Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Nowe felgi dla szkodnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • no właśnie przymierzam się do zakupu alufelunku już na lato
    w planie szykuje się przesiadka z stalówek 195/60R15 na alu 205/55/R16
    z felga i tu pojawia się pytanie
    16" 6,5 ET50 czy 16" 7 ET48
    czy to w ogóle jest jakaś różnica organoleptyczna,
    czy będzie et48 będzie pieściło zmysł wzrokowy i będzie człowiek w uniesieniu gdy na myśl będzie przywoływany rozstaw tylnych kół corvetty wraz z gigantyczną poprawą właściwości jezdnych :diabelski_usmiech ,
    czy to w ogóle ma jakiś sens :?:

    w każdym razie
    planuję zakup
    DEZENT TD
    ]"]Photo Storage

    bądź
    ENZO B
    ]"]Photo Storage

    z zabezpieczeniem gumowym w postaci Uniroyal Rainsport3 bądź Dunlop Bluersponse

    Wiadomo o gustach się nie dyskutuje, ale wszystkie krytyczne uwagi o zestawie wraz z dobra radą nt ET przyjmę

    PS. czy po zmianie felg i opon na inny rozmiar trzeba coś kombinować z kompem żeby dobrze liczyło obroty ? bo chyba różnica jest w obwodzie koła ?

    Komentarz


    • Zamieszczone przez same_oktany
      16" 6,5 ET50 czy 16" 7 ET48
      czy to w ogóle jest jakaś różnica organoleptyczna,
      Dużo zależy od wyglądu felgi, natomiast jak były by dwie identyczne ET 2mm nie zauważysz, co do 6,5 czy 7 kwestia opon, URS 3 w tym rozmiarze nie ma rantu ochronnego, natomiast szerokość felgi będzie miała niewielki wpływ na układanie sie/wygląd opony. Jak chcesz widzieć różnicę to jedz w dół z ET, czym mniejsze ET dasz, tym felga będzie ''bardziej wypełniała" wnęke.

      żeby nie było że nie wiem o czym pisze to sam mam URS 2 205/55/16 na felgach (zostały z poprzedniego auta, felga 16`, z VAG-a wiec 5x112 więc musi pasować) no i pasuje a wygląda tak Carsdetailing: Diamantova Stribrna a pełne wymiary felgi to 16x7,5 cala, ET 35, wg mnie pasuje ale o gustach sie nie dyskutuje ( pomijam wzór i kolor felegi)

      Zamieszczone przez same_oktany
      czy po zmianie felg i opon na inny rozmiar trzeba coś kombinować z kompem żeby dobrze liczyło obroty ? bo chyba różnica jest w obwodzie koła ?
      U mnie przesiadka ze 195/65/15 vs. 205/55/16 sprawdzane kilkukrotnie bo autem latam juz ponad 3 lata wg. nawigacji nie zmienia pomiarów prędkości

      Nawigacja, nawigacją, w lecie bawiłem sie RACElogic-iem ( używanym na 1/4mili) i pokazywało bardzo podobnie co zegary
      http://carsdetailing.blogspot.com/

      Komentarz


      • Chyba nie bedę kombinował
        Po namyślie zbuduję felunek z URS3 205/55R16 i Dezent TD 16" 6,5 ET50 5x112.
        Jakbym miał RS bądź któreś TSi to bym pokusił się o kombinacje z rozstawem kół. A tak przy diabelskich szybkościach jakie w Polsce sie uzyskuje i mojej MPi z podtlenkem LPG nie ma sensu

        Komentarz


        • Zamieszczone przez same_oktany
          205/55R16
          Zamieszczone przez same_oktany
          16" 6,5 ET50 5x112.
          czyli tak jak fabryka


          btw

          Zamieszczone przez same_oktany
          16" 7 ET48
          ale te też na spokojnie podejdą
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz


          • Zamieszczone przez same_oktany
            A tak przy diabelskich szybkościach jakie w Polsce sie uzyskuje i mojej MPi z podtlenkem LPG nie ma sensu
            Ja mam takie bo byly w domu, jak bym mial kupować to pewnie pokusił bym sie o jakieś seryjne 16` a że jak to mówią darowanemu.....
            Ale okazało się że darowany... pasuje do auta, maiły być 18` z audi rs6 bo kolega ma na zbyciu ale tam jest ET30 i felga ma 8 lub 8,5 cala nie chciał dużo bo mu zalegają ale nie pasują
            http://carsdetailing.blogspot.com/

            Komentarz


            • no tak z serii to chyba tylko Crateris
              a z doświadczeń z epoki przed szkodnikiem to do używek nie mam przekonania (trafiłem kiedyś na minę)
              ASO za Craterisy śpiewa 550 - z możliwością lekkiej negocjacji.
              za Dezenty TD bądź Enzo B (16") to koszt 300-350 za nowe
              no i URS3 jakieś 280

              jakbym opon nie musiał kupować to brałbym Crateris bo mi się po prostu podobają

              BTW może ktoś wie czy czy dla Dezent TD bądź tych Enzo B potrzeba - śruby z innym łbem i/lub jakieś pierścienie bądź inne niespodzianki ?

              a i jeszcze jedno - z tego co mówicie to dla opony 205/55/r16 przy feldze szerokiej na 7,0" jest szansa, że powierzchnia boczna opony pokryje się z rantem felgi (będzie tworzyła jedną płaszczyznę) i np przy szlifie krawężnika porysujemy felgę ? a przy 6,5" opona wystaje poza rant i jest wielce prawdopodobne, że jej nie uszkodzimy

              gusiak11 a przy ET35 nie ociera ci o błotnik jak masz załadowany samochód ?

              Komentarz


              • Zamieszczone przez same_oktany
                przy szlifie krawężnika porysujemy felgę ?
                kup opony z rantem ochronnym to nie porysujesz inaczej nie ma znaczenia czy będzie 6,5" czy 7", opona się podda i bok felgi zjedziesz na krawężniku.

                Mam takie na letnim zestawie i nie wiadomo jak możesz trzeć o krawężnik to felgi nie dotkniesz bo jest cofnięta ok 1cm

                Komentarz


                • Zamieszczone przez cysterniarz
                  kup opony z rantem ochronnym to nie porysujesz
                  Dokładnie. Mialem ori Vegi 16tki, które jeżdziły z oponami co miały rant ochronny - felgi były jak nówki.
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez same_oktany
                    gusiak11 a przy ET35 nie ociera ci o błotnik jak masz załadowany samochód ?
                    Nic nie ociera, jest spasowane idealnie, dajac et 30 lub felgę wiecej jak 7,5 cala pewnie było by już gorzej ale ten zestaw pasuje idealnie i moim zdaniem bardzo poprawia wygląd samochodu.

                    Jak zakładam ory felgi co prawda na 15` to mam wrażenie ze te koła nie są od tego samochodu tak głęboko sie chowają, fabryczne 16` też głębiej siedzą w nadkolu
                    http://carsdetailing.blogspot.com/

                    Komentarz


                    • Mam do was takie pytanie Panowie. Otóz mam felgi o parametrach (17x7 et37, 17 cali) i chciałbym na nie załozyc opony szerokosci 205, nie widze potrzeby szerszych, bo felga z tego co sie orientuje ma 7 cali szerokosci, a na zakrętach bokami też nie latam hehe. Stąd moje pytanie bo tak kazdy radzi 205/50, a co z 205/45. Nie znam się zbytnio na tym, dla mnie zawsze jesli chodziło o opony to rozmiar, szerokosc, i profil, a teraz dochodzi indeks nosnosci, predkosci itp itd i troche głupieje Pomozecie cos dobrac? Jakie parametry opon o tej szerokosci wejdą bezproblemowo na moje felgi? Z góry dzięki za pomoc
                      Była O2 1.6 MPI
                      JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

                      Komentarz


                      • Britos,
                        dedykowany 225x45x17 - 634,3mm
                        zamiennik 205x50x17 - 636,8mm

                        205x45x17 - 616mm - koło mniejsze o 18mm, przekłamanie %-owe na liczniku = 3%

                        Komentarz


                        • Britos, jak się nie znasz, to po co kombinujesz...

                          225/45/17 bez rzeźby
                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez LUKI
                            Britos, jak się nie znasz, to po co kombinujesz...

                            225/45/17 bez rzeźby
                            Wiesz jednak zainteresowało mnie spalanie, wczesniej jeżdzac na stalówkach 195 15 cali byłem w stanie po miescie przejechac około 600km na pełnym baku, moze troszke więcej, po zalozeniu alusków z oponami 225, 500km ledwo przejeżdzam, nie sądzilem ze będzie aż taka duża róznica. Koła ciężkie jak diabli, jedno waży 22,5kg, trzeba obiema rękami niesc :P, przy czym przy stalówkach jedna w jedną ręke druga w drugą i nie czuło sie ciężaru.

                            Ratuje sie jak moge, po zmianie na 205 mam nadzieje ze spalanie troszke spadnie.
                            Była O2 1.6 MPI
                            JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

                            Komentarz


                            • Zamówione
                              Dezent TD 16" 7,0 5x112 ET45 wraz z gumami
                              Dunlop SpSport BlueResponse 205/55R16


                              zobaczymy co to przyjdzie i co z tego wyjdzie :diabelski_usmiech

                              Komentarz


                              • Witam !
                                Przeczytałem na forum trochę info w sprawie felg i dowiedziałem się, że zakupione aluski
                                7,5Jx16H2 z ET 45 będą pasować do opon 205/55/16 z czego bardzo się cieszę !
                                Ale mili koledzy czytając ostatnie posty dotyczące zwiększonego spalania dla alu w stosunku np do stalowych nie bardzo mnie przekonuje. Jeśli możecie coś więcej na ten temat powiedzieć to będę wdzięczny.
                                jmors44
                                jmors44

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez jmors44
                                  Witam !
                                  Ale mili koledzy czytając ostatnie posty dotyczące zwiększonego spalania dla alu w stosunku np do stalowych nie bardzo mnie przekonuje. Jeśli możecie coś więcej na ten temat powiedzieć to będę wdzięczny.
                                  jmors44
                                  Wiesz, zapewne przerzucasz się z 15 na stalówkach tak jak ja, więc u Ciebie zbytnio spalanie nie skoczy idziesz 1 cal w góre i opona o 1cm szersza(średnica na kołach 16 cali zmniejszy Ci się nawet o 3mm w stosunku do 15"), więc nie masz się co obawiac. Ja poszedłem o 2 cale i opone o 3cm szerszą, więc ta różnica była już większa, a z tego co wiem alufelgi z superba I(SOLID) do lekkich też nie należą(z dobrą oponą 23 kg to też kpina, albo mam zepsuta wage :P ...
                                  Była O2 1.6 MPI
                                  JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Britos
                                    Koła ciężkie jak diabli, jedno waży 22,5kg, trzeba obiema rękami niesc , przy czym przy stalówkach jedna w jedną ręke druga w drugą i nie czuło sie ciężaru.
                                    Bo to jest kawał porządnej felgi a nie wytłoczka z blachy.... w poprzednim samochodzie przez dwie zimiy zniszczyłem dwa komplety takich ''wytłoczek'' po czym dałem sobie spokój z dwoma kompletami .
                                    Na alu z ww. samochodu jedzi już 3-ci rok mój ojciec ( były owszem raz prostowane w momencie oddania do renowacji no bo nowe auto i stare felgi.... słabo) ale przed oddaniem do renowacji nie było po pół kilo ołowiu na żadnej

                                    Zamieszczone przez jmors44
                                    Ale mili koledzy czytając ostatnie posty dotyczące zwiększonego spalania dla alu w stosunku np do stalowych nie bardzo mnie przekonuje. Jeśli możecie coś więcej na ten temat powiedzieć to będę wdzięczny.
                                    W skodzie zima 195/65/15 lato 205/55/16 nie zauważam różnicy w spalaniu, średnie z licznika z pozycji 2 pokazuje +/- 0.1 różnicy co może być spowodowane wszystkim.
                                    W drugim aucie zima 205/55/16 lato było 215/50/17 jest 225/45/17, to samo różnice w spalaniu nie zauważalne. Gdzieś kiedyś czytałem że takie zmiany powodują różnicę na poziomie do 1,5% na rozmiar, ale to jeszcze kwestia rzeźby bieżnika itd...
                                    na pewno nie bez znaczenia jest silnik i jego parametry moc/moment ale to już dłuższe dywagacje

                                    Zamieszczone przez Britos
                                    więc ta różnica była już większa, a z tego co wiem alufelgi z superba I(SOLID) do lekkich też nie należą...
                                    A ja do tej pory myślałem ze masa felgi ma wpływ na tzw. mase nie resorowaną a co za tym idzie na prowadzenie a nie na spalanie ale....
                                    http://carsdetailing.blogspot.com/

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez gusiak11
                                      Zamieszczone przez Britos
                                      Koła ciężkie jak diabli, jedno waży 22,5kg, trzeba obiema rękami niesc , przy czym przy stalówkach jedna w jedną ręke druga w drugą i nie czuło sie ciężaru.


                                      Zamieszczone przez Britos
                                      więc ta różnica była już większa, a z tego co wiem alufelgi z superba I(SOLID) do lekkich też nie należą...
                                      A ja do tej pory myślałem ze masa felgi ma wpływ na tzw. mase nie resorowaną a co za tym idzie na prowadzenie a nie na spalanie ale....
                                      A mi się z kolei wydaje że silnikowi trudniej rozkręcic koło które wazy 23kg niż takie które waży np 15. Więc przyspieszenie także jest troszke gorsze, a co za tym idzie żeby uzyskac adekwatne do lżejszych kół przyspiesznie trzeba troszkę dłużej przyspieszac, wiec spalanie też wzrosnie
                                      Była O2 1.6 MPI
                                      JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

                                      Komentarz


                                      • Jeśli:
                                        1) siła tarcia zależy od rodzaju powierzchni obu stykających się ciał,
                                        2) siła tarcia nie zależy od wielkości powierzchni styku ciała z podłożem,
                                        3) siła tarcia nie zależy od prędkości ciała
                                        4) siła tarcia jest wprost proporcjonalna do siły nacisku:

                                        to chyba waga całości ma znaczenie a nie szerokość opony.

                                        Komentarz


                                        • Myślę, że rodzaj gumy opony też ma wpływ na spalanie, ponieważ, jeżdząc na zimowych 195/65/15 nie zauważam, aby letnie 205/50/17 dawało inny wskaźnik spalania.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Tippo
                                            Zamieszczone przez marcin607
                                            Link..4853638716.html mnie to koło męczy okrutnie - ale martwię się mi kuni nie starczy :szeroki_usmiech
                                            Jak na 17ke to lekkie kolo, szczególnie jesli porównać z fabrycznym, wiec mocy będzie dość, ale więcej niz 17 do 1.6tdi bym nie ladowal...
                                            Ja mam założone właśnie te felgi w 1.6 mpi...i powiem Ci,że jakieś wielkiej różnicy nie ma w stracie mocy z 15'' 195/65
                                            A Wygląd na aucie możesz zobaczyć u mnie.
                                            Aktualnie robiłem im renowacje plus nowe opony, padło na Barum bravuris 3 225/45
                                            Èeský vùz http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82621

                                            Komentarz


                                            • odebrałem wczoraj mój zestaw
                                              Dezent TD 16" 7,0 5x112 ET45 + dunlop SP Sport Blueresponse = wygląda ślicznie

                                              odbyło się nawet pasowanie do auta - wsjo pasuje bez pierścieni, dystansów na oryginalnych śrubach jak dla mnie bomba
                                              tylko te obleśne, uciorane fabryczne śruby !

                                              Komentarz


                                              • Jak zamowiles ten model w kolorze czarnym, to kupic kolpaczki na sruby, pomalowac na czarno i bedzie dobrze
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Jak zamowiles ten model w kolorze czarnym, to kupic kolpaczki na sruby, pomalowac na czarno i bedzie dobrze

                                                  hahahaha właśnie dzisiaj polewałem z tego bo kumpel w Vectrze C ma stalowe 5 ramienne felgi

                                                  mam w kolorze "chrom" :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz


                                                  • Ciekawy felunek

                                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                    Fotki
                                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                    Fotki

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X