[O2] Dogrzewanie elektryczne
Zwiń
X
-
rufus sam ją rozbierał jak znalazł w goglach usterkę.Foty masz w jego wątku scpZamieszczone przez krzynolniedziela67, czyli rozbierałeś obudowę elektroniki?
dało się bez połamania plastiku? mnie też to czeka prawdopodobnie
[ Dodano: Pon 16 Gru, 13 09:38 ]
H i F masz wolne a według schematu patrząc od lewejZamieszczone przez kazek103krzynol, pomóż
Parę postów wyżej zamieściłem zdjęcie mojej skrzynki z TSI, czy da się na tej podstawie stwierdzić czy jest grzałka.
Dzięki
SA1 alternator 90A-110A bezpiecznik 150A/ 140A bezpiecznik 200A
SA2 elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy 80A
SA3 wentylator chłodnicy 50A
SA4 ogrzewanie dodatkowe PTC 80A
SA5 zasilanie elektryczne wnętrza samochodu 80A
SA6 ogrzewanie dodatkowe PTC 40A
SA7 wolny
Zostaw komentarz:
-
-
krzynol, pomóż
Parę postów wyżej zamieściłem zdjęcie mojej skrzynki z TSI, czy da się na tej podstawie stwierdzić czy jest grzałka.
Dzięki
Zostaw komentarz:
-
-
Grzałę mam i ja
Sorry dla sprzedających z tego forum, ale kupiłem komplet od tego kolesia:
Co do montażu - przeciągnięcie przewodów jest w miarę proste. Schody zaczynają się przy ECU. Wyciągałem go po raz pierwszy i nie jest to specjalnie przyjemna czynność. Mogę potwierdzić, że grzałka działa z ecu od BLS'a. Jakby ktoś potrzebował, to służę radą - niestety zdjęć brak.
Zostaw komentarz:
-
-
niedziela67, czyli rozbierałeś obudowę elektroniki?
dało się bez połamania plastiku? mnie też to czeka prawdopodobnie
Zostaw komentarz:
-
-
Temat się rozwiązał.Uszkodzona nagrzewnica.Trzeba było przylutować na nowo rezystor trzeciej sekcji "grzejnika"
Zostaw komentarz:
-
-
Zastanawiam się czy to nie jest kwestia półautomatu w klimie, który w tych warunkach dał sygnał na pełne grzanie. Natomiast zwiększone obroty widzę dopiero po jakimś czasie.Zamieszczone przez sparrovTo trzeba byłoby sprawdzić, ale nie zauważyłem, aby z powodu niskiej temp. grzałka startowała automatycznie. Jej uruchomienie wyczuwam, bo ma spore zapotrzebowanie na energię - jej moc to chyba około 1000W. Alternator dostaje kopa i zmieniają się nieco obroty silnika - podobnie jak przy włączeniu klimy.
Zostaw komentarz:
-
-
Też mam zimne TSI, przebrnąłem przez wątek i nadal nie wiem czy mam tą nagrzewnicę?
Na wlepie w bagażniku 7E0.Załączone pliki
Zostaw komentarz:
-
-
To trzeba byłoby sprawdzić, ale nie zauważyłem, aby z powodu niskiej temp. grzałka startowała automatycznie. Jej uruchomienie wyczuwam, bo ma spore zapotrzebowanie na energię - jej moc to chyba około 1000W. Alternator dostaje kopa i zmieniają się nieco obroty silnika - podobnie jak przy włączeniu klimy.Zamieszczone przez iFiCo do startu grzania - ja osobiście nie wiem co myśleć. Ostatnio siedziałem w samochodzie i coś sprawdzałem VCDSem. Akurat miałem włączone bloki pomiarowe na grzałce. Pokrętło było na maksa na zimnym. Przekręciłem na mniej więcej 20*C i grzałka zaczęła działać. Sterownik od klimy półautomatycznej.
Pewne jest natomiast, że jak przekręcisz na max to jeśli silnik nie jest nagrzany to ruszy choćby na dworze było +15*C
Zostaw komentarz:
-
-
sparrov, nie neguję, jeśli ktoś bardzo chce mieć to
Ja do siebie założyłem, bo w tym cholernym TSI nawet jadąc miałem problemy z sensownym ogrzaniem wnętrza
Co do startu grzania - ja osobiście nie wiem co myśleć. Ostatnio siedziałem w samochodzie i coś sprawdzałem VCDSem. Akurat miałem włączone bloki pomiarowe na grzałce. Pokrętło było na maksa na zimnym. Przekręciłem na mniej więcej 20*C i grzałka zaczęła działać. Sterownik od klimy półautomatycznej.
Pewne jest natomiast, że jak przekręcisz na max to jeśli silnik nie jest nagrzany to ruszy choćby na dworze było +15*C
Zostaw komentarz:
-
-
iFi, nagrzewnica przydatna zimą nawet w 1.6. Polecam zwłaszcza, gdy na postoju trzeba iglo zmienić w auto nadające się do jazdy. Jak chcecie, mogę zrobić test po nocy do 90 st. wody i 50 oleju z i bez włączonej nagrzewnicy.
Moja startuje, gdy pokrętło temp jest w pozycji max (mam klime polautomat.).
Zostaw komentarz:
-
-
Zamontowaliśmy z rufusem nagrzewnicę.Na teście rusza bez problemu i grzeje
natomiast sama nie staruje w garage 10stC. W blokach pomiarowy off i zero poboru prądu.
Czy temp zewnętrzna ma wpływ na jej pracę tak jak to jest z podgrzewanymi spryskami.
Zostaw komentarz:
-
-
Potwierdzam że raczej szybko zaczyna grzać dlatego myślałem że ma zamontowane takie urządzenie. Wychodzi na to że dogrzewanie dotyczy tylko nowoczesnych diesli o wysokiej sprawności cieplnej.
Dziękuję za podpowiedź.
Zostaw komentarz:
-
-
Raczej bardzo wątpliwe, że będzie to miał.
Jak sprawdzić było wiele razy - bezpieczniki, przewody ze skrzynki pod maską, wreszcie rzut okiem na nagrzewnicę od strony kierownicy (wnętrze samochodu) albo VCDSem.
Odczuwasz potrzebę w 1.6 posiadania tej grzałki? Z tego co pamiętam ten silnik grzeje się jak wściekły
Tam gdzie w 1.6 miałem już rozgrzane auto aktualne 1.4 ledwo dźwiga wskazówkę...
Zostaw komentarz:
-
-
A jak można sprawdzić czy jest ta grzałka (nie chodzi mi o próby) ale:
- skąd bierze zasilanie;
- w któym miejscu jest zamontowana?
Chodzi o O2 r. prod 2013 1.6 MPi.
Zostaw komentarz:
-
-
fajny52, nie ma znaczenia - działa wszędzie
aczkolwiek benzyny szczególnie małe, mają małe alternatorki
więc jak się jeździ rano, krótko do pracy, to może być problem z niedoładowanym aku
Zostaw komentarz:
-
-
Czy w ogóle w wersjach benzynowych istnieje dogrzewanie elektryczne czy tylko w dieslu
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie tak trochę z innej beczki czy wam tez z tej grzałki tak dziwni śmierdzi ?
Zostaw komentarz:
-
-
Tłusty nie tłusty ale na ta porę roku jak znalazł.Zamieszczone przez ochmanTak. Dla klubowoczow oddam za 300zl. To moja aukcjaZamieszczone przez krzynolochman, CAN'owe?
http://allegro.pl/1k0-963-235e-nagrz...740913983.html
Zostaw komentarz:
-
-
brać Panowie, brać, bo to jest gruby, tłusty i zajebisty mod
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: