Bede musial to wszystko przemyslec. Decydowac bedziemy wspólnie z żona wiec ona tez ma cos do powiedzenia . Mysle ze octavia wygra przez bagaznik..a co do ksenonow to sam nie wiem
Tak to jest jak sie ma za duzo opcji do wyboru hehe JAkby byly dwie wersje to by bylo o wiele łatwiej.Sam stoje przed zakupem Octavki i mam podobne rozterki hehe Powodzonka
Scout to juz za duze pieniadze.Ja chce wydac tak miedzy 70 000 a 80 000 .Ale wyglada na to ze jednak nie uda mi sie jutro pojezdzic . . Musze przelozyc jazde na inny termin. DOpiero co skonczylem remont mieszkania i za duzo roboty jednak bede mial w weekend ze sprzataniem itp
Z tego co przeczytałem to przy wątpliwościach typu nie wezmę xenonów gdyż jeżdże głównie w mieście to moja rada jest taka żeby nie kupowac Octavii - do miasta na[prawdę szkoda chyba że jesteś taxi driver
Teraz moje zdanie, jako że miałem podobne dylematy i jestem od 3 lat właścielem 1,8 TSI Elegance mocno doposażonej :
- Warto brać Elegance jako baze ze względu na wiele elementów które ma w standardzie ( Maxi DOT, pakiet skórzany, czujniki , alufelgi itp ) Warto o ile chcesz te dodatki mieć gdyż ich dokupienie do tańszych wersji podroży ci konfiguracje tak że będzie nieopłacalna.
Jedyna rzecz która jest w standardzie Elegance i nie jest moim zdaniem konieczna to tempomat. By po potrzebowac musisz jezdzic duzo po autostradach i dodatkowo lubiec uzywac takie ustrojstwa.
- Xenony - obowiązkowo
- Kornery - obowiązkowo - to nieprawda że nic nie dają przy xenonach, bardzo ułątwiają jazdę w zakrętach po zmroku i parkowanie - nie kupuj tej opcji , potem włączysz
- Pełnowymiarowe koło zapasowe -kwestia psychicznego bezpieczeństwa - u mnie to obowiązkowe
- Climatronic - z przykrością stwierdzam że nie jest obowiązkowy- wystarczyłby Climatic
- takie dodatki jak TPM - czujnik cisnienia, fotochromatyczne lusterko, czujnik deszczu sa na tyle tanie i na tyle dobre ze mozna je sobie zafundowac. Najmniej sensowny jest czujnik deszczu ale wystepuje z lusterkiem wiec nie ma wyboru a lusterko sciemniajace i TPM naprawde warto miec
- podgrzewane dysze spryskiwaczy - hmmm zapewne warto miec choc trudno zaobserwowac ich dzialanie - w kazdym razie nigdy mi nic nie zamarzlo
- alarm - zdecydowanie lepiej fabryczny z czujnikiem przechylu i monitorowaniem wnetrza ( nie ma sensu negocjowac dodanie jakiegos taniegoi u dealera - lepiej jest kupic porzadny fabryczny i wynegocjowac upust cenowy od calosci )
Generalnie ja pomimo ze kupilem mocno wyposazona wersje nie zaluje ani jednego elementu ktory zamowilem. Wrecz przeciwnie - dzisiaj dodalbym tapicerke skorzana duo , lepiej wyprofilowane fotele, DSG ....
aha zapomnialbym - fajne sa klamki z systemem dyskretnego podwietlenia - ale to sobie zalozysz sam potem
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Scout to juz za duze pieniadze.Ja chce wydac tak miedzy 70 000 a 80 000 .Ale wyglada na to ze jednak nie uda mi sie jutro pojezdzic . . Musze przelozyc jazde na inny termin. DOpiero co skonczylem remont mieszkania i za duzo roboty jednak bede mial w weekend ze sprzataniem itp
Miałem przy tym Scoucie dopisać, że "pomijamy bariery finansowe" .
Wybierając między Yeti i Ocatvią brałbym jednak Octavię. Yeti fajne, ale Octavia wygodniejsza i większa, jakaś taka po prostu bardziejsza . A zawsze można domówić do Octavii 4x4, ale to wydłuża listę opcji i dosyć skutecznie podnosi cenę niestety.
Pewnie sie skonczy na octavi ale dluga dorga przede mna jeszcze. Musze sie "odkuć" po remoncie i dopiero bede mogl sobie pozwolic na zakup wymarzonego pierwszego nowego autka
Pewnie sie skonczy na octavi ale dluga dorga przede mna jeszcze. Musze sie "odkuć" po remoncie i dopiero bede mogl sobie pozwolic na zakup wymarzonego pierwszego nowego autka
To nie rozumiem dlaczego pytasz o zakup auta, kiedy stwierdzasz, że teraz Cię na niego nie stać??
Maicroft, ale lipa faktycznie, nawet bez programu....jak 2.0 tdi ma zawiechę z 1.4 tsi, przecież to cięższe auto. Nie wiedziałem tego
[ Dodano: Sob 15 Paź, 11 08:29 ] Maicroft, nigdzie w necie nie mogę tego znaleźć, więc zadałem zapytanie dealerowi z Gdańska mailem, o heble czy takie same są w 160 i 150 ps. poczekam na odpowiedź
wątpliwościach typu nie wezmę xenonów gdyż jeżdże głównie w mieście to moja rada jest taka żeby nie kupowac Octavii - do miasta naprawdę szkoda chyba że jesteś taxi driver
Sam piszesz, że tempomatu nie warto chyba że jeździsz po autostradach,
A jaki masz fan jadąc w dzień z włączonymi ksenonami (szpan?) i tak nie widzisz jak działają (w dzień tak samo jak zwykłe), podobnie doświetlanie zakrętów.
Po zmroku ok. Się zgodzę różnica jest znaczna.
Ale jak miałabym wydać 6 tyś na ksenony i "widzieć" ich działanie 2-4 razy w miesiącu to moim zdaniem szkoda kasy. Podobnie jak na tempomat jak jeździsz po mieście.
Każdy musi się zastanowić co będzie używał (jeśli ma ograniczony budżet), a jeśli nie to szalej dusza piekła nie ma.
Maicroft, poczekamy i zobaczymy co odpiszą. A nie rozumiem o co chodzi z tą zawiechą? bo heble to kumam , że mogą być inne w 1.4 tsi, a zawiecha? chodzi o długość sprężyn i twardość amorów?
To przesiadywanie na forum robi sie coraz ciekawsze Tacy,jak autor watku czy ja poczytaja i od razu duuuuzo wiecej wiedzą.Cornery mozna wlaczyc (400zł do przodu), light assist mozna wlaczyc (treba miec czujnik zmierzchu ,300zł do przodu),radio jak sie znudzi mozn wymienic na Bolero lub Columbusa iwiele wiele innych.Super jest to OCP !!!
Octavianos to ze w tej chwili juz natychmiast nie kupuej auto to nie znaczy ze nie moge popytac i dowiedziec sie jak najwiecej.
Reszcie dziekuje za bardzo pomocne odpowiedzie. No i bede musial sie zastanowic rzeczywiscie co do tych dodatkow . Jak to napisal aniam111 kazdy musi sie zastanowic co mu bedzie potrzebne
aniam111, A czy noc to jest godzina 17 od listopada do stycznia ?? Bo jak nie, no to ciekawe, bo ja bym chcial cos widziec, a o tej porze jest juz ciemno :diabelski_usmiech
Dla mnie wydanie kilku tyś żeby pojeździć po mieście o zmierzchu (gdzie działa oświetlenie uliczne) z lepszym oświetleniem nie jest tego warte. Po prostu. Zwykły reflektor też jak dla mnie daje radę, i można dorzucić doświetlanie zakrętów.
też tak kiedyś to sobie tłumaczyłem, że po co mi to...
Różnica pojawiła się jak zrugany na tym forum zdemontowałem nielegalne HIDy i założyłem H7 Philipsa. Pierwsze kilometry się zastanawiałem gdzie jest droga...
aniam111, No zalezy co nazywamy miastem, ja odjezdzam od domu 2km i jade droga gdzie nie ma oswietlenia, a ludzie laza jak najecia poboczem i nie tylko.
Do tego jak patrze teraz na swiatla xenon w FL-ce w porownaniu do tych przed FL to dziele je znaczna roznica, przynajmniej taka jak xenony OI i OII przed FL.
BTW. Wiem, ze soczewkowe w FLce sa duzo lepsze od projekcyjnych przed liftem, ale kiedys wsiadlem z kims kto mial zwykle swiatla, ruszylismy i pytam czy ma swiatla wlaczone, bo "ledwo" bylo widac :roll:
voltar, nie bardzo rozumiem tej aluzji
voltar napisał/a:
wątpliwościach typu nie wezmę xenonów gdyż jeżdże głównie w mieście to moja rada jest taka żeby nie kupowac Octavii - do miasta naprawdę szkoda chyba że jesteś taxi driver
To nie jest aluzja tylko stwierdzenie faktu. Jak ktos jezdzi wylacznie w miescie to mu takie auto jak Octavia nie jest potrzebne i oczywiscie xenony tez stoja pod znakiem ?
[ Dodano: Sob 15 Paź, 11 22:23 ]
Zamieszczone przez aniam111
Sam piszesz, że tempomatu nie warto chyba że jeździsz po autostradach,
Tempoamat jest na autostrady plus musisz lubiec go uzywac np ja mam , jezdze po autostradach ale tempomatu nie uzywam. Nie mialem jednak wyjscia Elegance = tempomat,
[ Dodano: Sob 15 Paź, 11 22:24 ]
Zamieszczone przez aniam111
A jaki masz fan jadąc w dzień z włączonymi ksenonami (szpan?) i
Zaden fan i nie ma to sensu - lepiej wlaczyc swiatla do jazdy dziennej
[ Dodano: Sob 15 Paź, 11 22:26 ]
Zamieszczone przez aniam111
Ale jak miałabym wydać 6 tyś na ksenony i "widzieć" ich działanie 2-4 razy w miesiącu to moim zdaniem szkoda kasy
Jezeli jezdzisz 2-4 razy to moim zdaniem i tak warto miec xenony.
Zreszta miasto miastu nierowne i nie zawsze i wszedzie masz latarnie. Sa drogi boczne, nieoswietlone przelotowki , dodatkowo jest jesien i zima, ograniczona widocznosc i mgly i dlatego warto miec xenony.
[ Dodano: Sob 15 Paź, 11 22:34 ]
Zamieszczone przez aniam111
Dla mnie wydanie kilku tyś żeby pojeździć po mieście o zmierzchu (gdzie działa oświetlenie uliczne) z lepszym oświetleniem nie jest tego warte. Po prostu. Zwykły reflektor też jak dla mnie daje radę, i można dorzucić doświetlanie zakrętów.
Punkt widzenia jak zwykle zalezy od siedzienia i druga prawda ze do lepszego bardzo latwo sie przyzwyczaic a w druga strone juz gorzej.
Ja mam problem pzresiadajac sie czasem z mojej Octavii na rozne auta sluzbowe ktore xeonow nie maja.
Pomijajac oczywisty fakt duzo gorszej widocznosci to strasznie mi sie wzrok meczy w porownaniu do mojego auta.
I jest tych elementow jeszcze wiecj np genialne lusterko fotochromatyczne zamiast wahlowania przelacznikiem. Jak sie te wszystkie elementy posklada do kupy to sklada sie to na duzo wiekszy komfort szczegolnie na dlugiej trasie a to oznacza mniejsze zmeczenie, wieksze bezpieczenstwo , brak bolu glowy itp.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Komentarz