robreg - wydaje mi się, że nasza polemika nikogo zbytnio nie interesuje :lol:
w każdym razie uzupełniłem opis o Twoje szczegóły i dodam jeszcze zdjęcia nagrzewnic dla identyfikacji
[O2] Dogrzewanie elektryczne
Zwiń
X
-
ROTFL
kontroler nalogowy z bistabilnym sterowaniem mocą wyjściową.
Właśnie o to mi chodzi, by profanów tej dziedziny wiedzy od czasu do czasu próbować poszturchiwać, by wskakiwali na tory rozumowania bliższe faktów
Wiedzą (ale wiedzą, a nie banialukami) trzeba się dzielić jak Dobrą Nowiną - inaczej Wiedza wymrze, zagłuszona przez bełkot tych, co nie przeczytali, a jednak wydaje im się, że wiedzieli
Zostaw komentarz:
-
-
a jakby uprościć sprawę i założyć, że jest to prosty termostat na termistorach
który steruje dwoma przekaźnikami nagrzewnicy
to jest analogowe czy cyfrowe?
nie ma co przekładać formy nad treścią, większość userów widzi sterownik w nagrzewnicy i od razu mówi - ooo cyfrowa
Zostaw komentarz:
-
-
zgrabne podsumowanie.
bardziej mi się podoba wersja "grzałka CAN" i "grzałka zwykła". Zarówno jedna jak i druga ma tyle samo wspólnego z analogowością (sama w sobie jest jak najbardziej elementem analogowym) jak i z cyfrowością (obydwie sterowane są cyfrowo, tylko koniec magistrali cyfrowej w jednym przypadku mieści się w obudowie grzałki, w drugim zaś w obudowie jednostki sterującej silnika).
Zostaw komentarz:
-
-
cała ta teoria dla przeciętnego usera nic nie mówi
czyli od teraz sama aluminiowa grzałka F ma nazywać się cyfrowa, a ta z elektroniką E (regulowana płynnie) analogowa
Zostaw komentarz:
-
-
Krzynol - jednak będę obstawał przy swoim. Sygnał analogowy to sygnał bezstanowy, ciągły w całym zakresie dopuszczalnych wartości. sygnał cyfrowy, jest to sygnał skwantowany do n konkretnych stanów dozwolonych.
To o czym wspomniałeś, czyli sterowanie włącz - wyłącz - nie ma nic wspólnego z systemami analogowymi. Jest to wręcz fundamentem techniki cyfrowej. Kluczem do całej informatyki stało się to, że ktoś wpadł na to, by zaprząc do pracy liczbowy system binarny (jest / nie ma) a potem opracowac urządzenia elektroniczne z wykorzystaniem dwóch stanów elementów półprzewodnikowych - przewodzi bądź nie. W tranzystorach (najpierw bipolarnych, później unipolarnych) objawiło się to wykorzystaniem dwóch skrajnych stanów pracy tranzystora , zatkania i nasycenia, z pominięciem całości analogowej części charakterystyki pracy tego elementu - stanu aktywnego i tak dostaliśmy podstawę do całości informatyki jaką znamy obecnie.
Przy okazji omawianego przez nas elementu, paradoksalnie okazuje się, że wykorzystując bardziej zaawansowaną technikę cyfrową zabudowaną w samej grzałce, uzyskano bardziej płynną - bardziej zbliżoną do analogowej regulację jej mocy. Nie oznacza to jednak, że wersja F, sterowana przekaźnikami jest wersją analogową. Przekaźniki w tym rozwiązaniu to tylko elementy wykonawcze, które są widoczne dla użytkownika, a sterowanie cyfrowe wersji F zostało po prostu okrojone i realizowane jest w bardziej prymitywny sposób przez ECU jednostki silnikowej.
Zostaw komentarz:
-
-
robreg, nie zgodzę się
typowe sterowanie analogowe to właśnie włącz-wyłącz, co realizują 2 przekaźniki
natomiast cyfrowe sterowanie jest płynne + niewątpliwa zaleta jaką jest możliwość
obglądnięcia stanu pracy sterownika i jego bieżących parametrów + sterowanie CAN
Zostaw komentarz:
-
-
miał sprawdzić i tyle go widzieli. Dzięki za odzew w imieniu potomnych :PZamieszczone przez tadfiNa liście sterowników mam zaznaczone:
08 - Auto HVAC
7D - Aux. Heat
Nie jest zaznaczony:
18 - Aux. Heat
Bezpieczniki w kabinie sprawdzone. Pod maską nie. Sprawdzę i dam znać, czy tu jest problem.
Dzięki za pomoc
Dla potrzebujących: Grzałka w wersji CAN (podtyp E) jest zasilana poprzez bezpiecznik w skrzynce bezpieczników A pod maską pojazdu. Bezpiecznik ten to bezpiecznik o wartości 100A, na pozycji, w zależności od rocznika albo SA5 albo SA6 (poznać go łatwo, bo to chyba jedyna setka). WAŻNE, choć nieoczywiste - uszkodzenie tego bezpiecznika odcina także zasilanie całej elektroniki wbudowanej w grzałkę, co powoduje, że siłą rzeczy nie będzie w takim przypadku komunikacji z grzałką pod adresem 7D po magistrali CAN.
Grzałka w wersji F zasilana jest z dwóch bezpieczników w skrzynce A, są to SA4 oraz SA6 (jeden 40A drugi 80A). To dla tych, co szukają czy grzałę mają a nie mają VCDSa.
Moduł o adresie 18 to ZTCW fabryczne Webasto - jak ktoś tego nie ma (a ciężko tego elementu nie zauważyć), aktywowanie tego modułu w kodowaniu bramki CAN nic mądrego nie przyniesie.
Moduł o adresie 7D to fabryczna farelka CAN w kabinie (moduł grzania podtyp E)
Dygresja: Ciekawe jest to, że nazywacie wersję F wersją analogową, zaś wersje E bóg wie jak (to mniej istotne), gdy tymczasem, jeśli popatrzeć na to, jak sterowana jest grzałka w samochodzie, to:
- bardziej analogowa (to znaczy sterowana w sposób ciągły, bez ustalonych stanów działania) jest grzałka sterowana elektronicznie (czyli wersja CAN - E) jej moc jest regulowana płynnie od bodajże 60 czy 100W do pełnej mocy, czyli ok. 1200W
- sterowanie bardziej cyfrowe, to znaczy takie, które ma kilka określonych stanów ma defacto grzałka w wersji F - w jej układzie możliwe są cztery stany: nie grzeję wcale, grzeje mała grzałka, grzeje duża grzałka, grzeją obie grzałki. I choć sterowana jest poprzez przekaźniki, to chyba właśnie ona jest bardziej cyfrowa, niż jej koleżanka w wersji CAN
Zostaw komentarz:
-
-
a jo
Panowie moderaci, poproszę o przeniesienie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=43299
do O2
Zostaw komentarz:
-
-
Krzynol, a czemu Twój poradnik do O2 znajduje się w sekcji opisującej Octę 1U? To chyba jakieś straszne przeoczenie...
Zostaw komentarz:
-
-
z wątku
Kod:http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=43299
no ze mną jest taki problem, że mam MY07 wyprodukowaną w sierpniu 2006 i grzałka jest w wersji E a podejrzewam, że jest już zasilana jest jak obwód dużej mocy wersji F, stąd moja uwaga.Zamieszczone przez krzynola spójrz na schematy z 2006 - bo ja widzę SA5Zamieszczone przez robregDrugie, mniej wazne- oryginalnie grzanie w wersji CAN zajmuje pozycje bezpiecznika SA6, a nie SA5
od 2007 owszem - SA6, ale też SA4 - bo to jest już nagrzewnica analogowa
niemniej dziękuję za pochwałę
aczkolwiek komentarze tutaj - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40623
Można zatem opisać te niuanse dokładniej.
Nie wiem, co z moimi uzupełnieniami zrobić - zostawić tam (nie zginą), przenieść tu - szlag je trafi w 48 stronach dyskusji, wpiszesz je w swój poradnik? osądź sam
Zostaw komentarz:
-
-
Na liście sterowników mam zaznaczone:
08 - Auto HVAC
7D - Aux. Heat
Nie jest zaznaczony:
18 - Aux. Heat
Bezpieczniki w kabinie sprawdzone. Pod maską nie. Sprawdzę i dam znać, czy tu jest problem.
Dzięki za pomoc
Zostaw komentarz:
-
-
A ja bym jeszcze sprawdził bezpiecznik - ten duży pod maską.
U mnie kiedyś się przepalił i podobne błędy VCDS wywalał z brakiem sygnału/komunikacji.
Zostaw komentarz:
-
-
masz coś za dużo zaznaczone w liście sterowników gatewaya
ma być tylko sterownik 7D Aux Heat.
Zostaw komentarz:
-
-
Witam,
mam znowu problem z nagrzewniczką. Wyrzuciłem ją kiedyś poprzez VCDS-a z listy urządzeń. Zamontowałem nową i za cholerę nie mogę się do niej dostać. Po odfajkowaniu jej na liście zaczynają pojawiać się błędy. Komputer jej nie widzi. Na 100% przed odłączeniem była sprawna. Czy czegoś jeszcze nie zrobiłem?

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Control Module Part Number: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E
Component and/or Version: Bordnetz-SG H37 1002
Software Coding: 11880F291004140050110D000000000000097F0732
Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
Additional Info: 1Z1955119A Wischer SK351 012 0401
VCID: 2B51039FF1C5
1 Fault Found:
00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 15
Mileage: 205323 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
ON
Voltage: 12.15 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Control Module Part Number: 1K0 907 530 F HW: 1K0 907 951
Component and/or Version: Gateway H10 0120
Software Coding: 3D3F4F40072302
Work Shop Code: WSC 26085 219 45725
VCID: 2A5F069BFE3F
2 Faults Found:
00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 15
Mileage: 205323 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:48:37
01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 15
Mileage: 205323 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:53:07
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Control Module Part Number: 1Z0 907 044 H
Component and/or Version: ClimatronicPQ35 084 0305
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 3B7133DF01A5
1 Fault Found:
00402 - Auxiliary Air Heater Element (Z35)
004 - No Signal/Communication
Zostaw komentarz:
-
-
Mało wynika, to prawda. Jakbym wiedział jak z nasłuchów canbus infotainment/comfort wyciągnąć te dane to pewnie bym wrzucił.Zamieszczone przez Enriquezz tego loga za dużo nie wynika, oprócz tego, że po przekroczeniu 65 stopni napięcie wzrasta ponad 14V, co świadczy o wyłączeniu grzałki...
Co do załączania grzałek, to faktycznie w bloku pomiarowym nr 16 (ECU) jest o grzałce. Można odczytać który obwód grzania jest załączony oraz ew. przyczynę niezałączenia.
Kod:016,0,Auxiliary Heating 016,1,Generator Load,,Specification: 5.0...100.0 % 016,2,Aux. heat,(see label file) ; xxxxxxxx ; 1 Not relevant ; 1 Not relevant ; 1 Coolant Temp. sensor G62 or Intake Air Temp. sensor G72 faulty ; 1 Engine start in last 10 seconds ; 1 Engine below 870 rpm ; 1 Battery below 9 volts ; 1 Generator faulty ; 1 Coolant temp > 70-80C or Intake Air Temp. > 5C 016,3,Activation,Hi/Lo ; xx ; 1 High heat output,J360 on ; 1 Low heat output,J359 on
Zostaw komentarz:
-
-
greg44, jak dobrze poszukasz to znajdziesz - stage 1 i stage 2 ON/OFF
Zostaw komentarz:
-
-
No i pewnie nic więcej nie da się wyciągnąć z elektroniki pojazdu. No bo niby jak Ecu silnika ma zdiagnozować, że grzałka grzeje i z jaka mocą, ile przepływa prądu przez przewody, bezpośrednio z akumulatora.
