hotrain,piramida, powinno być dobrze. Kolega co jeździ na pływakach w mercedesie nie ma problemów z biciem. Dotoczone ma ładne pierścionki z amelinum, dokręca równomiernie tym samym momentem i śmiga już tak ze 3 lata. Jak się koło porządnie na piaście ułoży to śruby nie pociągną w żadną stronę.
[O2] Nowe felgi dla szkodnika
Zwiń
X
-
Handluje od lat felgami i juz widzialem nie jedno dziwne rozwiązanie, szczególnie te zamawiane przez firmu typu "tuning-up" ktore zamawialy najciekawsze wynalazki.
Śruby pływające to nic strasznego, ale tylko w Polsce Spokojnie można je zastosować o ile reszta parametrow felgi pasuje do naszego samochodu.
... nie czytalem watku od samego poczatku i nie wiem czy ktos wspomniał o jednej najwazniejszej rzeczy... KAZDA FELGA MARKOWA MA HOMOLOGACJE I CERTYFIKAT lub podobny dokument deklarujacy do jakich modeli samochodów mozna zastosować felge i z jakim osprzętem. W niemczech jak ktos jedzie na SKP a ma inne felgi niż ORI musi miec taki dokument bo inaczej nie przejdzie przeglądu.
W Polsce jeszcze tak nie ma... ale już do tego sie zmierza ze względu na chiński chłam ktory dobiera sie na oko.
Póki co, jesli felga da sie zalozyc na piaste, mozna przykrecic ja czymkolwiek, a dopasowana opona nie ociera uznaje sie ze pasuje - gdzie tu zdrowy rozsądek?Leasing bez BIK
http://www.doradcaleasingpolski.pl tel. 693 784 723
Moja czeszka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37149
Komentarz
-
-
Widocznie mam betonowe dupsko bo ja na 17 nie odczuwam aż tak dużego spadku komfortu podróżowania ale na pewno po przesiadce na zimowe 15 odczuwam duży spadek komfortu prowadzenia :!: Z całą pewnością zimówka o letniej gumy się różni i letnia 15 też będzie się inaczej prowadzić. Teraz gdybym brał samochód to na 100% byłoby 17 lato i 16 zima :!:
Każdy ma prawo mieć swoje zdanie ale 17 w O2 bym nie demonizował a 16 będzie na pewno kompromisem a nawet bym powiedział że powinna być standardem.
Podpisuję się więc pod tym co napisał hotrain,
A odnośnie uszkodzeń zawiasu to powiem że czytałem tu dużo o problemach z dźwiękami towarzyszącymi przy pokonywaniu nierówności z mniejszym przebiegiem niż moja Czeszka a na felgach mniejszych, więc na zużycie zawieszenia ma nie tylko wpływ rozmiar opon.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainZamieszczone przez zepter00Podobnie ty i "inni" nie wmawiajcie innym forumowiczom jakie cudowne są 17-stki. Napiszcie o wyraźnym spadku komfortu i dynamiki, wyraźnym wzroście zużycia paliwa, spadku trwałości elementów zawieszenia, o wiele większym ryzyku uszkodzenia felgi i wysokich kosztach zakupu ogumienia. Mam dobrą pamięć. Pamiętam jak jakiś czas temu "Szkoda" napisał: " Ci co mówią o komforcie na 17" mają chyba betonowe dupska..." :lol:
Kolega do którego się zwracałem brał pod uwagę czy ewentualnie... może... by założyć felgi 16".
Tekst, że to ja wmawiam, że co jest najlepsze dla mnie jest najlepsze dla wszystkich, jest herezją i ociera się o arogancję. Jeszcze raz powtórzę, że 16 cali jest najlepszym kompromisem jeśli chodzi o komfort, wygląd, prowadzenie, zużycie paliwa i koszty opon.
Poza tym tak jak dalej twierdzisz kompromis jest najlepszy dla Ciebie a nie musi być najlepszy dla innych i wybacz ale ani moja ani Twoja opinia nie jest stanowiskiem oficjalnym OCP w stylu właśnie: " jeszcze raz powtarzam...".
Kończąc tą polemikę polecam sprawdzić na jakich kołach wyjeżdżają z fabryki auta typu C4 by Loeb, Focus ST, Leon Cupra, Golf GTI, Octavia RS. Przecież to nie są hardcore maszyny do wyścigów...
