik 1.4 TSI Octavii z 2012 ...byly już poprawione? A jezeli tak to jaki symbol silnika już byl ok.....koszt wymiany profilkatycznie to granice? Przebieg 100 tys. na ten silnik to duzo czy mało?

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    U siebie zapełnienie filtra miałem coś 30%. W pewnym momencie problem zapalającej sie kontrolki zniknął jak ręką odjął. A tak jak mówie, żadnych błędów nie sypało, diagnostyka też nic.
    W pewnym momencie myślałem że czujnik ciśnień był sypnięty ale był ok

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Mały błąd.

    Zapomniałem że problem wycierajacego sie trzpienia dotyczy silników z wałkami wyrównoważającymi.

    Poniżej link do Audi 2.0 TDI CR z 2011

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    Mam: 2.0 8V 140KM BMM czyli pompki z 6b-DSG - wg kompa mam 40% zapełnienie sadzą , DPF nigdy nie zaświecił, zrobiłem ~12000km (trasa ~80%) teraz mam przelot 258kkm

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Skrzynia to druga strona medalu trwałości 2.0 110 KM. Będziesz sie cieszyć trwałym silnikiem ale tak jak piszesz to skrzynia padnie

    Mówię o tym. On jest gdzieś w pompie.


    Co do mojego DPFa. Na kompie zero błędów zwiazanych z dpf. Diagnostyka nic nie wykazywała. Może po prostu sposób eksploatacji? To było pierwsze 10 tysiecy km. W sumie to też uczyłem się tego DPFa jak to obsługiwać. Potem przeszedłem na Verve i zacząłem troche inaczej jeździc w trasie. Pisze moje obserwacje.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpis
    Mówi się z 2.0 110 to najtrwalszy Diesel common rail od grupy VW.
    Za to dluga skrzynia biegow, nie robi niestety dlugich przebiegow Bo najczesciej padajaca skrzynia biegow w 2.0TDI o ile juz padnie jest wlasnie ta z najslabszego teoretycznie motoru.

    Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpis
    Odkąd jeżdżę na Vervie to DPF przepala się mniej wiecej co 2000 - 2500 km. Bez kontrolki. Jak jeździłem na zwykłym dieslu z orlenu to przepalał sie co 700-800 i zawsze z kontrolką.
    To miales cos mocno napierniczone w aucie, bo nigdy w sprawnym aucie wypalanie DPF nie jest sygnalizowane kontrolka. Do tego paliwa premium co juz zostalo potwierdzone w roznych miejscach wcale nie sprzyjaja lepszemu wypalaniu DPF-a.

    Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpis
    Przy najbliższym serwisie olejowym mam zamiar zajrzeć jak wygląda ten trzpień napędzający pompę. Teraz znalazłem ze trzpień kosztuje raptem okolice 25 zł. Chyba do 2010 trzpień miał 75-77 mm. Potem 100mm. Ten 100 mm znacznie lepszy.

    Hmm tylko gdzie tu znajdziemy trzpien, gdy pompa oleju napedzana jest paskiem rozrzadu

    http://www.oemepc.com/skoda/part_sin...3/lang/o#sec_7
    Ostatnio edytowany przez Maicroft; 5.

    Zostaw komentarz:


  • farow
    odpowiedział(a)
    No to znowu mi sie mieszaja plany Myslalem ze 1,6 TDi bedzie najlepsza opcja a tu widac nie tak do konca

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
    Nowsze 2.0 CR mają problem z napędem pomp olejowych? Pierwsze słyszę.
    W Audi sie zdarzało że potrafił się wytrzeć trzpień.

    W Skodzie i VW jeszcze nie słyszałem.

    Ale wiesz. Jak ktoś chce sie ubezpieczyć to wymiana trzpienia który jest głównym powodem to nie jest jakiś drogi temat

    Przy najbliższym serwisie olejowym mam zamiar zajrzeć jak wygląda ten trzpień napędzający pompę. Teraz znalazłem ze trzpień kosztuje raptem okolice 25 zł. Chyba do 2010 trzpień miał 75-77 mm. Potem 100mm. Ten 100 mm znacznie lepszy.
    Ostatnio edytowany przez JayKey49; 37545.

    Zostaw komentarz:


  • himi
    odpowiedział(a)
    Nowsze 2.0 CR mają problem z napędem pomp olejowych? Pierwsze słyszę.

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Moje 2.0 TDI jest eksploatowane mniej wiecej 50/50 miasto/trasa przy czym często jest tak że 5 dni w ciągu tygodnia jeżdże krótkie dystanse po mieście i w 6 dzień jade w trase i około 1000 km w dzień. Odkąd jeżdżę na Vervie to DPF przepala się mniej wiecej co 2000 - 2500 km. Bez kontrolki. Jak jeździłem na zwykłym dieslu z orlenu to przepalał sie co 700-800 i zawsze z kontrolką.

    Jak jedziesz codziennie po obwodnicy to masz całkiem dobre warunki do użytkowania Diesla z DPF. Jak masz dłuższą trase chociaż raz w miesiącu to nie martwiłbym się o DPF

    2.0 TDI na pompowtrysku miało mnóstwo problemów. W przypadku Common Rail jest zdecydowanie lepiej. Z takich typowych rzeczy to EGR się wysypie w okolicach 200 tys.km. Jak chcesz sie ubezpieczyć na przyszłość od awarii pompy oleju to trzeba trzpień wymienić. Sam trzpień jest dość tani.

    Według moich obserwacji 1.6 spala około 0,5 litra mniej niż 2.0. 2.0 110 KM ma przewage nad 1.6 w postaci 6 biegu i to by było chyba na tyle. Mówi się z 2.0 110 to najtrwalszy Diesel common rail od grupy VW.

    Nie mówię żeby omijać 1.6 TDI. To jest po prostu silnik dla spokojnych kierowców i trzeba uważać co się tankuje. Wiec wszyskie stacje "krzak" trzeba omijać

    Mój typ to 2.0 common rail.

    1.4 TSI też ok ale po zakupie lepiej zmienić rozrząd dla spokoju
    Ostatnio edytowany przez JayKey49; 37545.

    Zostaw komentarz:


  • farow
    odpowiedział(a)
    Dzieki za odpowiedzi.

    Slyszalem jednak ze 2,0 TDI musi latac wiecej po trasach bo przy jezdzie bardziej miejskiej szybko sie DPF zapycha. Ile w tym prawdy?
    Ja robie dziennie 35 km do pracy i do domu, jadę większość obwodnicą miasta, okolo 70 km/h. Do tego wiadomo kilka km w miejskim korku i 1-2 razy w miesiacu jakas trasa po kilkadziesiat, kilkaset km.

    No i za 2,0 TDi ciagnie sie zla slawa od poczatku, jakies pompy oleju, walki rozrzadu i co tylko. Jest to wszystko już poprawione w Octavii II?

    A co do 1,4 TSi to czy roczniki 2011-12 mialy juz poprawiony fabrycznie ten rozrzad? Jakie są ewentualnie koszty wymiany poza ASO?

    Rzeczywiście 1,6 spali tyle samo co 2,0? No i czy kupując 2,0 110 km odczuje sie roznice w mocy?

    Zatem lepiej pojsc w 1,4 TSI czy 2,0 TDI, jesli mowicie zeby pomijac 1,6 i 1,9
    Ostatnio edytowany przez farow; 43382.

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Zależy jakim budżetem dysponuje farow.

    1.8 TSI :
    Jak chcesz 1.8 to musisz mieć w kieszeni okolice 40 tys. żeby kupić wersje minimum 2012 gdzie poprawiono rozrząd i problem ze spalaniem oleju
    1.4 TSI : Zmienisz rozrząd łańcuchowy i jeździsz w miare bezproblemowo
    1.9 TDI : Ciężko już znaleźć coś sensownego.
    1.6 TDI : Według mnie w tym silniku bardzo brakuje 6 biegu. Trwałość to duży plus natomiast trzeba uważać gdzie się tankuje. 105 KM to jednak troche mało ale mozna go bezpiecznie zrobić na okolice 130
    2.0 TDI : Polecam ten silnik. Sam mam i sprawuje się świetnie. Oszczędny i dynamiczny. Dobry tuner zrobi z niego bezpiecznie 170KM i wiecej

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    No i z gory odpusc sobie 1.9TDI bo klekot Cie wykonczy i zapomnij o 1.6TDI, ktory jest takim samym mocarzem jak 1.9TDI, z tym ze duzo cichszym, a poszukaj 2.0TDI CR 110 albo 140KM i bedzie ok.

    Co do benzyn, opinii jest wiele. Wiedze mozna zweryfikowac na tym forum.

    Zostaw komentarz:


  • lu5asz
    odpowiedział(a)
    Ja bym na Twoim miejscu szukał 2.0 tdi cr.Jest tak samo wytrzymały jak mniejszy 1.6tdi ale za to mocniejszy i pali tyle samo,jak nie mniej.

    Zostaw komentarz:


  • farow
    rozpoczął temat Zakup Octavii II FL - dobór silnika

    Zakup Octavii II FL - dobór silnika

    Witam,

    autkami jezdzilem juz roznymi ale jeszcze nigdy nie miałem Skody. Teraz wybór
    padł na Octavie II FL. Mam tylko jeden problem - który silnik wybrać?!

    Ogolnie robię miesięcznie około 1500-2000 km, zdarza się w miesiącu jakaś dłuższa trasa
    po kilkaset km. Chciałbym, żeby autko było w miarę mocne i żwawe, ale też żeby nie paliło jak
    smok i żeby za 3-4 lata można je było odsprzedać.

    Zastanawiam się nad silnikami 1,4 TSi, 1,8 TSi, 1,6 TDI i 1,9 TDI, ale rozważę też inne propozycje
    jeśli warto.

    Z tego co już doczytałem to silniki TSi nie bardzo znoszą gaz, i o ile 1,4 jest jeszcze w miarę
    mało paliwożerny o tle 1,8 już troszkę wypija. Natomiast 1,4 ma troszę zszarganą opinię, mówi
    się o dużej awaryjności - bać się go?

    Dlatego aktualnie na prowadzeniu w rankingu są diesle - 1,6 i 1,9!

    Co wy na to?

    No i ogólnie podpowiedzcie na co patrzeć przy zakupie, za jakie elementy warto dopłacic a jakie
    olać?

    A może znajdzie się jakaś klubowa II FL na sprzedaż?

    Z góry dzięki za pomoc!
Pracuję...