[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    Marcingminski, pomimo, że grzałka bez CAN jest sporo tańsza i dostępniejsza
    to podłączenie jej jest dużo bardziej skomplikowane i kosztowniejsze i jeszcze bez gwarancji działania


    Muti, w każdej O2 i O2FL grzałka CAN będzie działać
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • sooper
      Classic
      • 2014
      • 7

      Muti,

      Ja tak właśnie miałem. Powinienem mieć F ale nie maiłem żadnej grzałki, wiec zamontowałem z końcówką E.

      btw. webasto w Touranie się nie sprawdza że pytasz o ptc ?

      Komentarz

      • KulfonP
        Rider
        • 2010
        • 391

        Mam nieco lamerskie pytanie - gdzie w komorze silnika znajduje się ECU dla silnika CAXA?

        Zaglądałem w weekend ale nie doszukałem się.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          Pod oslona podszybia
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • KulfonP
            Rider
            • 2010
            • 391

            Dziękuję Maicroft

            A czy jest tutaj ktoś kto wałkował skutecznie podłączenie przekaźnikowej wersji sterowania z ECU CAXA?

            Chodzi mi głównie o to, czy piny 70 i 71 T94a ECU wystawiaja sygnały do przekaźników wg. schematu elektrycznego - byłbym wdzięczny za sprawdzenie tego w ELSIE/ETCE. Mniejsza o wersję softu w ECU bo mogę zflashować najnowszymi wersjami.

            Stoję przed zakupem nagrzewnicy, mam możliwość kupić cały zestaw z kablami i przekaźnikami z demontażu i nie ukrywam, że skłaniałbym się bardziej do tej wersji ogrzewania niż CAN-owej ze względu na mniejsze ryzyko "zlepienia" sie MOSFETa w sterowaniu i rozładowania akumulatora. No i na ostatecznie mniejszy koszt samej grzałki/przekaźnika w razie padnięcia.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10960
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              Zamieszczone przez KulfonP
              Chodzi mi głównie o to, czy piny 70 i 71 T94a ECU wystawiaja sygnały do przekaźników wg. schematu elektrycznego
              wystawiają
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • KulfonP
                Rider
                • 2010
                • 391

                Dzięki Krzysiek, czyli kupuję zestaw przekaźnikowy...

                Komentarz

                • Enriquez
                  RS
                  • 2009
                  • 7685
                  • Superb III (3V3)

                  a ja twierdzę, że nie wystawiają...
                  Pozdrawiam
                  Marcin

                  Komentarz

                  • greg44
                    L&K
                    • 2011
                    • 1198
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    Generalnie z tego co pamiętam w tym wątku był ktoś kto montował taką grzałkę na przekaźnikach pod silnik BKD, po zamontowaniu nie miał sterowania na przekaźnikach. Pojechał do ASO (niektóre to nawet nie mają podłączenia Vasa Online i elektrycy tam pracujący nie wiedzą nic) i tam wgrali mu najnowsze oprogramowanie do sterownika silnika i wszystko ruszyło.

                    KulfonP Za ile kupujesz ten zestaw? Jakby co mam coś takiego na zbyciu, grzałkę, przekaźniki i okablowanie.

                    Komentarz

                    • KulfonP
                      Rider
                      • 2010
                      • 391

                      Enriquez - masz moze schemat potwierdzający te tezę? Może Elsa coś na ten temat wspomina. Bo ja mam schemat z ECU CAXA Bosch Motronic 03C 906 016 AK i też tam nie widzę rozpisanych pinów 70 i 71 ani niczego co świadczyłoby o interfejsie do przekaźników sterowania PTC... Schematy diesli taki opis zawierają.

                      greg44 - ostatnio sprzedawca miał takowy za 300PLZ - all inclusive

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10960
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        po części racja, ale przy wyborze silnika CAXA, schemat podłączenia PTC się pojawia
                        co prawda są opisy pod diesla, ale jak porównacie schemat motronic CAXA
                        to tam piny 70 i 71 nie są wykorzystane, więc zakładam, że można pod nie coś podłączać
                        a czy one software-owo są przez sterownik wysterowane? jak nie podłączysz to się nie dowiesz

                        [ Dodano: Wto 16 Gru, 14 08:15 ]
                        wystarczy też spojrzeć na schemat CAXA np. w Golfie/Jettcie
                        tam nie ma rozróżnienia, że tylko dla diesla jest nagrzewnica
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          podejrzewam, że nic z tego nie wyjdzie, ponieważ aktualizacja grzałki oznacza wgranie nowego wsadu silnika do sterownika, a co za tym idzie - skoro w CAXA nigdy takiej grzałki nie było - to nie będzie również takiego wsadu

                          mogę się oczywiście mylić - ale takie mam przeczucie
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10960
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            Enriquez, ale jak dla VW było w teorii? to czy soft VW CAXA nie zatrybi?

                            [ Dodano: Wto 16 Gru, 14 11:09 ]
                            Dodam, że odpaliłem nagrzewnicę CAN w O2T z 2012
                            czyli tam gdzie nie ma climaticka, tylko jest klima manualna
                            i tam włączenie odbywa się poprzez ustawienie pokrętła temp. na maxa na chwilkę
                            a potem można ustawić sobie temperaturę dowolną
                            wyłączenie odbywa się poprzez ustawienie pokrętła temp. na min. na chwilkę
                            i też potem można ustawić temperaturę dowolną
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • KulfonP
                              Rider
                              • 2010
                              • 391

                              Zamieszczone przez krzynol
                              Enriquez, ale jak dla VW było w teorii? to czy soft VW CAXA nie zatrybi?

                              [ Dodano: Wto 16 Gru, 14 11:09 ]
                              Dodam, że odpaliłem nagrzewnicę CAN w O2T z 2012
                              czyli tam gdzie nie ma climaticka, tylko jest klima manualna
                              i tam włączenie odbywa się poprzez ustawienie pokrętła temp. na maxa na chwilkę
                              a potem można ustawić sobie temperaturę dowolną
                              wyłączenie odbywa się poprzez ustawienie pokrętła temp. na min. na chwilkę
                              i też potem można ustawić temperaturę dowolną
                              Tym bardziej że soft i jego wersje raczej są takie same, przynajmniej sterowniki takie same są - MED17.5.5 i w Skodzie i w VW...
                              Tak czy inaczej bez miernika się chyba widzę nie obejdzie...

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10960
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                KulfonP, nie obejdzie się bez podłączenia i sprawdzenia empirycznie :twisted:
                                tym bardziej, że na kablach w sumie możesz to zrobić
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  1K0963235F - ja mam ta w BXE do podlaczenia, generalnie przekazniki 70A juz mam, bezpieczniki, oczka, przewody wszystko jest, tylko brak czasu... no i jeden szczegol.

                                  Nie chce podlaczac pod ECU tylko najchetniej podlaczylbym pod wlacznik ogrzewania szyby albo cos takiego (chociaz z drugiej strony kolejne obciazenie w postaci szyby do obslugi przez alternator). Szyba wylacza sie po pewnym czasie sama. Mozna by zalozyc ten wylacznik bistabilny na desce, wtedy po przekreceniu kluczyka i wcisnieciu bedzie dzialac, az do zgaszenia auta, a jak nie nacisniemy to sie nie wlaczy.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Enriquez
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7685
                                    • Superb III (3V3)

                                    Maicroft - na Twoim miejscu kupiłbym panel klimatyzacji z Superba z grzaną szybą przednią i wykorzystał ten właśnie przycisk do odpalenia nagrzewnicy.



                                    Szyba przednia działa około 10 minut i nie musiałbyś wtedy nic kombinować z grzaniem tylnej szyby. Sterowanie w Superbie przedniej szyby odbywa się również za pomocą przekaźnika (czy dwóch - nie pamiętam - są dwie połówki szyby). Przekaźnik podpięty jest bezpośrednio do panela.

                                    Widzę też na Allegro taniutki, nowy panel do Webasto, jednakże nie jestem pewien jak ten guzik zadziała.

                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Tylko panel do S2 jest jak poliftowy O2, a tu trzeba do przedlifta. A to z tego co pamietam, nie tylko wymiana samego panela.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        to prawda, ale w przedlifcie może da się skorzystać z guzika Webasto?
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Gorny w srodkowym pokretle mam zrobiony jako ON/OFF klimy. A dolny to bylo webasto ??

                                          Pytanie, czy podciecie go jak gornego spowoduje, ze bedzie cos aktywowal na panelu, czy trzeba tez by bylo panel zmieniac :?:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • greg44
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1198
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            A dolny to bylo webasto ??
                                            Pytanie, czy podciecie go jak gornego spowoduje, ze bedzie cos aktywowal na panelu, czy trzeba tez by bylo panel zmieniac
                                            Generalnie trzeba sprawdzić co się zmienia w panelu, gdy jest podpięte Webasto. Podejrzewam, że nic bo Webasto starowanie jest cyfrowo, przez magistrale Can. Do przed FL dostanie za normalne pieniądze panela z guzikiem Webasta graniczy z cudem, sam szukałem i nie znalazłem.

                                            Komentarz

                                            • Enriquez
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7685
                                              • Superb III (3V3)

                                              dokładnie, tak jak piszesz - komunikują się po can
                                              pozostaje panel po lifcie z Superba, albo dołożenie jakiegoś guzika
                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz

                                              • greg44
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1198
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                Aby wysterować grzałkę z przekaźnikami wystarczy wy myśleć lub zaadoptować układ, który nie pozwoli spaść napięciu poniżej 13 V i załączał przekaźniki tak aby nie spalić grzałki (czujnik przy grzałce) i nie rozładować akumulatora, no i wyłączał je kiedy temperatura cieczy będzie odpowiednio wysoka. A i tak nie wiadomo czy to wszystko będzie działać, nie spali samochodu.

                                                Komentarz

                                                • KulfonP
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 391

                                                  Zamieszczone przez greg44
                                                  Aby wysterować grzałkę z przekaźnikami wystarczy wy myśleć lub zaadoptować układ, który nie pozwoli spaść napięciu poniżej 13 V i załączał przekaźniki tak aby nie spalić grzałki (czujnik przy grzałce) i nie rozładować akumulatora, no i wyłączał je kiedy temperatura cieczy będzie odpowiednio wysoka. A i tak nie wiadomo czy to wszystko będzie działać, nie spali samochodu.
                                                  Spalić auta nie spali co najwyżej elektrownię wydrenuje.
                                                  No i poza tym nie jest to ori rozwiązanie tylko "drut"...

                                                  Komentarz

                                                  • micrusec
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 559

                                                    Ktoś to skutecznie zamontował w benzynie jakiejkolwiek ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...