Opowieści o większym tylko o pół litra zużyciu paliwa należy włożyć miedzy bajki. Podobnie jak mówienie o niezauważalnym spadku komfortu i dynamiki. Przjeście z 15 na 17" to duży, w przenośni i dosłownie też, wstrząs. :lol: To, że masz taki "fetysz" i uznajesz tylko 17" i wyżej jest twoim osobistym "fetyszem". Mówienie o wiele większych kosztach zakupu, że to ktoś "...nie potrafi kupić", jest absurdalne i śmieszniejsze niż zdjęcie Putina lecącego na żurawiu obok Baumgartnera. Każdy posiadający choć trzy komórki mózgowe potrafi odpalić wyszukiwarkę i porównywarkę cen. Niższa trwałość zawieszenia to fakt ale producenci zaoferują wszystko na co jest popyt, na co jest moda, jeśli przy okazji wpływa to ujemnie na trwałość, to tylko lepiej - koncern zarobi więcej na serwisie i częściach
Wiem na jakich kołach wyjeżdżają jakie samochody, tylko, że tam wchodzi w grę moda, trend, "usportowiony duch", szpan. Poza tym te samochody (może z wyjątkiem C4 by Loeb ,które są w zasadzie wersją wyposażanie - edycją limitowaną do kilku relatywnie słabych silników, niż usportowionym samochodem) mają o wiele większe hamulce i mają lepszy performance niż Octavia 1,6 , 1,4 TSI, 1,8 TSI czy TDI.
Mówisz o stanowiskach, i nie najlepszych kompromisach. Weź łaskawie popatrz jakie felgi rozważa i z jakich przechodzi krzem88. Gdybyś miał kłopoty z czytaniem lub pamięcią przypomnę przechodzi z 15" i ewentualnie szuka... werble.... 16"!
[ Dodano: Sob 03 Lis, 12 09:48 ]
Zamieszczone przez krzem88Witam
Proszę o poradę bo jestem w kropce i nie wiem co zrobić, sprawa wygląda tak, że na oryginalne felgi założyłem zimówki ( 195/65/R15), zostały mi opony letnie, które są w bardzo dobrym stanie bieżnik 7mm, używane kilka miesięcy. Zastanawiam się czy nie sprzedać tych opon letnich i na wiosnę kupić jakieś ładne felgi 16stki i do tego opony. Czy może zostawić te opony i kupić felgi ale 15stki.. chciałbym żeby Octavka jakoś fajnie wyglądała..
Co byście radzili, bardzo proszę o poradę.
P.S: I czemu nie mogę powiedzieć: " jeszcze raz powtarzam... .. felgi 16" cali to najlepszy kompromis jeśli idzie..." a później rzetelnie rozpisałem pod jakim względem. (?) Bo Tobie się to nie podoba? Nawet Piramida, największy orędownik wielgarnych felg, ze mną się zgodził... on plus z kilkaset tysięcy kierowców octavek na 16" są dobrym argumentem i przykładem... lepsze są jeszcze tylko racjonalne i rzeczowe dowody. :wink:Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zepter00Zamieszczone przez hotrainZamieszczone przez zepter00Podobnie ty i "inni" nie wmawiajcie innym forumowiczom jakie cudowne są 17-stki. Napiszcie o wyraźnym spadku komfortu i dynamiki, wyraźnym wzroście zużycia paliwa, spadku trwałości elementów zawieszenia, o wiele większym ryzyku uszkodzenia felgi i wysokich kosztach zakupu ogumienia. Mam dobrą pamięć. Pamiętam jak jakiś czas temu "Szkoda" napisał: " Ci co mówią o komforcie na 17" mają chyba betonowe dupska..." :lol:
Kolega do którego się zwracałem brał pod uwagę czy ewentualnie... może... by założyć felgi 16".
Tekst, że to ja wmawiam, że co jest najlepsze dla mnie jest najlepsze dla wszystkich, jest herezją i ociera się o arogancję. Jeszcze raz powtórzę, że 16 cali jest najlepszym kompromisem jeśli chodzi o komfort, wygląd, prowadzenie, zużycie paliwa i koszty opon.
Poza tym tak jak dalej twierdzisz kompromis jest najlepszy dla Ciebie a nie musi być najlepszy dla innych i wybacz ale ani moja ani Twoja opinia nie jest stanowiskiem oficjalnym OCP w stylu właśnie: " jeszcze raz powtarzam...".
Kończąc tą polemikę polecam sprawdzić na jakich kołach wyjeżdżają z fabryki auta typu C4 by Loeb, Focus ST, Leon Cupra, Golf GTI, Octavia RS. Przecież to nie są hardcore maszyny do wyścigów...
