Ja z tym sprawdzeniem grzałki elektrycznej bym poczekał do przymrozków, czyli jak temperatura będzie blisko zera lub niżej. Teraz ile miałeś rano w Warszawie?
koledzy dziś przeprowadziłem naprawę swojej elektroniki i po zamontowaniu spowrotem do auta temperatura na zewnątrz ok 14st odpalony silnik temp na max i leci po chwile powietrze o temp ok 29-30st w dodatku jedna rurka która idzie z silnika jest ciepła a druga zimna, obstawiał bym że ta ciepła to efekt nagrzewnicy. ZOstawiłem dziś auto pod chmurką a nie w garażu mam nadzieje że się nie pogniewa że marznie zamiast stać w garażu pod blokiem :> Rano będę jechać do pracy do jeszcze raz sprawdzę wezmę miernik z czujnikiem temperatury i sprawdzę zaraz po odpaleniu silnika jaka leci temperatura z nawiewu oczywiście przy wyłączonej klimie i dam jej 2 minuty temp na maxa potem załączę klimę i zobaczymy czy coś się zmieni w temperaturze pokazanej na mierniku.
[ Dodano: Pią 03 Paź, 14 11:48 ]
czesc. a więc u mnie naprawa skończyłą się nie powodzeniem. podłączyłem ją wczoraj nawet zostawiłem auto pod chmurką na noc rano odpalam temp na maxa odszranianie przedniej szyby klima włączona i zonk. a nie fart jest taki że mam ogrzewanie 1K0 963 235 E którego nigdzie nie ma
Na tą chwilę poszukuję nowego kabelka do zakupu żeby zobaczyć czy jest jakiś błąd. Mam pytanie czy jak był błąd przed to żeby zadziałała grzałka trzeba go całkiem skasować????
Krzynol, nie wiem jak u Ciebie się grzałka sprawuje, ale moja, jak widzi, że sama ma na konektorkach zasilania niskie napięcie (chciałem już napisać coś o małym prądzie, ale się w klawisze ugryzłem), to jednak ogranicza sobie ochotę na dopieszczanie pasażerów ciepłem do poziomu przyzwoitości (o ile pamiętam, poniżej 13,0V albo wyłącza się do zera, albo ogranicza się do symbolicznego poboru prądu z instalacji).
jak wiadomo do działania nagrzewnicy potrzebne są 4 warunki
- odpalony silnik
- ładowanie alternatora
- temperatura silnika <75 st.
- żądanie grzania z climatronika - na tym się skupię
dzisiaj testowałem warunki włączenia nagrzewnicy i jakie było moje zdziwienie
gdy okazało się, że nie jestem w stanie jej wyłączyć na żądanie (ECON'em)
szkopół w tym, że ja mam panel climatorinika od golfa w którym nie ma ECON
za to mam guzik OFF panelu climy, który wyłącza całą klimatyzację i wtedy nagrzewnicę też
jak pamiętam w panelu klasycznym od O2, włączenie ECON wyłączało nagrzewnicę
u mnie jest AC, które działa odwrotnie do ECON, ale nie wyłącza nagrzewnicy
włączenie temperatury na LOW, też nagrzewnicy nie wyłącza
myślę, że to nie dopasowanie panelu od golfa (ale za to ma srebrne ringi )
Mówiłem mu, żeby przede wszystkim odłączył akumulator. Możliwe, że bezpiecznik uległ przepaleniu podczas mojego podłączania nagrzewniczki (gdzieś zetknąłem + do masy).
Skoro tak duży bezpiecznik uległ spaleniu, na miejscu kolegi bardzo ostrożnie podchodziłbym do jego wymiany. W najgorszym przypadku może dojść do sporego kuku w elektryce samochodu.
to tak żeby nie było wątpliwości o czym mówimy z Krzynolem, malunkowo. Na zdjęciu Krzynola prezentują się:
1 - bezpiecznik alternatora SA1 (mogę się tu mylić, ale ZTCP w dieslach to są sztuki 150-200A w zależności od mocy alternatora)
2 - bezpiecznik czegośtam SA2
3 - bezpiecznik czegośtam SA3
4 - śruba zasilająca bezpiecznik SA4 - jak widać dolnej śruby nie ma, tak jak nie ma bezpiecznika SA4
5 - bezpiecznik czegośtam SA5
Z - to jest przewód zasilający skrzynkę bezpieczników A, idzie on bezpośrednio z plusowego zacisku akumulatora
6 - bezpiecznik czegośtam SA6
7 - śruba zasilająca bezpiecznik SA7 - jak widać dolnej śruby nie ma, tak jak nie ma bezpiecznika SA7
mam nadzieję, że nie dostanę od Krzynola faktury ani pozwu za posłużenie się fotą jego autorstwa w tym, chyba zbożnym celu. :diabelski_usmiech Nie robiłem tego zdjęcia i nie chcę czerpać żadnych korzyści jawnych bądź domniemanych z tego, że trochę zdjęcie Krzyśka przerobiłem i wkleiłem z powrotem na forum.
Właśnie dzisiaj wytłumaczyłem koledze, że sprawdzał nie w tym miejscu, co trzeba. Jak da dzisiaj radę sprawdzić, to dam znać, co z tymi bezpiecznikami.
Krzynol, kolega Tadfi mija się z prawdą (nie sugeruje złej woli, ale):
- wersja CAN-farelki to 1 x bezpiecznik 100A w skrzynce bezpieczników A
- wersja zwykła farelki to bezpiecznik 40A + bezpiecznik 80A w skrzynce bezpieczników A - innego scenariusza nie ma. Stąd też mówienie o istnieniu farelki w aucie, w którym największy bezpiecznik w skrzynce A to 50A to fikcja (sam alternator to w zależności od wersji bodajże 150 albo 200A bezpiecznika).
Powstaje pytanie czy Kolega wie, co to takiego jest ta skrzynka bezpieczników A
To, co w komorze silnika rzuca się na pierwszy rzut oka i jest zakryte szczelną pokrywą z zamknięciami, to nie jest skrzynka bezpieczników A, tylko skrzynka bezpieczników B (to ten poziomy fragment całego klocka elektryki pod maską).
Skrzynka bezpieczników A to blacha przykręcona do węższego boku skrzynki bezpieczników B, od strony przodu samochodu. Idzie tam dosłownie kilka dużej średnicy przewodów (chyba max 7, bo 6 bezpieczników + jedno zasilanie) i na tym ten element się kończy. Siedzą tam bezpieczniki płytkowe podłączane do obwodów poprzez zaciski śrubowe M5 albo M6.
Jakbym się w swoim opisie pomylił, z góry prośba o korektę.
tadfi, jak nie ma takiego bezpiecznika to dziwne, albo jest to nagrzewnica zwykła (bez CAN)
Mam 1K0 963 235 E na 100%. Kiedyś przesłałem Ci swoją poprzednią uszkodzoną, nie wiem, czy pamiętasz - była właśnie z końcówką E. Może ta też padła?
Jeszcze jedno pytanie. Nie mam już samochodu u siebie, w komorze silnika jest jedna czy dwie puszki z bezpiecznikami? Może kolega szukał nie tam, gdzie trzeba.
A ja bym jeszcze sprawdził bezpiecznik - ten duży pod maską.
U mnie kiedyś się przepalił i podobne błędy VCDS wywalał z brakiem sygnału/komunikacji.
Odpowiadam tak późno, ponieważ sprzedałem samochód koledze. Sprawdził bezpieczniki pod maską i wszystkie są ok. Największy, to 50A, nie ma 100A.
Nie mam pojęcia, co może być. Chyba po prostu padła...
Zostaw komentarz: