[O2] Dogrzewanie elektryczne
Zwiń
X
-
ale golf w tym rocznikun najprawdopodobniej nie będzie miał sterowania nagrzewnicą w ECU
Zostaw komentarz:
-
-
Dzień dobry wszystkim. Jestem na Waszym forum nowy, a poza tym pisze jako posiadacz volkswagena golfa 5, bo podejrzewam że mogę u Was znaleźć odpowiedź na moje pytanie, |Chodzi mi o podłączenie nagrzewnicy ptc bez can do ecu i na przekaźniki. Ja mam golfa 5 bez klimatyzacji . Montuję climatronic z golfa 6 razem z panelem z golfa 6 . ale do golfów 6 nagrzewnica była już bez bez can, bo choc to łatwiejszy sposób połączenia to grzałki na can były zawodne. Czy ktoś może z Was wie lub ma rozpiskę podłączenia grzałki do ecu? golf to 1,6 benzynaOstatnio edytowany przez Soja; 50672.
Zostaw komentarz:
-
-
Jeszcze nie rozbierałem ponownie plastików ale planuje sprawdzić multimetrem co tam się pojawia, jeśli w ogóle. Wg schematów, tak jak piszesz, ECU steruje podając masę na cewkę przekaźników. Teoretycznie więc da się tym sterować ręcznie, na żądanie.Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpisa jak sprawdzasz wyjścia z ECU sterujące grzałkami? to są sterowania masą.
Znalazłem też identyczny temat jak mój, na jakimś zagranicznym forum. Gość rozwiązał problem poprzez... uwaga... downgrade ECU. Oo mam linka: >> TUTAJ <<
Zostaw komentarz:
-
-
a jak sprawdzasz wyjścia z ECU sterujące grzałkami? to są sterowania masą.
Zostaw komentarz:
-
-
Dziś konsultowałem się z wykonawcą programu - podobno wgrywanie innego softu do ECU nie narusza kodowania. Sprawdziłem z zapisanym autoscanem przed podniesieniem mocy - kodowanie przed i po jest takie samo (wychodzi, że facet mówi prawdę). Pytanie więc - gdzie szukać przyczyny nie załączania się grzałki skoro to jednak chyba nie wina ECU? Lektura schematów mówi wskazuje, że klimatronik daje bezpośrednio do ECU sygnał jednym kabelkiem a ten wysterowuje dwoma kabelkami, zapewne dwie, sekcje grzałki PTC poprzez przekaźniki ukryte nad Bordnetzem.
Co może być powodem nie działania grzałki? Gdzie rozpocząć szukania problemów? Auto nigdy wcześniej nie modzone w żadnym stopniu - zakładam, że skoro grzałka siedzi w aucie to raczej nie była to rozrzutność producenta tylko faktycznie po wyjechaniu z fabryki działała...
Zostaw komentarz:
-
-
Mechanicznie pasuje bez problemu.Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis- wyciagam stara na przekaznikach wkladam wersje CAN i wszystko mechanicznie pasuje?
Będzie błąd w Bordnetz/BCM, Gateway i Climatronic - bo nie będzie komunikacji po wyłączeniu zapłonu zanim Gateway uruchomi głębokie usypianie modułów. Wszystkie sterowniki CAN muszą mieć stały plus.Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis- chce podłączyć tak, by wersja po CANie była zasilana przez oryginalne przekazniki wersji poliftowej (plan zaklada wypięcie pinu podającego zasilanie na cewki przekazników z ECU i podanie tam sygnału pojawiającego się po przekręceniu kluczyka w pozycje zaplonu - wylaczam silnik odcinam zupelnie jakikolwiek prad do PTC) - jakies przeciwwskazania?
Według mnie, przekaźniki w tej formie nie mają sensu. Jedynie możesz dać zamiast przekaźników zworę.Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpisDuże przeróbki elektryki przy PTC potrzebne? Zakladam ze teraz do przekaznikowego PTC dochodza dwa grube kable zasilajace od kazdego z przekaznikow kolo kierownicy - mozna dwa kable podpiac pod jedna nagrzewnice CAN dajac po diodzie prostowniczej 60A w szereg dla kazdego z obwodow?
Czy jednak chcecie mi to wybic z glowy?
Stosowanie diody w tym wypadku również jest mało trafione, bo przy tym amperażu będą się mocno grzały (lekko licząc 70W przy pełnym obciążeniu).
Jeśli już ma być dioda to Schotky'ego (teoretycznie straty mniejsze jak 20W) ale ja bym połączył zwyczajnie oba przewody razem (o ile da się je połączyć na nagrzewnicy).
To chyba zależało od rocznika, bo były dwie wersje Climatic. Oczywiście może coś mylę między modelami. Później sprawdzę i wrzucę ewentualny schemat.Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
climatic i climatronik dają sygnał włączenia po CANie
Zostaw komentarz:
-
-
mechanicznie pasujeZamieszczone przez adamdn Zobacz wpisTo ja ciagne dalej temat - skoro PTC oryginalne na przekaznikach po remapie ECU mam "wyprogramowane" z auta bede chcial zamontowac nagrzewnice po CANie. Pare pytan:
- wyciagam stara na przekaznikach wkladam wersje CAN i wszystko mechanicznie pasuje?
- chce podłączyć tak, by wersja po CANie była zasilana przez oryginalne przekazniki wersji poliftowej (plan zaklada wypięcie pinu podającego zasilanie na cewki przekazników z ECU i podanie tam sygnału pojawiającego się po przekręceniu kluczyka w pozycje zaplonu - wylaczam silnik odcinam zupelnie jakikolwiek prad do PTC) - jakies przeciwwskazania? Duże przeróbki elektryki przy PTC potrzebne? Zakladam ze teraz do przekaznikowego PTC dochodza dwa grube kable zasilajace od kazdego z przekaznikow kolo kierownicy - mozna dwa kable podpiac pod jedna nagrzewnice CAN dajac po diodzie prostowniczej 60A w szereg dla kazdego z obwodow?
Czy jednak chcecie mi to wybic z glowy?
dalej jak na tutorialu - oczywiście możesz wykorzystać przewód zasilający gruby
Zostaw komentarz:
-
-
climatic i climatronik dają sygnał włączenia po CANieZamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpisClimatic nie podaje sygnału o załączeniu PTC przez CAN. Przynajmniej tak wynikało ze schematów, które przeglądałem gdy montowałem grzałkę u siebie (mam wprawdzie Climatronic ale przeglądalem wszystkie schematy z ciekawości).
We wtyczce CAN nagrzewnicy 3-ci pin to sterowanie manualne. Chyba podanie tam masy powoduje włączenie ogrzewania ale to uzupełnię jak znajdę dokument (dodam załącznik wieczorem).
Zostaw komentarz:
-
-
To ja ciagne dalej temat - skoro PTC oryginalne na przekaznikach po remapie ECU mam "wyprogramowane" z auta bede chcial zamontowac nagrzewnice po CANie. Pare pytan:
- wyciagam stara na przekaznikach wkladam wersje CAN i wszystko mechanicznie pasuje?
- chce podłączyć tak, by wersja po CANie była zasilana przez oryginalne przekazniki wersji poliftowej (plan zaklada wypięcie pinu podającego zasilanie na cewki przekazników z ECU i podanie tam sygnału pojawiającego się po przekręceniu kluczyka w pozycje zaplonu - wylaczam silnik odcinam zupelnie jakikolwiek prad do PTC) - jakies przeciwwskazania? Duże przeróbki elektryki przy PTC potrzebne? Zakladam ze teraz do przekaznikowego PTC dochodza dwa grube kable zasilajace od kazdego z przekaznikow kolo kierownicy - mozna dwa kable podpiac pod jedna nagrzewnice CAN dajac po diodzie prostowniczej 60A w szereg dla kazdego z obwodow?
Czy jednak chcecie mi to wybic z glowy?
Zostaw komentarz:
-
-
Climatic nie podaje sygnału o załączeniu PTC przez CAN. Przynajmniej tak wynikało ze schematów, które przeglądałem gdy montowałem grzałkę u siebie (mam wprawdzie Climatronic ale przeglądalem wszystkie schematy z ciekawości).
We wtyczce CAN nagrzewnicy 3-ci pin to sterowanie manualne. Chyba podanie tam masy powoduje włączenie ogrzewania ale to uzupełnię jak znajdę dokument (dodam załącznik wieczorem).
Zostaw komentarz:
-
-
tu chodzi o panel który nie ma żadnej klimy (tylko grzanie - raczej już nie spotykane), jak masz climatic to nic nie musisz podpinać
Zostaw komentarz:
-
-
Witam,Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpisdla nie-climatronika, tylko ustawione na full pokrętło temperatury włącza nagrzewnicę
działą to poprzez zestyk specjalny na maksie pokrętła, podłączony analogowo do nagrzewnicy
OII Tour posiadam manualny panel nawiewów 3t0820047r , na którym styku należy podpiąć sygnał wł/wył grzałki (3 kabelek z wtyczki CAN nagrzewnicy PTC)
Zostaw komentarz:
-
-
Dzięki, zapomniałem dodać ze po remapie ECU (nie wiem jak było wcześniej!) mam w bajcie 3 bit1-2 ustawiony na "02 Bidirectional Climate Control (Climatic) installed" a chyba powinno byc "06 Automatic Climate Control (Climatronic) installed" ale oczywiscie nie mogę tego przekodować bo "błąd kodowania nr 31, żądanie poza zakresem"... Załamka...
Zostaw komentarz:
-
-
w praktyce to oznacza, że klimatronik nie żąda dogrzewania w tej chwili
sprawdzę jak to jest u siebie
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie, potrzebna Wasza pomoc. Jako, że temperatura powietrza spadła dziś poniżej +5st postanowiłem sprawdzić czy uruchomi mi się dogrzewanie PTC (poliftowe, na przekaźnikach). Auto z PL salonu, wersja Elegance 2.0TDI wyposażona w fabryczną nagrzewnicę BEZ CAN.
W VCDS w sterowniku silnika mam takie cos:
- Electric auxiliary heater: shut-off condition-Bits 0-7 i wartosc 64 na pracującym silniku przy temp powietrza 0st
i drugie identyczne pole ale z inną wartością:
- Electric auxiliary heater: shut-off condition-Bits 0-7 i wartosc 2
Wartość 64 oznacza 7 bit, który "blokuje" uruchomienie dogrzewania (Climate Control Module (J255) Request) - co to oznacza w praktyce? Gdy przekręcę któreś pokrętło klimy na maxa w drugim wierszu wartość 2 zmienia się na 0 (64 wyżej zostaje). Gdzie szukać przyczyny??
Żeby nie było tak łatwo to w aucie pomodzone:
- wymieniony panel klimatronika na wersję 3T0907044BL (chyba z Superba, Country Coding - USA, whaaat???) gdyż dokładałem podgrzewanie siedzeń (grzane tyłki działają)
- zrobiony remap ECU z cofnięciem softu "diesel gate" z 9978 do 9813- soft wgrany z innego auta o tym samym kodzie silnika (CFHC)
Zostaw komentarz:
-
-
Większość TDI
Jedyne co wiem, to że oficjalnie obsługują to sterowniki dla CAXA o numerach 03C_16 z rocznika modelowego 2012. Inne niby po aktualizacjach ale widzę, że będę prekursorem
W tej chwili czasu brak ale się zobaczy.
Powiedźcie jeszcze - czy algorytm działania jest taki sam jak w przypadku wersji CAN? Mam na myśli czy również uruchamia się np.: po włączeniu osuszania szyby przedniej?
Zostaw komentarz:
-
-
te przekaźniki sterowania "analogowego" nowszej nagrzewnicy są sterownane kompem ECU bezpośrednio
ciężko wyczaić który silnik obsłuży.... nie spróbujesz, nie poczujesz
większość ma tę funkcjonalność
Zostaw komentarz:
-
-
Ja od siebie mogę napisać, że na jesień tamtego roku po zakupie grzałki i kabli, przeprowadziłem kable z kabiny do akumulatora, podłączyłem aku z grzałką i jak włączyłem dmuchanie na "max" to zaczęło wiać ciepłem także nic nie musiałem w kompie zmieniać ani kodować.
Zostaw komentarz:
-
-
Trochę czasu już mineło, lato (choć gorące) się kończy - ktoś ma info co i jak lub może ewentualnie podpowiedzieć czy gdzieś w blokach pomiarowych można sprawdzić czy ECU ma w ogóle ochotę włączyć ogrzewanie?
Obecnie mam u siebie wgraną ostatnią wersję oprogramowania jaka jest dostępna dla mojego ECU = 03C 906 022 AJ SW:9476 i jest tam opcja adaptacji szybszego nagrzewania się silnika zimą (tryb na zimne klimaty) ale i tak jest to nie opisane.
Zostaw komentarz:
-
-
OK - pomińmy póki co sens montażu. Zakładam, że nie będzie to działało gorzej jak w A6 C7 i dogrzewacz silnika w starym 1.9 TDI 1Z.
Ktoś wie które ECU to obsługuje lub jak to zweryfikować bez jego demontażu, bo prawdopodobnie jest tam zabezpieczenie antykradzieżowe, więc demontaż wtyczek może być upierdliwy
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedPewnie zależy to od punktu siedzenia. Przesiadłem się z 1.8 tdci z PTC, ale nie widzę istotnej różnicy w szybkości nagrzewania się kabiny. Murowany garaż mam, ale nie w pracy albo na wyjazdach do innych miejscowości - to mam kiedy porównać.
Paradoksalnie, w dieslu z PTC miałem alternator 105A, a teraz jest 140A. Może ta grzałka słabo działała. Ale szwagier ma takiego samego diesla bez PTC i zimno w nim jak diabli!Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Zostaw komentarz:
-
-
Nie pytam o sens tylko o możliwość
I nie nie nagrzewa się od "strzała",a szczególnie problem to szyby zimą (auto stoi na zewnątrz). Pojeździłem trochę Audi i Mercedesem z PTC, i uważam to za genialne rozwiązanie, że zaraz po ruszeniu masz już ciepłe powietrze z nawiewu, a nie po około 3 km.
Szybko to się nagrzewa 1.8 Kompressor w W203, którym też się poruszam.
Niestety CAXA to mały motorek i nagrzanie kabiny B6 (mimo iż to sedan) trochę trwa i myślę, że w Octavii nie jest pod tym względem lepiej.
Ostatnio edytowany przez radekrp90; 35891.
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedA po co ci taka grzałka w CAXA? Przecież to błyskawicznie dmucha ciepłem.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: