No to decyzja zapadła, zakupiłem używane Pegasusy z oponami 225/45/17 Pirelli Pzero Rosso
i Bridgestone Potenza 001. Liczę, że może całego sezonu na nich nie przejeżdżę, ale przynajmniej sprawdzę organoleptycznie, czy 1.4 TSI podoła temu rozmiarowi, czy trzeba będzie pomyśleć o rozmiarze 205 Kurcze, już byłem na 110 % zdecydowany na 16" Craterisy, ale pokusa 17" wygrała i wierzę, ze poza optycznymi korzyściami, odnajdę w nich również praktyczne walory
marpol, no niestety ale w 1.8 TSI jest wyraźne zamulenie auta na oponach 225 więc nie wiem jak można mówić, że w 1.4 TSI to zauważalne. Ktoś ostatnio pisał, że zamuliło nawet 1.9 TDI po czipie gdzie jest dużo więcej niutków..
Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Andrzej111,wiele opinii przeczytałem o walorach i mankamentach tego rozmiaru opon,przy mocy mojego silnika,ale z racji, że nie miałem możliwości przejechania się na nich,to podjąłem ryzyko ich zakupu, a z jakim skutkiem, to już się niedługo okaże
marpol, no niestety ale w 1.8 TSI jest wyraźne zamulenie auta na oponach 225 więc nie wiem jak można mówić, że w 1.4 TSI to zauważalne. Ktoś ostatnio pisał, że zamuliło nawet 1.9 TDI po czipie gdzie jest dużo więcej niutków..
śmigam zaledwie tydzień na 17-tkach z gumami 225/45 Dunlop SP SportMaxx RT i faktycznie da się odczuć utratę mocy, auto przy konkretnym starcie zdecydowanie jest mniej żwawe, ale za to nie gubi trakcji i lepiej trzyma drogi no i teraz super wygląda . Jedyny mankament to gorszy komfort jazdy, jest bardziej twardo oraz większe zużycie paliwa, max do 0,5l/100km.
Zamieszczone przez marpol
ale pokusa 17" wygrała
- będzie Pan zadowolony, słuszna decyzja (jedynie co to Twoje gumy mogą być deko głośne, a zwłaszcza Potenza S001).
Mam nadzieję Luki, że dobra decyzjaZamawiając z używanymi oponami zostawiłem sobie margines na ewentualną zmianę na 205, chociaż wolałbym pozostać przy homologowanym rozmiarze, pojeździmy, zobaczymy
marpol, spokojnie możesz pakować 205/50/17, bo Pegasusy mają tylko 7" szerokości. Tak jak pisałem sam mam teraz 7" i 205mm i rant ma się dobrze, a jakbyś zmieniał na jakąś Potenze to ona ma dodatkowo rant ochronny. Na lato mam 8" i 225mm Potenze S001 i kurde nie wierzyłem jak założyłem opony na felgi ile tego rantu jest. :shock:
No i przydałby się jakiś dystans (tak z 13-15mm), bo strasznie słabe ET mają te Pegausy.
MRadar, to masz 225/45 czy 205/45, najlepiej załóż 225/45/17
No wlasnie 225/45 mam w domu na felgach amg z merca w202 i zastanawiam sie czy je przelozyc czy poczekac i kupic 225/50 albo /55. Mocno odczuje roznice w mocy przy moich mniej niz 105KM?
Na lato mam wlasnie Pegasusy 17'' plus Potenza RE050A 225/45. W stosunku do zimowych Michelin Alpin 205/55R16 jest spora roznica w komforcie i halasie na niekorzysc letnich opon. Na 17-tkach jest wyraznie twardziej i halas znacznie wiekszy. Jedyny plus to to, ze auto lepiej sie prowadzi. Osiagi i spalanie takze sa gorsze na letnich.
Inna sprawa, ze te Bridgestone-y wyzabkowaly sie. Tak wiec jak dokonaja u mnie zywota to sprzedaje caly komplet 17-tek i zakladam jakas ladna felge, ale mniejsza - 16-tke. Opony 16 takze sa tansze... wyglad stoi w drugim rzędzie. Chyba, ze ktos poleci jakas dobra i cicha opone 17'', ale to chyba w innym watku.
piotrek_gdy, Adam, Dunlop RT nie są wcale takie głośne - jeśli o tym pisałeś, oczywiście jest głośniej niż na poprzednich 195/65R15, ale w końcu to zupełnie inna guma.
Na koniec należy zwrócić uwagę iż kwestia odbierania bodźców i reagowania na nie jest inna u każdego osobnika . Tak samo jak z tym co nam się podoba, jeden woli felgi masywne a inny wieloramienne.
myślałem, że mówimy o 17" :lol:
na 15" Dunlopach nie jeździłem a 17" miałem w poprzednim RSie :wink:
Zamieszczone przez mrfazi
Tak samo jak z tym co nam się podoba
dlatego ja osobiście wolę bardziej miękkie opony, no ale one się szybciej ścierają co jest uznawane za wybitną wadę przez niektórych bardziej oszczędnych kolegów :wink:
teraz mam Potenzy ale wracam znowu do SportContactów tym razem "5" :wink:
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
marpol, spokojnie możesz pakować 205/50/17, bo Pegasusy mają tylko 7" szerokości. Tak jak pisałem sam mam teraz 7" i 205mm i rant ma się dobrze, a jakbyś zmieniał na jakąś Potenze to ona ma dodatkowo rant ochronny. Na lato mam 8" i 225mm Potenze S001 i kurde nie wierzyłem jak założyłem opony na felgi ile tego rantu jest. :shock:
No i przydałby się jakiś dystans (tak z 13-15mm), bo strasznie słabe ET mają te Pegausy.
Panowie, po założeniu 205/50 na Pegasusy średnica koła się zmniejszy czy zwiększy? Przekłamanie licznika będzie w górę czy w dół?
Nie wiesz jak dobrać zamienniki opon do Twojego samochodu? Skorzystaj z naszych narzędzi i dopasuj odpowiedni rozmiar.
Możecie mi napisać ile straty, zamulenia auta obserwujecie w wymiernych jednostkach (sekundy, minuty, lata świetlne...) przy zmianie z 205 na szerokość 225 np. w przedziale 0-100km/h i 60 - 120 km/h ?
:wink:
Możecie mi napisać ile straty, zamulenia auta obserwujecie w wymiernych jednostkach (sekundy, minuty, lata świetlne...) przy zmianie z 205 na szerokość 225 np. w przedziale 0-100km/h i 60 - 120 km/h ?
Też jestem ciekawy wyników bo moja dupohamownia nie odczuwa jakichś znaczących spadków po przejściu z 196/65/15 i ciekawy jestem jak to się ma w przypadku pomiarów.
Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych www.nawmar.pl
Komentarz