[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • krzynol
    odpowiedział(a)
    robreg - wydaje mi się, że nasza polemika nikogo zbytnio nie interesuje :lol:

    w każdym razie uzupełniłem opis o Twoje szczegóły i dodam jeszcze zdjęcia nagrzewnic dla identyfikacji

    Zostaw komentarz:


  • robreg
    odpowiedział(a)
    ROTFL kontroler nalogowy z bistabilnym sterowaniem mocą wyjściową.

    Właśnie o to mi chodzi, by profanów tej dziedziny wiedzy od czasu do czasu próbować poszturchiwać, by wskakiwali na tory rozumowania bliższe faktów

    Wiedzą (ale wiedzą, a nie banialukami) trzeba się dzielić jak Dobrą Nowiną - inaczej Wiedza wymrze, zagłuszona przez bełkot tych, co nie przeczytali, a jednak wydaje im się, że wiedzieli

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    a jakby uprościć sprawę i założyć, że jest to prosty termostat na termistorach
    który steruje dwoma przekaźnikami nagrzewnicy
    to jest analogowe czy cyfrowe?

    nie ma co przekładać formy nad treścią, większość userów widzi sterownik w nagrzewnicy i od razu mówi - ooo cyfrowa

    Zostaw komentarz:


  • robreg
    odpowiedział(a)
    zgrabne podsumowanie.

    bardziej mi się podoba wersja "grzałka CAN" i "grzałka zwykła". Zarówno jedna jak i druga ma tyle samo wspólnego z analogowością (sama w sobie jest jak najbardziej elementem analogowym) jak i z cyfrowością (obydwie sterowane są cyfrowo, tylko koniec magistrali cyfrowej w jednym przypadku mieści się w obudowie grzałki, w drugim zaś w obudowie jednostki sterującej silnika).

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    cała ta teoria dla przeciętnego usera nic nie mówi

    czyli od teraz sama aluminiowa grzałka F ma nazywać się cyfrowa, a ta z elektroniką E (regulowana płynnie) analogowa

    Zostaw komentarz:


  • robreg
    odpowiedział(a)
    Krzynol - jednak będę obstawał przy swoim. Sygnał analogowy to sygnał bezstanowy, ciągły w całym zakresie dopuszczalnych wartości. sygnał cyfrowy, jest to sygnał skwantowany do n konkretnych stanów dozwolonych.

    To o czym wspomniałeś, czyli sterowanie włącz - wyłącz - nie ma nic wspólnego z systemami analogowymi. Jest to wręcz fundamentem techniki cyfrowej. Kluczem do całej informatyki stało się to, że ktoś wpadł na to, by zaprząc do pracy liczbowy system binarny (jest / nie ma) a potem opracowac urządzenia elektroniczne z wykorzystaniem dwóch stanów elementów półprzewodnikowych - przewodzi bądź nie. W tranzystorach (najpierw bipolarnych, później unipolarnych) objawiło się to wykorzystaniem dwóch skrajnych stanów pracy tranzystora , zatkania i nasycenia, z pominięciem całości analogowej części charakterystyki pracy tego elementu - stanu aktywnego i tak dostaliśmy podstawę do całości informatyki jaką znamy obecnie.

    Przy okazji omawianego przez nas elementu, paradoksalnie okazuje się, że wykorzystując bardziej zaawansowaną technikę cyfrową zabudowaną w samej grzałce, uzyskano bardziej płynną - bardziej zbliżoną do analogowej regulację jej mocy. Nie oznacza to jednak, że wersja F, sterowana przekaźnikami jest wersją analogową. Przekaźniki w tym rozwiązaniu to tylko elementy wykonawcze, które są widoczne dla użytkownika, a sterowanie cyfrowe wersji F zostało po prostu okrojone i realizowane jest w bardziej prymitywny sposób przez ECU jednostki silnikowej.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    robreg, nie zgodzę się
    typowe sterowanie analogowe to właśnie włącz-wyłącz, co realizują 2 przekaźniki

    natomiast cyfrowe sterowanie jest płynne + niewątpliwa zaleta jaką jest możliwość
    obglądnięcia stanu pracy sterownika i jego bieżących parametrów + sterowanie CAN

    Zostaw komentarz:


  • robreg
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tadfi
    Na liście sterowników mam zaznaczone:
    08 - Auto HVAC
    7D - Aux. Heat

    Nie jest zaznaczony:
    18 - Aux. Heat

    Bezpieczniki w kabinie sprawdzone. Pod maską nie. Sprawdzę i dam znać, czy tu jest problem.

    Dzięki za pomoc
    miał sprawdzić i tyle go widzieli. Dzięki za odzew w imieniu potomnych :P

    Dla potrzebujących: Grzałka w wersji CAN (podtyp E) jest zasilana poprzez bezpiecznik w skrzynce bezpieczników A pod maską pojazdu. Bezpiecznik ten to bezpiecznik o wartości 100A, na pozycji, w zależności od rocznika albo SA5 albo SA6 (poznać go łatwo, bo to chyba jedyna setka). WAŻNE, choć nieoczywiste - uszkodzenie tego bezpiecznika odcina także zasilanie całej elektroniki wbudowanej w grzałkę, co powoduje, że siłą rzeczy nie będzie w takim przypadku komunikacji z grzałką pod adresem 7D po magistrali CAN.

    Grzałka w wersji F zasilana jest z dwóch bezpieczników w skrzynce A, są to SA4 oraz SA6 (jeden 40A drugi 80A). To dla tych, co szukają czy grzałę mają a nie mają VCDSa.

    Moduł o adresie 18 to ZTCW fabryczne Webasto - jak ktoś tego nie ma (a ciężko tego elementu nie zauważyć), aktywowanie tego modułu w kodowaniu bramki CAN nic mądrego nie przyniesie.
    Moduł o adresie 7D to fabryczna farelka CAN w kabinie (moduł grzania podtyp E)

    Dygresja: Ciekawe jest to, że nazywacie wersję F wersją analogową, zaś wersje E bóg wie jak (to mniej istotne), gdy tymczasem, jeśli popatrzeć na to, jak sterowana jest grzałka w samochodzie, to:
    - bardziej analogowa (to znaczy sterowana w sposób ciągły, bez ustalonych stanów działania) jest grzałka sterowana elektronicznie (czyli wersja CAN - E) jej moc jest regulowana płynnie od bodajże 60 czy 100W do pełnej mocy, czyli ok. 1200W
    - sterowanie bardziej cyfrowe, to znaczy takie, które ma kilka określonych stanów ma defacto grzałka w wersji F - w jej układzie możliwe są cztery stany: nie grzeję wcale, grzeje mała grzałka, grzeje duża grzałka, grzeją obie grzałki. I choć sterowana jest poprzez przekaźniki, to chyba właśnie ona jest bardziej cyfrowa, niż jej koleżanka w wersji CAN

    Zostaw komentarz:


  • kowal 2002
    odpowiedział(a)
    Przeniesione...

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    a jo
    Panowie moderaci, poproszę o przeniesienie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=43299
    do O2

    Zostaw komentarz:


  • robreg
    odpowiedział(a)
    Krzynol, a czemu Twój poradnik do O2 znajduje się w sekcji opisującej Octę 1U? To chyba jakieś straszne przeoczenie...

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    wpiszę

    Zostaw komentarz:


  • robreg
    odpowiedział(a)
    z wątku
    Kod:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=43299
    Zamieszczone przez krzynol
    Zamieszczone przez robreg
    Drugie, mniej wazne- oryginalnie grzanie w wersji CAN zajmuje pozycje bezpiecznika SA6, a nie SA5
    a spójrz na schematy z 2006 - bo ja widzę SA5
    od 2007 owszem - SA6, ale też SA4 - bo to jest już nagrzewnica analogowa

    niemniej dziękuję za pochwałę
    aczkolwiek komentarze tutaj - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40623
    no ze mną jest taki problem, że mam MY07 wyprodukowaną w sierpniu 2006 i grzałka jest w wersji E a podejrzewam, że jest już zasilana jest jak obwód dużej mocy wersji F, stąd moja uwaga. Można zatem opisać te niuanse dokładniej.

    Nie wiem, co z moimi uzupełnieniami zrobić - zostawić tam (nie zginą), przenieść tu - szlag je trafi w 48 stronach dyskusji, wpiszesz je w swój poradnik? osądź sam

    Zostaw komentarz:


  • tadfi
    odpowiedział(a)
    Na liście sterowników mam zaznaczone:
    08 - Auto HVAC
    7D - Aux. Heat

    Nie jest zaznaczony:
    18 - Aux. Heat

    Bezpieczniki w kabinie sprawdzone. Pod maską nie. Sprawdzę i dam znać, czy tu jest problem.

    Dzięki za pomoc

    Zostaw komentarz:


  • wokan
    odpowiedział(a)
    A ja bym jeszcze sprawdził bezpiecznik - ten duży pod maską.
    U mnie kiedyś się przepalił i podobne błędy VCDS wywalał z brakiem sygnału/komunikacji.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    masz coś za dużo zaznaczone w liście sterowników gatewaya
    ma być tylko sterownik 7D Aux Heat.

    Zostaw komentarz:


  • tadfi
    odpowiedział(a)
    Witam,
    mam znowu problem z nagrzewniczką. Wyrzuciłem ją kiedyś poprzez VCDS-a z listy urządzeń. Zamontowałem nową i za cholerę nie mogę się do niej dostać. Po odfajkowaniu jej na liście zaczynają pojawiać się błędy. Komputer jej nie widzi. Na 100% przed odłączeniem była sprawna. Czy czegoś jeszcze nie zrobiłem?


    Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
    Control Module Part Number: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E
    Component and/or Version: Bordnetz-SG H37 1002
    Software Coding: 11880F291004140050110D000000000000097F0732
    Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
    Additional Info: 1Z1955119A Wischer SK351 012 0401
    VCID: 2B51039FF1C5
    1 Fault Found:

    00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 15
    Mileage: 205323 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    ON
    Voltage: 12.15 V
    ON
    ON
    OFF
    OFF
    OFF

    Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
    Control Module Part Number: 1K0 907 530 F HW: 1K0 907 951
    Component and/or Version: Gateway H10 0120
    Software Coding: 3D3F4F40072302
    Work Shop Code: WSC 26085 219 45725
    VCID: 2A5F069BFE3F
    2 Faults Found:

    00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 15
    Mileage: 205323 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 15:48:37

    01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 15
    Mileage: 205323 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 15:53:07

    Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
    Control Module Part Number: 1Z0 907 044 H
    Component and/or Version: ClimatronicPQ35 084 0305
    Software Coding:
    Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
    VCID: 3B7133DF01A5
    1 Fault Found:

    00402 - Auxiliary Air Heater Element (Z35)
    004 - No Signal/Communication

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    nie denerwuj się, nie chciałem Cię napadać

    Zostaw komentarz:


  • majonezz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Enriquez
    z tego loga za dużo nie wynika, oprócz tego, że po przekroczeniu 65 stopni napięcie wzrasta ponad 14V, co świadczy o wyłączeniu grzałki...
    Mało wynika, to prawda. Jakbym wiedział jak z nasłuchów canbus infotainment/comfort wyciągnąć te dane to pewnie bym wrzucił.
    Co do załączania grzałek, to faktycznie w bloku pomiarowym nr 16 (ECU) jest o grzałce. Można odczytać który obwód grzania jest załączony oraz ew. przyczynę niezałączenia.
    Kod:
    016,0,Auxiliary Heating
    016,1,Generator Load,,Specification: 5.0...100.0 %
    016,2,Aux. heat,(see label file)
    ; xxxxxxxx
    ; 1        Not relevant
    ;  1       Not relevant
    ;   1      Coolant Temp. sensor G62 or Intake Air Temp. sensor G72 faulty
    ;    1     Engine start in last 10 seconds
    ;     1    Engine below 870 rpm
    ;      1   Battery below 9 volts
    ;       1  Generator faulty
    ;        1 Coolant temp > 70-80C or Intake Air Temp. > 5C
    016,3,Activation,Hi/Lo
    ; xx
    ; 1  High heat output,J360 on 
    ;  1 Low heat output,J359 on

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    greg44, jak dobrze poszukasz to znajdziesz - stage 1 i stage 2 ON/OFF

    Zostaw komentarz:


  • greg44
    odpowiedział(a)
    No i pewnie nic więcej nie da się wyciągnąć z elektroniki pojazdu. No bo niby jak Ecu silnika ma zdiagnozować, że grzałka grzeje i z jaka mocą, ile przepływa prądu przez przewody, bezpośrednio z akumulatora.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    z tego loga za dużo nie wynika, oprócz tego, że po przekroczeniu 65 stopni napięcie wzrasta ponad 14V, co świadczy o wyłączeniu grzałki...

    Zostaw komentarz:


  • majonezz
    odpowiedział(a)
    Dzisiaj było dość zimno i mogłem zaobserwować jak działa grzałka sterowana z ECU BLS. Zasilanie do niej zostaje odcięte, gdy temperatura cieczy osiągnie 65 stopni bądź gdy alternator nie daje rady.
    Taki log zmajstrowałem:
    Kod:
    Timestamp		Coolant		Temperature1		Voltage		RPM		Mileage
    2013-12-18 06:23:29		0		-4		13.85		899		171562
    2013-12-18 06:23:41		0		-4		13.95		899		171562
    2013-12-18 06:23:53		0		-4		13.95		899		171562
    2013-12-18 06:24:03		1		-4		13.95		899		171562
    2013-12-18 06:24:16		2		-4		14		899		171562
    2013-12-18 06:24:26		4		-4		13.95		899		171562
    2013-12-18 06:24:37		5		-4		14		899		171562
    2013-12-18 06:24:48		7		-4		13.95		899		171562
    2013-12-18 06:24:58		8		-4		13.9		899		171562
    2013-12-18 06:25:09		9		-4		13.9		899		171562
    2013-12-18 06:25:19		10		-4		13.9		835		171562
    2013-12-18 06:25:30		11		-4		13.9		835		171562
    2013-12-18 06:25:41		12		-4		13.95		835		171562
    2013-12-18 06:25:51		13		-4		13.9		835		171562
    2013-12-18 06:26:02		14		-4		13.95		835		171562
    2013-12-18 06:26:13		14		-4		13.95		835		171562
    2013-12-18 06:26:23		15		-4		13.95		835		171562
    2013-12-18 06:26:34		16		-4		13.95		835		171562
    2013-12-18 06:26:44		17		-4		13.9		835		171562
    2013-12-18 06:26:55		17		-4		13.95		835		171562
    2013-12-18 06:27:06		17		-4		13.9		835		171562
    2013-12-18 06:27:16		18		-4		13.9		835		171562
    2013-12-18 06:27:27		19		-4		13.9		835		171562
    2013-12-18 06:27:37		19		-4		13.95		771		171562
    2013-12-18 06:27:48		20		-4		13.9		771		171562
    2013-12-18 06:27:59		20		-4		13.95		771		171562
    2013-12-18 06:28:09		20		-4		13.85		771		171562
    2013-12-18 06:28:22		21		-4		13.9		771		171562
    2013-12-18 06:28:31		21		-4		13.9		771		171562
    2013-12-18 06:29:06		23		-4		13.85		771		171562
    2013-12-18 06:29:17		23		-4		13.85		771		171562
    2013-12-18 06:29:28		23		-4		13.75		771		171562
    2013-12-18 06:29:38		24		-4		13.65		771		171562
    2013-12-18 06:29:48		25		-4		13.8		963		171562
    2013-12-18 06:29:59		25		-4		13.8		963		171562
    2013-12-18 06:30:10		26		-4		13.8		1285		171563
    2013-12-18 06:30:22		27		-4		13.55		899		171563
    2013-12-18 06:30:33		28		-4		13.8		899		171563
    2013-12-18 06:31:21		32		-4		13.8		1606		171563
    2013-12-18 06:31:33		32		-4		13.8		1542		171563
    2013-12-18 06:31:44		34		-4		13.85		1542		171563
    2013-12-18 06:34:02		43		-3		13.85		2184		171564
    2013-12-18 06:34:14		44		-3		13.85		1606		171564
    2013-12-18 06:34:25		45		-3		13.85		1670		171564
    2013-12-18 06:34:36		47		-3		13.85		1670		171565
    2013-12-18 06:34:47		47		-3		13.8		899		171565
    2013-12-18 06:35:00		48		-3		13.85		1670		171565
    2013-12-18 06:35:10		49		-3		13.85		1991		171565
    2013-12-18 06:35:22		50		-3		13.85		1991		171565
    2013-12-18 06:35:31		52		-3		13.85		899		171565
    2013-12-18 06:37:54		57		-2		13.8		771		171566
    2013-12-18 06:38:06		58		-2		13.8		771		171566
    2013-12-18 06:38:17		57		-2		13.8		771		171566
    2013-12-18 06:38:28		57		-2		13.8		771		171566
    2013-12-18 06:38:39		56		-2		13.8		771		171566
    2013-12-18 06:39:13		56		-2		13.8		1413		171567
    2013-12-18 06:39:25		58		-2		13.85		1542		171567
    2013-12-18 06:39:36		59		-2		13.85		1477		171567
    2013-12-18 06:39:46		59		-2		13.85		1542		171567
    2013-12-18 06:39:57		60		-2		13.85		1542		171567
    2013-12-18 06:40:07		61		-2		13.85		1542		171567
    2013-12-18 06:40:17		61		-2		13.85		1606		171568
    2013-12-18 06:40:27		62		-2		13.85		1606		171568
    2013-12-18 06:40:37		62		-2		13.85		1542		171568
    2013-12-18 06:40:48		62		-2		13.85		1477		171568
    2013-12-18 06:40:59		63		-2		13.9		1477		171568
    2013-12-18 06:41:08		63		-2		13.9		1477		171568
    2013-12-18 06:41:19		64		-2		13.8		835		171569
    2013-12-18 06:43:37		64		-2		13.8		771		171569
    2013-12-18 06:43:49		64		-2		13.8		899		171569
    2013-12-18 06:44:00		64		-2		13.85		1413		171569
    2013-12-18 06:44:11		64		-1		13.75		899		171569
    2013-12-18 06:44:21		65		-1		13.85		1799		171569
    2013-12-18 06:44:31		65		-1		13.85		1477		171569
    2013-12-18 06:45:05		67		-1		14.05		899		171570
    2013-12-18 06:45:59		68		-1		14.15		1734		171570
    2013-12-18 06:46:09		68		-1		14.1		1028		171570
    2013-12-18 06:46:21		69		-1		14.05		899		171570
    2013-12-18 06:46:32		69		-1		14.05		899		171571
    2013-12-18 06:46:42		70		-1		14.05		771		171571
    2013-12-18 06:46:52		69		-1		14.05		771		171571
    2013-12-18 06:47:26		68		-1		14.05		899		171571
    2013-12-18 06:47:38		69		-1		14.1		1092		171571
    2013-12-18 06:47:48		69		-1		14.15		1092		171571
    2013-12-18 06:47:58		69		-1		14.15		1092		171571
    2013-12-18 06:48:08		69		-1		14.1		1156		171571
    2013-12-18 06:48:19		69		-1		14.15		1092		171571
    2013-12-18 06:48:37		69		-1		14.1		899		171571
    2013-12-18 06:48:48		69		-1		14.15		899		171571
    2013-12-18 06:49:38		68		-1		14.05		771		171571
    2013-12-18 06:49:49		68		-1		14.05		771		171571
    2013-12-18 06:50:01		68		-1		12.95		0		171571

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    CAN na pewno zadziała
    natomiast nikt Ci nie powie, czy akurat Twój konkretny sterownik silnika obsłuży przekaźniki nagrzewnicy analogowej

    Zostaw komentarz:


  • kazek103
    odpowiedział(a)
    Ok, Dzięki, w takim razie który model na moda dla mnie będzie odpowiedni. ?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...