[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • wolas
    odpowiedział(a)
    szkoda że w O! tak nie ma, przy takich mrozach w tdi zanim sie silnik nagrzeje to troche zchodzi, dobrze ze mam podgrzewane fotele bo bym chyba zamarzł,

    Zostaw komentarz:


  • natash
    odpowiedział(a)
    No dobra to jaką najlepiej wybrać z praktycznego punktu widzenia C, D, E czy F?

    Zostaw komentarz:


  • mrrudzin
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez octaviars1
    zalezy czy masz wolny 1000zl i chcesz go na to przeznaczyc
    webasto fajniejsze wchodzisz do cieplego samochodu a nie do takiego, ktory szybciej sie nagrzewa.
    Fajniejsze, ale trudniejsze w utrzymaniu. Grzałę wozisz po prostu cały rok i używasz gdy przyjdzie potrzeba. Webasto po jakimś czasie stanie się kapryśne, bo używasz je dwa-trzy miesiące, a reszte czasu wozisz nieużywane.

    Za Webasto przemawia to, że nie obciążą dodatkowo układu elektrycznego, więc teoretycznie alternator i aku nie dostaje tak mocno w pupe ( o opcji wsiadania do ciepłego samochodu nie wspominam)

    krzynol, mam pytanko, moze cos podpowiesz ;-)
    założoną mam tą nagrzewnice ale ostatnio zauwazyłem że jak ją włącze przy dużym mrozie to pojawia sie taki efekt mrugania elektryki oświetlenia, moze wiesz czego to objaw może być?
    akumulator sprawdzony , doładowywałem go specjalnie ale nie pomogło, mruganie przechodzi po 2-3 minutach. zauwazyłem tez że wlaczenie nagrzewnicy nie powoduje podniesienia obrotów silnika.
    czyżby za duże obciążenie dla instalacji?
    piszczy regulator ładowania, bo wszystko chce prądu Jedyna opcja to po prostu grzanie auta na pewnych obrotach (~1500), albo jazda.

    natash,



    1K0 963 235 E - nagrzewnica z CAN'em, do 10.2006
    (1K0 963 235 F - nagrzewnica sterowana przekaźnikami bez CAN'a, od 10.2006 - sposób podłaczenia jest całkiem inny)

    może być też wersja starsza z CANem "D"
    Albo,tak jak siedzi u mnie z indeksem C.

    Zapewne akumulator rozładowywała do końca, dobrze, że nie spalił samochodu. Można powiedzieć, że niebezpieczne to trochę rozwiązanie.
    Nie ma opcji że spali samochod. To nie są grzałki rezystancyjne, a PTC (zmniejszające opór w zależności od temperatury). Grzałka rozgrzewa się do 80-100*C (była temp. podana w tym wątku) i koniec. Więcej niet.

    Zostaw komentarz:


  • jamesbondzio
    odpowiedział(a)
    natash,



    1K0 963 235 E - nagrzewnica z CAN'em, do 10.2006
    (1K0 963 235 F - nagrzewnica sterowana przekaźnikami bez CAN'a, od 10.2006 - sposób podłaczenia jest całkiem inny)

    może być też wersja starsza z CANem "D"

    krzynol, mam pytanko, moze cos podpowiesz ;-)
    założoną mam tą nagrzewnice ale ostatnio zauwazyłem że jak ją włącze przy dużym mrozie to pojawia sie taki efekt mrugania elektryki oświetlenia, moze wiesz czego to objaw może być?
    akumulator sprawdzony , doładowywałem go specjalnie ale nie pomogło, mruganie przechodzi po 2-3 minutach. zauwazyłem tez że wlaczenie nagrzewnicy nie powoduje podniesienia obrotów silnika.
    czyżby za duże obciążenie dla instalacji?

    [ Dodano: Wto 31 Sty, 12 15:13 ]
    natash,




    wersje bez CANa ale nie widze przekaźników.... szukaj a znajdziesz
    ;-)

    [ Dodano: Wto 31 Sty, 12 15:20 ]
    a tak wygląda wersja E i D

    Zostaw komentarz:


  • natash
    odpowiedział(a)
    Nie znam się i ciężko mi znaleźć używkę webastu lub tej nagrzewnicy, może ktoś podać numery części, co by łatwiej było szperać po necie?

    Zostaw komentarz:


  • TomekRs
    odpowiedział(a)
    zalezy czy masz wolny 1000zl i chcesz go na to przeznaczyc
    webasto fajniejsze wchodzisz do cieplego samochodu a nie do takiego, ktory szybciej sie nagrzewa.

    Zostaw komentarz:


  • natash
    odpowiedział(a)
    Pytanie 300 grzałka czy 1300 webasto

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    te bez CAN z indeksem F to są same grzałki bez elektroniki i tam nie ma co się psuć
    okablowanie nowe, gniazda przekaźników i przekaźniki nowe
    podpięcie do komputera silnika nowe :szeroki_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • ZYBI68
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mrrudzin
    Jest szansa że coś się poluzowało i czasami daje takie objawy
    Raczej nie :wink:, też miałem w tamtym roku sporadyczny błąd a w teraz powiedziała pa pa
    Zamieszczone przez greg44
    A zdarzyło się komuś, że to się przepala, uszkadza?
    Mi poszła ale z tego co wiem to jest częsta przypadłość.
    krzych a jak jest z tymi bez CAN, tak samo padają czy mają lepszą elektrykę, przerabiając z E na F da się wykorzystać te same bezpieczniki i część okablowania.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    możesz zamontować obie wersje
    ta z CAN jest ciężko dostępna, łatwiejsza w montażu, można się VCDS z nią połączyć i popatrzeć czy działa, ale zdaża się, że się eletronika upala w niej
    ta bez CAN dostępna dużo łatwiej (mam taką do zbycia), tańsza, ale okablowania i zabawy troszkę więcej, i nie podejrzysz VCDS jakie prądy i moce daje

    Zostaw komentarz:


  • natash
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mrrudzin
    Zamieszczone przez natash
    Możecie polecić skąd nagrzewnic kupić i jakie koszty zamontowania tego mogą być, czy można samemu się w to pobawić?
    Skąd? Pewnie allegro.

    Koszt - ok. 100-200zł (moja kosztowała 130).
    Do tego potrzebujesz to co opisane w tutorialu (wtyczka, kabelki serwisowe do CAN, albo przekaźniki jak zdecydujesz się na wersję bez CAN) jakieś 8m przewodu 16mm^2 (pewnie też ~100zł). Całość zabawy zamkniesz w 300zł.
    Zrobisz sam jak wiele osób na forum (w tym ja ) - wystarczy obejrzeć sobie tutoriale i zdjęcia z tego wątku.
    Dziękuje za informację.

    Jak różnica w działaniu wersji z CAN i bez CAN oraz czy mogę sobie dowolnie wsadzić tą lub tą.

    Zostaw komentarz:


  • greg44
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mrrudzin
    Jednemu z kolegów załączyła się na stałe (pewnie poleciały tranzystory sterujące) - miał wersję sterowana po CAN
    Zapewne akumulator rozładowywała do końca, dobrze, że nie spalił samochodu. Można powiedzieć, że niebezpieczne to trochę rozwiązanie.

    Zostaw komentarz:


  • mrrudzin
    odpowiedział(a)
    Jednemu z kolegów załączyła się na stałe (pewnie poleciały tranzystory sterujące) - miał wersję sterowana po CAN

    Zostaw komentarz:


  • greg44
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mrrudzin
    =>greg44 - a może warto przejrzeć cały obwód prądowy skrzynka z bezpiecznikami - nagrzewnica. Jest szansa że coś się poluzowało i czasami daje takie objawy. Sprawdzony sprzedawca? Raczej nie. Szukasz, pasuje Ci cena i stan (jeśli można mówić o stanie na podstawie zdjęć) i kupujesz.
    No tutaj są duże prądy, więc od tego zacznę ale nie przy tej pogodzie, chociasz na wiosnę to już to nie będzie potrzebne A zdarzyło się komuś, że to się przepala, uszkadza?

    Zostaw komentarz:


  • mrrudzin
    odpowiedział(a)
    =>greg44 - a może warto przejrzeć cały obwód prądowy skrzynka z bezpiecznikami - nagrzewnica. Jest szansa że coś się poluzowało i czasami daje takie objawy. Sprawdzony sprzedawca? Raczej nie. Szukasz, pasuje Ci cena i stan (jeśli można mówić o stanie na podstawie zdjęć) i kupujesz.

    => lu5asz - możesz próbować rozszyfrować temat po naklejce, ale najlepiej zobaczyć czy masz odpowiedni bezpiecznik w skrzynce z bezpiecznikami (temat był opisywany w tym wątku jeśli dobrze pamiętam)

    Zostaw komentarz:


  • lu5asz
    odpowiedział(a)
    Przeczytalem caly watek,piszecie ze nie we wszystkich dieslach jest nagrzewnica i nie tylko w automatycznej,ale tez w manualnej klimie.W 1.6tdi bedzie taka nagrzewnica?

    Zostaw komentarz:


  • greg44
    odpowiedział(a)
    Macie jakiegoś poleconego sprzedawce, który sprzedaje te nagrzewnice. Ja mam coś takiego ale błąd wyskakuje, że obwód w nagrzewnicy przerwany czy cuś. Nie zawsze dwa razy mi się pokazał w ta zimę, może powoli trzeba się rozglądać z nową.

    Zostaw komentarz:


  • mrrudzin
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez natash
    Możecie polecić skąd nagrzewnic kupić i jakie koszty zamontowania tego mogą być, czy można samemu się w to pobawić?
    Skąd? Pewnie allegro.

    Koszt - ok. 100-200zł (moja kosztowała 130).
    Do tego potrzebujesz to co opisane w tutorialu (wtyczka, kabelki serwisowe do CAN, albo przekaźniki jak zdecydujesz się na wersję bez CAN) jakieś 8m przewodu 16mm^2 (pewnie też ~100zł). Całość zabawy zamkniesz w 300zł.
    Zrobisz sam jak wiele osób na forum (w tym ja ) - wystarczy obejrzeć sobie tutoriale i zdjęcia z tego wątku.

    Zostaw komentarz:


  • demmsi
    odpowiedział(a)
    Ten kod 7E6 to nie jest wymagany aby nagrzewnica była.
    U mnie przecież go brak a jak sprawdziliśmy po bezpiecznikach to nagrzewnica jest.

    Zostaw komentarz:


  • natash
    odpowiedział(a)
    Możecie polecić skąd nagrzewnic kupić i jakie koszty zamontowania tego mogą być, czy można samemu się w to pobawić?

    Zostaw komentarz:


  • mrrudzin
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol
    po 1-2 min. leci wyraźniej ciepłe powietrze
    a auto się szybciej rozgrzewa, bo nagrzewnica elektryczna jest obok wodnej
    i jak by nie było troszkę nagrzewa obieg płynu chłodniczego
    Chyba raczej nie. Po co grzać nagrzewnicę tylko po to by od razu część ciepła zabrała duży obieg chłodzący? Na OBRAZKU widać że najpierw jest nagrzewnica z obwodu chłodniczego, a później nagrzewnica elektryczna i układ do dystrybucji powietrza.
    Prawdą za to jest że auto z nagrzewnicą szybciej się nagrzeje podczas jazdy bo raz że nagrzewnica zrobiła już troche pracy za silnik, więc ten nie musi już oddać takiej ilości ciepła do kabiny, dwa - silnik podczas jej pracy był jeszcze dodakowo obciążony sporą mocą, więc nagrzał się szybciej.

    Jeśli chcecie szybko nagrzać w aucie, najlepiej włączyć obieg zamknięty i podciągnąć obroty do jakichś 1500.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez octaviars1
    to jak to w koncu sie wlacza? nie wystarczy wlaczyc klimy normalnie
    a jak się klimę nienormalnie włącza ?!

    Zostaw komentarz:


  • loru
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez natash
    loru - Mowa o wnętrzu nie temperaturze wody ?
    Zamieszczone przez loru
    mam porównanie co do nagrzewania wnętrza między O2 a Leonem (benzyna)

    Zostaw komentarz:


  • TomekRs
    odpowiedział(a)
    to jak to w koncu sie wlacza? nie wystarczy wlaczyc klimy normalnie?

    Zostaw komentarz:


  • natash
    odpowiedział(a)
    loru - Mowa o wnętrzu nie temperaturze wody ?

    Ile by kosztowało dołożenie tej nagrzewnicy i czy do każdego bolidu można ją dołożyć?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...