Zostaw komentarz:
-
-
z tego loga za dużo nie wynika, oprócz tego, że po przekroczeniu 65 stopni napięcie wzrasta ponad 14V, co świadczy o wyłączeniu grzałki...
Zostaw komentarz:
-
-
Dzisiaj było dość zimno i mogłem zaobserwować jak działa grzałka sterowana z ECU BLS. Zasilanie do niej zostaje odcięte, gdy temperatura cieczy osiągnie 65 stopni bądź gdy alternator nie daje rady.
Taki log zmajstrowałem:
Kod:Timestamp Coolant Temperature1 Voltage RPM Mileage 2013-12-18 06:23:29 0 -4 13.85 899 171562 2013-12-18 06:23:41 0 -4 13.95 899 171562 2013-12-18 06:23:53 0 -4 13.95 899 171562 2013-12-18 06:24:03 1 -4 13.95 899 171562 2013-12-18 06:24:16 2 -4 14 899 171562 2013-12-18 06:24:26 4 -4 13.95 899 171562 2013-12-18 06:24:37 5 -4 14 899 171562 2013-12-18 06:24:48 7 -4 13.95 899 171562 2013-12-18 06:24:58 8 -4 13.9 899 171562 2013-12-18 06:25:09 9 -4 13.9 899 171562 2013-12-18 06:25:19 10 -4 13.9 835 171562 2013-12-18 06:25:30 11 -4 13.9 835 171562 2013-12-18 06:25:41 12 -4 13.95 835 171562 2013-12-18 06:25:51 13 -4 13.9 835 171562 2013-12-18 06:26:02 14 -4 13.95 835 171562 2013-12-18 06:26:13 14 -4 13.95 835 171562 2013-12-18 06:26:23 15 -4 13.95 835 171562 2013-12-18 06:26:34 16 -4 13.95 835 171562 2013-12-18 06:26:44 17 -4 13.9 835 171562 2013-12-18 06:26:55 17 -4 13.95 835 171562 2013-12-18 06:27:06 17 -4 13.9 835 171562 2013-12-18 06:27:16 18 -4 13.9 835 171562 2013-12-18 06:27:27 19 -4 13.9 835 171562 2013-12-18 06:27:37 19 -4 13.95 771 171562 2013-12-18 06:27:48 20 -4 13.9 771 171562 2013-12-18 06:27:59 20 -4 13.95 771 171562 2013-12-18 06:28:09 20 -4 13.85 771 171562 2013-12-18 06:28:22 21 -4 13.9 771 171562 2013-12-18 06:28:31 21 -4 13.9 771 171562 2013-12-18 06:29:06 23 -4 13.85 771 171562 2013-12-18 06:29:17 23 -4 13.85 771 171562 2013-12-18 06:29:28 23 -4 13.75 771 171562 2013-12-18 06:29:38 24 -4 13.65 771 171562 2013-12-18 06:29:48 25 -4 13.8 963 171562 2013-12-18 06:29:59 25 -4 13.8 963 171562 2013-12-18 06:30:10 26 -4 13.8 1285 171563 2013-12-18 06:30:22 27 -4 13.55 899 171563 2013-12-18 06:30:33 28 -4 13.8 899 171563 2013-12-18 06:31:21 32 -4 13.8 1606 171563 2013-12-18 06:31:33 32 -4 13.8 1542 171563 2013-12-18 06:31:44 34 -4 13.85 1542 171563 2013-12-18 06:34:02 43 -3 13.85 2184 171564 2013-12-18 06:34:14 44 -3 13.85 1606 171564 2013-12-18 06:34:25 45 -3 13.85 1670 171564 2013-12-18 06:34:36 47 -3 13.85 1670 171565 2013-12-18 06:34:47 47 -3 13.8 899 171565 2013-12-18 06:35:00 48 -3 13.85 1670 171565 2013-12-18 06:35:10 49 -3 13.85 1991 171565 2013-12-18 06:35:22 50 -3 13.85 1991 171565 2013-12-18 06:35:31 52 -3 13.85 899 171565 2013-12-18 06:37:54 57 -2 13.8 771 171566 2013-12-18 06:38:06 58 -2 13.8 771 171566 2013-12-18 06:38:17 57 -2 13.8 771 171566 2013-12-18 06:38:28 57 -2 13.8 771 171566 2013-12-18 06:38:39 56 -2 13.8 771 171566 2013-12-18 06:39:13 56 -2 13.8 1413 171567 2013-12-18 06:39:25 58 -2 13.85 1542 171567 2013-12-18 06:39:36 59 -2 13.85 1477 171567 2013-12-18 06:39:46 59 -2 13.85 1542 171567 2013-12-18 06:39:57 60 -2 13.85 1542 171567 2013-12-18 06:40:07 61 -2 13.85 1542 171567 2013-12-18 06:40:17 61 -2 13.85 1606 171568 2013-12-18 06:40:27 62 -2 13.85 1606 171568 2013-12-18 06:40:37 62 -2 13.85 1542 171568 2013-12-18 06:40:48 62 -2 13.85 1477 171568 2013-12-18 06:40:59 63 -2 13.9 1477 171568 2013-12-18 06:41:08 63 -2 13.9 1477 171568 2013-12-18 06:41:19 64 -2 13.8 835 171569 2013-12-18 06:43:37 64 -2 13.8 771 171569 2013-12-18 06:43:49 64 -2 13.8 899 171569 2013-12-18 06:44:00 64 -2 13.85 1413 171569 2013-12-18 06:44:11 64 -1 13.75 899 171569 2013-12-18 06:44:21 65 -1 13.85 1799 171569 2013-12-18 06:44:31 65 -1 13.85 1477 171569 2013-12-18 06:45:05 67 -1 14.05 899 171570 2013-12-18 06:45:59 68 -1 14.15 1734 171570 2013-12-18 06:46:09 68 -1 14.1 1028 171570 2013-12-18 06:46:21 69 -1 14.05 899 171570 2013-12-18 06:46:32 69 -1 14.05 899 171571 2013-12-18 06:46:42 70 -1 14.05 771 171571 2013-12-18 06:46:52 69 -1 14.05 771 171571 2013-12-18 06:47:26 68 -1 14.05 899 171571 2013-12-18 06:47:38 69 -1 14.1 1092 171571 2013-12-18 06:47:48 69 -1 14.15 1092 171571 2013-12-18 06:47:58 69 -1 14.15 1092 171571 2013-12-18 06:48:08 69 -1 14.1 1156 171571 2013-12-18 06:48:19 69 -1 14.15 1092 171571 2013-12-18 06:48:37 69 -1 14.1 899 171571 2013-12-18 06:48:48 69 -1 14.15 899 171571 2013-12-18 06:49:38 68 -1 14.05 771 171571 2013-12-18 06:49:49 68 -1 14.05 771 171571 2013-12-18 06:50:01 68 -1 12.95 0 171571
Zostaw komentarz:
-
-
CAN na pewno zadziała
natomiast nikt Ci nie powie, czy akurat Twój konkretny sterownik silnika obsłuży przekaźniki nagrzewnicy analogowej
Zostaw komentarz:
-
-
Ok, Dzięki, w takim razie który model na moda dla mnie będzie odpowiedni. ?
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: