Zakup Octavii II FL - dobór silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michal8937
    Rider
    • 2010
    • 467
    • Seat

    Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
    To ciekawe, mój nie.
    Bo pewnie mowa o tych na łańcuchu
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
    https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
    https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
    https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

    Komentarz

    • himi
      L&K
      • 2013
      • 1115
      • Octavia II (1Z3)
      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

      ,,Pewnie'' tak.

      Komentarz

      • JayKey49
        Elegance
        • 2014
        • 873
        • Superb II (3T4)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        A Ty nie masz czasem nowego TSI na pasku ?
        Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
        Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

        Komentarz

        • ricon3
          Classic
          • 2017
          • 5
          • Octavia II (1Z3)
          • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

          mi na autostradzie w niemcech srednio 150km/h 5,4 2,0tdi elegante 140KM

          Komentarz

          • himi
            L&K
            • 2013
            • 1115
            • Octavia II (1Z3)
            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

            Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpis
            A Ty nie masz czasem nowego TSI na pasku ?
            Tak, na pasku mam, przekomarzałem się. Pisał, że wszystkie TSI hałasują. Nie wszystkie.

            Komentarz

            • michal8937
              Rider
              • 2010
              • 467
              • Seat

              Zamieszczone przez himi Zobacz wpis

              Tak, na pasku mam, przekomarzałem się. Pisał, że wszystkie TSI hałasują. Nie wszystkie.
              ok
              Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
              https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
              https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
              https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

              Komentarz

              • farow
                Drive
                • 2017
                • 45
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Wlasnie jestem z samochodem w Rumunii. Pierwsza nasza trasa wspólna. Troszkę autostrady po 130, trochę drog lokalnych po 50-70, wiekszosc okolo 100 km/h poza terenem zabudowanym
                i srednie spalanie 5,9 tak wiec jestem zadowolony. Takie obroty 1500-2000 dla tego silniczka sa w porzadku czy jednak na wyzszych go trzymac?

                Komentarz

                • JayKey49
                  Elegance
                  • 2014
                  • 873
                  • Superb II (3T4)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  Jest ok z takimi obrotami
                  Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                  Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                  Komentarz

                  • himi
                    L&K
                    • 2013
                    • 1115
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                    1500 to dolny próg obrotów bezpieczny dla dwumasy. Jazda poniżej 1500 jest rzecz jasna tyleż możliwa co potem kosztowna. Turbina to ci prawie nie pracuje jak zamykasz gaz na 2000 obrWbrew pozorom turbo w trasie też lubi sobie popracować, przy późniejszym wychłodzeniu. Zamulisz samochód taką jazdą wg mnie.

                    Komentarz

                    • JayKey49
                      Elegance
                      • 2014
                      • 873
                      • Superb II (3T4)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      Turbo w okolicach 1700 - 1800 obr już pracuje na tyle dobrze że masz dostępne jakieś 70-80% maksymalnego momentu obrotowego. Na autostradzie przy tych powiedzmy 120 - 140 na 6 biegu raczej nie zejdziesz poniżej 2500 - 2800 obr ( dawno nie jechałem starym 1.4 TSI ). 6 biegu raczej bym nie wbijał przed 100 - 110 km/h w tym aucie
                      Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                      Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                      Komentarz

                      • himi
                        L&K
                        • 2013
                        • 1115
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                        Mówimy o dieslu jak sądzę. Ja mam przy 170 km/h dopiero okolice 3.000 obrotów, albo nawet przy 180 na szóstce w CFHC.
                        Większy problem to dolny zakres, poniżej 1500 obrotów dwumasa dostaje takie zajebiste przeciążenia, że po roku takiego kapeluszowania dowiesz się ile kosztuje.

                        Komentarz

                        • Tomek000
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 143
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
                          Mówimy o dieslu jak sądzę. Ja mam przy 170 km/h dopiero okolice 3.000 obrotów, albo nawet przy 180 na szóstce w CFHC.
                          Większy problem to dolny zakres, poniżej 1500 obrotów dwumasa dostaje takie zajebiste przeciążenia, że po roku takiego kapeluszowania dowiesz się ile kosztuje.

                          mowa jest o 1.4tsi... a że tdi poniżej 1500obr nie da sie jeździć to inna sprawa, nawet wrażenie słuchowe są delikatnie mówiąc słabe
                          Kodiaq 1.5 DSG Style

                          Komentarz

                          • JayKey49
                            Elegance
                            • 2014
                            • 873
                            • Superb II (3T4)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            Zdecydowanie 1.4 TSI bo kolega co pytał o obroty to własnie 1.4 ma pod maską
                            Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                            Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                            Komentarz

                            • himi
                              L&K
                              • 2013
                              • 1115
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                              A to przepraszam, sąd mi się ten diesel wziął.... 1,4 TSI ( nowy) nie ma dwumasy więc faktycznie można niżej kręcić. Ale czy autora wątku nie ma koła czasem?

                              A zdrowy diesel pojedzie bez problemu bezdżwięcznie poniżej 1500 obrotów. Tyle, że szkodzi to ewidentnie dwumasie. Widziałem już octę z 50.000 km za zjechanym kołem dwumasowym. Pani w szpilach jeździła po mieście....

                              Komentarz

                              • JayKey49
                                Elegance
                                • 2014
                                • 873
                                • Superb II (3T4)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                Byli tacy co załatwiali dwumas w 1.8 tdci po 20-30 tysiącach
                                Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                Komentarz

                                • pietrek125
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 416
                                  • Octavia II combi (1Z5)

                                  Obroty silnika należy utrzymywać pomiędzy max momentem, a max mocą... zbyt niskie obroty są szkodliwe dla panewek, zbyt wysokie dla układu korbowego zwłaszcza w silnikach długoskokowych w których lubuje się VAG...


                                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                  Komentarz

                                  • farow
                                    Drive
                                    • 2017
                                    • 45
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Dzieki za wypowiedzi! Jestem juz w domu, wracaja spalanie juz minimalnie wyzsze, bo na ciut wyzszych obrotach - wyszlo 6,1 l/100km.

                                    Jak narazie jestem zadowolony z silniczka.

                                    Faktycznie, na zimnym silniku przy odpalaniu slychac metaliczny odglos od rozrzadu, ale to sekunda dwie i jest cisza. Bac sie tego? Wymieniac? Czy jeszcze latac
                                    i czekac az zacznie halasowac w czasie jazdy?

                                    Komentarz

                                    • JayKey49
                                      Elegance
                                      • 2014
                                      • 873
                                      • Superb II (3T4)
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      Musiałbyś fimik wrzucić. Ale jak kilka sekund to jeszcze powinno być ok
                                      Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                      Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                      Komentarz

                                      Pracuję...