Opowieści o większym tylko o pół litra zużyciu paliwa należy włożyć miedzy bajki. Podobnie jak mówienie o niezauważalnym spadku komfortu. To, że masz taki "fetysz" i uznajesz tylko 17" i wyżej jest twoim osobistym "fetyszem". Mówienie o wiele większych kosztach zakupu, że to ktoś "...nie potrafi kupić", jest absurdalne i śmieszniejsze niż zdjęcie Putina lecącego na żurawiu obok Baumgartnera. Każdy posiadający choć trzy komórki mózgowe potrafi odpalić wyszukiwarkę i porównywarkę cen. Niższa trwałość zawieszenia to fakt ale producenci zaoferują wszystko na co jest popyt, na co jest moda, jeśli przy okazji wpływa to ujemnie na trwałość, to tylko lepiej - koncern zarobi więcej na serwisie i częściach
Wiem na jakich kołach wyjeżdżają jakie samochody, tylko, że tam wchodzi w grę moda, trend, "usportowiony duch", szpan. Poza tym te samochody (może z wyjątkiem C4 by Loeb ,które są w zasadzie wersją wyposażanie - edycją limitowaną do kilku relatywnie słabych silników, niż usportowionym samochodem) mają o wiele większe hamulce i mają lepszy performance niż Octavia 1,6 , 1,4 TSI, 1,8 TSI czy TDI.
Mówisz o stanowiskach, i nie najlepszych kompromisach. Weź łaskawie popatrz jakie felgi rozważa i z jakich przechodzi krzem88. Gdybyś miał kłopoty z czytaniem lub pamięcią przypomnę przechodzi z 15" i ewentualnie szuka... werble.... 16"!
[ Dodano: Sob 03 Lis, 12 09:48 ]
Zamieszczone przez krzem88Witam
Proszę o poradę bo jestem w kropce i nie wiem co zrobić, sprawa wygląda tak, że na oryginalne felgi założyłem zimówki ( 195/65/R15), zostały mi opony letnie, które są w bardzo dobrym stanie bieżnik 7mm, używane kilka miesięcy. Zastanawiam się czy nie sprzedać tych opon letnich i na wiosnę kupić jakieś ładne felgi 16stki i do tego opony. Czy może zostawić te opony i kupić felgi ale 15stki.. chciałbym żeby Octavka jakoś fajnie wyglądała..
Co byście radzili, bardzo proszę o poradę.
zgadza się że podróżowanie na 15" jest bardziej komfortowe niż na 17". Ale w OI miałem i 17 i 18" i więcej niż 0,5l mi auto nie paliło. Tak samo w O2.
co lepsze mam też porównanie do Fabii. Seria na 14" a na lato mam 16". Po przesiadce na zimowe spadek mooże o 0,3l/100km przy silniku 1.4TDI.
i spadków mocy też nie ma jakiś. no chyba że na 1/4 mili i dziesiąte s się licząOpel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
Że masz takie wrażenie to jeszcze nic nie znaczy.. jeździłem Audi A4 w różnych wersjach na 17" i 18", S3 na 18" i Q7 na 21"
Pomijając kwestię czy dobrze wykonałeś pomiary oraz to, że mieszasz też opony letnie z zimowymi, to zupełnie nie kupuję, że różnica między 15 a 17 i 18" (sic!) to mniej lub 0,5 litra/100km. Samo przejście na opony HP lub UHP w obrębie jednego rozmiaru to 0,1 - 0,2l/100.
I o jakim spadku mocy mówisz? Moc się nie zmienia. Rosną tylko opory toczenia i masy wirujące (które w porównaniu z masami "nieruchomymi" liczą się kilkakrotnie więcej.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
zepter00, nie jestem orędownikiem wielgachnych felg jak napisałeś :szeroki_usmiech ale rozsądek podpowiada, zakładaj 16, ja od dłuższego czasu jeżdżę na 18 w lecie jak i w zimie, przy obniżonym zawiasie i grubszych stabilizatorach najlepiej takim autem jeździ sie po autostradach z dużymi i srednimi prędkościami natomiast wjeżdżając na miejscowe drogi gdzie dziura goni dziurę to cała przyjemność z jazdy idzie w pizdu, dlatego między innymi założyłem szerszą oponę 235mm i troszkę jest lepiej w stosunku do 225 ale ostatnio ze względu na poszukiwanie grama komfortu chodzą za mną 17 i guma 225 z racji wyższego profilu i lżejszego koła.
Tak że jeżeli ktoś jeździ seryjnym autem (zawieszenie) i nie ambicji rajdowca do tego ma słaby silnik to nie ma sensu zakładać 17 :!: Na 16 w O2 jest naprawdę przyjemnie natomiast na 15 auto nie prowadzi się już tak dobrze jak na 16.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Ja mam u siebie lato 17' / zima 15'
Odczucia po zmianie kół:
- zamulenie auta i to bardzo odczuwalne, nie wyobrażam sobie jak jest na 17' w 1.6 MPI :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
- duży spadek komfortu, na 15' czuje się jakbym jechał poduszkowcem
- ok 1l spalanie w górę na trasie
- lepsze prowadzenie, chociaż człowiek się przyzwyczaja i nie wiem dlaczego(może temp?) ale latem robi się bardziej "gumowo" przez co jest plan wsadzić pro-kita
- wygląd auta a nie wózka sklepowego
Nie jeździłem na 16' ale uważam, że to absolutne minimum i jednoczenie optymalny rozmiar dla przeciętnego zjadacza chleba.
Przy napływie gotówki na zimę włożę 16' bo o2 na 15 to jakaś pomyłkaSprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
Andrzej111: dobrze mówi. Choć ja uważam, że na zimę 15" też jak najbardziej mogą być. Na śniegu są na pewno trochę lepsze. Na suchym asfalcie już tak sobie.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Widzę, ze dyskusja idzie kierunku moja racja jest mojsza a nie taki był cel, dla mnie każdy jeździ na czym chce, tylko nie wiedziałem, że nie można mieć różnych odczuć a już wypowiadane się kogoś kto na co dzień nie ma do czynienia z krytykowanym rozmiarem, nie siedzi mi baku i nie tankuje za mnie auta jest niedorzeczne o pozostałych niby wysokich lotów uszczypliwosciach nie wspomnę.
EOT.
Do faktów, oplowskie 5x110 nie da się ustawić na piaście Skody 5x112 i śruby pływające nie pomagają.
Czyli nie będzie na zimę BBSów, ale dramatu też nie ma, jest Tomason TN 4 7,5 x17" ET 45.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainWidzę, ze dyskusja idzie kierunku moja racja jest mojsza a nie taki był cel, dla mnie każdy jeździ na czym chce, tylko nie wiedziałem, że nie można mieć różnych odczuć........Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zepter00Zamieszczone przez hotrainWidzę, ze dyskusja idzie kierunku moja racja jest mojsza a nie taki był cel, dla mnie każdy jeździ na czym chce, tylko nie wiedziałem, że nie można mieć różnych odczuć........
A Ty spróbuj zrozumieć, że dla kogoś wygląd i prowadzenie, a dla innych sam wygląd a dla jeszcze innych itd i nie zaczynaj krucjaty bo Ci krawat wydłużę
W Octavii miałem 17tki na lato i 16tki na zimę różnica była odczuwalna ale nie jakaś dramatyczna. To auto na 15tkach wygląda naprawdę słabo.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
takie cuś znalałem:
waga około 9.5kgsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
jak na 17tkę to zajebiście ciężka :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiekwawjak na 17tkę to zajebiście ciężka :roll:
a tutaj wyprzedaże:
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej111Ja mam u siebie lato 17' / zima 15'
Odczucia po zmianie kół:
- zamulenie auta i to bardzo odczuwalne, nie wyobrażam sobie jak jest na 17' w 1.6 MPI :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
- duży spadek komfortu, na 15' czuje się jakbym jechał poduszkowcem
- ok 1l spalanie w górę na trasie
- lepsze prowadzenie, chociaż człowiek się przyzwyczaja i nie wiem dlaczego(może temp?) ale latem robi się bardziej "gumowo" przez co jest plan wsadzić pro-kita
- wygląd auta a nie wózka sklepowego
Nie jeździłem na 16' ale uważam, że to absolutne minimum i jednoczenie optymalny rozmiar dla przeciętnego zjadacza chleba.
Przy napływie gotówki na zimę włożę 16' bo o2 na 15 to jakaś pomyłka
Bardziej podziwiam te octavie co jezdza na 15 z mocnym motorem, niz na 17, 18 ze slabym... 1.8 tsi nawet na 17 na nizszych biegach mieli jak glupie.....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kurczak19851.8 tsi nawet na 17 na nizszych biegach mieli jak glupie.....
[ Dodano: Nie 04 Lis, 12 08:22 ]
Zamieszczone przez eaglemirekWidocznie mam betonowe dupsko bo ja na 17
ale chyba faktycznie bkd mają twardszy sporo zawias...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Felgi ATS DTC nie są już produkowane ale dostałem info że moge zamówić te felgi ale musze zamówić min 8sztuk więc jak ktoś by miał ochotę na lekkie fele to może powalczymysuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaFelgi ATS DTC nie są już produkowane ale dostałem info że moge zamówić te felgi ale musze zamówić min 8sztuk więc jak ktoś by miał ochotę na lekkie fele to może powalczymy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dejwidpiramida, jaka cena? może bym się skusiłsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz