[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1 6 D
    odpowiedział(a)
    gruto, coś VIN nie taki podałeś i nie mogę w ETKA sprawdzić.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    stawiam na boczki tunelu

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez iFi
    Chyba przy okazji dogrzewa wodę
    pośrednio troszkę nagrzewa, bo nagrzewa się nagrzewnica wodna od nagrzewnicy elektrycznej

    wkręty standardowe do wnętrza - mocowanie boczka tunelu, popielniczki, rury nadmuchu na nogi kierowcy
    półki nad nogami kierowcy (5x)

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Takie coś:



    Ewidentnie są gdzieś ze środka, bo nie ma na nich śladu korozji czy jakiegokolwiek nalotu... Dodatkowo są nieco jaśniejsze od tych co trzymają osłonę pod kierownicą czy panel klimatyzacji...

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Zdjęcie ich wrzuć.

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Całkiem prawdopodobne że to przez obciążenie. Ważne że efekt jest pozytywny. Teraz czekam na chłodniejsze poranki i będziemy testować. Spokoju mi jednak nie dają te dwa wkręty które mi zostały. Studiowałem wczoraj etke i trochę else ale nadal nie mogę znaleźć dla nich miejsca. Wiem jedynie że w komorze silnika nie występują a to już coś:-(

    Zostaw komentarz:


  • greg44
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez iFi
    Chyba przy okazji dogrzewa wodę.
    Oj chyba nie, raczej daje większe obciążenie na silnik, który sam się prędzej nagrzewa przez to.

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Jeśli ktoś nie ma tej grzałki a ma zacięcie do montowania, to polecam... Działa ekstra. Dodatkowo, tak jak już ktoś wspominał, samochód nagrzewa się szybciej... Chyba przy okazji dogrzewa wodę.

    Mam też pewne spostrzeżenia co do samego montażu. Zakupiłem oryginalną obudowę nagrzewnicy. Niestety nie udało się jej wykorzystać. Nie miałem wygiętych końcówek kablowych i kabel masowy musiałem puścić w dół. Takie ułożenie blokuje się z osłoną i musiałem ciąć starą maskownicę dla wersji bez grzałki...

    Tak więc jeśli ktoś zamontuje do góry, tak jak jest fabrycznie kabel masowy, to wtedy dedykowana osłona wchodzi. Inaczej mogą być problemy z ułożeniem kabli.

    Dodatkowo przy odkręcaniu obudowy może się zdarzyć, że górna skrajnie prawa śruba maskownicy będzie zasłonięta przez ramię klap nawiewu (takie białe kratowane coś). Należy wtedy włączyć zapłon, włączyć nawiew i przestawić temperaturę na maksymalnie zimną. Ramię schowa się...

    Niestety wstyd się przyznać ale zostały mi dwa blachowkręty (te które trzymają różne plastyki we wnętrzu). Takie jaśniejsze nieco w odcieniu. Nie mam pojęcia czego nie przykręciłem ops:

    Zostaw komentarz:


  • greg44
    odpowiedział(a)
    A ja mam cały zestaw na przekaźnikach, łącznie z przekaźnikami, kablami, pinami, jak by ktoś był zainteresowany.

    Zostaw komentarz:


  • WIELKIBONGO
    odpowiedział(a)
    Tak może troszkę OT zrobię ale gdyby ktoś był zainteresowany to posiadam na sell :diabelski_usmiech cały zestaw po CAN-ie, który mi kiedyś skompletował Krzynol

    Zostaw komentarz:


  • greg44
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol
    moc może nawet przekroczyć 1kW
    Ale na obrotach silnika powyżej 2000 trochę akumulatorowi musi pomagać alternator.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    iFi,
    przy testach prąd i moc ok, podczas pracy moc może nawet przekroczyć 1kW

    Zostaw komentarz:


  • kowal 2002
    odpowiedział(a)
    iFi, minusowa śruba może być ciepła, bo jest ona bezpośrednio połączona z obudową grzałki/radiatorem.

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Stało się! Nagrzewnica zamontowana...

    Dzięki krzynol, za pomoc i odpowiedzi na wszelkie pytania...

    Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Puściłem sobie "output test". Nagrzewnica rozkręciła się do 80A po czym zeszła do 40A i tak pochodziła sobie jakieś 30 sekund... Po tym czasie obmacałem kable. Były chłodne, ale śruba masowa w nagrzewnicy była letnia. Tzn ewidentnie minimalnie się zgrzała. Teraz pytanie... czy styk jest słaby czy wszystko Ok?

    Zostaw komentarz:


  • gruto
    odpowiedział(a)
    tak na szybko ....ze skrzyni idą dwa grube czerwone , jeden cienki , i bodajże dwa czarne

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    odkręć boczek przy pedale gazu i zobaczysz co masz

    Zostaw komentarz:


  • gruto
    odpowiedział(a)
    Po przyjeździe z Hrvatska zrobie foto skrzynce i sami stwierdzicie

    Zostaw komentarz:


  • piotrek_gdy
    odpowiedział(a)
    mattyah4x4, CANowa jest widoczna w autoskanie :roll:

    Zostaw komentarz:


  • mattyah4x4
    odpowiedział(a)
    no to albo mam can`ową, albo nie mam żadnej :lol:

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    mattyah4x4, zależy od wersji
    CAN'owa zasilana jest jednym kablem, zaś analogowa dwoma

    Zostaw komentarz:


  • mattyah4x4
    odpowiedział(a)
    hmmm, a ja mam obsadzone tak: 1,2,3 (...), 5, 6 (...)

    czyli nie ma kabla na czwórce i siódemce - na piątce jest :roll:
    z tego co doczytałem w wątku to piątka (80A) obsługuje ogrzewanie elektryczne ? correct ?

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    zadariusz1, chodzi o głowne bezpieczniki płytkowe z przodu skrzyni elektrycznej, nie na górze

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    zadariusz1, sprawdzisz sobie za 3 miesiące - jak na zimnym będzie podnosił obroty i wyłączając wentylację spadną - to masz.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Jak zdejmie sie oslone nad pedalami, to patrzac na tunel srodkowy bedzie widac cos co ma grube przewody podpiete - o ten element chodzi

    Ten 11 moze byc od webasta

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    Kolego krzynol ja mam obsadzone wszystkie grube bezpieczniki,ale nie mam włożonego bezpiecznika bodajże 11,który wg. instrukcji odpowiada za sterowanie ogrzewania dodatkowego i zastanawiam sie,czy mam to ogrzewanie,czy nie

    Zostaw komentarz:

Pracuję...