czy jeśli nie ma climatronika mam dodatkowe ogrzewanie elektryczne?
U mnie to działa po daniu na maxa ogrzewanie(ciepło) leci cieplejsze powietrze,a obroty się podnoszą do 1tys(na zimnym silniku)Czy to jest to dodatkowe ogrzewanie?
[O2] Dogrzewanie elektryczne
Zwiń
X
-
Witam
Mam pytanie dotyczące naprawy nagrzewnicy. Pokazał mi się błąd:
00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
014 - Defective
Wiec według opisu użytkownika kowal 2002 polutowałem na nowo rezystory, niestety to nic nie dało. Kablem mogę uruchomić nagrzewnicę i pokazuje mi pobór prądu ok.50A a moc ok. 600W. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu wtyczki od CAN błąd się kasuje, ale jak uruchomię silnik i w VCDS'ie widzę że załącza na sekundę nagrzewnicę i pokazuje się błąd z czym wiąże się wyłączenie automatycznego sterowania. Oczywiście manualnie mogę ją włączyć za każdym razem tylko nie osiąga mi 1200W jak było to opisywane, nie reaguje także na zmianę obrotów. Czy da się to jeszcze jakoś naprawić?
Zostaw komentarz:
-
-
rozbierz boczek tunelu i sprawdź organoleptycznie czy grzejeZamieszczone przez Luckymenfarelek pracuje, jest pokazany pobór prądu itd, błędów brak a ciepła brak
Zostaw komentarz:
-
-
Po sprawdzeniu kabelkiem wychodzi, że moje auto posiada nagrzewnicę po CAN-nie octa z 2005.Bawiłem się wczoraj kabelkiem i na teście i w ustawieniach ręcznych pokazuje, że farelek pracuje, jest pokazany pobór prądu itd, błędów brak a ciepła brakgdzie szukać problemu. Wszystkie warunki do uruchomienia nagrzewnicy były spełnione.
Z góry dziękuję za porady.
Zostaw komentarz:
-
-
Podobno dodatkowe ogrzewanie było montowane z altkiem 140A.
Zostaw komentarz:
-
-
robreg, nie do końca tak jest ,jak mówisz . Ja długo testowałem co jest u mnie grane ,bo lusterka mi nie grzały za każdym razem jak powinny a tylna szyba dłużej się rozmrażała . Po testach wychodzi ,że jak CANowa grzałka odpala pierwsza to blokuje tak 3/4 mocy na lusterka i również tylną szybę . U mnie grzałka odpala na pełnej mocy blokowane są w/w elementy, ale grzanie dupska chodzi normalnie. Być może to wina 110 A altka lub borda z Paska CC .
Zostaw komentarz:
-
-
No nie ma, ale sterowanie przez ECU tez srednie jest, bo zalezy od zbyt wielu parametrow. Jak padnie aku, to sie zmieni. W koncu grzalki na pelny gwizdek nie uzywa sie codziennie.
Zawsze na poczatek moge, podlaczyc jedna grzalke i zobaczymy jak to sie bedzie sprawdzac
Zostaw komentarz:
-
-
tylko, ze CANBUSowa grzałka sama pilnuje, by napiecie na akumulatorze nie spadło poniżej 13,1-13,2V. Jeśli masz problemy z elektryką, grzałka CANBUS sama sobie moc ograniczy.Zamieszczone przez MaicroftNie przesadzajmy.. alternator ma 120A, akumulator 77Ah, da rade.. sterownik przeciez tez uruchamia wszystko naraz.
Ja przy tej can busowej odpalam auto i naciskam grzanie szyby, nadmuch na szybe (ten ciagnie mocno, a do tego sama grzalka), plus ogrzewanie lusterek, do tego swieca juz swiatla, gra radio, wiec drenaz jest mocny :twisted:
W Twoim pomyśle nie ma niczego, co by zabezpieczyło samochód przed taką ewentualnością.
Zostaw komentarz:
-
-
Przetestuje, najwyzej bedzie to przerobione i bedzie dzialac tak, ze warunek konieczny to wlaczona tylna szyba, a potem 1 nacisniecie jakiegos guzika, 1 grzalka, drugie 2 grzalki, trzecie wylaczenie.
Zostaw komentarz:
-
-
Maicroft, Wszystko dobrze ale jak u mnie wystartowała nagrzewnica po CANie na maksa (pobór prądyu 80-90 aper) to bez włączonych grzań pozostałych (szyba, siedzenia) , przy włączonych Xenonach
zauwazalne było mruganie oświetlenia co oznacza że alternator wchodził juz na maks swoich możliwości.
Tak jak napisałeś drenaż jest mocny ale genearalnie po chwili moc nagrzewnicy spada i .sytuacja sie uspokaja
Przy twoim podłączeniu to bedzie pobór cały czas pod maks :diabelski_usmiech
Chyba warto te moce policzyc na spokojnie ;-)
Zostaw komentarz:
-
-
No tez mam, ale ja nie wiem, czy to zaczyna dzialac, zanim sie nie usiadzie na nich.
Tak wiec alternator daje rade w CAYC z takimi frykasami, to da rade wlaczyc grzanie szyby oraz nagrzewnice w BXE
Zostaw komentarz:
-
-
Nie przesadzajmy.. alternator ma 120A, akumulator 77Ah, da rade.. sterownik przeciez tez uruchamia wszystko naraz.
Ja przy tej can busowej odpalam auto i naciskam grzanie szyby, nadmuch na szybe (ten ciagnie mocno, a do tego sama grzalka), plus ogrzewanie lusterek, do tego swieca juz swiatla, gra radio, wiec drenaz jest mocny :twisted:
Zostaw komentarz:
-
-
W takich chwilach akumulator i alternator nie będzie miał łatwego życia... :|Zamieszczone przez MaicroftNo i to by rozwiazalo problem... kabelek ktory zasila szybe, zasili mi tez cewke przekaznika i jestesmy w domu.
Zostaw komentarz:
-
-
No i to by rozwiazalo problem... kabelek ktory zasila szybe, zasili mi tez cewke przekaznika i jestesmy w domu.
Zostaw komentarz:
-
-
Poskladalem druty w tym BXE przedlift. Ogrzewanie tylnej szyby idzie po CAN czy ma jakis przekaznik, bo wiadomo ze wylacza sie po kilkunastu minutach. Podgrzewacz chcialbym zrobic tak samo. Kilka minut i koniec. Przelacznik ON/OFF odpada, bo moze grzac ciagle.
Ktos stosowal jakis sprawdzony przekaznik czasowy, chodzi mi o zwloke na poziomie 5-10minut lub mozliwosc recznego wylaczenia. Tak jak dziala szyba jest idealnie
Zostaw komentarz:
-
-
Spalić auta nie spali co najwyżej elektrownię wydrenuje.Zamieszczone przez greg44Aby wysterować grzałkę z przekaźnikami wystarczy wy myśleć lub zaadoptować układ, który nie pozwoli spaść napięciu poniżej 13 V i załączał przekaźniki tak aby nie spalić grzałki (czujnik przy grzałce) i nie rozładować akumulatora, no i wyłączał je kiedy temperatura cieczy będzie odpowiednio wysoka. A i tak nie wiadomo czy to wszystko będzie działać, nie spali samochodu.
No i poza tym nie jest to ori rozwiązanie tylko "drut"...
Zostaw komentarz:
-
-
Aby wysterować grzałkę z przekaźnikami wystarczy wy myśleć lub zaadoptować układ, który nie pozwoli spaść napięciu poniżej 13 V i załączał przekaźniki tak aby nie spalić grzałki (czujnik przy grzałce) i nie rozładować akumulatora, no i wyłączał je kiedy temperatura cieczy będzie odpowiednio wysoka. A i tak nie wiadomo czy to wszystko będzie działać, nie spali samochodu.
Zostaw komentarz:
-
-
dokładnie, tak jak piszesz - komunikują się po can
pozostaje panel po lifcie z Superba, albo dołożenie jakiegoś guzika
Zostaw komentarz:
-
-
Generalnie trzeba sprawdzić co się zmienia w panelu, gdy jest podpięte Webasto. Podejrzewam, że nic bo Webasto starowanie jest cyfrowo, przez magistrale Can. Do przed FL dostanie za normalne pieniądze panela z guzikiem Webasta graniczy z cudem, sam szukałem i nie znalazłem.Zamieszczone przez MaicroftA dolny to bylo webasto ??
Pytanie, czy podciecie go jak gornego spowoduje, ze bedzie cos aktywowal na panelu, czy trzeba tez by bylo panel zmieniac
Zostaw komentarz:
-
-
Gorny w srodkowym pokretle mam zrobiony jako ON/OFF klimy. A dolny to bylo webasto ??
Pytanie, czy podciecie go jak gornego spowoduje, ze bedzie cos aktywowal na panelu, czy trzeba tez by bylo panel zmieniac :?:
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: