XDS?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • staszek1
    Classic
    • 2013
    • 15

    XDS?

    Zamieszczone przez loru
    ZipY a w zasadzie jego niebieska zaparkowana dziś w Ząbkach na Ks. Skorupki koło 17 , pozdrówko
    A true true POZDRAWIAM!
  • kiwal
    Drive
    • 2011
    • 98

    #2
    XDS?

    Do czego moze byc mi potrzebny XDS w mojej O2?
    Co to daje i cyzm auto z, bedzie sie roznic od seryjnego bez?
    Kiwal

    Komentarz

    • ryjeks
      Rider
      • 2010
      • 488
      • Octavia III combi (5E5)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      W teorii ma ograniczać podsterowność w zakrętach.
      Nie bardzo tylko rozumiem, czym to się różni od ASR.

      W praktyce:
      Próbowałem wymusić i poczuć kiedy zadziała ale w zasadzie nic mądrego nie jestem w stanie napisać, bo mam wrażenie, że wcześniej ASR i ESP powstrzymują przed czymkolwiek, tak mi się wydaje.
      Może gdyby mieć do porównania to samo auto z XDS i bez, dało by się to wyczuć i coś więcej naskrobać.

      Komentarz

      • kiwal
        Drive
        • 2011
        • 98

        #4
        Zamieszczone przez ryjeks
        W teorii ma ograniczać podsterowność w zakrętach.
        Nie bardzo tylko rozumiem, czym to się różni od ASR.

        W praktyce:
        Próbowałem wymusić i poczuć kiedy zadziała ale w zasadzie nic mądrego nie jestem w stanie napisać, bo mam wrażenie, że wcześniej ASR i ESP powstrzymują przed czymkolwiek, tak mi się wydaje.
        Może gdyby mieć do porównania to samo auto z XDS i bez, dało by się to wyczuć i coś więcej naskrobać.
        NO wlasnie zupelnie nie rozumiem czym to sie rozni od ESP i co to powoduje... kiedy to cos powoduje jakas wartosc dodana?
        Kiwal

        Komentarz

        • alfee
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2583

          #5
          IMO jak napisał kolega ryjeks, jedyna wartość dodatnia pojawia się na koncie SAP.

          Ale może się mylę. W takim razie na pewno ktoś mnie tu "objedzie"
          Alfee
          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
          Kawasaki ER5 :-)

          Komentarz

          • ryjeks
            Rider
            • 2010
            • 488
            • Octavia III combi (5E5)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Na innym forum chłop to mniej więcej wyjaśnił:


            link
            "XDS to NIE JEST szpera. Tam jest zwykły, otwarty mechanizm różnicowy. Ten system to tak naprawdę bardziej rozwinięta kontrola trakcji. Do działania wykorzystywany jest układ hamulcowy. XDS działa w ten sposób, że w momencie pokonywania zakrętu przyhamowywane jest koło po jego wewnętrznej stronie, a więc to odciążone. Dzieki temu redukowana jest podsterowność. Podczas przyhamowywania nie jest odcinana moc na koła, bo przepustnica pozostaje cały czas otwarta. W tzw. normalnych (cywilnych) warunkach drogowych rozwiązanie takie jest lepsze niż żadne, ale od prawdziwej szpery mechanicznej (LSD) to XDS dzieli przepaść. Twierdzenie, że XDS, jest rzekomo elektroniczną odmianą LSD jest po prostu nieprawdą i wprowadzaniem ludzi w błąd."

            Komentarz

            • alfee
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2583

              #7
              "XDS to NIE JEST szpera. Tam jest zwykły, otwarty mechanizm różnicowy. Ten system to tak naprawdę bardziej rozwinięta kontrola trakcji. Do działania wykorzystywany jest układ hamulcowy. XDS działa w ten sposób, że w momencie pokonywania zakrętu przyhamowywane jest koło po jego wewnętrznej stronie, a więc to odciążone. Dzieki temu redukowana jest podsterowność. Podczas przyhamowywania nie jest odcinana moc na koła, bo przepustnica pozostaje cały czas otwarta. W tzw. normalnych (cywilnych) warunkach drogowych rozwiązanie takie jest lepsze niż żadne, ale od prawdziwej szpery mechanicznej (LSD) to XDS dzieli przepaść. Twierdzenie, że XDS, jest rzekomo elektroniczną odmianą LSD jest po prostu nieprawdą i wprowadzaniem ludzi w błąd."


              To to raczej powszechnie stosowane jet już od kilku lat w większości marek.
              Alfee
              Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
              Kawasaki ER5 :-)

              Komentarz

              • kiwal
                Drive
                • 2011
                • 98

                #8
                Zamieszczone przez alfee
                "XDS to NIE JEST szpera. Tam jest zwykły, otwarty mechanizm różnicowy. Ten system to tak naprawdę bardziej rozwinięta kontrola trakcji. Do działania wykorzystywany jest układ hamulcowy. XDS działa w ten sposób, że w momencie pokonywania zakrętu przyhamowywane jest koło po jego wewnętrznej stronie, a więc to odciążone. Dzieki temu redukowana jest podsterowność. Podczas przyhamowywania nie jest odcinana moc na koła, bo przepustnica pozostaje cały czas otwarta. W tzw. normalnych (cywilnych) warunkach drogowych rozwiązanie takie jest lepsze niż żadne, ale od prawdziwej szpery mechanicznej (LSD) to XDS dzieli przepaść. Twierdzenie, że XDS, jest rzekomo elektroniczną odmianą LSD jest po prostu nieprawdą i wprowadzaniem ludzi w błąd."


                To to raczej powszechnie stosowane jet już od kilku lat w większości marek.
                A czym to sie rozni od ESP?
                Kiwal

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  #9
                  kiwal, wyżej wszytko jest opisane przez ryjeks,
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • ryjeks
                    Rider
                    • 2010
                    • 488
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    A czym to sie rozni od ESP?
                    Gdybyś napisał czym to się różni od ASR, to bym napisał, że właśnie dokładnie nie wiem i chciałbym się dowiedzieć. Bo mam pewne domysły ale pewności żadnej.

                    A od ESP różni się tym, że ESP to kontrola stabilności jazdy,
                    a tu mowa niejako o kontroli trakcji (ASR).

                    Bo ESP działa aż za dobrze, bo nie można tego dziadostwa wyłączyć, jak by się chciało spróbować swoich umiejętności.

                    Komentarz

                    • tomek
                      L&K
                      • 2005
                      • 1078

                      #11
                      nie wiem jak dokładnie działa, ale rezultaty XDS są dla mnie zadowalające. Poprzednimi samochodami przednionapędowymi, po wciśnięciu gazu w zakręcie samochód uciekał przodem na zewnątrz zakrętu. Teraz tego nie ma, przód jakby "wciąga" do wewnątrz zakrętu. Nie jeździłem ze szperą, LSD itd. XDS mi wystarcza
                      O2FL RS | S2 | F2

                      Komentarz

                      • kiwal
                        Drive
                        • 2011
                        • 98

                        #12
                        Zamieszczone przez tomek
                        nie wiem jak dokładnie działa, ale rezultaty XDS są dla mnie zadowalające. Poprzednimi samochodami przednionapędowymi, po wciśnięciu gazu w zakręcie samochód uciekał przodem na zewnątrz zakrętu. Teraz tego nie ma, przód jakby "wciąga" do wewnątrz zakrętu. Nie jeździłem ze szperą, LSD itd. XDS mi wystarcza
                        Na sniegu rowniez?
                        Kiwal

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          #13
                          "XDS - SPECJALNA BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

                          GTI jest pierwszym modelem, w którym VW stosuje takie rozwiązanie. XDS to bardziej rozwinięty system kontroli trakcji. Podczas gdy tradycyjne urządzenie ujmuje mocy i tym samym zmniejsza prędkość auta gdy koło po zewnętrznej stronie zakrętu straci przyczepność, system XDS utrzymuje stałą prędkość. Przepustnice pozostają więc otwarte, a przyhamowywane jest koło po wewnętrznej stronie zakrętu. GTI nie tylko przyspiesza przez to lepiej na wyjściu z wirażu, ale zmniejsza się też jego podsterowność. ESP jest przy tym aktywne."



                          właściwie to dodatkowa funkcja ESP, czy bardziej doskonałe ESP
                          system taki pomaga kierować tak jak skręcają pojazdy gąsienicowe jedna strona hamuje druga cały czas napędzana

                          częsta dynamiczna jazda autem z takim systemem będzie dość szybko zużywać klocki przedniej osi

                          Komentarz

                          • andrzej111
                            L&K
                            • 2010
                            • 1391

                            #14
                            Ja dzisiaj jestem po testach i różnica jest baaardzo odczuwalna wrażenia dokładnie jak tomek, czyli wcześniej auto wypadało teraz ładnie wchodzi w zakręt.
                            Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                            Komentarz

                            • kiwal
                              Drive
                              • 2011
                              • 98

                              #15
                              Zamieszczone przez andrzej111
                              Ja dzisiaj jestem po testach i różnica jest baaardzo odczuwalna wrażenia dokładnie jak tomek, czyli wcześniej auto wypadało teraz ładnie wchodzi w zakręt.
                              To trzeba bedzie aktywowac'=)

                              Tylko kto mi to zrobi w Pradze?
                              Kiwal

                              Komentarz

                              • mirek_p11
                                RS
                                • 2010
                                • 6630
                                • Volkswagen
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #16
                                XDS (elektroniczna szpera)

                                Aby to włączyć wystarczy zmienić bit 3 w bajcie 17 sterownika ABS.
                                Po zmianie kodowania w adaptacjach uaktywnia się kanał 36, na którym można ustawić siłę działania XDS - 1 lub 2 - strong

                                Kodowanie ABS przed zmianą: 113B201C09240002880D04E8901A0040340000
                                Kodowanie ABS po włączeniu XDS: 113B201C09240002880D04E8901A0040340800

                                przedostatni bajt zmienia się z 00 na 08.

                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                Fotki
                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                Fotki

                                Komentarz

                                • andrzej111
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1391

                                  #17
                                  można ustawić
                                  0 - center
                                  1 - weak
                                  2 - strong

                                  Ja mam center, kilka zakrętów zrobiłem na strong i mocno czuć działanie tego ustrojstwa.
                                  Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                  Komentarz

                                  • Zorr
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2110

                                    #18
                                    andrzej111, mocno w pozytywnym znaczeniu, czy raczej odczucia negatywne?
                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                    Komentarz

                                    • pitersoonn
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 150

                                      #19
                                      XDS

                                      Ja mam strong i czuc ze coś jakby tylne koła zatrzymuje. Generalnie pomaga i to bardzo. Ci co mowią ze nic nie daje..to chyba tego nie aktywowali:-).

                                      Komentarz

                                      • rafik11
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 448

                                        #20
                                        to jeszcze wytłumaczcie proszę co daje poszczególne ustawienie center-weak-strong no i powiedzmy jakie jest optymalne.

                                        Komentarz

                                        • pitersoonn
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 150

                                          #21
                                          XDS

                                          Wczoraj uruchomiłem strong a kolega normal. Strong bardziej ingeruje...normal..mniej. Weeka nie sprawdzalismy ale jak sama nazwa mowi...pewnie róznica od serii byłaby niewielka. najlepiej samemu zakodować i sprawdzić która najlepiej pasuje..chociaż i tak przy normalnej jezdzie to nie jest odczuwalne..dopiero podczas "jazd testowych":-)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            przeciez to nowa nazwa starego systemu u mnie sie zwie EDS :szeroki_usmiech

                                            Komentarz

                                            • Deo
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1729
                                              • Volkswagen
                                              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                              #23
                                              Panowie możecie napisać jakie macie sterowniki pompy ABSu, że działa wam XDS?
                                              Pozdrawiam,
                                              Grzesiek


                                              Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                              Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                              Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                              Komentarz

                                              • pitersoonn
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 150

                                                #24
                                                1K0 907 379 AS - ja mam taki

                                                Komentarz

                                                • mirek_p11
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 6630
                                                  • Volkswagen
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  u mnie 1K0 907 379 AS i funkcja działa

                                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                  Fotki
                                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                  Fotki

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...